Kolme harvoin kuultua laulua hukassa

Biisit hukassa...

Tässä taas tosi suomalaismusiikin tietäjille pari tunnistustehtävää; siis mikä biisi?

1. "Taas tässä mennään että patiinit savuaa paikkaan salaperäiseen. Harva vain tietää missä se onkaan ja mitä minä siellä teen. Se sijaitsee tuolla sivukadulla ja tottahan se laiton on. Syystä tai toisesta täytyy mun mennä, ottaa matsi kanssa kohtalon." Isäni nuorempana itsenauhoittamalla kasetilla tämä oli, mutta kasetti ei ole enää tallessa. Poikasena sitä mielelläni kuuntelin ja lauleskelin mukana, siksi muistan sanat. Matalaääninen mies laulaa, vähän sellainen kantrihtava biisi.

2. Samalta kasetilta löytyi myös tämä, niin ikään matalaäänisen miehen laulama laulu, jossa hän luettelee, mitä kaikkia onnettomuuksia on sattunut viime aikoina: pilkillä petti jää, paarma pisti paikkaan arkaan yms. Kunkin säkeistön lopuksi mies toteaa: "Siitä asti, kun löysit toisen, olen erikoisen kömpelö ja raihnainen."

3. Tämän viimeisen taas kuulin taannoin kaupan parkkipaikalla viereisestä autosta. Tässäkin on äänessä mies, joka luettelee eläimiä. Mieleeni jäivät vain kotka, susi, peura ja marsu. Kappale oli tango, ellen aivan väärin kuullut.

Kiitokset jo etukäteen pienimmistäkin vihjeistä!

3

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retkuilija
      • Biisit hukassa...

        No niinpäs onkin, sama laulu. Olisi kai pitänyt arvatakin, että "Lappareiden" biisi.
        Kiitoksia tästä!


    • Kantrilaulaja_itsekin

      Eka on Jarno Sarjasen biisi Peluri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe