Auttakaapas viisaammat seuraavassa, eli onko velallinen auto mahdollista antaa vaihdossa autoliikkeelle siten, että liike lunastaa auton loppuvelan ja ko. vanha auto kattaisi myös käsirahan uuteen vaihdokkiin.Onko kyseinen tapa yleisesti käytössä vai riippuuko autosta? Vanhan autoni velkaa on n.4500€ jäljellä ja on arvoltaan ehkä n.7500-8500€, uudehko pikkuauto. Uudesta mielenkiintoa herättäneestä vaihdokista pyytävät 17000€.
Loppuvelan lunastus
30
26254
Vastaukset
- ...
...
- asian tuntija
Älä sitten pety, jos autosi arvo liikkeessä onkin vain 5000-6000 €. Velka-autojen hinnat eivät yleensä nouse kovin korkeiksi.
Kauppias lunastaa loppuvelan oikein mielellään. Nämä kaupathan saavat oikein veden autokauppiaan kielelle. Asiakas tuo vaihtoon velkaista autoa eikä pysty tinkimään surkeasta tilanteestaan johtuen. Autokauppias määrää täysin koko kaupanteon kulun.- tietä mätön
Asiahan ei minulle kuulu, mutta aika omituinen asenne. Se käsiään hierova kauppias varmaan ajattelee, että hän on se ainut vaihtoehto ja hänellä on valttikortit käsissä... niinhän se menee. ;-)
Mielestäni kys. tilanne ei poikkea millään lailla tilanteesta, jossa vanha tötterö annetaan vaihdossa. - Asiantuntija-
tietä mätön kirjoitti:
Asiahan ei minulle kuulu, mutta aika omituinen asenne. Se käsiään hierova kauppias varmaan ajattelee, että hän on se ainut vaihtoehto ja hänellä on valttikortit käsissä... niinhän se menee. ;-)
Mielestäni kys. tilanne ei poikkea millään lailla tilanteesta, jossa vanha tötterö annetaan vaihdossa.Kannattaisi ehkä opetella kirjoittamaan, vai eikö ole koulu vielä alkanut ?
- aina paikkaansa
Minulla eivät edes missään autoliikkeessä aluksi kysyneet, onko entisessä autossa velkaa vai ei, kun kävin tarjouksia kysymässä. Asia tuli esille vasta siinä vaiheessa kun päätin erään tarjouksen hyväksyä. Myyjälle tuntui olevan aivan sama, oliko sitä entistä velkaa vai ei.
- jorma-uolevi
Älä puhu paskaa!
Auton hyvityshintaan ei vaikuta millään tavalla se onko velkaa jäljellä vai ei.
Ihan tavallisesti kaupanteko onnistuu. - tietä mätön
Asiantuntija- kirjoitti:
Kannattaisi ehkä opetella kirjoittamaan, vai eikö ole koulu vielä alkanut ?
millään lailla = millään tavalla...
Pitäsköhän sitä minun lähteä kertaamaan kielioppia, kun kouluista on jo melkoisesti aikaa.
- Kari
Olisikohan aihetta vielä kerran harkita, onko se auton vaihto aivan välttämätöntä. Maksaisit ainakin sen entisen autosi omaksi ensin. Ehkä tulosi riittävät kalliimmankin auton maksamiseen, mutta itse en ostaisi kalliimpaa uutta, jos tuonkin hintaisesta on vielä osa maksamatta. Kalliimpi auto kadottaa arvoaan samaa tahtia, kuin saat sitä maksettua. Ei oikein kiva yhtälö.
- helvetistä:
Älä missään tapauksessa autokuumeen takia vaihda autoasi, koska entistä velkaa vielä tuon verran! Jos autosi pelaa ok, aja sillä, ja jos pikkujuttuja olisi, nekin vielä edullista laitattaa. Tämä siis JÄRKIneuvo.
Itse sorruin velkahelvettiin siten, että pidin osamaksu-autoani vain vuoden, ja vaihdoin sitten taas rajusti kalliimpaan käytettyyn autoon autokuumeen takia. Entisessä oli vanhaa velkaa vielä n. 6000 e ja se sulautettiin uuteen välirahaan ja uuteen autorahoitukseen. Sitten velkaa olikin jo kaameat 24 te! Nooh, ajelin sillä autolla sitten vuoden, vaan oli runsaiden kalliiden isojen vikojen takia pakko tehdä hätäratkaisu: upouusi kalliihko auto. Loppuvelka sulautettiin taas välirahaan, ja piti lisäksi ottaa erillinen kulutusluotto (!) 2500 e että sain rahoitusosuuvaatimuksen täytettyä.
Olin siis tilanteessa, jossa velkaa oli kuvannollisesti velan päällä. Kaikesta muusta piti alkaa tinkimään koska kk-erä oli n. 600e. Päälle bensat,vakuutúkset, pesut jne. Tilanne meni kestämättömäksi ja pahimman autokuumeen ja uutuudenviehätyksen jälkeen aloin miettiä koko homman mielettömyyttä. Siis tuollaiset velat 7 km:n työmatkan takia!!
Myin autoni pois, autoliike osti ja lunasti loppuvelan eli kävi niin, että minulle jäi vielä velkaa 4 tonttua jonka katoin uudella kulutusluotolla. Noh, auto on nyt poissa syömästä rahoja ja maksettuani pari kk-erää isoina summina on velkaa olemattomasta autosta enää 3 te. Opettavaista, eikös? Pärjään erittäin hyvin julkisilla välineillä, kertaakaan ei reissuni vielä ole jäänyt tekemättä sen takia ettei ole autoa (pk-seutu).
Tarkastelen tilannettani vuoden päästä uudelleen. Jos näen silloin auton tarvetta, tulee pihaan ainoastaan max 5 tonnin ajopeli. Tuossa hintaluokassa löytyy esim. täysin väärinymmärretty Suzuki Baleno, teknisesti vahva aito japsi, jota saa noin 5 tontulla vm-96-98 sedanina tai farkkuna, ajettu vasta reilu satku. Tämä siis sopisi minun tarpeisiini, muut tehkööt ja ajakoot millä lystäävät. Jos en näe tuolloinkaan tarvetta autolle, jatkan juna/bussi-kyydeillä.
Tässä siis minun kokemus velkahelvetistä. Nyt kun talsin kadulla, en kadehdi uusia bemareita, audeja tai muita meneviä pelejä, vaan ajattelen heti vaistomaisesti isoja kuluja jotka tekisivät tämmöiselle normaalille palkansaajalle kirpeän haavan lompakkoon. Eli: miettikää kahdesti hyvät ihmiset auton vaihdon tarvetta!- epeli
Tekstisi on täyttä asiaa! Minulla hiukka vastaavia kokemuksia. Suht kalliin auton sain vaihdettua halvempaan, jota kuitenkin makselen vielä pitkän aikaa takaisin, mutta onneksi pienemmin erin.
Velkataakkaani vielä lisäsi kusetetuksi joutuminen halvempaan vaihdon yhteydessä Lohjan Toyota-liikkeessä.
Kannattaa olla varovainen autokaupoissa ja harkita tarkasti. - Pöllö
epeli kirjoitti:
Tekstisi on täyttä asiaa! Minulla hiukka vastaavia kokemuksia. Suht kalliin auton sain vaihdettua halvempaan, jota kuitenkin makselen vielä pitkän aikaa takaisin, mutta onneksi pienemmin erin.
Velkataakkaani vielä lisäsi kusetetuksi joutuminen halvempaan vaihdon yhteydessä Lohjan Toyota-liikkeessä.
Kannattaa olla varovainen autokaupoissa ja harkita tarkasti.ajatuksia herättävistä kommenteista ja avusta:-))
- Mikki
Pöllö kirjoitti:
ajatuksia herättävistä kommenteista ja avusta:-))
Velalla ostaminen tai velkaisen auton vaihtaminen toimii ihan ilman dramatiikkaa, kun muistaa pari sääntöä:
- ei velkaa enempää kuin on kykyä maksaa
- pysy automerkeissä, jotka tunnetusti pitävät hintansa (Toyota, Volvo vw jne.)
- älä sorru kalliisiin erikoismalleihin = useimmiten ylihinnoiteltuja varusteisiin/tehoon tms. nähden
- seuraa myyntitilastoja= ne mitkä myyvät uutena, niin myyvät myös käytettynä
-älä aja autolla liian kauan= jos paljon kilometrejä lyhyellä aikavälillä, niin vaihto sopivassa välissä (ennen 100:aa tuhatta kilometriä vaihto, jos "tavis" auto)
- rahoittaessasi autoa ole tarkkana, että millaista korkoa tarjoavat (ei yli 5%!!!)
Itse olen kyennyt ajamaan koko ajan uudella autolla, ja auto on muuttunut omaksi kuin itsestään, kun olen pitänyt mm.em. seikat mielessä
PÄÄ KYLMÄNÄ! KYSELE! HUOMIOI! TIEDÄ! ÄLÄ LUULE! EI HERÄTE OSTOJA! - Mara
Mikki kirjoitti:
Velalla ostaminen tai velkaisen auton vaihtaminen toimii ihan ilman dramatiikkaa, kun muistaa pari sääntöä:
- ei velkaa enempää kuin on kykyä maksaa
- pysy automerkeissä, jotka tunnetusti pitävät hintansa (Toyota, Volvo vw jne.)
- älä sorru kalliisiin erikoismalleihin = useimmiten ylihinnoiteltuja varusteisiin/tehoon tms. nähden
- seuraa myyntitilastoja= ne mitkä myyvät uutena, niin myyvät myös käytettynä
-älä aja autolla liian kauan= jos paljon kilometrejä lyhyellä aikavälillä, niin vaihto sopivassa välissä (ennen 100:aa tuhatta kilometriä vaihto, jos "tavis" auto)
- rahoittaessasi autoa ole tarkkana, että millaista korkoa tarjoavat (ei yli 5%!!!)
Itse olen kyennyt ajamaan koko ajan uudella autolla, ja auto on muuttunut omaksi kuin itsestään, kun olen pitänyt mm.em. seikat mielessä
PÄÄ KYLMÄNÄ! KYSELE! HUOMIOI! TIEDÄ! ÄLÄ LUULE! EI HERÄTE OSTOJA!Oletko Mikki saanut lompakkosi lihomaan autoja vaihtaessasi? Usko pois, uuden auton osto ja sen määrävälein vaihto on tappiollista ja kallista puuhaa AINA. Omistaja vaan psykologisesti tuntee tehneensä hyvät kaupat. Tosiasiassa automyyjä kusettaa sinua joka kerta, ja tosiasia myös se, että maksat ajokilometriä kohden kovaa hintaa.
Halvimmaksi tulee kohtuuhintainen käytetty, joka teknisesti kunnossa ja huollettu. Näin se vaan on, omakohtaiset kokemukseni kattavat uudet ja käytetyt, imagomerkit sekä tavismerkit. - MKK
Mara kirjoitti:
Oletko Mikki saanut lompakkosi lihomaan autoja vaihtaessasi? Usko pois, uuden auton osto ja sen määrävälein vaihto on tappiollista ja kallista puuhaa AINA. Omistaja vaan psykologisesti tuntee tehneensä hyvät kaupat. Tosiasiassa automyyjä kusettaa sinua joka kerta, ja tosiasia myös se, että maksat ajokilometriä kohden kovaa hintaa.
Halvimmaksi tulee kohtuuhintainen käytetty, joka teknisesti kunnossa ja huollettu. Näin se vaan on, omakohtaiset kokemukseni kattavat uudet ja käytetyt, imagomerkit sekä tavismerkit.Aikaisemmin kirjoitettiin paljon asiallista tekstiä siitä, kuinka velkakierrettä kannattaa välttää. Huolellinen tutkiminen sekä markkinoiden että oman maksukyvyn osalta riittää hyvin pitkälle.
Jos auton myynnillä/ostolla ei ole mitään kiirettä, niin sitten suosittelen oman auton myymistä ensin yksityiselle. Sitten uuden (käytetyn) auton ostamista suoralla kaupalla hirveän tinkaamisen kanssa liikkeestä. Näin väliraha todennäköisimmin jää kaikista pienimmäksi.
Ja kävipä minulle sellainenkin tuuri, että ensin myin n. 13 000 euron autoni yksityiselle, jonka jälkeen ostin liikkeestä hirveällä vedätyksellä puolta kalliimman. Ajoin tällä 20 000 km ja myin sen edelleen yksityiselle tonnin voitolla. Ja sitten taas vedättämään autokauppiasta! Se on sitä paitsi hemmetin mukavaa puuhaa, jos vaivoina ei ole vaihtoautoa, vaan kylmää käteistä. - ikuinen velka helvet
los autokaupassa saa velkaa velan pälle ihmeellistä luottohäiriöiselle. aälä ota lisää velkaa auton takia edellinen esim voi toistua.
- nhv
mulla on epäselvää tuo LOPPUVELAN LUNASTUS. lunastaako autokauppa sen todellisen velan mitä on jäljellä vai määrääkö ne iten sen hinnan.
- KokemustaAsiasta
Itse yritin vaihtaa autoa jossa oli vielä velkaa eikä suostuneet maksamaan. (vaikka niin kyllä luvataankin) monessa paikassa olen yrittänyt mutta eipä piä paikkaa.. :(
- TULEE TÄSTÄ
Juu tänään kävin Toyotalla kysymässä..meillä velkaa vanhasta 3000 euroa ja piti uudempaan vaihtaa, toisen auton hinta 12000 euroa, hyvitys vanhasta tasan 3000 euroa, lisäksi vanha jäljellä oleva velka lisätään uuteen sopimukseen asiakkaan maksettavaksi eli se oli se 3000 euroa!!
uusi vaihto auto: 12000 - 3000 = 9000 vanha velka 3000 = 12000
ja lisäksi olisin menettänyt vanhan hyvän autoni liikkeeseen josta
liike olisi myynnillä netonnut hyvän summan riihikuivaa...nostin perseeni
ylös ja sanoin ei kiitos ajan edullisella vanhalla vielä pitkään. - olkoot opiksi
TULEE TÄSTÄ kirjoitti:
Juu tänään kävin Toyotalla kysymässä..meillä velkaa vanhasta 3000 euroa ja piti uudempaan vaihtaa, toisen auton hinta 12000 euroa, hyvitys vanhasta tasan 3000 euroa, lisäksi vanha jäljellä oleva velka lisätään uuteen sopimukseen asiakkaan maksettavaksi eli se oli se 3000 euroa!!
ylös ja sanoin ei kiitos ajan edullisella vanhalla vielä pitkään.> uusi vaihto auto: 12000 - 3000 = 9000 vanha velka 3000 = 12000
ja lisäksi olisin menettänyt vanhan hyvän autoni liikkeeseen
Suomennos: sinulla on auto, jonka todellinen arvo on 3000 €. Autosta on myös velkaa jäljellä 3000 €.
Diagnoosi: sinua on pissattu lilnssiin, mutta sitä ei tehnyt liike, vaan sinä itse!
Olet ummistanut silmäsi siltä, kuinka nopeasti auton arvo alenee (...myös tojon) ja mitoittanut lyhennykset liian pieniksi. Eli olet jo lähestulkoon ajautunut tilanteeseen, jossa auton arvo < velan määrä. - koita ymmärtää
TULEE TÄSTÄ kirjoitti:
ylös ja sanoin ei kiitos ajan edullisella vanhalla vielä pitkään.> ja lisäksi olisin menettänyt vanhan hyvän autoni liikkeeseen
Se ei ole sun autosi, vaan rahoitusliikkeen!
Sulla ei ole siinä senttiäkään kiinni, vaan pelaat 100 % velkarahalla (auton arvo = velan määrä) - klo_1:27
koita ymmärtää kirjoitti:
> ja lisäksi olisin menettänyt vanhan hyvän autoni liikkeeseen
Se ei ole sun autosi, vaan rahoitusliikkeen!
Sulla ei ole siinä senttiäkään kiinni, vaan pelaat 100 % velkarahalla (auton arvo = velan määrä)miksi pitää ottaa velkaa ? autoon....??? 2lasta talo mökki järven rannassa 2autoa ja kumpikin yli 2000vm. PLUS velkaa noin yhden oluen verran jonka hävisin vedonlyönnissä ja emme ole vaimoni kanssa kumpikaan yli 40vuotiaita eikä kumpikaan ole saanut yhtään mitään "viel'ä" perintöä... tienatkaa ja ostakaa vasta sitten. paras neuvo köyhtymistä vastaa. työtön yksinhuoltajakin pärjää jos vaan on oma pää ajantasalla omasta tilanteesta
- FanTomTom
Itsellä -09 auto josta rahoitusta jäljellä nyt 20 tonnia, ja olen tilannut jo uuden auton. Hyvityshinta oli 23.500 joten 3500 egeä jäi käsirahaksi, lisää ladon tiskiin käteisenä toiset 3500 egeä jolloin käsirahan osuus siedettävä. Uuden auton rahoitusosuudeksi jää 25 tonnia jota maksetaan 4 vuotta 4,9 % korolla, kk-erä 530 eur ja suuri viimeinen erä 4700 egeä. Tuskinpa pidän uuttakaan paria vuotta kauempaan, max 3 vuotta ja taas vaihto. Helppoa kuin mikä. Toki velka ei lopu mutta olenkin orientoitunut siten että aina on säännöllinen maksukykyyni sopiva kk-erä auton käytöstä, vähän kuin liisarilla ajaisi.
En halua enkä malta säästää kokoon uuden haluamani hintaisen auton hintaa etukäteen joten rahoitus on ainoa keino. Ja hyvin se on toiminut viimeiset 23 vuotta; aina alla tuore auto ja takuut päällä. - suosittelen
Älä ota ikinä autolainaa. Osta semmoinen auto mihin käteisvarat riittävät. Jos tietää autoista jotain niin jopa tuhannella eurolla saa auton millä ajelee vuosia eikä tarvi kummempia remontteja tehdä. Uusi auto on alussa hieno ja sillä on mukava elvistellä naapurien,sukulaisten ja työkaverien edessä mutta jo muutamassa kuukaudessa se tuntuu tavalliselta autolta ja sitten huomaat että vielä on 4,5 vuotta maksettavaa 500 euroa kuukaudessa plus tonni vakuutukisa vuodessa ja kalliit pakolliset huollot päälle.Niillä rahoilla tekisit pari ulkomaan matkaa vuodessa ja ostaisit jotain kotiin mihin oikeasti on tarvetta. Ja sitten kun yllättäen työttymyys iskee niin uusi auto menee vasaran alle ja hyvin todennäköisesti jäät siitä useita tuhansia velkaa vaikka auto otetaan pois. Mutta jokainen itse tietää miten elämänsä elää.
- autoilunhurma
Älä anna muille käskyjä miten SINÄ teet vaan anna jokaisen elää! Jos itse tyydyt ajamaan tonnin ropposella, se on oma asiasi ja meillä ei ole siihen sanomista sinänsä. Mutta kaikki eivät vaan halua ajaa sellaisella, joten suo se ilo heille.
Itse vaihdan uutena ostamani 30 tonnin hintaluokan autot uuteen aina 1-2 v välein, ja pyöritän juttua autorahoituksella, tehnyt niin jo 24 vuotta. Ja hyvin menee; käydään 1-2 kertaa vuodessa ulkomailla plus ajellaan automatkoilla ympäri maatamme. Ja rahat on rittäneet vielä hyvään ruokaan, vaatteisiin ja säästöönkin muutama satku kk:ssa. - polic
autoilunhurma kirjoitti:
Älä anna muille käskyjä miten SINÄ teet vaan anna jokaisen elää! Jos itse tyydyt ajamaan tonnin ropposella, se on oma asiasi ja meillä ei ole siihen sanomista sinänsä. Mutta kaikki eivät vaan halua ajaa sellaisella, joten suo se ilo heille.
Itse vaihdan uutena ostamani 30 tonnin hintaluokan autot uuteen aina 1-2 v välein, ja pyöritän juttua autorahoituksella, tehnyt niin jo 24 vuotta. Ja hyvin menee; käydään 1-2 kertaa vuodessa ulkomailla plus ajellaan automatkoilla ympäri maatamme. Ja rahat on rittäneet vielä hyvään ruokaan, vaatteisiin ja säästöönkin muutama satku kk:ssa.ostin nettiautosta saabin 9000 turbo 2.3 l aj.300.000 entinen ok.auton myyjä joensuu,teimmesopimuks, että 55o käsir. jonka maksoin ja kk. välein n.300-550
elämän tilanteesta riippuen ja sitten yhtakkiä eilen mies tuli ja sanoi heti on maks860 tai käyn auton pois enkä maksa sulle 850 e jonka maksoin hänelle,käräjille meno odottaa kehoitan älkää tehkö t.ahos...ym.joensuun autok.kanssa kauppaa ylihintaisia auto aatamila autojaro ja sähköp.ei kannata lähestyä 2kertaa haukkuvat heti eh auto ja poliisit saa niskaan. - autovaihto kuopio au
polic kirjoitti:
ostin nettiautosta saabin 9000 turbo 2.3 l aj.300.000 entinen ok.auton myyjä joensuu,teimmesopimuks, että 55o käsir. jonka maksoin ja kk. välein n.300-550
elämän tilanteesta riippuen ja sitten yhtakkiä eilen mies tuli ja sanoi heti on maks860 tai käyn auton pois enkä maksa sulle 850 e jonka maksoin hänelle,käräjille meno odottaa kehoitan älkää tehkö t.ahos...ym.joensuun autok.kanssa kauppaa ylihintaisia auto aatamila autojaro ja sähköp.ei kannata lähestyä 2kertaa haukkuvat heti eh auto ja poliisit saa niskaan.näin on joensuun automyyjät harrastavat julkeaa ryöstöä etenkin raatekankaan alueella.kuopio on paras.
- EuroPöllö
Kyllä se velkainenkin auto vaihdokkina kelpaa.
Esimerkkisi auto (käypä myyntiarvo n.8000euroa, velkaa 4500euroa) on vaihdossa mainitsemaasi 17000euron autoon n. 3000euron arvoinen hyvitykseltään.
(Hyvitys 3000euroa loppuvelka4500euroa=7500euroa, jolla liike sen yrittää eteenpäin myydä.)
Tottakai vaihtoinnokkuus ja hyvitys autostasi riippuu autosi yleiskunnosta ym.ym. hintaan vaikuttavista seikoista, sekä ennenkaikkea liikkeessä myynnissä olevan auton hinnoittelusta ja sen hinnan "tiukkuudesta".
Yleisesti kuitenkin; loppuvelkainen auto käy vaihdossa lähes joka liikkeeseen, isoon autotaloon ja pienliikkeeseenkin. Toki jos loppuvelkaa on auton reaaliarvo tai enemmänkin, se ei käy kenellekään. Tällaisiakin tapauksia on paljon mm. Delta-kampanjoiden jäljiltä Fiatteja, joissa velkaa reilusti yli auton nykyarvon.- loppuvalkaaliikaa?
Surkean usein loppuvelkoja on autosta koko auton arvo tai enemmänkin, kun sitä pitää jo vaihtelemaan lähteä.
Surkeita tapauksia ja kaulaansa myöten...
- tonionhomo
mee töihin.
- Velkaavelkaa
Rahoituksella ostaminen on se tapa jolla auto hankitaan. Joko rahoitat omalla rahallasi tai rahoitusyhtiö rahoittaa. Ei se kauppiaskaan uutta autoaan omista, vaan myy sen ja tilittää rahat edelleen sovitusti maahantuojalle joka taas valmistajalle. Jos olet maksanut uudesta autosta 50K käteisellä, niin olet siis itsellesi velkaa 50000. Maksut voit sopia itse miten saat sen rahan takaisin tilillesi ja maksatko korkoa. Jos taas lainaat vieraalta joudut aina maksamaan korkoa ja antamaan takuudeksi esim auton omistajuuden siihen asti kunnes lainattu summa korkoineen on suoritettu. Jäljelläoleva velka ei muuta kaupankäyntiä mitenkään, vaan vaihtotilanteessa lunastetaan vanha rahoitus loppuun ja perustetaan ostettavalle autolle uusi. Saattaa olla kannattavaakin esim. korkojen ja muiden kulujen kantilta katsottuna tai sitten ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849