Niin varmasti kuin salama iskee taivaan äärestä ääreen...

Clear as Day

11

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa123om222

      Ilm. 16:15

      Katso minä tulen kuin varas. Onnellinen on se, joka pysyy valveilla
      ja säilyttää päällysvaippansa, jottei hän vaeltaisi alastomana eikä
      hänen häpeällisyyttään katseltaisi.

      Daniel 12:1

      Ja on oleva ahdingon aika, jollaista ei ole saatettu olemaan siitä saakka,
      kun yksikin kansakunta tuli olemaan. Aina siihen aikaan asti......

      Harmageddonin todennäköisyys on melkoinen, vaikka se tulee kuin varas yöllä. Ilman, että sen tulemuksen merkkejä voitaisiin ennalta tarkkailla.

      • hindu.

        vaikka jeesus ja apostolit ennusti väärin maailmanlopun tulemuksen, niin siltikin jumala voi olla olemassa


    • alfa123om2222

      Profeetta Daniel sulki sinetillä sen kirjan eli Danielin kirjan, jossa oli tarkat aikamäärät ilmaistu sille koska maailmanloppu tulee.

      Daniel 7 puhuu kolmesta ja puolesta ajasta sen jälkeen kun yksi kuninkasita on laittanut viralta kolme muuta kuningasta. Yksi aika on 490 vuotta. Ja tuo kuningas, joka laittoi kolme muuta viralta oli Konstantinus Suuri 313 jKr.

      En tiedä minkä vuoksi Danielin kirja piti sulkea sinetillä. Danielin kirjan valtava metallipatsas kuvaa maailmanvaltoja yksi toisensa jälkeen, ja ne perustuvat jumalattomuuteen, joten ne jauhetaan lopulta pieniksi muruiksi, joita ei löydetä enää.

      VT:n viimeisen kirjan viimeinen luku antaa pelottavan kuvan tuomiopäivästä:

      Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
      2. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
      3. ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
      4. Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi.

      Tässäkin on vielä monta kysymysmerkkiä. Mitä maailmanvaltoja patsas kuvasi:arabilaisia vai eurooppalaisia? Miten sitten Danielin 7 luvussa mainitaan, että kolmen pedon neljästä elämää jatketaan vielä 1260 päivällä (vuodella). Näyttää siltä kuin Raamattukaan ei anna lopullista vastusta siihen koska Tuomiopäivä tulee. On kuin Jehova yksin tietäisi ajankohdan.

      2001-2022 / Mikael taistelee valon puolesta 21 päivää Dan. 10
      1998 plus 1260 päivää = 3258 jKr. Ilm.12 ja Ilm. 13
      3258 plus 1000 vuotta = 4258 jKr. ilm. 20

      Mutta tulee huomata Aikojen lyhentämisen periaate
      3,5 vuotta voidaan lyhentää 42 kuukaudeksi, joka voidaan lyhentää 1260 päiväksi.

      Parhaimmillaan/Pahimmillaan riipuen näkökumasta, jolla asioita tarkastelee on siis vielä 2260 vuotta jäljellä maailmanloppuun. Mutta Herran silmissä tuhat vuotta on kuin yksi päivä ja yksi päivä kuin tuhat vuotta.

      2260 vuotta = 824 900 päivää = 824,9 miljoonaa vuotta.

      • Liimanäppi

        ~~En tiedä minkä vuoksi Danielin kirja piti sulkea sinetillä.

        Koska Danielinkirja on kirjoitettu myöhemmin ikäänkuin se olisi aito ennustus, eli Danielinkirja on jälkikäteiseenustus. Olen sen tuonut täällä esille seikkaperäisemminkin.

        ~~Mutta Herran silmissä tuhat vuotta on kuin yksi päivä ja yksi päivä kuin tuhat vuotta.

        Ihan ensin tulee mieleen skitso olento jos ei kykene päättämään kohdaltaan noinkaan yksikertaista asiaa.

        Toiseksi tarjoaisin ajatusta siitä, että raamatunkirjoittaja halusi kertoa, ettei olettamansa jumalan ajanlasku ole meidän ajanlaskua. Se kun Telluksen vuosi on vain telkluksella, muualla se on aivan muuta.


