Tramalin sivuvaikutukset

p***aselkä

Sain vammaperäseen selkäkipuun Tramal 50mg-kapseleita. Pakkausselosteen ja Pharmaca Fennican luettuani mietin uskallanko moista myrkkyä syödä. Kiinostaiskin kuulla mitä oireita muille on tullu. Tiedän että vaikutukset on yksilöllisiä eikä kaikille välttämättä tuu kaikkia oireita mutta että mitä mahdollisesti olis odotettavissa? Kodeiini on tuttu aine mutta onko tää vahvempaa? Joku kylläkin sano että pakkausselosteet on lakimiehiä varten, että onpahan varotettu etukäteen...

24

16551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiti

      kuusivuotiaani otti Tramal tippoja leikkauksen jälkisärkyihin, hyvin tepsivät, emmekä mitään oireita huomanneet...

    • Helena

      Minulle määrättiin Tramalia kipuun. Sivuvaikutukset oli tyrmääviä, otin lääkkeen heti apteekissa sillä kivut kiusasivat. Hyvä kun pääsin kunnialla kotiin, kävelin kuin humalainen ja vaikea oli pysyä tolpillaan. Siihen loppui Tramalin käyttö minulta. Lähipiirissä Tramalia on käytetty leikkauksen jälkeisen kivun jälkihoitoon kotona ja hänelle se ei aiheuttanut mitään oireita. Niin erilaisia me ihmiset ollaan. Toivottavasti saat kipusi hallintaan.

      • Jipa

        Tramal on synteettinen opiaatti joka saattaa aiheuttaa monenlaista sivuoiretta kuten ed.viestissä jo todettiinkin. Jos joudut käyttämään sitä pitkään = yli viikon, voi käytön lopettamisen jälkeen tulla vieroitusoireita joista tavallisimmat ovat ärtyisyys,lyhytpinnaisuus,levottomuus,unettomuus,lihaskivut ja ahdistus.Menevät kyllä ohi muutamassa päivässä mutta älä säikähdä, jos näitä ilmenee. Pikaista paranemista.


      • Anonyymi
        Jipa kirjoitti:

        Tramal on synteettinen opiaatti joka saattaa aiheuttaa monenlaista sivuoiretta kuten ed.viestissä jo todettiinkin. Jos joudut käyttämään sitä pitkään = yli viikon, voi käytön lopettamisen jälkeen tulla vieroitusoireita joista tavallisimmat ovat ärtyisyys,lyhytpinnaisuus,levottomuus,unettomuus,lihaskivut ja ahdistus.Menevät kyllä ohi muutamassa päivässä mutta älä säikähdä, jos näitä ilmenee. Pikaista paranemista.

        Tramal on kauhea lääke, en suosittele kenellekään. Jos joutuu käyttämään pidemmän aikaa, niin siitä ei meinaa päästä eroon. Hirveet vieroitusoireet, pahoinvointi, ripuli, lihaskivut, HIRVEÄ AHDISTUS, sekavuus, kylmä hiki, yli aktiivisuus, univaikeudet, agressiivisuus, laihtuminen, nykimistä ylävartalossa, riittääkö..... 🤔Pitäis lailla kieltää🤔🤔Lukekaa ainakin ohjeet ennen käyttöä, kaikista lääkkeistä👍👍👍


    • Antsu1

      Itse sain sairaalassa Tramalia leikkauksen jälkeisiin (tosi olemattomiin) kipuihin melkoisella annostuksella eli 3x2 tabl/vrk. Ainakin tuolla annostuksella lähinnä vain nukuin eli esim. lukeminen ei onnistunut lainkaan - sammahdin kirja syliin.

      Kotiin tuli myös resepti, mutta taisinpa ottaa vain yhden tabletin alussa, koskapa halusin pysyä edes jotenkin tolkuissani yksin kotona.

      Varsinaista liikkumista en Tramalin aikana edes voinut yrittää, koskapa mulla kyseessä oli isohko jalkaleikkaus, mutta tuskinpa olisin siitäkään sekoilematta selvinnyt.

      • koillismaa

        Tolkuton väsymys kertoo tramalin yliannostuksesta. Kipulääkkeissä kannattaa käyttää pienintä annosta millä kipu talttuu, ei maksimiannosta. Tramal-tabletin voi omatoimisesti laittaa kahteen tai neljään osaan.


      • Antsu1
        koillismaa kirjoitti:

        Tolkuton väsymys kertoo tramalin yliannostuksesta. Kipulääkkeissä kannattaa käyttää pienintä annosta millä kipu talttuu, ei maksimiannosta. Tramal-tabletin voi omatoimisesti laittaa kahteen tai neljään osaan.

        No juu, niinhän minä teinkin heti kun kotiin pääsin, siis pienensin määrän tai oikeastaan lopetin kokonaan.

        Ongelmana oli vain sairaalassa se, että hoitsut kyselivät kyselemistään, että särkeekö yhtään ja jos sanoi, että ihan vähän tuntuu, niin pilleriä tuotiin heti. Minä vaan olen kait niin luottavainen, että syön sen mitä sairaalassa eteen tuodaan. Toki kerroin hurjasta väsymyksestä, mutta annosta ei silti pienennetty ja niinpä luulin tuon väsymyksen kuuluvan asiaan.

        Sitä oikeastaan ihmettelin miten helpolla sairaalassa tuputtivat tuota kipulääkitystä, vaikka kuinka sanoi, ettei kipuja paljoa ole. Sanoivat vaan, että ei saa olla yhtään - ja toivat pillereitä.


      • koillismaa
        Antsu1 kirjoitti:

        No juu, niinhän minä teinkin heti kun kotiin pääsin, siis pienensin määrän tai oikeastaan lopetin kokonaan.

        Ongelmana oli vain sairaalassa se, että hoitsut kyselivät kyselemistään, että särkeekö yhtään ja jos sanoi, että ihan vähän tuntuu, niin pilleriä tuotiin heti. Minä vaan olen kait niin luottavainen, että syön sen mitä sairaalassa eteen tuodaan. Toki kerroin hurjasta väsymyksestä, mutta annosta ei silti pienennetty ja niinpä luulin tuon väsymyksen kuuluvan asiaan.

        Sitä oikeastaan ihmettelin miten helpolla sairaalassa tuputtivat tuota kipulääkitystä, vaikka kuinka sanoi, ettei kipuja paljoa ole. Sanoivat vaan, että ei saa olla yhtään - ja toivat pillereitä.

        Ennen kipua alihoidettiin, nyt on asiat muuttuneet. Sairaalassa on tietysti vaikea vastustaa henkilökuntaa, mutta kotioloissa ei kannata kritiikittömästi syödä lääkkeitä ja samalla kärsiä sivuvaikutuksista, joita jokaisella lääkkeellä aina on.


      • Santtu1976
        koillismaa kirjoitti:

        Tolkuton väsymys kertoo tramalin yliannostuksesta. Kipulääkkeissä kannattaa käyttää pienintä annosta millä kipu talttuu, ei maksimiannosta. Tramal-tabletin voi omatoimisesti laittaa kahteen tai neljään osaan.

        Lainaus Tramal-pakkauksen pakkausselosteesta; "Niele kapselit AINA KOKONAISINA riittävän nestemäärän kanssa. Kapseleita EI SAA JAKAA eikä pureskella". Että näin. Mitäs jos seuraavan kerran perehtyisit edes aiheeseen ennen kuin kirjoittelet tänne pelkkää bullshittiä. Älykääpiö........


      • santtueitajuu

        Taidat olla vähän huono lukemaan. Tabletilla ja kapselilla on eroa. Älä päde ilman tietoa.


      • Anonyymi
        koillismaa kirjoitti:

        Tolkuton väsymys kertoo tramalin yliannostuksesta. Kipulääkkeissä kannattaa käyttää pienintä annosta millä kipu talttuu, ei maksimiannosta. Tramal-tabletin voi omatoimisesti laittaa kahteen tai neljään osaan.

        Mitä helvettiä sää selität? Että tolkuton väsymys johtuu liika annostuksesta. Ei tasan johdu. Se tulee kaikille jotka ekaa kertaa syö tramalia. Toiseksi, KAPSELEITA EI SAA PUOLITTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä sää selität? Että tolkuton väsymys johtuu liika annostuksesta. Ei tasan johdu. Se tulee kaikille jotka ekaa kertaa syö tramalia. Toiseksi, KAPSELEITA EI SAA PUOLITTAA.

        Mitähän itse selität? Kyllä tasan johtuu.

        Itse syönyt särkyyn vuosia 2x100mg. Eilen ja toissapäivänä jouduin ottamaan ylimääräisiä koska säryt olivat todella pahat.

        Nukuin viime yönä noin 16h. Väitän ettet nyt itse tiedä mistä puhut, vaan koitat täällä anonyyminä päteä.


    • Sairastellut

      Mulla ainakin niska tuli jäykäksi, kuulin kaikki äänet todella huonosti ja korvissa soi. Olo on kuin humalassa olisi. Ystäväni sai samaa lääkettä eri kipuun ja n.10 min. päästä oksenteli koko mahalaukun sisällön ulos. Kannattaa miettiä onko juuri tämä lääke sopiva, kun on muitakin sopivia kipuun.

    • Kkokopn

      Tramal piristää aamuisin varsinkin kahviin yhdistettynä. Nukuttaa iltaisin, mutta uni voi olla puolittaista koiranunta. Jonkinlaista euforiaa voi esiintyä. Alussa voi tulla virtsalukko, jota ei enää tule kun käyttöä jatkaa. Aiheuttaa riippuvuuden pikkuhiljaa: vieroitusoireet ovat ripuli, epätoivo, sähköiskunkaltaltaiset napsahdukset, unettomuus, iho kananlihalla, dysforia. Oireisiin auttaa ulkoilu ja luontaistuote 5-htp, sekä esim. Panacod.

