Miksi suomalaiset miehet pukeutuvat huonosti?

En tajuu minäkään

30

398

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin se menee

Suomi on kylmä maa, ja täällä on aina pukeudutta sään mukaisesti. Hienohelmat jäätyivät hengiltä.

• Iaupaliauigsluvi

Jaahas. Mutta naisiinhan tämä sääselitys ei päde, eikö vaan? Naisenhan ei missään nimessä ole soveliasta käyttää vaikka leggingsejä kesällä, koska hotpantseissahan pitäs pärjätä hyvin ja samoin talvella sukkahousut ja hame tai ohuet stretchfarkut on must, eiksjuu.

• ätmi
        Iaupaliauigsluvi kirjoitti:

Jaahas. Mutta naisiinhan tämä sääselitys ei päde, eikö vaan? Naisenhan ei missään nimessä ole soveliasta käyttää vaikka leggingsejä kesällä, koska hotpantseissahan pitäs pärjätä hyvin ja samoin talvella sukkahousut ja hame tai ohuet stretchfarkut on must, eiksjuu.

Kukahan ne leggingsit ja hotpantsit naisten jalkaan vetää? Olisiko nainen itse?

• Naisilla on helppoa
        Iaupaliauigsluvi kirjoitti:

Nainen voi pukeutua farkkuhin ja talvella pitkät kalsarit tai paksut sukkahousut alle. Hyvän näköinen nainen näyttää hyvältä farkuissa. Huonon näköiset näyttävät huonolta oli vaatteet mitkä tahansa.

• Naisilla on helppoa kirjoitti:

Nainen voi pukeutua farkkuhin ja talvella pitkät kalsarit tai paksut sukkahousut alle. Hyvän näköinen nainen näyttää hyvältä farkuissa. Huonon näköiset näyttävät huonolta oli vaatteet mitkä tahansa.

"Rumat ne vaatteilla koreilee."

- suomalainen sananlasku

• 13+14

Ihan saissia ja suoraan sieltä mistä sitä pukkaa. Maailmaa matkanneena voin todeta että suomessa pukeutumistyylien kirjo on värikkäintä suunnilleen koko maailmassa. Hyvässä että pahassa.

• ätmi

Vau, joku hesarin toimittelija nojaa jonkun kaljun julkihomon mielipiteeseen pukeutumisesta. Kyllä nyt kiinnostaa paljon!

• ögou

Tuokin mies on ihan pilalla, kun tukkaa ei ole. Varmaan sivistynyt ja eurooppalainenkin, mutta missaa pahasti juuri meneillään olevat parhaat nuoruusvuotensa.

• BaldFear
        ögou kirjoitti:

Tuokin mies on ihan pilalla, kun tukkaa ei ole. Varmaan sivistynyt ja eurooppalainenkin, mutta missaa pahasti juuri meneillään olevat parhaat nuoruusvuotensa.

Tarkoitit varmaankin EUROOPPALAINEN?

• Tavallinen mies

Suomalaismiehet eivät ole pukeutumisessaan pinnallisia laumasieluja. Naisten pitäisi nähdä mies ihmisenä, eikä vaateripustimena.

• tekopyhyys valloillaan

Mutta nainenhan ei sitten saisi pukeutua "säkkiin", vaan niin, että seisottaa toimitusjohtajaa, vai miten se tuolla toisessa ketjussa juuri määriteltiin...

• Tavallinen mies
        tekopyhyys valloillaan kirjoitti:

Mutta nainenhan ei sitten saisi pukeutua "säkkiin", vaan niin, että seisottaa toimitusjohtajaa, vai miten se tuolla toisessa ketjussa juuri määriteltiin...

Tässä onkin kyse vain miesten pukeutumisesta! Ja minä en ole tuota yksittäisen miehen mielipidettä siitä, että nainen ei saisi pukeutua säkkiin kirjoittanut. Ja vaikka nainen olisikin pukeutunut säkkiin, niin olennaista minulle on se, että mitä naisella on vaatteiden alla ja pääkopassaan.

• 17+6

Mitäänsanomattomastihan pukeutuvat, miksi vängätä tosiasiasta. En vain ymmärrä, miksi se on ylittänyt uutiskynnyksen, ei kai ole ollut leijonia Ruokolahdella viimeaikoina.

Harmaa on muuten hieno väri, todennäköisesti tuhkakuppivertaus tarkoitti yleistä nuhjuisuutta.

• Turo Tailor

No jos oletetaan mitäänsanomattomuus faktaksi, niin onko se jotenkin negatiivista tai vähemmän arvostettavaa?

• 19+2

Mitäänsanomattomuus on yksinkertaisesti mitäänsanomattomuutta ja siten sopii ätminkäiselle. Ajatelkaas, jos ätmi vaikka kietaisisi kurkkunsa suojaksi tyylikkään kaulaliinan, kadullakulkijat ihmettelisivät onko heidän lääkityksensä kunnossa, "olin juuri näkevinäni kaulaliinan tulevan vastaan".

• Turo Tailor
        19+2 kirjoitti:

Mitäänsanomattomuus on yksinkertaisesti mitäänsanomattomuutta ja siten sopii ätminkäiselle. Ajatelkaas, jos ätmi vaikka kietaisisi kurkkunsa suojaksi tyylikkään kaulaliinan, kadullakulkijat ihmettelisivät onko heidän lääkityksensä kunnossa, "olin juuri näkevinäni kaulaliinan tulevan vastaan".

Vedät mutkia liian suoraksi. Pukeutuminen mitä joku voi väittää mitäänsanomattomaksi voi olla toisen mielestä sillä tapaa hyvä tietoinen tai tiedostamaton valinta ettei negatiivisessa mielessä provosoi muita ihmisiä.

• Ikisinkku M

Pari syytä ainakin tulee mieleen:

1. Suomalaiselle miehelle perinteisesti on tärkeämpää käyttää rahansa ruokaan, asumiseen ja muuhun välttämättömään ensisijaisesti ja sitten vasta vaatteisiin, toisin kuin jollekin ruotsalishomppelille jolle on tärkeää erottua vaikka ne ryysyt joutuisi luotolla ostamaan.

2. Tarjonta. Ei ainkaan kehä kolmosen ulkoppuolelta ole kivijalkakaupoissa edes tarjolla kovin erikoisia variaatioita, saat olla tyytyväinen jos löydät kropallesi sopivaa leikkausta ja väreissä on sitten usein tyytyminen harmaaseen, mustaan tms. hillittyyn kun ei vain ole niitä vaihtoehtoja.

• muoti spede

Ruotsalaiset maksavat asuntolainaansa myös keskimäärin 120-vuotta pidempään kuin suomalainen. En suostu ottamaan ainuttakaan elämän ohjetta näiltä ihmisiltä.

• ätmi

Miten niin huonosti? Minä pukeudun ainakin hyvin. Farkut ja t-paita on päälläni aina paitsi urheillessa.

• Lapphalainen

Jos on kova pakkanen, niin olen sen verran hyvin pukeutunut mies ettei munaa palele.

• komar

Eliitin valitusta.

• älä ärsytä minua

Itse pukeudun mielestäni tyylikkäästi, mutta on tylsämielistä puuhaa miettiä omaa saati muiden pukeutumista. Narsistista pelleilyä, mutta tähän perseen peilailuun olen minäkin alistunut kuten suurin osa ihmisistä, koska ihminen on pelokas ja hakee hyväksyntää. Muoti ei ole mikään hyve, vaikka sen avulla palkkansa ansaitsevat pällit itselleen ja muille muuta uskottelevatkin.

• Onkohan tuo videon kaljupää sitten ihan aikuisten oikeasti omasta mielestään pukeutunut tyylikkäästi?

• BaldFear

"Onkohan tuo videon kaljupää sitten ihan aikuisten oikeasti omasta mielestään pukeutunut tyylikkäästi?"

Eikö stellaria tykkää kaljupäisistä kauluspaitamiehistä?

• 87766544444

Suomessa on monilla "anteeksi että olen olemassa" asenne, halutaan olla näkymättömiä. Muttei ulkomaillakaan monisss paikoissa niin tyylikkäitä olla.

• Onneksi niin, mä erotun aina joukosta....

• Gentle Man
    • Gammaromeo

"En ymmärrä, mitä suomalaiset naiset näkevät suomalaisissa miehissä."

Levengood tekee yleistyksen naisten näkemästä. Kyllä fiksu nainen näkee esim., että mies on komea, vaikka mies olisi pukeutunut "väärin". Ei kaikki suomalaisnaiset varmaankaan ole niin vaatefriikkejä kuin Levengood. Alastomana kieltämättä kukaan ei vaatteillaan pääsisi erottumaan.

Ainahan joskus jonkun miehen kiinnostavuus siinä mielessä kyseenalaistetaan tyyliin: "mitä hän siinäkin miehessä näkee?" Tosiasiassahan silloin on kyse muustakin kuin pelkästä näkemisestä. Mieshän voi olla vaikka hyvä sängyssä ja huomioida muutenkin naisensa hyvin. Tämä vaan ei päälle päin näy ja ole arvattavissa ja pääteltävissä helposti, jos mies ei ole komea, ei supliikkimies tai ei vaatteilla koreile.

• Vaatteilla koreilu on turhaa narsismia.

• scrg

Vähän väsynyt aihe. Tuskinpa ketään yhtään kiinnostaa pukeudunko hyvin tai huonosti ja toiseksi en itsekään tiedä mikä on hyvää tai huonoa pukeutumista. Tällaisia jos on puolet kansasta, niin siinä tulee vaatehomolle paha mieli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      268
      9653
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      307
      6836
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      74
      1705
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1421
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      94
      1297
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1161
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1079
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      41
      882
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      756
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      313
      748
    Aihe