    • alfa123om222

      Jos pidät persoonallista Jumalaa outona niin entä sitten Sana eli Logos.
      Kun Sana tai Kaava tai Luonnonlaki on Jumala niin tuohan selvästi sallii ateismin ja sattuman.

      Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala..........

      Entä sitten Herraudet? Ovatko ne vain ikivanhoja kuolemattomia persoonia, jotka tekeytyvät jumaliksi kun ovat aikojen saattossa oppineet yhtä ja toista.

      Entä jos raamattu on kirja, jonka tekijät ovat herrauksia eikä mikään mystinen jumaloitava ikuinen totuus, kohtalo ja välttämättömyys.

      Eivät kaikki kristillisest kirkot pidä raamattua arvossa, että se olisi ikuinen ja muuttumaton totuus. Tarkoitan vain, että raamattua voi tulkita kirjaimellisuuden asemesta symbolisesti, vertauskuvallisesti yms. tavoin.

      Jos Jumala on Logos eli Sana niin kukaan ei tiedä mitkä ovat sanan ominaisuudet. 500-1000 jKr yritettiin selvittää Sanan ominaisuuksia siinä kovin hyvin onnistumatta. Jokainen voi itse miettiä, jos Jumala on Sana eli Logos niin mitä se merkitsee.

      Eli oletko pettynyt itse raamattuun, joka voi olla parhaimmillaan erittäin dynaaminen teos, vai oletko pettynyt kirkon tai uskovaisten tulkintaan raamatusta?

      • Liimanäppi

        ~~Jos pidät persoonallista Jumalaa outona...~

        No kun en usko mimkäänlaiseen henkimaailmaan, niin pidän skitsona uskovaisuutta, jossa tarjotaan skitsoa jumalkuvaa.

        ~~Kun Sana tai Kaava tai Luonnonlaki on Jumala niin tuohan selvästi sallii ateismin ja sattuman.

        Minulle on turha tarjota jumalaa, ellei osoita sellaisen olemassaoloa. Jos leikkijumalia kaipaan, niin löydän sellaisen hyvin helposti.

        ~~Eli oletko pettynyt itse raamattuun, joka voi olla parhaimmillaan erittäin dynaaminen teos, vai oletko pettynyt kirkon tai uskovaisten tulkintaan raamatusta?

        En ole pettynyt Raamattuun, arvostan Raamattua juuri siksi, että sillä voi osoittaa, ettei se ole minkään yliluonnollisen tahon tuotantoa.

        Jos jokin on ollut minulle pettymys, niin se mekanismi että vanhemmat voivat painostaa lapsensa uskontoon, yhteiskunnan hyväksyessä sen.


    • alfa123om222

      Olen myös nähnyt, että uskonnot turmelevat jopa lapsuuden tai sitten nuoruuden.

      "Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle - ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt! 50. Mutta minut on kasteella kastettava - ja missä ahdistuksessa olenkaan, ennen kuin olen sen läpi käynyt! 51. Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa! 52. Tästedes saman perheen jäsenet ovat eri puolta: viidestä on kolme kahta, kaksi kolmea vastaan. 53. Isä joutuu vastakkain poikansa kanssa, poika isänsä, äiti tyttärensä ja tytär äitinsä, anoppi miniänsä ja miniä anoppinsa kanssa."

      Tuo sana Tästä eteenpäin viittaa juuri tähän nykyiseen aikaan. Vuodesta 1998 eteenpäin ainakin 500 vuotta.

      Historia on täynnä tragedioita uskontojen vuoksi. Sana kuitenkin kiehtoo ja kiinnostaa kuin seireenin kutsu. Kristinusko häviää ja samoin islam. Koraanissa lukee, että islamin tarkoitus on saattaa TOTUUDEN USKONTO VOITTOON. Siihen kuluu kuitenkin aikaa ja kärsimykset sen kuin kasvavat.

      Kyllähän ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaisuudeksi ja näyttää siltä, että paha on läthöisin esim. Jumalten poikien muodossa taivaasta itsestään.
      Ihmiset ovat sopuisia ja hyviä, mutta ihmisen paratiisiasemaa kahdehditaan ja himoitaan muiden toimesta.

      • von dänny

        "Ihmiset ovat sopuisia ja hyviä, mutta ihmisen paratiisiasemaa kahdehditaan ja himoitaan muiden toimesta"

        Jaa, uskot ufoihin. Vai suunnittelevatko isot apinat jotakin?


      • Liimanäppi

        ~~Tuo sana Tästä eteenpäin viittaa juuri tähän nykyiseen aikaan.

        Olen täysin eri mieltä ja perustan mielipiteeni Raamattuun. Jeesus lupasi palata joidenkin häntä kuulleiden sukupolven edustajien ollessa vielä elossa. Jeesus ei palannut ja siihen nyykähti koko asia.

        ~~Historia on täynnä tragedioita uskontojen vuoksi.

        Ei ihme, koska uskonto on ihmisen keksimä hallinnan väline.

        ~~Kyllähän ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaisuudeksi...

        Tuota hoetaan jatkuvasti, vaikka Raamatun kertomasta luomisesta ei ole pienintäkään näyttöä. Itse asiassa Raamatun luomistaru osoittaa kerronnallaan, että kyseessä on vanha käsitys ja taru.


    • alfa123om2222

      Onhan noita muitakin kirjoja. Ramajana sanoo, että sellainen kirja on pyhä teos, jossa otetaan negatiivinen kanta alkoholiin. Mormonin kirja sanoo, että jokaiselle heimolle on olemassa oma pyhä kirjansa. Josephuksen Juutalaissodan historia kertoo, että ranskassa on 501 heimoa. Koraani puolestaan kertoo, että jokaiselle ajalle on oma pyhä kirjansa. Yksi aika kestää 490 vuotta.

      Ultra lehdestä luin, että egyptiläisten mukaan maailmassa on yhteensä 36 250 pyhää kirjaa, joista 2000 kertoo maailman rakenteesta jne. jne.
      Nuo maailman rakennetta kuvaavat teokset suurelta osin on luultavasti kirjoitettu viimeisen 500 vuoden aikana esim. Newton Principia Mathematica.
      Jopa eräitä Tietosanakirjasarjoja voisi pitää pyhinä teoksina. Ne kertovat maailman rakenteesta.

      Raamattu on kirja, johon itse joudun pakosta syventymään eniten. Aloin lukemaan sitä jo lapsena ennen kouluikää. Lukiessa kritisoin aina voimakkaasti tekstiä ja yleesnä olen fariseusten puolella kun he kuulustelevat Jeshuaa. Jeshuahan selvästi rikkoi esim. sapattikäskyä vastaan yms.

      Olen ehkä lukutavastani johtuen oppinut pitämään raamattua dynaamisena kirjana. Esim. kun Daniel ensimmäisen kerran mainitsee tulikivijärven ja että neljännen pedon ruho heitetään sinnne. Ymmärrän asian olevan niin, että sielu ja henki pelastuvat, mutta ruho tuhoutuu. (2028 jKr.)

      Sitten seuraavassa maailmanhistorian vaiheessa kun on opittu enemmän jumalasta ja kaikki ovat samalla viivalla menee jopa ruumis ja sielu.
      (3268 jKr.)

      Sitten kolmannessa vaiheessa kun on tuhatvuotinen valtakuntakin jo takana ja on opittu tuntemaan tosi paljon uskon perusteita menee ruumis, sielu ja jopa henki mikäli on pilkannut pyhää henkeä tai asettanut muita jumalan rinnalle.
      (4268 jKr.)

      En voi millään tietää onko tuollainen dynaaminen tulkinta oikea, mutta ainakin se lohduttaa tietää, että raamattu sallii paljon dynaamista tulkintaa. Tietenkin olisi ollut kohdallaan aina pitää ruumista pyhän hegen temppelinä ja taistella uskon eikä tiedon mukaan, mutta tasan eivät käy onnen lahjat.

      • Liimanäppi

        ~~Onhan noita muitakin kirjoja.

        Tottamooses näin on, minä vaan tunnen Raamatun parhaiten. Oli kirja mikä hyvänsä, niin positiivisiin väitteisiin liittyy sama todistelun taakka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe