Onko teidän mielestä normaalia..

8+19

Että mies käy JOKA PÄIVÄ töitten jälkeen vanhempiensa luona?
Jos tulisi kotiin suoraan ehtisi edes hetken olla minun ja nuorimman lapsensa kanssa ennenkuin itse menen töihin ja vien lapsen hoitoon.
Ja pääsisi mies aikasemmin nukkumaankin, valittaa aina että ehtii päivisin nukkua niin vähän aikaa..mun mielestä vois jättää sit pari isi& äiti reissua väliin ja tulis suoraan töistä kotiin?!?
Voi että mua ottaa tää (pieni) asia päähän..mut kun joskus olen asiasta maininnut mies ottaa nokkiinsa ja suuttuu, että nykyään en viitsi asiasta edes mainita hänelle!!!

13

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvällä - ei pahalla

      Ei kuulosta hyvältä. Voisit kyllä loukkaantumisen uhallakin sanoa ja perustella sen että haluaisit hänen olevan kotona hyvissä ajoin ennen omaa töihin lähtöäsi. Tee siitä myös hyvä hetki teille, istukaa kahville tai syömään, vaihtakaa kuulumisia. Mieti mitä voisit tehdä yhteiselle ajallenne, että hän haluaisi olla enemmän kotona.

    • kissanminttuli

      Uskon että teillä on aivan muita ongelmia kun se että hän käy töistä tullessa kotonaan vanhempiensa luona

      Selvittäkää ne muut ongelmat niin hän viihtyy ehkä paremmin yhtäaikaa kotona sinun kanssa.

    • jakoja

      Meillä sama jatkunut jo 15 vuotta. olen puhunut "muutamat" kerrat mutta ei mitään vaikutusta. muuten meillä menee ihan kivasti. kun pääsee töistä 15:30 on hän kotona 17 jälkeen aina! toivon että hänen äitinsä jää pian eläkkeelle niin kahvihetket loppuvat sitten tai ainakin vähenevät paljon. Isää en saa pois kuvioista mitenkään, paitsi luonnollisella poistumalla. Että on sama muuallakin. Todella noloa kun kaverit näkevät ne yhdessä kahvilla. kyllä niilläkin kahvi ja viinereillä olis saanut vaikka auton ostettua jo tai muuta järkevää. kai joskus voi köydä mutta lähes jokapäivä..

      • mekkk

        Muuttakaan tarpeeksi kauas miehen vanhemmista niin ei kerkiä iltaisin poikkemaan jan miehenä en ole ikinä käynyt vanhempien luona töiden jälkeen kun ole kotoa poi muuttanut ja nykyisin käyn äitini luona 2-4 kertaa vuodessa ja kun on 160km välimatka niin ei iltaisin tartte lähteä mihnkään ja silloin kun siellä päin kuljen niin poikkea. Noilla miehila on murrosikä elämättä kun aikuisena pitää vanhempien luona töiden jälkeen käydä ja ei osaa elää omaa elämää.


      • Omassa.kuplassa

        Hän tapaa äitinsä päivittäin, mutta on perheensä luona klo 17.00 alkaen aamuun asti?
        Mitä valittamista siinä on?
        Ilmeisesti miniä ei tapaa anoppiaan lainkaan.
        Kahvi ja pulla maksaa saman, nauttii sen sitten anoppi tai vaimo.
        En ymmärrä, että tuollaisestakin tarjoilusta pitää olla ärsyyntynyt. Saattaa jopa olla, että kumpikin maksaa puolestaan, mitä siitä sanot?
        Ihmisillä on perhe, niin sinullakin. Aika törkeää voivotella, ettei isää saa pois kuvioista millään. Ei todellakaan saa, sillä ihmisillä nyt vaan on ne yhdet vanhemmat. Heistä ei voi erota, eikä heitä voi sivuuttaa, sillä he ovat todellakin ihmisen yksi osa, joka säilyy vielä kuoleman jälkeenkin. Suvustasi et eroon pääse, eikä miehesikään.
        Pystytkö kuvittelemaan, että joku sanoisi että olet itsekäs ja tunneköyhä?


    • kyssäripyssäri

      miksi miehesi päivisin nukkuu, onko hänellä joku sairaus, jonka takia täytyy ottaa päiväunet?
      Käsitin, että sinä menet iltavuoroon töihin, mutta en ymmärrä miksi sinä viet nuorimman lapsen hoitoon jos lapsen isä on kotona?
      Luulisi, että nuorinkin lapsi voisi olla isänsä kanssa kotona siinä kuin vanhemmatkin lapset. Onko siihen joku syy ettei isä voi hoitaa nuorinta lastaan?

      • älä_suotta

        Älä huoli. Hatusta kun keksi koko tarinan niin meni parit faktat sekaisin. Pitää vaan vastata "voi kauheeta" ja "jaksamista" sulle niin hänen tarpeensa on tyydytetty.


      • mekkk

        Ei siihen mitään sairautta tartee olla vaan johtuu henkilön omasta unirytmistä. Itse olen unpi aamu-uninen ja mene klo 7.00 töihin ja en osaa emnnä klo 21 illalla nukkumaan vaan klo 23-24 ja olen pitkäuninen etten pärjää 5-6 tunnin unilla. Otan joka päivä töiden jälkeen tuniin tai kahden nokoset niin jaksaa illalla harrataa. Parivuotta sitten kävin suoraan töiden jälkeen työpaikan punttisalilla niin ei ollut hauskaat treenaaminen väsyneenä vaan olis pitänyt ottaa tunnin torkut ja sitten vasta mennä mutta lopetin siellä käynnit ja ensin kotiin ja klo19 jälkeen treenit niin jaksaa. Miksi isä ei hoida lastaan kun nainen on töissä ja tuotakin ihmettelin.


    • suhteenilot

      Onko miehen vanhemmat missä kunnossa? Tarvitsevatko apua päivittäin?

      Valittaminen ja mankuminen/mäkätys eivät ainakaan auta. Oman ajatuksen/tuntumisten esille tuominen on kuitenkin kannattavaa.

      Keskustelua. Kommunikointia. Vuorovaikutusta. Siitä se lähtee jos on lähteäkseen. Mitä jos menisit jokusen kerran mukaan miehen vanhemmille. Tai jotenkin muuten näyttäisit, että arvostat sitä, että miehesi pitää yhteyttä vanhempiinsa?

      Näkyykö teillä noin muuten miten toisen arvostaminen ja tukeminen arjessa puolin ja toisin?

    • adf

      No ei ole normaalia, varsinkaan jos tapahtuu omien lasten ja oman ydinperheen kustannuksella. Mikä järki tuossa on, että mieluummin vietetään aikaa omien vanhempien kuin omien lasten kanssa. Minulla hävettäisi, jos oma poika noin tekisi.

    • nämä_syyt_niin_kyllä

      on normaalia jos
      a) vanhemmat ovat jo niin iäkkäitä, etteivät pärjää ilman valvontaa
      b) vanhempien koti on työmatkan varrella.
      c) omassa kodissa on niin paska ilmapiiri, ettei sinne tee mieli tulla töiden jälkeen ennen kuin sinä olet lähtenyt töihin

    • Vanahamaalta

      Appivanhempien luo voi vetää jokin harrastus: koira t. autotallista löytyy härveleitä kotia paremmin. Ehkä pyörällä liikkuessa saa raitista ilmaa liikuntaa, kun tekee mutkan vanhempien luo. Tai pitää autoilusta? Myöhemmin voi sitten ottaa lapsen mukaan.
      Nukkuuko pariskunta vuoroissa? Jos muija tekee iltaa jossakin kaupassa, luulisi, että tienestit uppoavat siihen hoitomaksuun?
      Kyllä ne appivanhemmat aikanaan poistuvat. Miksi on noloa, että "kaverit" näkevät kahvilla? Olisiko parempi, että mies käy kaljalla t. salarakkaan luona?

    • vittumitäsakkia

      Meillä vetää raha.Peliriippuvuus ja läheisriippuvuus pyörittää tätä sakkia.Iso mies hakee rahaa vanhemmilta,ja vie pankkiin että saa pelata.Sisko lainaa rahaa jota ei tarvi maksaa takasin että peliriippuvuus ei vain katkea...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3431
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2521
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1870
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1663
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1117
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      46
      1032
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      170
      996
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      906
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      901
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      844
    Aihe