Jos työnantajalta loppuu vanha tehtävä ja tilalle tarjotaan uutta tehtävää irtisanomisajalla, niin miten kannattaisi menetellä?
Jos allekirjoittaa uuden työsopimuksen (heikommilla ehdoilla), niin pääsee suoraan 4 kuukauden koeajalle, joka ei ole kovin houkutteleva asema vanhan työntekijän näkökulmasta.
Allekirjoittaako vai ei? Mitkä tekijät ovat puolesta ja vastaan?
Työsuhteen ehtojen muuttaminen ja koeaika?
2
267
Vastaukset
- KarMullikka
Työnantajan tosiaan pitää ensin tarjota entisille tai irtisanomisuhan alla oleville töitä. Jos vanha tehtäväsi on vaan loppumassa, niin sinulla ei taida olla hirveästi vaihtoehtoja.
Tosin en kyllä ymmärrä koeaikaa, jos kyseessä on jo hyväksi koettu työntekijä. Vain onko kyse siitä, että ei olla varmoja onko uusi tehtävä kannattava firmalle? Siinä tapauksessa he varmasti yrittävät välttää vakisopimuksen tekoa ensin. - slpwwp
"Tosin en kyllä ymmärrä koeaikaa, jos kyseessä on jo hyväksi koettu työntekijä."
Koeaikaehto koskee kaikkia, joilta vanha tehtävä loppuu. Luulen, että työnantaja pyrkii kikkailemalla hankimaan itselleen edullisemman aseman, jotta pääsee vanhoista työntekijöistä helposti eroon, jos uudet tehtävät eivät miellytä ja melko varmasti eivät vanhaan tehtävään nähden kaikkia miellytäkkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022176- 991557
- 801275
- 1211273
- 1171226
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601014- 511007
- 36932
- 33814