Rippiristi

a.le.coq

Tuli vasta mieleen, että ihmsiet selväti karsastavat 20 vuotta
kaulassani roikkunutta rippiristiä.Mitenkä on kun minulla ei muitakaan kaulakoruja ole pitäisikö minun luopua koko korusta vai mitenkä? Itse olen todella tykästynyt koruun vaikka en kuulu edes kirkkoon enää. Mitenkä te miehet ja miksi ei naisetkin näette tuon tuollaisen korun, nousetteko takajaloille tai käykö edes hetkellisesti pelkästään vaistosta mielessä ,että uskovainen saatana!?

Ainakin olen huomannut, että viimeistää yö-kylässä tuo tuntuisi jotekin mielestäni kiusaavan parteneria.

15

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidä vaan jos haluat,maailma on mennyt ihan sekaisin kun ei saa enää ristiä pitää korunakaan kun porukka menee sekaisin,toi jos mikä on sairasta. On mullakin ristikoruja ja pois en ota boohoo:)

      • a.le.coq

        Kiitos,minäpä jatkan pitämistä..Saavat naiset olla mitä mieltä väliinsä.


    • korulla on tunnearvo

      Olen huomannut täysin saman mutta omalla kohdallani se on vain vahvistanut haluani pitää rippiristiäni treffeillä. Enhän minä mikään uskovainen ole mutta jos mies pelästyy jo ajatustakin siitä että saattaisin olla kristitty eikä osaa suutaan aukaista asiasta niin hän ei selkeästikkään ole sopiva mies minulle.

      • a.le.coq

        On sillä sitäkin, enkä itse kuulu edes kirkkoon..Haluaisin joskus testata pentagrammilla mikä reaktio siihen tulee =D ..Uskoisin,että sama.


      • risti_

        Olen nainen 40v ja pitänyt myös hopeista ristiä kaulassa, ei ole ripariajoilta mutta vanha kuitenkin, musta se on kiva, vaikken tosiaan kuulu myös kirkkoon.

        Help, en ole ikinä ajatellut, että joku voisi katsoa kieroon mua tuon takia mutta opin tuon.. mutta ap, on meitä muitakin jotka tykkää noista ristikoruista.

        Uskontoja vastaan eikä puolesta minulla ei ole mitään, mutta koruna toi on kiva.


    • siunausta

      Pidä ristisi hyvä mies.

      Itse käytän isohkoa ristiä uskoani todistamassa, mutta usein sitä ei oteta tosissaan. Useasti olen kuullut kommentin vierailta ihmisiltä, että oletko sinä muka uskovainen ja jopa törkeää vähättelyä. Olen ulkonäöllisesti vähän "sexy", mutten todellakaan mikään huorintekijä!

      Olen niin perinpohjaisesti kristinuskovainen nainen, kuin olla voi.

      Jotkut eivät välitä ristin sanomasta ja se on heidän ongelmansa, pitäköön ennakkoluulonsa, itse levitän Jeesuksen profetiaa armon ja rakkauden tekojen kautta, en pakkokäännytyksellä.

    • Hessuraimo

      Kyllähän noita monilla on, kaiken maailman vanhoilla juopoilla äijilläkin, jotka tuskin ovat kovin uskovaisia.

      • Raitis_juoppo

        Kyllä juopot voi olla hyvinkin uskovaisia, mutta synnille ei aina mahda mitään. Olen itse aivan rapakunnossa ja olen kristitty. Tai miten sen kristillisyyteni nyt ottaa, kun olen selvästikin jäänyt jonkunlaisen epäuskon valtaan. En kylläkään käytä alkoholia enkä muita aineita mutta en silti eroa juoposta mitenkään. Uskon Jeesukseen ja käyn kirkossa toisinaan ja olen elänyt raamattua läpi hyvin kirjaimellisesti ja nähnyt ihmeitäkin. Tiedän mitä tavoittelen ja olen ohimenevästi sen saavuttanutkin mutta sortunut koetuksissa. Ihmiset koetellaan niin perusteellisesti että vähänkään huterat perustukset kyllä tulee romahtamalla alas ja tuho on sen mukaista. Joisin varmasti viinaa tässä tilanteessa jos minulla olisi taipumusta siihen mutta minulla on muut ongelmat.


    • NäinMeillä

      Niin, lähinnä minua ihmetyttää monien ihmisten halu pitää ristiä vaikka eivät edes kuulu kirkkoon tai ole millään tavalla uskovaisia. Se on kuitenkin vahva symboli ja sen pitäisikin merkitä jotain, ei olla vain koriste. Harva pitäisi kaulassaan vaikka hakaristia ja sanoisi että se on vain mukava siinä eikä merkitse mitään...

      • risti joskus kaulass

        Totta tuokin, mutta ajatellaampa vaikka joulun viettoa: Kuinka moni meistä pysähtyy joulun todellisen sanoman äärelle?

        Lanttulaatikko-ohjeita, tonneittain lahjoja, pipareita, viinaa ja kaikkea haalitaan ja stressataan ja siinä kyllä unohtuu joulun perimmäinen sanoma.

        Katsokaa kaikenmaailman naistenlehtiäkin joulun alla, tulee korvistakin pihalle kohta kaiken karvaiset glögit, piparit, joulutontut ja miljoonat lahjaideat!


      • NäinMeillä
        risti joskus kaulass kirjoitti:

        Totta tuokin, mutta ajatellaampa vaikka joulun viettoa: Kuinka moni meistä pysähtyy joulun todellisen sanoman äärelle?

        Lanttulaatikko-ohjeita, tonneittain lahjoja, pipareita, viinaa ja kaikkea haalitaan ja stressataan ja siinä kyllä unohtuu joulun perimmäinen sanoma.

        Katsokaa kaikenmaailman naistenlehtiäkin joulun alla, tulee korvistakin pihalle kohta kaiken karvaiset glögit, piparit, joulutontut ja miljoonat lahjaideat!

        "Totta tuokin, mutta ajatellaampa vaikka joulun viettoa: Kuinka moni meistä pysähtyy joulun todellisen sanoman äärelle? "

        Käytännössä suuri osa kansasta viettää joulua ihan uskonnottomana juhlana vain perinteen vuoksi. Tälle on sikäli kyllä hieman enemmän perusteita kuin ristin pitämiselle että joulun aikaan vietettävää juhlaa on vietetty myös ennen kristinuskon tuloa joten myös uskonnottomalla juhlimisella on tiettyjä perinteitä. Risti taas liitty vain ja ainoastaan tiettyyn uskontoon.


      • Yul
        risti joskus kaulass kirjoitti:

        Totta tuokin, mutta ajatellaampa vaikka joulun viettoa: Kuinka moni meistä pysähtyy joulun todellisen sanoman äärelle?

        Lanttulaatikko-ohjeita, tonneittain lahjoja, pipareita, viinaa ja kaikkea haalitaan ja stressataan ja siinä kyllä unohtuu joulun perimmäinen sanoma.

        Katsokaa kaikenmaailman naistenlehtiäkin joulun alla, tulee korvistakin pihalle kohta kaiken karvaiset glögit, piparit, joulutontut ja miljoonat lahjaideat!

        Joulun todellinen sanoma on vanhoissa indoeurooppalaisissa uskonnoissa jotka on ympätty talvipäivänseisauksen tienoille. Kaikilla niillä on sama sanoma: valo voittaa pimeyden, aurinko palaa, päivät pitenevät, kevät ja uusi kasvukausi tulevat.
        Jeesuksen syntymämyytti on kopioitu Mithralta, lahjojen antaminen Saturnaliasta, nimi Yulilta jne. Siinä sulle todellista yulin..eikun joulun sanomaa :D

        Ristikoru on statement, samoin kuin svastika tai pentagrammi. Se kertoo kantajastaan jotain.


    • fwf

      Kyllä minullakin heräisi ajatus, että olet uskovainen mutta toisaalta ei se mihinkään vaikuttaisi. Uskovaisuus kun ei kerro yhtään mitään ihmisen luonteesta tai arvoista, muuta kuin sen että uskoo.

    • Ei-siitä-ole-haittaa

      No mutta pidä risti kaulassa, onpahan siunattu seksielämä)))). Ei se minua häiritsisi, ellei olisi kohtuuttoman suuri ja raskas. Niin, ristinsä kullakin kannettavana.

    • Millamagia03030303

      No minulla on pentagrammi kaulassa ja heksagrammi tatuoituna jalkaan. Olen siis nainen. Ei ole miehet juosseet karkuun tai kukaan pistänyt noitavainoa päälle:D Joku joskus letkauttanut että olenko satanismi mutta olen sanonut suoraan että en ja siihen asia on jäänyt. Jokainen pitäköön mitä koruja haluaa. Jos se jotain muuta haittaa niin se on sen ongelma!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe