Jos olette ostamassa autoa ja myyjä on epämääräinen ja on juuri ostanut auton ja ei ole laittanut omiin nimiinsä, pyydä henkilöllisyystodistus tai ajokortti varmistaaksesi myyjän oikeat tiedot ennen omien kirjoittamista mihinkään luovariin!! Ja tarkista auton historia tiedot ja maksamattomat verot niin vältät kusetetuksi joutumista.
Sama pätee autosi myyntiin, Haen aina katsastuskonttorilta luovutustodistus ja täytä se ostajan kanssa ja muista pyytää henkkarit ja varmista vielä että ostaja kirjoittaa oikeat tiedot. Näin ollen jos JOBBARI tai vähemmistökansalainen myy auton eteenpäin ja ei laita autoa nimiinsä pääset eroon kaikista maksuista! Ja näitä ilmaisiksi ja autoa heti myyntiin pistäjiä riittää
Väliomistaja !!!VÄLTÄ!!!
6
4258
Vastaukset
- 12+19
Ei ihan noinkaan. Autoa ei missään olosuhteissa kannata ostaa henkilöltä joka ei ole auton omistaja. Jos autoa ei ole laitettu myyjän nimiin niin silloin pyrkimyksenä on välttää vakuutusmaksut ja ajoneuvovero. Jos ostat tällaisen auton ja siinä on verot pystyssä niin auto on käyttökiellossa kunnes verot on maksettu. Vaikka verojen maksu on edellisen omistajan vastuulla niin miksi hän niitä maksaisi kun siitä ei tule mitään sanktioita.
Autoa ostaessa muista seuraavat asiat:
- Maksa pari euroa ja hanki Trafilta auton omistaja- ja historiatiedot sekä varmista että verot on maksettu
- Varmista että myyjä on rekisteröintitodistukseen merkitty auton omistaja
- Tee kauppakirja
Autoa myydessä muista seuraavat asiat:
- Kauppahinnan maksu pankkikonttorissa tilisiirtona. Sitten kun rahat on sun tilillä niin vasta sitten täytät asiapaperit
- Tee kauppakirja jossa on maininta "Auto myydään siinä kunnossa kun se on kaupantekohetkellä'". Näin mahdollisiin reklamaatioihin ei tarvitse vastata.
- Täytä luovutustodistus - haisieeeee
Itse ostin musulta auton vaikka ei ollut hänen nimissään. Näytti pari päivää vanhaa luovutustodistusta johon oli kaupat sovittu ja allekirjoitettu auton omistajan kanssa. Uskalsin tehdä kaupat, koska auto oli tonnin halppis. Paskaahan se mustalainen myi, jakohihna nasahti ennen aikojaan.
Ja veroja tai mitään muitakaan kustannuksia ei tullut tuosta mustalaisen parin päivän omistamisesta, ei siis siten huijannut.- 5+5
Luovutustodistus jää aina myyjälle joten jos sellaista paperia on näytetty niin se on väärennetty.
- haisieee
5+5 kirjoitti:
Luovutustodistus jää aina myyjälle joten jos sellaista paperia on näytetty niin se on väärennetty.
Tuossa oli musulla näyttää minulle luovutustodistus jonka mukaan auto oli hänelle myyty. Lisäksi rekisteriotteen teknisessäosassa oli edellisen omistajan allekirjoitus ja tiedot, ainoastaan uuden omistajan kohta oli tyhjänä johon täytin omat tietoni. Se ei minua kiinnostanut onko mustalainen sen väärentänyt. Sittenhän mustalainen olisi ollut varastanut koko auton ja talvirenkaat/vara-avaimenkin saanut mukaansa?
Aivan samat kulut maksoin veroissa mitä normaalistikin käytetyn ostaessa.
- kskdkos
Eikö edes rekisteröidessä tullut kulua liitteellisestä rekisteröinnistä? Etkö tajunnut että sinä maksoit verot?
-Eihän se siis koskaan edes rekisteröinyt autoa... - 1190
Autoliikkeessä ostettaessa ei näitä ongelmia ole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275