Mitä fluoritonta hammastahnaa suosittelisitte?

fluoriton

Mahdollisimman luonnonmukaista hammastahnaa joka kummiskin on toimiva (tappaa bakteerit). Fluoria ei saa olla.

7

138

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei reikiä

      Sopivaa fluoritonta hammastahnaa voi etsiä netin ekoputiikeista. Itse käytän tällä hetkellä Logodentin mineraalihammastahnaa. Kotimaista ksylitolihammastahnaa saa apteekeista, tyyristä.

      • edullinen on

        Minä oon käyttänyt tätä fluoritonta hammastahnaa.Xlear Inc (Xclear), Spry, Xylitol Toothpaste, Peppermint, 4 oz (113 g


    • haloo--------------

      Ei hammastahna tapa bakteereita!

    • ruohonjuuri.

      Pese vedellä ja harjalla. Ravinto vaikuttaa myös suuhun eli bakteereihin, limakalvoihin sekä ennenkaikkea hammasluuhun.

      RDA (ei hankaa kiillettä) on nolla tässä.

      http://frantsila.com/tuotteet/yrtin-raikas-luonnon-hammastahna/

      Fluoria ei tartte eikä vaahtoavaa ainetta eikä muitakaan haitallisia aineita, joita tahnat on täynnä. Ne kaikki kemikaalit joutuu vesistöihimme, joten vältä turhaa kemikaalikuormaa.

      Huolehdi luustostasi, niin samalla huolehdit hampaistasi.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

      Fluori.

      Aine, joka on jo pitkään tiedetty olevan hermostomyrkky(sodium fluoride), on edelleen meidän hammastuotteissamme, jossain päin maailmaa, jopa juomavesissä. Ennen, kuin sitä alettiin antaa hygieniatuotteisiin, sitä käytettiin tappamaan rottia. Kohtuullisen huolimattomasti meille suositellaan hermostomyrkkyä käytettäväksi, samaan aikaan pelotellen ”luontaisten aineiden” käyttöä. Mutta älä huoli, hammastahnat ei ole ainoa paikka. Monissa tehotuotetuissa raaka-aineissa käytetään torjunta-aineena fluoria (sodium fluoride). Fluori on linkitetty eri tulehdustiloihin, jotka pitkään jatkuessaan aiheuttavat erilaisia sairauksia kehoon, joista luusyöpä, kilpirauhasen ongelmat, alentunut älykkyysosamäärä ja hedelmällisyyden lasku ovat muutamia. Koska kaikkialla ei vielä tiedetä aineen haitallisuutta, on meidän syytä tehdä omat tutkimuksemme ja informoida päättäjiä tärkeistä elementeistä, jotka vaikuttavat meidän kaikkein terveyteen.

      – Skippaa hammastahnat, joissa on fluoria.
      – Luonnon hammastahnoja on nykyisin runsaasti olemassa, osa todella päteviä.

      http://hidastaelamaa.fi/2014/11/loytyyko-lautaseltasi-hermostomyrkkyja/

    • hjsrhrehe

      Pese vaan vedellä.

    • akuuttia

      Tämä on hyvä.

      http://www.weleda.fi/kauneudenhoito/suunhoito/salt-toothpaste-suola-hammastahna/

      Kantsii kattoa viimesin akuutti. Oli hampaista ja suusta hyvää tietoa.

    • Hammastarhaaja

      Fluoriton hammastahna, joka tappaisi bakteerit?

      Fluori ei tapa bakteereita, vaan vahvistaa hampaan kiillettä mineralisoimalla tätä.

      Hampaiden harjaamisen ensisijainen tehtävä on poistaa mekaanisesti hampaan pinnalle kertynyt bakteerikerros tai ainakin häiritä bakteereiden muodostaman biofilmin toimintaa.

      Jos ei halua käyttää fluoripitoista hammastahnaa, niin sitten on ihan sama vaikka pesisi hampaansa pelkällä vedellä.

      Suun mikrobeja tappavia hampaiden hoitotuotteita (suuvedet, geelit, tahnat) ei saa käyttää kuin kuuriluontoisesti. Pidemmässä käytössä antimikrobiset hoitotuotteet (esim. klooriheksidiini) alkavat tuhota jo liiaksi suun mikrobistoa tuhoten myös hyödyllisiä ja suun terveydelle tarpeellisia mikrobeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe