Hei, tietääkö joku, pitääkö työvoimatoimiston cv-netti pitää jatkuvasti aktiivisena. Minulle tuli taas sähköpostiini viesti, että cv-netin voimassaoloaika päättyy 3 päivän kuluttua. Sen voi aina kerrallaan uusia 2 kuukauden välein. Olen jo 60-vuotias nainen ja olen ollut työttömänä yli 1,5 vuotta ja ansiosidonnaisella päivärahalla. . Alani on toimistotyö, joten uutta työtä tuskin löytyy. En ole saanut työvoimatoimistolta työttömyyteni aikana yhtään työtarjousta. Yritin uusia cv-netin päivämääriä pankkitunnuksieni avulla, mutta jostain syystä se ei onnistunut ja pankkitunnuksia meni hukkaan. Koska en varmaan tule tuota kautta työllistymään, tietääkö joku, pitääkö se cv-netti olla aktiivisena vai voinko vain jättää sen uusimatta.? Jos jätän CV-netin uusimatta, menetänkö työttömyyskorvaukseni. Voisin soittaa työvoimatoimistoonkin, mutta puhelun läpipääseminen on toivotonta.
Vastaukset 10
- töttöröö
CV-netti ei noin lähtökohtaisesti ole työttömyyskorvauksen edellytys, mutta työllistymissuunnitelmassa voidaan sopia sen käytöstä. Jos työllistymissuunnitelmassa lukee, että se on tarkoitus pitää aktiivisena, niin silloin se täytyy.
- CV-net :)
Minä tein CV-netin yhdeksi päiväksi työkkärin kurssilla ja sitten poistin sen. Mitään ihmeellistä en sinne laittanut... en edes omia tietoja aiemmista työpaikoista tai koulutuksista, enkä yhteystietoja paitsi pakollisen sähköpostin.
CV-netin voi siis poistaa, jättää ei-aktiiviseksi tai aktivoida ihan oman mielensä mukaan. Vähintään pitää yhdeksi päiväksi pistää aktiiviseksi.
Ja se on sitten jokaisen oma asia mitä sinne CV-nettiin kirjoittaa. Kannattaa muistaa, että sitä pääsee kuka tahansa yrityksen tunnuksen omaava tutkimaan ja pääasiassahan tuota käyttää työvoimanpalvelukeskukset ja henkilöstönvuokrausfirmat ja kaikenmaailman "headhunterit", jotka etsii sopivia henkilöitä listoilllen. Aivan turha koko CV-netti,ei niitä kukaan työnantaja kattele.
Minulla ollut nyt parisen vuotta aktiivisena kun haen sähköhommia mutta kukaan ei ole edes katsonut sitä.- ceeveetön
Ei sitä kannata edes tehdä. Se on täysin vapaaehtoinen. TE täti ei voi pakottaa sitä tekemään. Näin itse toimin ja sanoin etten tarvi mitään CV:tä.
- Vanha konkari
No ei todellakaan tarvitse olla kokoajan voimassa tuo hemmetin turha CV-netti! Itse en sitä käytä ja jos jossain kurssilla on sanottu että pitää olla voimassa niin oon aina pitänyt muutaman päivän sitä aktiivisena ja saanut tilanteen rauhoittumaan :) Tuo CV-netti on todella typerä! Minä en alistu sinne tietoja kertomaan ja anelemaan almuja!! Työttömänä olen sentään ollut jo 20 vuotta ja ei mitään ongelmia!
- Amwaystä päivää
CV-netistä voi olla jopa haittaa. Itselleni soitteli kaikenmaailman verkostomarkkinoijat kun laitoin ekan kerran CV-netin voimaan. Kysyin tyypiltä puhelimessa, että mistä oli saanut minun numeron... niin TE-toimiston CV-netistä.
- Anonyymi00008UUSI
TILULII 🤡
- Anonyymi00009UUSI
Onko EK:ssa jo pikkujoulut ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581114- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459