Muutamia vr62:n viestejä luettuani huomaan hänen tunnustavan raitista Sanan mukaista oppia. En luonnollisesti halua sitoutua kaikkiin hänen opillisiin käsityksiinsä.
Onhan selvää, ettei kenenkään ole viisasta mennä minkäänlaiseen takuuseen yhdenkään veljen tai sisaren opetuksesta, ei vr62:n eikä kenenkään muunkaan.
Ainoa ohjeemme ja totuutemme olkoon Jumalan Sana. Jumalan Sanan viitoittama tie on ainoa oikea suunta pelastukseen. Hän, Jumalan Sana, Kristus Jeesus on tie ja totuus ja elämä. Joh.14:6.
Joka tapauksessa kiitokset ja Jumalan runsaan siunauksen toivotukset sinulle veljeni vr62.
1.Korinttolaiskirje:
15:58 Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.
Hebrealaiskirje:
12:1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
Kiitokset rohkaisevista kirjoituksistasi, vr62
30
105
Vastaukset
- harhaopit jylläävät
Tällä palstalla näyttää vallitsevan sellainen malli, että vahvasti harhaoppiset kirjoittajat ja heidän hännystelijänsä tekevät kaikkensa pitääkseen raittiit arvostelijansa kurissa.
Keinoja ei kaihdeta. Harhaoppien vastustajan päälle kaadetaan likasanko toisensa jälkeen. Jumalan sanalle kuuliaisen uskovan häpäisemiseksi kaikki on luvallista. Hänhän on syyllinen, syyllinen siihen, että hän Sanalle uskollisena, Jumalan sanan ja Hengen avulla kumoaa Raamatun vastaista oppia.
Ja kun "syyllinen" tiedetään niin kyllä ne syytteetkin löydetään. Niiden järjestämisestä huolehtii harhaopettajan tukinikki, ihmisrukka jonka opettajan olematonta kunniaa on loukattu paljastamalla tämän oppiin sekoittunutta mielikuvituksen tuotetta..- voimia vr62:lle
Totta se on, että harvojen pää kestää pistää hanttiin esimerkiksi tiestän edustamalle vinoutuneelle kristillisyydelle. Kun vastassa on esim. greeenin kaltainen juonittelija niin rohkeus seistä vartiopaikalla karisee useimpien kohdalla.
Vr62 on sellainen uskonmies jolle Jumala on antanut uskollisuutta Sanaa kohtaan ja rakkautta totuuteen. Niin myös rohkeutta puolustaa evankeliumin puhdasta sanomaa. Kiitos Herralle!
- Kiitos paljon !
Kiitos paljon lämpimistä sanoistanne, mutta toki minä en ole itsessäni mitään !
Siis ymmärrän hyvin olevani vain tyhjä tarjoilu astia, johon Herra suuresta armostaan laittaa jotakin tarjolle Seurakuntaa varten, kuten ihan jokaiselle uskovalle, joten olemme kaikki samalla viivalla eikä omia ansioita siis todellakaan ole, vaan KAIKKI on suurta lahjaa ja Jumalan armoa !
Ihan oikein yksin kirjoittaja kirjoittikin siitä, että olemme kaikki ihmiset vain vajavaisia kaikin tavoin ja siten myös opillisesti, mutta me Herran armosta saamme yhdessä kasvaa Totuuteen, eli minäkin ymmärrän olevani AINA ja ihan loppuun asti vain oppilas, en koskaan siis mikään Opettaja !
Mutta olemme siis lapsia, jotka oppivat, ainakin toivon mukaan me opimme kaiken aikaa yhä lisää Jumalan korkeampia Totuuksia, ja tärkeää ei olekaan mikään täydellisyys, vaan halu oppia yhä lisää, eli sydämen asenne ratkaisee, kuten seuraavassa Sanan paikassa sanotaan:
Fil. 3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
Ja vaikka joku meistä ymmärtäisi jonkun opillisen osan paremmin kuin toinen, niin toinen taas voi ymmärtää toisen asian, sillä sen vain ymmärrämme oikein, minkä Pyhä Henki on päässyt meille henk koht opettamaan !
Eli me kaikki tarvitsemme toinen toistamme, sillä Henki jakaa kullekin kaikkea tahtonsa mukaan meidän tarpeisiimme, ja Jumalan tarkoitus onkin se, että kaikki ovat samalla viivalla ja kukaan ei ole yli toisen, ja kaikkia tarvitaan yhtälailla !
Moni nimittäin luulee, että he yksin ovat tärkeitä ja erikoisia, mutta mitä Sana sanookaan:
1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
Siis ei noin, vaan KAIKKI ovat yhtä tärkeitä Kristuksen srk ruumiissa !
No, tämä nyt nousi mieleeni ja Herra teidätkin lähetti ja laittoi teidät minua vahvistamaan, joten siunausta teille ja suuri kiitos Herralle, joka sen on teissä vaikuttanut !
Olen jo sanonut, että Herra on otsani kovettanut, eikä nämä valheet minua enää siis heiluta, eli en siksi tarvitse vahvistusta, vaan vahvistuin siksi, että saan iloita teistä ja siitä, että on myös kaltaisianne nöyriä puhtaita uskoviakin, kaikkien näiden eksyneiden eksyttäjien joukossa !
Siis välillä olen kuin Elia, joka LUULI, että hän on ihan yksin !
2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
Siis välillä on yksinäistä, ja minäkin kaipaan pyhien yhteyttä, kopa ihan kipuun asti, mutta Herralla on aikansa ja paikkansa ja minulla oma Tieni kuljettavana, joten kiitos yeille virvoituksesta, tässä yksinäisyydessäni, Herra kosketti minua ja sydäntäni näin teidän kauttanne, eli te olitte oikeaan aikaan oikeassa paikassa ! :)
Sananl. 25:11 Kultaomenia hopeamaljoissa ovat sanat, sanotut aikanansa.
Siis kultaomenat ovat Herran sanoja, ja kulta siis kertoo Jumalasta, tuo hopea on uskovan jalo teko, ja hopea kuvastaa myös uskovaa ja siten teitä jaloina astioina ! :) - Se vielä pitää sanoa
Että on ihan oikein se, että kaikkea mitä sanon ja kirjoitan ei kukaan allekirjoittaisi, vaan tarkoitus on itse kunkin uskovan ITSE tutkia ja saada Pyhän hengen opetus kaikesta ITSELLE !
Siksi minulla ei ole omia sivuja, eikä siten omaa oppi kokoelmaa, koska itsekin pitäydyn vain Raamattuun ja sieltä itsekin opin kaiken aikaa lisää, joten Raamatun tulee yksin olla ohjekirjamme ja oppaamme, eikä ihmisen/ihmisten oppi kokoelmat !- Yhteinen usko
Kirjoitat: >>KAIKKI on suurta lahjaa ja Jumalan armoa !
Ihmettelen tätä nettiaikaa miten tämä on tehnyt kepposet myös uskovaiselle ihmiselle. Oletteko koskaan ajatelleet siirtyessänne tähän entti aikaan, ettei JUMALAN ilmoitukset kohdennu / päde roolihahmoille, joista ei tunnista ihmistä,- vaan JUMALAN ilmoitukset kohdentuvat tunnistettaville ihmisille. Siis ihmiset, jotka tunnistettavasti suullaan tunnustavat uskonsa.
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja SUUN TUNNUSTUKSELLA pelastutaan.
1.Korinttolaiskirje:
15:58 Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.
Hebrealaiskirje:
12:1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
Pelastusta ajatellen, nuo ilmolitukset kohdentuvat vain tunnistettaville ihmisille / suullaan tunnustaville.
Ymmärrän toki tilanteen, miten tämä aika ihiselle on yhtä näyttelemistä. TV:stäkin tulee sarjoja yhtenään, jossa ihmiset vetävät roolejaan ja sama tilanne jatkuu täällä nettifoorumeilla.- Jumala ilmoittaa
Psalmi 19:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
19:2 Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus
ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
19:3 Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
19:4 Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi."
Jumala ilmoittaa kunniansa ja valtasuuruutensa luomistekojensa kautta.
Jokainen ihminen näkee luomakunnassa Jumalan ihmeellisen ilmoituksen.
Kukaan ei voi itseään millään puolustaa, Rm.1 luku. Hebrealaiskirjeen mukaan
"on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut" Heb.1:2
Jumala ei tarvitse sinua tai ketään muutakaan ilmoittamaan omaa totuuttaan.
Kaikkein vähiten hän tarvitsee omasta kunniastaan kipeitä roolihahmoja.
Siinä olet oikeassa.- markkulievoselle
Tämä oli kommentti markkulievosen viestiin.
markkulievoselle kirjoitti:
Tämä oli kommentti markkulievosen viestiin.
Et ymmärtänyt viestini sisältöä. JUMALA ei todella tarvitse todistaakseen olemassa oloaan ihmisten todistuksin. Ei.- Mutta ,- ihminen tarvitsee pelastuakseen uskon Jeesukseen ja erikoisesti tämän uskon todistamisen suullaan. Siis tämä ihminenb on tunnistettavissa ihmisten keskeltä. Vapaata / lomaa tunnistettavuudesta ei ole.
Mutta,- tämäkään asia ei ole nmusta valkoinen vaan liittyy JUMALAN aivoittamaan kollektiiviseen ihmisen pelastamiseen.
12. Mutta KAIKILLE, jotka ottivat hänet vastaan,HÄN ANTOI VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi, NIILLE , JOTKA USKOVAT hänen nimeensä,
13. jotka eivät ole SYNTYNEET verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan JUMALASTA.
Todellisuus on. Jos ihminen on uskonnollinen,- eikä ole syntynyt JUMALASTA, niin tällä ihmisellä EI OLE VOIMAA tunnustaa uskoaan tunnistettavasti suullaan.Ihmispelko tekee paulan kuten Raamattu ilmoittaa.
- Mistä viha nousee?
Vr62 on hyökkäysten ja vihan kohteena, koska hän on paljastanut valheita.
S*atana on aina erityisen raivoissaan siitä, jos joku rohkenee tuoda totuuden valoa sinne, missä pimeys ja valheopit ovat saaneet jalansijaa.
Palstan inkvisiittorina toimiva greeen on vihansa puuskassa tuonut esiin sekalaisia "todisteita" siitä, mihin rikkeisiin vr62 on syyllistynyt.
Yhteistä greeenin nostamille todisteille on se, että niillä ei ole mitään tekemistä totuudellisen ja hedelmällisen palstakeskustelun kanssa.
Em. inkvisiittorin toiminta muistuttaa Sauluksen puuskumista ennen kääntymistään. Saakoon Jumala pysäyttää ne, jotka vainoavat Herran seuraajia ja opetuslapsia.
Apostolien teot 9:1,2
"Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin."- todisteet on
Todisteet todistavat että Green kirjoittaa totta!
- Kummelit vauhdissa
vr62 on itse suostunut greenin käsikassaraksi ja vainonnut kuukausitolkulla erästä kirjoittajaa greenin puolesta, kun on ollut heidän mielestään niitä vääriä toimia toisissa, mutta he ovat omille toimilleen täysin sokeita. Nyt ovat käsi ja kassara riitaantuneet.
- oikein-väärin-käärin
Kummelit vauhdissa kirjoitti:
vr62 on itse suostunut greenin käsikassaraksi ja vainonnut kuukausitolkulla erästä kirjoittajaa greenin puolesta, kun on ollut heidän mielestään niitä vääriä toimia toisissa, mutta he ovat omille toimilleen täysin sokeita. Nyt ovat käsi ja kassara riitaantuneet.
Kuka lie tarkoittamasi vainottu, mutta jos tarkoitat nm. tähkistä, niin hänen mollaamiseensa taitaa olla molemmat mainitsemasi kirjoittajat syyllisiä.
Vr62 on väärällä tavalla ollut tukkimassa naispuolisen kirjoittajan (tähkis) ilmaisuvapautta avoimella keskustelupalstalla. Tämmöinen suoli-kanava ei ole mikään seurakunnallinen yhteisö. Eipä todella, kaukana on tämä seurakunnasta, huh-huh.
Kaikki me joskus hairahdumme kuten todistaa Jaakob kirjeessään. Elämän asenteeksi ei sentään pitäisi G:n tavoin ottaa toisten vainoamista ja lyttäämistä. - tähkäpään tapaus
oikein-väärin-käärin kirjoitti:
Kuka lie tarkoittamasi vainottu, mutta jos tarkoitat nm. tähkistä, niin hänen mollaamiseensa taitaa olla molemmat mainitsemasi kirjoittajat syyllisiä.
Vr62 on väärällä tavalla ollut tukkimassa naispuolisen kirjoittajan (tähkis) ilmaisuvapautta avoimella keskustelupalstalla. Tämmöinen suoli-kanava ei ole mikään seurakunnallinen yhteisö. Eipä todella, kaukana on tämä seurakunnasta, huh-huh.
Kaikki me joskus hairahdumme kuten todistaa Jaakob kirjeessään. Elämän asenteeksi ei sentään pitäisi G:n tavoin ottaa toisten vainoamista ja lyttäämistä.On ihan oma tapauksensa, eli hän ei ymmärtänyt naisen asemaa SEURAKUNNASSA !
Siis naisella on omat tehtävänsä Seurakunnassa, mutta ei siis opettajana tai palvelutehtävissä, siis tähkis ohitti seuraavat selvät raamatun opetukset:
1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
1. Tim. 5:9 Luetteloon otettakoon ainoastaan semmoinen leski, joka ei ole kuuttakymmentä vuotta nuorempi ja joka on ollut yhden miehen vaimo,
Tit. 1:6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.
1. Tim. 2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
Nämä ovat siis Raamatusta, eivät mitään minun omaa tulkintaani !
Naisella on kuitenkin opetus tehtävä, jonka he ovat laiminlyöneet, eli naisten olisi pitänyt nämä asiat opettaa nuoremmille naisille :
3 niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,
4 voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa,
5 olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi. - Kummelit vauhdissa
oikein-väärin-käärin kirjoitti:
Kaikki me joskus hairahdumme kuten todistaa Jaakob kirjeessään. Elämän asenteeksi ei sentään pitäisi G:n tavoin ottaa toisten vainoamista ja lyttäämistä.Oikein. Tämä ei todellakaan ole mikään seurakunnallinen yhteisö eikä seurakunta, mutta siitä huolimatta vr62 ikään kuin kuvittelee voivansa asettaa palstan kirjoittajille seurakuntaa koskevia sääntöjä.
- Hei haloo vr62..!
tähkäpään tapaus kirjoitti:
On ihan oma tapauksensa, eli hän ei ymmärtänyt naisen asemaa SEURAKUNNASSA !
Siis naisella on omat tehtävänsä Seurakunnassa, mutta ei siis opettajana tai palvelutehtävissä, siis tähkis ohitti seuraavat selvät raamatun opetukset:
1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
1. Tim. 5:9 Luetteloon otettakoon ainoastaan semmoinen leski, joka ei ole kuuttakymmentä vuotta nuorempi ja joka on ollut yhden miehen vaimo,
Tit. 1:6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.
1. Tim. 2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
Nämä ovat siis Raamatusta, eivät mitään minun omaa tulkintaani !
Naisella on kuitenkin opetus tehtävä, jonka he ovat laiminlyöneet, eli naisten olisi pitänyt nämä asiat opettaa nuoremmille naisille :
3 niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,
4 voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa,
5 olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi.>>naisella on omat tehtävänsä Seurakunnassa
- _greeeeen
Kummelit vauhdissa kirjoitti:
Oikein. Tämä ei todellakaan ole mikään seurakunnallinen yhteisö eikä seurakunta, mutta siitä huolimatta vr62 ikään kuin kuvittelee voivansa asettaa palstan kirjoittajille seurakuntaa koskevia sääntöjä.
Mitä tulee tapaukseen vr62 - Tähkäpää, sanottakoon, että jos olisin silloin aikaisemmin tiennyt, miten vr62 oli itse kohdellut Tähkäpäätä, en olisi koskaan ottanut häneltä (vr62) vastaan minkääanlaista todistusta Tähkäpäätä tai mitään muutakaan koskien. Ne keskustelut, joissa vr62 pyrki rajoittamaan Tähkäpään keskusteluoikeutta ja sananvapautta, näin vasta sen jälkeen, kun vr62:n todistukset Tähkäpäästä olivat olleet käsittelyssä. Nykyään niiden arvo minulle on tasan nolla.
Mikäli Tähkäpää käy vielä palstalla, pyydän häneltä anteeksi sitä, että koskaan noteerasin vr62:n häntä koskevia kirjoituksia mitenkään. Ne todellakin oli kirjoitettu Tähkäpäätä alentavassa hengessä ja vääryyteen pohjaten.
Minun ja Tähkäpään välillä tapahtuneita asioita tämä ei tietenkään tee tyhjäksi, mutta vr62:n todistusten osuus jääköön jutussa omaan arvoonsa. - tää on totta
Hei haloo vr62..! kirjoitti:
>>naisella on omat tehtävänsä Seurakunnassa
Vr62 herjasi tähkistä niin inhottavalla tavalla että tuskin kukaan sitä seurannut voi ottaa vakavasti vr62 Lateraalisen uskoa ja oppia. Jos ihmisellä on puhdas oppi ja usko hän todistaa sen rakkaudella uskon sisariaan ja veljiään kohtaan eikä sellainen ihminen herjaa ja ivaa muita uskovaisia.
Tähkis ei koskaan kieltänyt etteikö mies olisi seurakunnan ja vaimon pää mutta sen tähkis kielsi että vr62 olisi tähkiksen mies tai tähkiksen seurakunnan pää ja siitäkös vr 62 lateraalinen suuttui. - _greeeeen
tää on totta kirjoitti:
Vr62 herjasi tähkistä niin inhottavalla tavalla että tuskin kukaan sitä seurannut voi ottaa vakavasti vr62 Lateraalisen uskoa ja oppia. Jos ihmisellä on puhdas oppi ja usko hän todistaa sen rakkaudella uskon sisariaan ja veljiään kohtaan eikä sellainen ihminen herjaa ja ivaa muita uskovaisia.
Tähkis ei koskaan kieltänyt etteikö mies olisi seurakunnan ja vaimon pää mutta sen tähkis kielsi että vr62 olisi tähkiksen mies tai tähkiksen seurakunnan pää ja siitäkös vr 62 lateraalinen suuttui.Olen nähnyt nuo keskustelut (nyt jälkeenpäin) ja voin todeta, että edellinen kirjoittaja puhuu totta. Se, miten alentavasti vr62 kohteli Tähkäpäätä, kumpuaa jostakin ihan muusta kuin yhteydestä Jumalaan. Omalta kohdaltani olen pahoillani siitä, että koskaan otin vr62:lta mitään todistusta vastaan mistään.
- _greeeeen
Tässä keskusteluketjussa nostetaan jälleen esille minun ja Tähkäpään välillä tapahtuneet asiat - vääristellen tietysti, kuten aina.
Todellisuudessa minun ja Tähkäpään juttu meni niin, että meillä oli ensin todella hyvä keskusteluyhteys (tai niinhän minä koin ja luulin). Pidin Tähkäpäätä mielenkiintoisia ajatuksia omaavana keskustelijana. Muun kanssakäymisemme lisäksi puolustin Tähkäpäätä Semperin käydessä rumasti kiinni häneen henkilönä. Minun puoleltani minun ja Tähkäpään välissä ei ollut mitään negatiivista, enkä tuolloin tiennyt vielä olevani hänen epäiltyjen listallaan.
Sitten tuli päivä, jona olimme ensimmäistä kertaa Tähkäpään kanssa eri mieltä Raamatun Sanasta. Keskustelu koski Pyhän Hengen tulemista ihmiseen. Pyysin Tähkäpäätä selventämään minulle erästä hänen sanomaansa asiaa ja kun hän ei sitä tehnyt, pyysin uudelleen. Tuossa vaiheessa Tähkäpää aloitti kummallisen pelin. Hän alkoi kiittelemään Jonahia ja Semperiä siitä, että nämä olivat varoitelleet häntä 'tuosta joukosta' ja hän kirjoitteli 'tuon joukon pahuudesta'. (Mm. minä kuuluin siihen joukkoon, josta Jonah ja Semper olivat Tähkäpäätä varoitelleet.) Kun pyysin Tähkäpäätä sitten kertomaan, mitä sellaista olin/olimme tehnyt/tehneet, että hän koki oikeaksi viljellä rumia syytöksiään, ei Tähkäpää vastannut. Sen sijaan Tähkäpää selitti Jonahille ja Semperille sitä, miten hänellä oli heti 'piipannut joku kohdallamme' ja kertoi miten oli selvitellyt syytä tälle ja saaneensa nyt todisteet pahuudestamme.
Mitään perusteluita Tähkäpää ei kuitenkaan kyennyt antamaan, eikä hän suostunut kertomaan, mitä pahaa olimme tehneet. Hän totesi, että tämä on hänen kokemuksensa meistä, eikä sitä voi kukaan tehdä tyhjäksi.
Kävi ilmi, että minun kohdallani Tähkäpäälle riitti todisteeksi pahuudesta se, että olin erehtynyt olemaan hänen kanssaan eri mieltä ASIOISTA ja että olin pyytänyt häntä perustelemaan ja selventämään kantaansa. Tähkäpään mukaan olin pyrkinyt ajamaan häntä siten ansaan.
Yritin pitkään selvitellä asiaa Tähkäpään kanssa, mutta sen sijaan, että Tähkäpää olisi ryhtynyt kanssani siihen puuhaan, hän mm. ilmoitti Jumalan nostaneen hänet kaiken tällaisen yläpuolelle. Jossakin vaiheessa Tähkäpää sitten ilmoitti, ettei ole koskaan minua mistään syyttänytkään, vaan kaikki onkin vain oman pääni tuotosta. Perustelin moneen kertaan sitä, että Tähkäpää ei puhunut totta, mutta hän vain väitti minun valehtelevan.
Sitten tuli Armolahjan kautta näkeminen -otsikolla kulkeneen keskustelun aika. Siellä Tähkäpää kirjoitti raivokkaan viestin, jossa syytteli minua monella tavalla. Tuossa samassa viestissään Tähkäpää tuli vahingossa myöntäneeksi sen, että oli tarkoittanut jo niissä alkuperäisissä syytöksissään mm. juuri minua. Hän totesi olleensa jo tuolloin oikeassa. Kun huomautin siitä, että asia on nyt myönnetty ja että se pyöritys, jossa Tähkäpää piti minua kuukausia, oli siis täynnä vääryyttä hänen puoleltaan, kyseinen pitkä keskustelu poistatettiin kokonaan.
Tähkäpää ei ole koskaan suostunut selvittämään ja sopimaan asioita. Hän otti vielä lukuisia kertoja nämä asiat esille muissa keskusteluketjuissa, esittäen olevansa itse uhri. Minä olen sanonut monet kerrat, että itse en asiaan enää oma-aloitteisesti palaa, mutta tulen vastaamaan sitä koskeviin vääriin väitteisiin. Sen teen siis nyt tässäkin viestissäni.
Tämä on TOTUUS tässä asiassa.- _greeeeen
Mistä sitten olikaan kyse noiden varoittelijoiden, Jonahin ja Semperin kanssa. Siitä, että olin saanut noiden kahden vihat niskaani puuttuessani pääasiassa Semperin harjoittamaan (Jonahin peesaamaan) rumaan muiden kirjoittajien alentamiseen. Tuohon prässiin oli laitettu erityisesti mm. Jaikal, Kalamos ja Tänäänkin -nimimerkit. Lisäksi nämä kaksi, Semper ja Jonah, aiheuttivat riitaa niputtamalla useita eri kirjoittajia samaksi ja aiheuttamalla siten hämmennystä ja turhia epäilyksiä muiden uskovien keskuuteen.
En itsekään ole esim. Jaikalin ja Kalamos'n kanssa samassa käsityksessä joissakin asioissa, mutta MIKÄÄN ei oikeuta meitä tekemään toisillemme sellaisia asioita, joita Semper ja Jonah harjoittivat (vääristely, pilkkaaminen, ivaaminen jne.)!
- EROT: sinä -tähkäpää
"Totuutesi" todistaa todella merkittävän eron sinun ja tähkäpään välillä.
Tähkäpää on raitishenkinen ja terveen itsetunnon omaava naisihminen.
Viesteistänne on selvästi pääteltävissä, että sinulla on jotain, mikä tähkäpäältä (ONNEKSI!) puutttuu: nimittäin tuo katkeran kalvava ja heikko itsetunto.
Onnea matkaan sinulle greeen. Toivottavasti löydät avun matkallesi.
Siunausta Sinulle tähkäpää, onneksi nämä on VAIN 'näitä'. ;)
PS. Siunausta myös greeeeneille!- _greeeeen
Totuutta et noilla minuun henkilönä käyvillä viesteilläsi pysty muuttamaan!
Väärähenkisiä, ei-aitoja siunauksia en tarvitse.
Mnusta siinä kävi niin, green, että: tähksi piti sinua kirjoittajana kirjoittajien joukossa mutt sinä tahdoit enemmän.
Sitten sinä nostit yllättäen otsikoihin erään erimielisyyden jostakin hengellisestä pikkuasiasta, jossa sinä arvostelit tähkistä.
Tähkis päätti ottaa vähän välimatkaa, mutta sinä kävit kuumana ja vaadit selitystä miksi tähkis ajattelee joistakin hengellisisitä päinvastoin kuin sinä.
Tähksi ei siis jäänyt koskaan kiinni mistään sellaisesta että hän olisi tietänyt sinun tehneen väärin.
Hän vain keskittyi muiden kanssa keskusteluun. Sinun syytöksesi tuli puun takaa niinsanotusti.- _greeeeen
Ei mennyt noin. Kerroin jo, miten asia on todellisuudessa.
_greeeeen kirjoitti:
Ei mennyt noin. Kerroin jo, miten asia on todellisuudessa.
Minä kirjoittelin noihin aikoihin tähkiksen kanssa paljon. Hänellä oli tapana aloittaa aamu kirjoittamalla tälle palstalle.
Me puimme ihan toisia asioita kun sinä yllättäen aloit syyttämään häntä jostain ihan kokonaan toisesta asiasta mistä me olimme paljon keskustelleet.
Minä näin että oli tähkikseltä väärin sitten myöhemmin sanoa että jumala oli yksin hänen puolellaan.
Ei ihan noilla sanoilla mutta asia oli tuo.
Minä vierastan sellaisia uskovia jotka valjastavat jumalan vain omiin tarkoitusperiinsä sopivaksi riidassa.
Näen että yleensä kaksi ihmistä riitelee ja jumala ei ole siinä millään tavalla osallisena koskaan.
Liian usein uskova uhkaa sillä jumalallaan-eli nimenomaan valjastaa sen omiin pahantahtoisiin tarkoituksiinsa sopivaksi olennoksi joka on lisäksi kaikkivaltias eli pystyvä kostamaan ne pikkuloukkaukset mitkä ihmisten keskuudessa on yleisiä.
Kysyin tähkikseltä monesti että mihin Hän on unohtanut Afrikan nälkäänäkevät lapset silloin kun joku loukkaa häntä?
Se jumala pyöri vain tähkiksen navan ympärillä näkemättä mitään muuta kuin tähkiksen ja tähkiksen kostonhalun.
- _greeeeen
Vr62/Lateraalinen, joka nykyään siis kirjoittaa lukuisilla eri nimimerkeillä, kertoo tässäkin keskusteluketjussa elävänsä yhä ilman uskovien yhteyttä. Aikaisemmin kyseinen kirjoittaja on kertonut tulleensa uskoon 13-vuotiaana ja olevansa nyt yli 50-vuotias. Hän kertoo käyneensä useissa uskovissa yhteisöissä, mutta silti hän ei ole koskaan löytänyt itselleen sopivaa yhteisöä. Kaikissa on ollut vr62:n mukaan jotakin väärää. Vr62/Lateraalinen kertoo ajautuneensa välillä todella kauas Jumalasta, mutta palanneensa sitten takaisin. Tällä erää hän on odottanut jo kymmenisen vuotta valmistumistaan omaan tehtäväänsä.
Tällä palstalla vr62/Lateraalinen toimii omasta (kertomastaan) keskenkasvuisuudestaan ja tehtäväänsä valmistumattomudestaan huolimatta muiden ojentajana ja 'ovimiehenä', selkeästi muita kirjoittajia, lähimmäisiään vääryydellä vahingoittaen.
Minun mielipiteeni on se, että vr62:n olisi pyrittävä löytämään vaikeuksistaan huolimatta itselleen uskova yhteisö, jossa hänen tulisi aloittaa ns. pieneltä paikalta, nuo omat kehottajan, ovimiehen yms. tehtävänsä kokonaan unohtaen. Siinä määrin epämääräistä ja vääryydellä kyllästettyä on hänen toimintansa täällä ollut. Tästä hyvänä esimerkkinä mm. se, miten vr62 riepotteli Tähkäpäätä tai miten hän vainoaa vääryydellä Tiestä:ä ja Savonarolaa. Jeesuksen seuraaja EI tee tuollaista!Kummallista. Kun minä luen ketjuja näen paljon puskista kirjoittavia multinikkejä. Vaikka olen lateraalisen tekstejä lukenut en tunnistaiisi tätä puskasta.
Olen aika varma ettet tunnista sinäkään, ja et ole luotsi joten sinulla ei ole mahdollista nähdä kuka kirjoitaa mistäkin ip-osoitteesta.- _greeeeen
auroraboreallis kirjoitti:
Kummallista. Kun minä luen ketjuja näen paljon puskista kirjoittavia multinikkejä. Vaikka olen lateraalisen tekstejä lukenut en tunnistaiisi tätä puskasta.
Olen aika varma ettet tunnista sinäkään, ja et ole luotsi joten sinulla ei ole mahdollista nähdä kuka kirjoitaa mistäkin ip-osoitteesta.Tiedän, että tämä moninikki on Lateraalinen/vr62. Se on varma asia.
_greeeeen kirjoitti:
Tiedän, että tämä moninikki on Lateraalinen/vr62. Se on varma asia.
Mistä sinä sen tiedät? Ethän sinä näe osoitteita miltä koneelta mikäkin v iesti tulee.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,252114Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.921935Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e881911MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131613Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4881476Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11464Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241427Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?481267Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas351139Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.731134