Onko kellään kokemusta tai tietoa asiasta kauanko juurihoidettu hammas voi puruarka? Juurihoito siis on tehty loppuun asti 2kk:tta sitten mutta puruarkuus vaan jatkuu. Eka siinä hampaassa oli reikä joka paikattiin, no ei auttanut kipuun, sitten pariin otteeseen lääkepaikkaa mutta puruarkuus vaan senkun jatkui, sitten päädyttiin juurihoitoon.
Mikä ihme tätä hammasta mahtaa vaivata? Juurihoidettu hammashan pitäis olla tunnoton.?
Sanon jos tässä että jos hammas päädytään poistamaan niin rahaa ei implanttiin ole. Kyseessä alaposkihammas
juurihoidettu hammas puruarka
3
6679
Vastaukset 3
- asdsss
hampaassa voi olla piilossa juuria jota hammaslääkäri ei löytänyt jotka sitte aiheuttaa kipua. itselläni suussa kans kipee juurihoidettu hammas mut hammaslääkäri ei lähteny avaamaan sitä enää ja nyt se onki vähä rauhottunu ja sen kans voi elää. ei oikeestaa tunnu muutaku sormella koputtaes. joko uusi juurihoito / hammas hemmettiin suusta. eipä siin muita vaihtoehtoi :)
- hammasta.
Minulta hammaslääkäri yritti saada luvan poistaa taaimmaiset poskihampaat. Hammaslääkäri ei olisi halunnut laittaa hampaita ( tosin eri aikan käynneilläni ) hammastani juurihoitoon vaikka hampaassa ei ollut tulehdusta. Hampaassa oli tosin reikä . Hän sanoi että poskihampaiden juurihoito ei onnistu oikeen hyvin. En suostunut hampaan poistoon vaan sain hänet paikkaamaan hampaan. Tosin ensin laitettiin hammas jossa oli reikä juurihoitoon ja muistaakseni hammasta juurihoidettiin noin 2-3 kertaa . Siis yhtä taka poskihammasta. Sitten hammas paikattiin. Noin viikon kahden päästä hammasta alkoi jomottamaan josta hammaslääkäri puhuikin. Hammastani jomotti ajoittain noin kuukauden verran. Välillä jomotus lakkasi ja taas alkoi. Välillä ajattelin jo soittaa hammaslääkärille. Onneksi en soittanut sillä hän olisi saattanut poistaa sen. Viimein jomotus lakkasi. Näin on ollut jokaisen takahampaani kohdalla. Jos hammastasi jomottaa joka on juurihoidettu ja paikattu niin älä ärsytä hammasta. Hammas on usein jopa kosketusarka . Mutta kyllä se ohi menee. Minulla aristeli hoidettu hammas syödessä muutamia kuukausiakin. Ei enää . Nyt minulla on terveet takaposkihampaat.
- Anonyymi00003
Vanha ketju mutta minulla juurihoidettiin puolivuotta sitten hammas jossa oli silti jonkinlaista oireilua ja mainittin asiasta lääkörille toisen hampaanhpidon yhteydessä ja sitä alettiin sitten tutkimaan sekä hiottiin moneen otteeseen. Ei auttanut ja hammas uudelleen juurihoidettiin vielä. Ensimmäisen käynnin jälkeen hammas oli ok että jopa unohdin sen. Nyt täytön jälkeen alkoi jatkuvaa särkyä sekä hammas on täysin puru ja koputus arka, mistä tällöinen voi johtua?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 119783
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.20716- 39685
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32639Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38567Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63526- 34525
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?50519- 76517
- 63491