Osaako joku sanoa, että tarttuuko huuliherpes varmalla todennäköisyydellä jos juo vahingossa yhden kulauksen samasta pullosta henkilön kanssa, jonka herpes on rakkulavaiheessa?
Huuliherpeksen tarttuvuus
5
320
Vastaukset
- hups85
Tarttuu. Join kerran kaverini vesipullosta ja siin samassa hokasin et hänellä on huuliherpes. Niimpä se sitten tuli minullekkin, eikä ikuna ennen ole ollut.
- voi olla
EI se nyt mikään 100% varmuus ole.
Ei ruttokaan tarttunut 100% varmuudella.
Ei sellaista tautia olekaan. Hyvin mahdollista tuosta on saada tartunta mutta toisille se tarttuu herkemmin toisille ei lainkaan. - uv tekee sen
Eipä tartu,nimittäin mulla oli kesällä nenän limakalvoilla paha herpes ja se hoidettiin herpeslääkkeillä,ja ohi meni,mutta korvalääkäriltä kysyin että tarttuuko se suutelussa,ei tartu.Mun nenään tullut herpes sai alkunsa uv voimakkaasta auriongon valosta kesällä,jota alan kin jatkossa karttaa..
- Huutonaurua :D
Väitätkö ihan tosissaan, että oot saanu herpestartunnan AURINGONVALOSTA?! :D :D :D Ehkä aurinko on saattanut provosoida uinuvan viruksen aktiiviseksi, eli tartunnan oot saanut aikaisemmin jostain muualta, kuten esim sinua lapsena syöttäneen suusta, kun tuo syöttäjä on ensin maistanut ruokaa samalla lusikalla...
- hauskaa mullakin
EN väitä niin,mutta aurongon uv säteet laukaisevat viruksen aktiiviseksi,mutta se mistä alunperin aikanaan olisisn sen saanut,en tiedä,älä kuole nauruun ettei läheisesi jää turhaan suremaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894