      • Kkokopp

        ..ja ripuliin auttaa Imodium.


    • 354645

      Tramalia määrätään Ruotsissa pidentämään miehillä orgasmiin kuluvaa aikaa. Tähän toimii omien kokemuksienikin mukaan hienosti. Jyystää saa hikipäässä vaikka tunnin ja töitä saa tehdä että tulee.

    • Neuropatia

      Kaksi pahinta mitä olen kokenut on ummetus ja hitonmoiset oireet jos unohdat ottaa lääkkeen ajallaan. Kovin yksilöllisiä varmaankin nämäkin oireet. Nuo vieroitusoireet on niin vaikeat että pitää aina olla varalääkkeet reissussa mukana,muuten mainio lääke, kivut lievenevät mahdollistaen unen.

      • Anonyymi

        Kauhee lääke toi tramal, hirveet vieroitusoireet, jos aikoo lopettaa käytön. Onhan toi hirveetä, että tarvii pitää mukana, ettei tuu vieroitusoireita 😱😱😱Kannattais vaihtaa lääkettä. Onneks pääsin siitä eroon jo ajat sitten, ja se oli hirveetä😩


    • Anonyymi

      On ne huomattavasti vahvempia kuin panacodit. Tehoaa myös kipuun paljon tehokkaammin.

      Itse näin ihme visioita pään sisällä kun noita vedin ja olo oli hieman sekavampi ja kevyempi kuin panacodeissa.

      Kyllä noita voi syödä oman kokemukseni perusteella väliaikaisesti eikä niistä sen suurempaa haittaa pitäisi olla, ellei sitten ota yliannostusta

    • Anonyymi

      Sopi niin hyvin perkele loppu seinään tramal ja lyrica:( eniten suren tramalin loppumista noin 5v käytin sitä

    • Anonyymi

      Milles tuntuis laillisesti 200mg Tramal kolmesti päivässä, 0,4mg Temgesic kolmesti päivässä, 150mg Lyrica kahdesti päivässä, Panacodeja sen minkä mahaan mahtuu ja paljon muita mömmöjä. Eivät mahtuneet yhteen dosettiin, vaan piti olla kaksi.
      Näin mentiin aikanaan erittäin vaikean kroonisen päänsäryn kanssa, ja tietenkin myös kipupolilta kipupiikkejä lisänä.
      Kaikista paskintahan oli kun ei pystynyt nukkumaan käytännössä ollenkaan, vaikka kokeiltiin vaikka mitä unilääkkeitä kylkeen.
      Pää kyllä oli sekaisin kuin seinäkello, mutta trauman aiheuttama vaiva helpotti aikanaan, ja tuli pelko perseeseen että tulikohan ukkelista nyt narkkari, mutta eipä tullut.

    • Anonyymi

      Olen iloinen siitä, että nykyisin sairaalassa annetaan kipulääkettä. Lapsena 70- luvulla en saanut leikkauksen jälkeisenä yönä kipulääkettä, koska lääkäri ei sitä määrännyt. Kipu oli kovaa. Isäni kuoli tuolloin syöpään ja hänenkään kipuja ei hoidettu. 2000-l olen saanut kovaan hermosärkyyn ja leikkauksiin tarvittavan lääkityksen. Lastani lääkittiin myös hyvin 90- l alun isoissa leikkauksissa. Kun mieheni kuoli 40v syöpään vaadin, että hän saa mahd paljon lääkettä kuoleman lähestyessä. Viimeisenä yönä olisin varmaan antanut vielä enemmän lääkettä. Kun on kohdannut ja kokenut paljon kipua, arvostaa sitä, että lääkettä tarjotaan.

    • Anonyymi

      Mitä hittoa. Mulla ei Tramal vie kipua ollenkaan pois. Eikä väsytä eikä huimaa yhtään.

    • Anonyymi

      Minulla on yksi kokemus Tramadolista, taisi olla saman vahvuista kuin aloittajalla.
      Sairastuin syksyllä todella kivuliaaseen vyöruusuun ja lääkäri määräsi Tramadolia särkyyn, koska Panadol ja Burana ei auttanut.
      Otin kapselin ja vähän ajan kuluttua alkoi huone ptörimään. Istuin, muuten olisi todennäköisesti kaatunut.
      Kohta huomasin, että sykkeeni oli todella alhainen olin lopettanut hengittämisen. En siis kokonaan, mutta jouduin muistuttamaan itseäni tekemään hengitysliikkeitä, muuten en olisi sitä tehnyt. :(
      Pelästyin todella ja mietin jo ambulanssin tilaamista, koska olin yksin mutta päätin kuitenkin seurata tilannetta. Lääkkeen vaikutuksen haihduttua oloni koheni ja kykenin huokaisemaan hepotuksesta.
      Siihen jäi minun kivunlievitykseni Tramadolin avulla. loput paketistani on kaapissa ja voin antaa ne jollekin tarvitsevalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe