Mistä tunnistaa onko mies väkivaltainen?

Meitsi

Olen ollut poikaystäväni kanssa pitkään ja muutettiin vähän aikaa sitten yhteen. Jo ennen muuttoa olen huomannut, että riitatilanteissa poikaystäväni menettää helposti itsehillintänsä esim. heittää jonkun tavaran seinään.

Nyt muuton jälkeen meillä on ollut joitakin pahoja riitoja, jonka seurauksena poikaystäväni
saattaa tarttua minuun ja esim. tönäistä. Hän ikäänkuin menettää itsehillintänsä täysin. Mitään vakavaa minulle ei ole sattunut.

Kertokaa minulle, että tarkoittaako tämä että asiat todennäköisesti pahenevat ja miten väkivalta yleensä alkaa? En aio jäädä katselemaan vaan haluan ajoissa pois.

50

7560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiat pahenevat ajan kanssa.

• Runner

Todennäköisesti se luultavasti vetää sinua vielä lättyyn

• m-31

vielä pahenevat,jos kerran käy käsiksi.On tuota
      itselläkin tavaroita lentänyt ilmassa,tai
      nyrkillä lyöny seinään,kun on päreet palanut,
      vaikka pitkä pinna onkin.Mutta koskaan en ole
      naista lyönyt,kerran hieman läpsäissyt,mutta
      se oli itsepuolustusta,kun nainen veti pullolla
      päähän.Muutoin ei hurjimmassakaan raivonpuuskassa
      tulisi moinen mieleen.Mutta tunnen tyyppejä,
      jotka lyövät/ovat lyöneet naista,ja yhtikäs
      mistään sitä ei osaa ennakolta sanoa onko
      joku mies(tai nainen)väkivaltaista tyyppiä

• Hakattu

Noin meilläkin alkoi ihan samalla tavalla. JA lue kirjoitukseni missä tilanteessa ollaan nyt. Ja kuitenkin tuli yhteinen lapsi...

• raivosi aiemmin

seurusteluaikoina potki kaapin ovia ja pyöriä pihoilla.

15-avioliittovuodenjälkeen alkoi potkia minua.

yhtenä päivänä riidan jälkeen olin potkittu. reidessä oli jalanpohjanmuotoinen mustelma niin kovaa potki. nyt on polvet tohjona. välillä ei pääse kävelemään.

sairaslomaa olen joutunut hakemaan jos kasvot olleet mustana.

alussa näkyi vain tuo kaapinovien ja muiden tavaroiden potkiminen.

• raksu

Eikös sen nyt noista asioista tunnista? Jos tavarat lentelee, tönitään, menettää hermonsa helposti...????

Ja jos sille juottaa kunnolla viinaa ja kattoo millaseks se sit tulee...????

Mä olen mies, joka ei koskaan tappele, ei koskaan heittele tavaroita ja viinaa saadessani tuun vaan paremmalle tuulelle. Muutaman naisen oon kohdannu, joista löytyi riidanhalukkuutta ja viinapäissään riehumista. Jätin ne siihen paikkaan. En edes harkitse suhdetta sellaisen kanssa.

Tehkää valintoja! Älkää heti valitko miestä joka valitsi teidät. Valitkaa te mies joka saa valita teidät!!!

• SYKSY....

Olit raksu kirjoittanut hyvin! Olen itsekki samaa mieltä, että pahenee vain! HEI NAISET, ÄLKÄÄ AINA VALITTAKO, VAAN TEHKÄÄ VALINTOJA. ELÄMÄ ON TEIDÄN OMASSA PÄÄTÄNTÄ VALLASSA! ELÄMÄ ON LIIAN KALLISTA TUHLATTAVAKSI TÄLLÄISEEN ELÄMÄÄN! Miettikää, mitä TE haluatte elämältä, eikä sitä, mitä joku muu haluaa. Rakkauteenko kuuluu muka lyöminen, potkiminen, nimittely ja jne. JA TÄLLÄISTÄ TE SANOTTE RAKKAUDEKSI. EI TÄLLÄISTÄ RAKKAUTTA OLE OLEMASSAKAA!

• anne7
        SYKSY.... kirjoitti:

Olit raksu kirjoittanut hyvin! Olen itsekki samaa mieltä, että pahenee vain! HEI NAISET, ÄLKÄÄ AINA VALITTAKO, VAAN TEHKÄÄ VALINTOJA. ELÄMÄ ON TEIDÄN OMASSA PÄÄTÄNTÄ VALLASSA! ELÄMÄ ON LIIAN KALLISTA TUHLATTAVAKSI TÄLLÄISEEN ELÄMÄÄN! Miettikää, mitä TE haluatte elämältä, eikä sitä, mitä joku muu haluaa. Rakkauteenko kuuluu muka lyöminen, potkiminen, nimittely ja jne. JA TÄLLÄISTÄ TE SANOTTE RAKKAUDEKSI. EI TÄLLÄISTÄ RAKKAUTTA OLE OLEMASSAKAA!

Entä kun jo lähenee 50 ja jäisi yksin- ilma yhtään miestä joka hyvinä päivinä rakastaa, on seurana, halaa ja Rakastaa

• kallis hinta
        anne7 kirjoitti:

Entä kun jo lähenee 50 ja jäisi yksin- ilma yhtään miestä joka hyvinä päivinä rakastaa, on seurana, halaa ja Rakastaa

Miksi se yksin jääminen on niin kamala asia, että mieluummin valitsee väkivaltaisen suhteen?

Kyllä niitä halauksia ja rakkautta pitäisi saada ilman pahoinpitelyjä.

• oma valinta
        anne7 kirjoitti:

No sitten ei auta valittaa yhtään, jos mieluummin olet väkivaltaisen miehen kanssa kuin yksin ilman pelkoa siitä, onko enää edes elossa seuraavana aamuna.

• -----

Katso Lucky-girlin viesti "mies löi kerran minua"

• tottisiiri

Tapasin yhtä miestä reilun pari kuukautta, alku oli loistava, hän käytökseltään kiva, rauhallinen, "hurmaava". Asia sai äkisti käänteen ja kaikki tapahtui viikon sisällä. Ensin agressiivinen käyttäytyminen mitättömästä asiasta, kiihtyneessä mielentilassa, mutta ei vielä käsiksi käymistä,seuraavalla kerralla kaatoi, potki ja väänsi rannetta. Olin esitellyt miehen jo muutamalle kaverille ja isälleni, jälkeenpäin olemme keskustelleet asiasta, ei kukaan olisi ikinä uskonut. Itse ajattelin ekasta "kohtauksesta" kun olimme nauttineet alkoholia, että ehkä se oli joku "känkkäränkkäkänni", koskaan aiemmin ei sellaista ollut ilmennyt. Nyt ymmärrän että tapahtuvat liittyvät toisiinsa ja agressiivisuus on varmaan luonteen piirteessä ja se tuollatavoin raaistuu. No en jäänyt suhteeseen, vaan otin kylmästi järjen käteen, ensimmäinen kaltoinkohtelu jäi viimeiseksi. Asia jota olen jälkeenpäin ajatellut, miehellä oli suhteessa kiire. Kihloihin ja hänen kotiinsa muuttamisella. Ja voin vain todeta että onneksi asia tuli ilmi näin nopeasti, eikä ehditty mennä pidemmälle, vaikka kyllähän se kova pettymys oli niin hyvälle alulle.

• Tsemppiä lähtemiseen

Jos kiinnikäymisen kynnys on ylitetty, niin ihan varmasti pahenee. Maltin menettäminen riidassa enteilee pahaa. Tavaroiden rikkominen, riehuminen ja uhkailu ovat jo henkistäväkivaltaa. Nyt on vielä helppo lähteä, ennen kuin alat pitämään moista normaalina. Itse kadun, etten entisessä liitossani älynnyt noita merkkejä, vaan pidin niitä "tempperamenttina", lopulta tuli turpiin melkein viikoittain... Onneksi sitten hyvä ystävä ravisteli takaisin todellisuuteen.

• lähdevaan79

"Jos kiinnikäymisen kynnys on ylitetty, niin ihan varmasti pahenee. Maltin menettäminen riidassa enteilee pahaa. Tavaroiden rikkominen, riehuminen ja uhkailu ovat jo henkistäväkivaltaa. Nyt on vielä helppo lähteä, ennen kuin alat pitämään moista normaalina."

Totta. Seurustelin myös miehen kanssa, jolla en aluksi huomannut näitä merkkejä. Puhelin saattoi mennä seinään, myöhemmin alkoi heittelemään tavaroita, ovia, tuoleja jne.
      Sitten nosti minua vaatteista, että melkein kuristuin, joskus työnsi sängystä alas, nosti hiuksista, töni, ja eilen paiskasi ovesta ja repi vaatteet.

Että pahenee ajan myötä, ja pienestä se tässäkin lähti, aluksi meni vaan sen puhelin seinään.

Kannattaa lähteä ajoissa, ko. käytös todistaa että rakkaudesta ei ole kyse.

• tryffel0

Aivan samaa mieltä! asuimme aluksi eri paikka kunnilla,matkaa kesti noin tunnin. pidin sitä aluksi ressinä vain... hän oli koko ajan mustasukkainen vaikka en ollut antanut mitään syytä aiheeseen! tilanne vain paheni ja paheni! ensiksi tönimistä ja lopuksi oltiinki jo ensiavussa muutamaan otteeseen ja lähetettä paikkaan jos toiseenkin! ja nyt voin kertoa kokemuksella että nyt kun emme ole enää yhdessä niin elämä tuntuu paljon paremmalta! silmät ovat auenneet taas! että todellakin lähde ihmeessä,tee hänelle asia selväksi ettet aio katsella tuollaista,ja huomaa miten hän käyttäytyy/reagoi tilanteeeen! ei tuollaista kukaan saa sietää!

• JK.

NINKÖ

• Charize

Anteeksi nyt tällanen kyökkipsykologia, mutta tuntuu, ettei nykyään tunnisteta väkivaltaa ennen kuin se aiheuttaa isompaa vahinkoa. "Se nyt vaan suuttu" tai "no kun sitä v***tti" tai "ei mua sattunu"... tuon tapaisillahan sitä väkivaltaa selitetään, vaikkei se tee siitä yhtään hyväksyttävämpää. Henkisen puolen väkivallasta kertoo jotain se, että selittelijä on tavallisesti se uhri.

Väkivallasta kannattaa puhua sen kumppanin kanssa. Jos se kumppani on pumpulissa kasvatettu, niin vastoinkäymisten sietokyky ja pettymysten kohtaaminen voi olla todella vaikeaa ja se purkautuu väkivaltana, kun asiat ei menekään miten tahtoo. Ei sillä, että vastapuolen tehtävä olisi toimia terapeuttina, mutta ihan vaan, että ymmärrettäis hakeutua vaikkapa hoitoon parisuhdeterapiaan jos ei omat rahkeet riitä asioiden normaaliin käsittelyyn. Mutta jos ei, niin minkäänlaiseen väkivaltaiseen suhteeseen ei pidä jäädä, koska sillä käytöksellä on valitettavasti tapana pahentua.

• sisukas(ko)

Meillä väkivalta alkoi puheilla "kuristan sut huora" yms. Sen jälkeen lensi kaukosäädin päälleni. Ajattelin, että ehkä kyseessä oli tosiaa vain ne "ensimmäiset ja ainoat" kerrat. Nyt, kaksi ja puoli vuotta myöhemmin, minua kuristettu, potkittu, raahattu pitkin asuntoa, syljetty päälle, lyöty kun ajan autoa, sormet väännetty pois paikoiltaan yms. Kotimme ovet repsottavat, jääkaapin ovi on lommoilla, keittiön kaapissa puukon reikiä.. Ja nyt lentelevät lasit, yskänlääkepullot ja lähinnä kaikki mitä "mies" suuttuessaan saa käsiinsä. Emme koskaan riitele humalassa, joten mistään känniriehumisesta ei ole kyse. Sitten henkinen puoli, olen huora, läski, lehmä yms. Ja niin ärsyttävä, etten voi kun syyttää itseäni.
      Mieheni harrastaa kamppailulajeja ja on fyysisesti voimakas, en pysty puolustautumaan millään keinolla häntä vastaan.
      Minä käyn ruokakaupassa ja hoidan kodin ja koiran TÄYSIN, teen miehen toiveen mukaista ruokaa. Koska hän noudattaa harrastuksensa vuoksi tiukkaa ruokavalioita. Mies ei tee mitään koska hänellä on niin raskas työ, ja hän kuulema tuo leivän tähän perheeseen (itsekin käyn töissä).
      Sukulaiset ja ystävät pitävät miestä täydellisenä, hän osaa olla hurmaava ja kohtelias. Hänellä on myös erittäin laaja ystäväpiiri.

Nyt olen niin rikkipoikkiväsynyt, että en jaksa ajatella eroa, en huomista, en mitään.
      Toivon sydämestäni, ettet löydä itseäsi tästä tilanteesta, tämä on umpikuja.
      Voimia ja aurinkoisia päiviä

• toivoa on

Itse olen eronnut avioliitosta muutama kuukausi sitten. Meilläkin on suhteessa vastaavanlaisia elementtejä, haukkumista, syyllistämistä ja lievää fyysistä väkivaltaakin. Lopulta kuitenkin onnistuin loukkaamaan miestä tavalla, josta hän sai syyn lähteä.
        Nykyään olemme ihan ystävällisissä väleissä, mistä olen kiitollinen, sillä meillä on lapsiakin, joita mies hoitaa ihan kiitettävästi. Oma elämäni on nyt huomattavasti helpompaa ja yksinkertaisempaa, kun ei tarvitse kuunnella syyllistämistä ja haukkumista, tai pelätä toisen mielentiloja.
        Pystyisitkö itse lähtemään tilanteesta, vaikka aluksi edes muutamaksi päiväksi tai viikoksi pois.

• 16+14

sisukas(ko) toivottavasti sait voimia lähteä suhteesta!

• tryffel0

ikävä kuulla että elät vieläkin tuollaisessa suhteessa..minulle kävi juuri samoin..tilanne vaan karkasi käsistä! nyt kun olen vihdoin irti miehestä saan hengähtää,olen paljon iloisempi,en näe enää painajaisia joka yö enkä liioin itke joka ilta peiton alla... saa nähdä ytäviäni ja keskittyä vain itseeni ja omaan paranemiseeni! lähde sinäkin ihmeessä pois! tiedän että kuulet,muttet kuuntele! ole rohkea ja lähde! tuut itekkin huomaamaan että voit paljon paremmin ilman häntä! minunkin kohdalla oli juuri että hän osasi olla hurmaava eikä kukaan uskoisi hänestä mitään pahaa,pelkäsin koko ajan mitä muut on mieltä ja syyttääkö ne minua! niinhän siinä kävi että hänen kaverinsa alkoi "hyökkiä" kimppuuni,kuulustelemalla ja ilkkumalla.. mutta nyt ajattelen asiaa aivan toisin "en ole heidän laisensa ja alennu moiseen!" mies ystäväni ja hänen kaverinsa ovat kaikki miltei samaa "sakkia" ....

• Kyllä pahenevat, ja jos kuvaan astuu Herra Alkoholi..... LÄHDE KÄVELEE !!!!
      Tiedän tuon kokemuksesta. Samallainen tarina kuin sulla, katsoin viisi vuotta ja kahden lapsen verran. Parasta vain oli liitossa lapset, jotka ovat jo aikuisia.
      Mustia silmiä ja poskia oli usein, mutta piste iin päälle oli murtunut nenä. Avoliitto loppui siihen.

• Järki päähän

"En aio jäädä katselemaan vaan haluan ajoissa pois. "

Erittäin järkevää!

Aina kun syttyy punainen valo, niin pitää jättää systeemi.

Älä missään nimessä jää odottelemaan, että ei käy kuten sisukas(ko):lle!!

Kaikki sisaret, heti pois huonoista systeemeistä!
        Uskaltakaa!

• Narsismi_on _pop

Pitää myös muistaa riidellä oikein ja asiasta. Joillain ihmisillä tuntuu olevan käsitys että elämänkumppanille saa suoltaa suusta mitä sylki sinne tuo. Ja sitten ihmetellään että hyökkäsi kimppuun "ilman mitään syytä".

Jotkut taitavat luulla että kun parisuhde aloitetaan niin voi asiallisen käyttäytymisen ja toisen kunnioittamisen voi unohtaa täysin.

• ei aina noin

Miksi jatkaa suhdetta, jos toinen suoltaa suustaan mitä sattuu? Sellaista ei pidä jäädä kuuntelemaan kunnes itsellä menee hermo ja nyrkit alkaa heilumaan.

Asia erikseen ovat ne väkivaltaiset ihmiset, jotka hakkaavat toista ihan hakkaamisen ilosta. Siinä on justiinsa sama, miten se toinen osapuoli käyttäytyy. Ja yleensä se varoo kaikin tavoin ärsyttämästä ja yrittää olla mieliksi. Silti turpaan tulee. Ja syy on se kun toinen ärsytti.

• Putte 74
        ei aina noin kirjoitti:

Miksi jatkaa suhdetta, jos toinen suoltaa suustaan mitä sattuu? Sellaista ei pidä jäädä kuuntelemaan kunnes itsellä menee hermo ja nyrkit alkaa heilumaan.

Asia erikseen ovat ne väkivaltaiset ihmiset, jotka hakkaavat toista ihan hakkaamisen ilosta. Siinä on justiinsa sama, miten se toinen osapuoli käyttäytyy. Ja yleensä se varoo kaikin tavoin ärsyttämästä ja yrittää olla mieliksi. Silti turpaan tulee. Ja syy on se kun toinen ärsytti.

Jos nainen ei tottele, nalkuttaa tai ei muuten pysy kurissa, niin hänelle voi antaa kyllä fyysisesti kurinpalautusta. Onhan nainen kumminkin miehen vallassa. Täytyy kuitenkin muistaa ettei hengiltä ota.

• Ei enää tätä!

Helppo sanoa, lähde suhteesta!
      Olen juuri tilanteessa jossa olen irtautumassa suhteesta, jossa henkinen väkivalta on ollut jatkuvaa ja fyysistäkin on ollut. Pitkään, jopa 1-2 vuotta olen kerännyt voimia ja nyt on muutto edessä! Voitte arvata kuinka paljon iloitsen tästä tilanteesta, paitsi ettei mieheni vielä tiedä lähdöstäni. Edessä on siis se vaarallisin vaihe, kun hänelle selviää mitä tapahtuu enkä olekaan enää hänen vallan alla. Pelkään sitä hetkeä. Onneksi minulla on ihania ystäviä jotka ovat auttaneet ja tukeneet. Ilman heitä jäisin ja mätänesisin tänne.
      Kiitos heille!
      Ihmiset, auttakaa ja tukekaa toisianne ja puuttukaa tilanteeseen, uhri ei yksin jaksa!

• luotavainitseesi

Olen tosi hyvilläni puolestasi, mutta jätä kertomatta uusi osoitteesi ihanille ystävillesi, jos mies on perässä juoksevaa sorttia, etteivät he kavalla olinpaikkaasi.
        Sitten vasta kun on todella yksin, voi hengittää rauhassa.

• dudenamedexter

Ei välttämättä pahene.

Olen itsekin saanut tyttöystävältäni litsareita tms. (olen suht. iso mies).

En kuitenkaan koe tällaisia tilanteita uhkaaviksi - vähän huvittaa. (kerran litsasin takaisin.)

Kyse on kait siitä miten sietämättömäksi mahdollinen väkivallan pelko menee.
      Jos tilanne ahdistaa todella pahasti, niin siitä voi saada mielenterveydellisiä ongelmia. Silloin ei kannata jäädä maisemiin.

Kaiken se kestää,
      kaiken se kärsii,
      - rakkaus.

• kerran lyöty

Siinäpäs se eroo onkin. Mies pärjää helposti naiselle fyysisesti, mutta nainen harvemmin pärjää miehelle. Ero on valtava.
      Litsarit ovat lyöntejä. Nainen ei myöskään saa lyödä. Piste.

• hehehehehe

kyllä sikaileva mies saa litsareita myös elokuvissa

oletko itse mies jonka tekisi mieli lyödä? vaikuttaisi siltä

• fool me twice

Olisi aivan pirun kätevää jos jokaisessa miehessä tulisi pesulapun tyylinen ohjeistus mukana: "saattaa käydä väkivaltaiseksi", "ei kestä alkoholia" jne. Mutta kun sitä väkivaltaisuutta ei tunnista mistään, ensivaikutelmat pettää. Tai jos väkivaltaisista miehistä pidettäisiin samankaltaista tietokantaa kuin seksirikollisista tyyliin että väkivaltaisten miesten exät listaisivat kyseisten äijien tuntomerkit muiden varottaviksi.. Heh.

Voisin kertoa tähän väliin oman tarinani, toivottavasti tästä on jollekin apua. Olen 23-vuotias, elänyt kaksi avoliittoa ja saanut kahdelta äijältä turpaan. Melkoinen saavutus tämän ikäiseltä, eikö? Toisaalta vika saattaa olla minussa, muutan normaalit miehet hirviöiksi.

Ensimmäinen oikea poikaystäväni oli sellainen ensivaikutelmalta sellainen kiltti, huomaavainen, todella fiksu esim. raha-asioissa ja ikäänsä nähden kypsä. Kaikki kaverit ja sukulaiset toitottivat yhteen ääneen mitenkä nyt olen osunut kultasuoneen, etenkin kun häntä ennen olin särkemään sydämeni päämäärättömien kusettavien renttujen kanssa (mitään varsinaista parisuhdetta minulla ei ollut näiden kanssa). En tainnut oikein rakastaa kuitenkaan kyseistä jätkää, uskoin vain ehkä naaivisti muiden vakuuttelua että tuommoisesta kultakimpaleesta kannattaa pitää kiinni ja niimpä muutettiin yhteen. Olin todella nuori tuolloin, ehkäpä henkisestikin liian nuori muuttamaan kenenkään kanssa yhteen. Ainoa huono puoli tässä jätkässä oli se, että hän tykkäsi ottaa aika paljon alkoholia, tiesin tästä jo ennen yhteenmuuttoa mutta toisaalta olin itsekin kova bilettäjä. Kun huomasin, että juominen alkoi mennä liiallisuuksiin, koetin kieltää. Sitten alkoi salassa hörppiminen. Kännissä tämä jätkä oli maailman ärsyttävin: itserakas, suuruudenhullu, muita dissaava. Olin kertonut hänelle juttuja menneisyydestäni ja sen semmoisista (olin kerroin mm. siitä miten minua oli kiusattu koulussa, miten olin vanhempana ollut hieman jakorasian maineessa ja miten häpesin toisinaan ruumistani, mm. pieniä rintoja ), joten kännissä olin sitten pienitissinen ruma huora jne. Hän ikään kuin käytti heikkoudet minua vastaan (mikä satutti lopulta enemmän kuin yksikään lyönti). Annoin hänelle sitten litsarin naamaan. Hän antoi minulle vielä isomman. Mieleni on pyyhkinyt pois melkein kaikki yhteenotot meidän välillä, mutta muistan flashbackeinä kun makaan sängyllä ja hän kuristaa minua tai kun hän yrittää repiä minulta vaatteita päältä ja yrittää raiskata (raiskaus ei kyllä niinkään minua pelottanut, sillä hänellä oli jonkinlaisia erektio-ongelmia - emme harrastaneet "varsinaista" seksiä koko suhteen aikana --> mielenkiintoinen seikka sinänsä). Kahden vuoden suhteen jälkeen tajusin lähteä. Lähteminen oli oikeastaan aika helppoa, kun kuten jo sanoin, en tainnut rakastaa häntä ja se vähäinenkin pitäminen oli muuttunut vihaksi.

Elin puoli vuotta itsekseni ja tämä oli näin jälkeen päin katsottuna elämäni onnellisinta aikaa. En edes katsellut miehiä sillä silmällä saati hakenut mitään suhdetta. Nautin vain siitä vapaudesta että sain tehdä mitä haluan. Sitten tuli kesä ja tapasin erään miehen, minua muutaman vuoden vanhemman. Koetin viimeiseen asti vältellä ihastumista, mutta sitten rakastuin lopulta. Suhde alkoi todella intohimoisesti ja olin aivan hulluna tähän mieheen. Luulen, että hänkin rakastui minuun. Vuosi elettiin ns. kaukosuhteessa, näimme kylläkin toisiamme joka viikonloppu. Toisinaan tuli riitoja ja miehellä oli taipumus rikkoa oikein vihaisena tavaroita (olisi pitänyt jo hälytyskellot soida). Myös hän otti toisinaan alkoholia, muttei ollut kännissä mitenkään poikkeava.

• fool me twice

(Jatkoa)
        Kerroin hänelle edellisestä suhteestani ja tähän hän sitten sanoi ettei koskaan löisi naista kun oli nähnyt miten isäpuoli oli vuosikausia hakannut hänen äitiään. Paskan latvat, voisi tähän väliin sanoa.

Muutettiin sitten vuoden seurustelun jälkeen yhteen, minun luokseni. Reilu puoli vuotta elettiin aivan ihanaa elämää, tehtiin yhdessä kaikkea ja suunniteltiin tulevaisuutta, mentiin kihloihin. Tuota aikaa muistellessa minulla tulee aina kyyneleet silmiin. Sitten alkoi tapahtua. En ole mikään psykologi, mutta ilmeisesti muutto toiselle paikkakunnalle jotenkin vaikutti mieheen siinä mielessä että kun rakastuminen meni ohi ja ns. arki iski eteen niin miehelle tuli jotenkin koti-ikävä ja hän sitten purki sitä *yllätysyllätys* dokaamalla. Kuvio alkoi toistaa itseään, koetin kieltää ja sitten sitä tehtiin piilossa. Kovassa kännissä hän saattoi huitaista, esim. kun hän veti lipat kännissä ulkona ja seisoin muutaman metrin päässä, tämä neropatti luulee minun kampanneen hänet ja tönäisee kädellää. Sitten hän toisinaan otti esim. kaulasta kiinni ja kuristi, potkaisi oikein kunnolla minua takapuoleen (harrasti ennen potkunyrkkeilyä, joten voitte uskoa että SATTUI), posautti nyrkillä takaraivoon jne.

Nämä olivat ehkä ne pahimmat mitä hän teki. Normiriidan aikana sellaisessa normikännissä hän sitten ehkä korkeintaan tönäisee kevyesti jos olen liian lähellä. Rähinäkännit ovat selvästi pahimpia ja mitä tahansa saattaa tapahtua, edellisistä on onneksi jo ehkä nelisen kuukautta aikaa ja on ollu ihmeen rauhallista. Silti se jatkuva pelko on koko ajan vaikka juominen on vähentynyt.

Tähän loppuun pitää sanoa vielä nämä kliseet: selvin päin hän on kuin eri ihminen ja rakastan häntä, niin en uskalla lähteä. Tässä nähdään se paska juttu edelliseen tapaukseen verrattuna, että hommat mutkistuu huomattavasti kun on rakkautta mukana, lähteminen ei olekaan tosta noin vain. Lisäksi itsetuntoni on niin huono, että ajattelen ihan oikeasti etten ansaitse parempaa.

Ja kyllä, olen tyhmä ihminen, luulin olevani edes vähän älykkäämpi mutta ei. Itken sitä, että olen saatana vieköön 23- vuotias ja haluan enemmän kuin mitään muuta olla onnellinen enkä pelätä. Haluaisin hirveästi lapsen, mutta en sentään ole niin tyhmä että antaisin pienen viattoman ihmisen tulla tähän soppaan kanssapelkääjäksi. Riittää jo että pilaan oman elämäni.

Halusin niin paljon enemmän itselleni ja kuvittelin että edellinen kerta opetti minulle miehistä jotain, muttei selvästikään näin käynyt. Pelkään pahoin, että kohta olen 33- vuotias ja kymmenen vuotta on mennyt pelätessä. Nuoruus on mennyt ollessa onneton. Voidaan vetää sellaisia johtopäätöksiä miesten mahdollisestä väkivaltaisuudesta, että viinaanmeneviä kannattaa vältellä kuin ruttoa.

• erosin väkivaltaises

Apua tuohon tilanteeseen tarvitaan ettet joskus ole otsikoissa " avovaimon kuolema oli vahinko" sillä tuuppaisukin saattaa pahimmassa tapauksessa johtaa kuolemaan jos toinen menettää tasapainonsa ja lyö esim. päänsä pahasti.
      En halua pelotella mutta toimikaa ja keskustelkaa.

• en ymmärrä

Mä en vaan tajuu et miski naiset seurustelee sellasen miehen kanssa joka lyö
      turpaan ja haukkuu vaikka millä sanoilla. Mä en vaan tajuu sellasta.
      Kun olin lapsi niin mun äidin poikaystävä oli väkivaltainen .aina kun se joi nii
      nyrkki alko heilumaan.Itse sain siitä nyrkistä kans osani vaikka olin 8-9 vuotias.
      Ja nyt aikuisen mulla on monta nais ystävää joiden mies lyö. Olen muutamalle sanonut että alkaa vaikka olee mun kaa niin on sit ainakin turvasssa ja ei elämä ole yhtä helvettiä ja pelossa elämistä.
      Olen saanut sellasia vastauksia kuin että en ole sellanen mies jonka kanssa
      voisin seurustella tai et ole mun makuinen mies. Siis voi vittu sanon minä.
      Jotkut naiset siis haluaa väkisin olla senllasen miehen kanssa joka vetä turpaan joka viikonloppu. Ja eikä nää naiset ole edes mitään vanhoja .alle 35 vuotiaita. Kertokaa nyt naiset et mikä siinä on. Apua on saatavilla mut sitä ei oteta vastaan. pelkääkö naiset yksin jäämistä vai mikä siinä on? Mä en vaan ymmärrä.

• H H

Voin vastata kahdella tavalla.
      Nainen vihaa itseään ja haluaa rangaistusta jonkin alitajuisen syyllisyyden tähden. Sanoin joskus suoraan, on turha teeskennellä jaloa, ei kulunut kauan kun pari erosi, tosin rähinä meni näinpäin, väkivallan tekijä oli nainen.
      Toiseksi miehestä on vaikea päästä eroon, narsistina hän luulee olevansa täydellinen ja nainen haluaa häntä vaikka ei myönnä.
      Joku laittaa koko elämänsä, rahansa ja energiansa pelkkään ihmisjahtiin, ei uskoisi jollei näkisi.

• Sit ku

Sä riitelet: räit raavit ja potkit, väheksyt, huutelet ja poljet siskojen tuella..... jossei se siitä suutu, sit se ei o väkivaltanen, SE ON NÖSSÖ! Mutta jos tulee päin näköö.... se on väkivaltanen, siis ihan AITO IHMINEN ! Aidot miähet ne on sit rautaa ja panee kauan, vaikka ei ne paljon lumikkeja silittele, mut kyä ne klittiksen hoitaa, loppu on sit sun OMALLA vastuulla. Tää on miäs näkökulma, mutta jos ei räi, raavi, potki, väheksy ja huutele siskojen avustuksella..... tilanne on toinen, saatat löytää reippaan mukavan miehen. oikealla tavalla mukavan, ettei mikään lipevä palvoja sääli piirakka hanhi!

• ....:)

Kirjoittaminen ei ole vahva puolesi.

• Sit ku
        ....:) kirjoitti:

Kirjoittaminen ei ole vahva puolesi.

Pitää jättää tilaa omallekin sävellykselle, teikäläisille ;)) Näillä sivuilla kun ei vakavan järkevästi kannata kirjoitella riivinraudoille.

• VANHA 51V.

JÄTÄ KOSKA NOI ON MERKKEJÄ MIEHESTÄ JOKA "HALVEKSII SINUA". LYÖ , HALUAA ERISTÄÄ SINUT KAVEREISTASI......JA TOISEN TÖNIMINEN ON HALEKSUNTAA JA VÄKIVALTAA! KERÄÄ TAVARAS JA MUUTA POIS! MULLA ON KOKEMUSTA TOLLASISTA. ÄLÄ ALISTU EI SE MIES MUUTU HYVÄKSI!

• väkivalta vaan on

sen huomaa kun mies on humalassa miten agressiivisen oloisesti käyttäytyy
      miehissä saattaa olla tekopyhyyttä kuten "naisia en lyä" tai väittää naista väkivaltaiseksi hulluksi

• Tyyik

Mä vielä lisäisin, että heti kun mietit, että tyypillä on jokin ruuvi löysällä, niin eroa, josvielä voit! Olen nyt elänyt tätäsuhdetta, väkivaltaista ja useimmiten vähemmän väkivaltaista ja koen olevani purkkikala.... Rajoittunutta tämä elämä, mutta toisinaan ihan onnellista.

Mut eroa, jos vaikka vaan seurustelet. Ongelmat luultavasti pahenevat, kun tunnette paremmin.

• ikeestä päässyt

Väkivaltaa käyttää mies joka haluaa, et saa tehdä mitä vaan, pettää ja määrätä kaikesta.
      Pitää vaimoa orjanaan, kunnes tulee se kaunis päivä, kun vaimo lähtee, joskin salaa, muuten olis vaarallista.

• hae salaa tavarat

Kylä näi on! Jos tulee yksikin uhkaus parempi ihan kostoksikin lähteä siten että kun mies ei ole kotona hakea ne tavarat jotka haluaa, eipä pääse mies yllättämään! Kaikki mitä ei halua mukaansa voikin jättää hyvälllä omalla tunnolla miehen riesaksi.Yksin ei kannata mennä vain kaverin kanssa. :)

• ---------
        hae salaa tavarat kirjoitti:

Kylä näi on! Jos tulee yksikin uhkaus parempi ihan kostoksikin lähteä siten että kun mies ei ole kotona hakea ne tavarat jotka haluaa, eipä pääse mies yllättämään! Kaikki mitä ei halua mukaansa voikin jättää hyvälllä omalla tunnolla miehen riesaksi.Yksin ei kannata mennä vain kaverin kanssa. :)

Sen ainakin voin sanoa kokemuksesta että akuutissa tilanteessa tunnistaa tämänkaltaisesta oudosta käytöksestä että miehellä on mielessä paha naista kohtaan.
        Olimme marjametsässä ja mies selitti sinänsä järkevää asiaa, eikö ole kumma kun selvää rahaa menee hukkaan jollei kukaan viitsi poimia talteen metsämarjoja.
        Kun hän alkoi toistella samaa lausetta, selkäpiitä karmi, mitään ei tapahtunut, olin varma kuitenkin että jotain muuta hän pohti kuin hillomarjoja jotka hyödyllisiä.

• avatkaa silmät

Väkivaltaisuus voi näkyä myös niin, että alussa mies ostaa kukkasia, ylitsevuotavia juttuja ja kehuja. Takana menneisyys jossa naista hakattu ja korvattavaa on. Se korvataan uudelle, mutta sama meno monesti jatkuu.....ja jatkuu.....ja jatkuu...

Usea nainen menee lankaan, osa tajuaa. Onko mies niin ihana jos se hakkaa muita , mutta ei sinua? -vielä.

• Väkivalta

Samantyyppistä oli minullakin ja kerran ei lopettanut lyömistä. Menin tajuttomaksi verta tuli korvasta ja sain elinikäisen vamman. En ole enää liitossa tämän miehen kanssa.

• mm. tällaisia

Ei voi tietää onko ollut ennnen uhkaava vai onko ensimäisiä kertoja kun ei hallitse akselia tunne-toiminta-paineet-vallankäyttö heikompaa kohtaan.

Jännä ilmapiiri kotona voi olla merkki siitä.

Miehen lievä mustasukkaisuus.

Miehen nouseva ego.

Kotieläimiin kohdistuva agressio ja uhkailut.

Riidan haastaminen epäreiluin keinoin saadakseen aikaan naisessa kohtauksen ja halutessaan päästä lyömään.

Synkkä, outo, puhumaton, turhasta mököttävä mies voi olla aikapommi.

Aikaisempi rikosrekisteri.

Seuraa alkoholin vaikutuksen alaisena tapahtuvaa käytöstä.

• JGBZ6890

Yleensä alusta asti on muutamia selkeitä fyysisiä merkkejä. Jos neljä näistä merkeistä täyttyy niin mies useimmiten on väkivaltainen

- äkillistä kipua naamassa tai muualla lyönnin seurauksena
      - äkillinen silmänympärystön värin muutos itsellä
      - verta vuotavat kasvot
      - oikea kives vasenta isompi
      - penis kaartaa vasemmalle
      - vasemmassa jalassa neljäs varvas ruskea
      - oikeassa kädessä kaksi luomea enemmän kuin oikeassa
      - mies ampuu sinua

• liian kiltti

Menipä tämä keskustelu vähä ylitse jollain... Aihetta on pelkoon jos mies käyttäytyy äkkipikaisesti eikä osaa hallita tunteitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7660
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4404
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      31
      3675
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3028
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2582
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2553
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      47
      2130
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2130
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      384
      2080
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2028
    Aihe