Tämä ei ole oikeastaan tänne mutta

ystävien merkitys

kiroitan nyt kuitenkin ajatuksella että saisin mielipiteitä ja kertomuksia kokemuksista.

Miten yhteiset ystävät reagoivat kun pari eroaa pettämisen vuoksi. Pysyykö ystävyys? Pystyykö olemaan puolueeton?
Vai alkaako ystävä elämään draamaa jommankumman kanssa ja kustannuksella? Meneekö toiselta kuullut jutut toiselle?

Olen sitä mieltä, että eronnut pari ja siihen liittyvät kakkoset ykköstyneet eivät normaalisti riitele ja kanna kaunaa vuosikausia.
Senvuoksi olenkin vähän ymmälläni asioista joita kuitenkin tapahtuu elämässäni nykyisinkin. Varomme exnyxäparin kanssa kohtaamasta toisiamme missään mutta ystävän kautta tulee uhkauksia, syyttelyitä ym.
Ystävä pelkää puolestani ja jos ei saa minua kiinni niin näkee uhkakuvia kuinka exnyxäpari on tehnyt minulle jotain.
En itse ole draamakuningatar mutta minusta yritetään tehdä sellaista.
Alan kohta todella pelätä, että minua uhkaa joku. Suljen jo verhot ilatasin, pelossa että minua seurataan. Lukitsen oven että kukaan ei pääse sisään tietämättäni.

16

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti vaihtoehtoja

      Onko sinun ystävälläsi ihan kaikki kotona? Kateellinen sinulle? Pahansuopa? Tarkistaisen ekaksi sitä asiaa, kuulostaa niin älyttömältä. Sano ystävällesi, että en pelkää, enkä tule koskaan pelkäämään, tervetuloa vaan yrittämään. Johan loppuu. Minua on yritetty joskus panetella, mutta olen vaan hirveän rohkea ja mä en oikeasti pelkää mitään (jos hämähäkkejä ei lasketa). Luotan kyllä omaan vaistoon ja tiedän, että selviän, jos tilanne käy kuumaksi.

      • ystävien merkitys

        Olen juuri kuluneen viikonlopun aikana miettinyt, että miten jouduin tähän. Olen aikasemminkin ollut jo puhelin kädessä soittaakseni exsukulaisille kysyäkseni uhkauksien perään, mutta olen jättänyt tekemättä.
        Viikonloppuna kärjistyi tilanne senverran, että olen todella miettinyt tilannetta.
        En halua riitaa heidän enkä varsinkaan ystäväkseni itseään kutsuvan henkilön kanssa. En kuitenkaan jaksa loputtomiin vain kuunnella ja olla kuin minun ajatuksilla ja tunteilla ei olisi mitään virkaa.


    • välit-poikki

      Minun ystävät lopettivat olemasta ex-vaimon kavereita, ja hylkäsin myös ihmiset jotka aikoivat olla ex-vaimoni kanssa tekemisissä, eipä rouvalle jäänyt kuin sukulaiset seurakseen.

      • helpointapa

        välit-poikki. Jotenkin ymmärränkin " joka on ystävä ex;n kanssa ei voi olle ystävä minun kanssa" mentaliteettiasi.
        Ystävät vain ihmettelevät.


    • 43 v.

      Mä en ymmärrä, mitä tarkoittaa exnyxäpari. Selvennystä, kiitos

    • ihmeellistä

      Miksi pitäisi edes olla yhteisiä kavereita, etenkin sellaiset jotka kertoo asioita edes-takas... Miksi olet tekemisissä ihmisen kanssa joka tuo ongelmia elämääsi? Oletko kokenut ja tuntenut oloasi turvattomaksi muuten kuin silloin kun hullu ystäväsi soittelee perääsi? Onko exä itse uhannut tai tehnyt mitään sua kohtaan, edes soittanut tai ottanut yhteyttä... Ja mikä on exnyxäpari? ... kuka on exä ja kuka nyxä....ihan sekaava.

      • samaa p....a!

        Ei ota exät yhteyksiä, tuskin haluaa hengittää edes samaa ilmaa.
        Sairas mielikuvitus tuottaa p...a!


      • eräs vain
        samaa p....a! kirjoitti:

        Ei ota exät yhteyksiä, tuskin haluaa hengittää edes samaa ilmaa.
        Sairas mielikuvitus tuottaa p...a!

        samaa p....a! Ihmeellinen kommentti. Eihän ap väittänytkään mitään tuollaista.

        Itse ketjun aiheesta sanoisin, että kannattaa ehkä valita ystävät paremmin. Yhteiset ystävät entisen elämään kuuluvien kanssa kysyy viisautta jokaiselta. Pitää osata jättää jutut sinne missä niitä puhuttu eikä viedä niitä eteenpäin.


      • kysymys4
        samaa p....a! kirjoitti:

        Ei ota exät yhteyksiä, tuskin haluaa hengittää edes samaa ilmaa.
        Sairas mielikuvitus tuottaa p...a!

        samaa p....a! onko kommenttisi tarkoitettu uhkaukseksi? "tuskin haluaa hengittää edes samaa ilmaa", antaa ymmärtää sellasta. ..


      • MPSFRDTSDHU
        kysymys4 kirjoitti:

        samaa p....a! onko kommenttisi tarkoitettu uhkaukseksi? "tuskin haluaa hengittää edes samaa ilmaa", antaa ymmärtää sellasta. ..

        Oletko sinä nyt ihan pihalla? Ei tuota voi millään mittarilla sanoa uhkaukseksi?


    • ihan tavallista

      Minun petetyn puolella olivat. Kaikesta huolimatta perheystävinä unohduin. Ihan tavallista.

    • kokemusta on

      Kaikki, varsinkin petturin sukulaiset eivät välttämättä pysy petetyn ystävinä. Veri vettä sakeampaa koskee tällaisia juttuja tarkemmin kuin muita suvun kesken olevia erimielisyyksiä.
      Parin yhteiset ystävät tukevat yleensä petettyä, mutta eivät halua rikkoa välejä petturiinkaan. Josta syntyy ongelmia. Petturi hylkii heitä tai yleensä vaatii valitseen puolen.
      Jos ei valitse niin katkasevat itse välit häneen tai yrittävät pahoilla puheilla saada ystävän hylkäämään petetyn/jätetyn.

      Siinä herää kysymys minkäarvoinen on ystävyys?

    • Seerias

      Mitä on ystävyys. Minulle se merkitsee kahden henkilön välistä täydellistä luottamusta. Se on tärkein asia. Voin kertoa mitä vain myös kaikki hulluimmatkin unelmani ja haaveeni, arimmatkin asiani silti ne asiat pysyvät vain meidän välisenä.

      Mikäli minun ystäväkseni uskoma henkilö kertoisi minulle asioita joita hänelle myös jokin toinen ystävä kertoo tekisin siitä heti johtopäätöksen...myös minun luottamuksella kerrotut asiat ovat viety eteenpäin.

      Miksi ystävä kertoisi sinulle asioita jotka pahoittavat mielesi, eikö hänellä ole hienotunteisuutta? Sekin kuuluu ystävyyteen.

      Vielä tuli mieleeni jos sinua ei ole uhattu kenenkään taholta miksi käyttäydyt vainoharhaisesti?

    • eräs vain

      Ystävät ovat tärkeitä, he rikastuttavat elämää. Ystävien kans jaetaan asioita, tavaroita mutta ei puolisoita. YStäviä tuetaan joskus jopa läksytetään. Vaikka tapaamisesta olisi vuosia ja kun tapaa niin aikaeroa ei huomaa. on kuin vasta äsken olisi istuttu ja höpötetty.

      Ystävä ei syyllisty ei osallistu ystävän puolison pettämiseen. Ystävä ei parjaa, ei kysenalaista eikä mitätöi.

      Mutta voiko joku ulkopuolinen käyttää ystävääni hyväkseen loukatakseen minua. Voiko ihmisen manipuloida niin, että tämä ei huomaa toimivansa vieraan tahdon mukaisesti.

    • ei epäröintiä

      vastaus on että KYLLÄ VOI.

      • eräsex

        Ystävät jotka tiesivät puolisoni pettävän minua eivätkä kertonee ovat vaikenemisellaan valinneet puolensa. Eivät kuulu minun ystäväpiiriin senjälken.

        Sitten ystävät jotka haluavat pitää kummankin ystävyyden.
        Vuosia sitten kuuluin kolmen naisen ystävyysrinkiin. En tiennyt mitään siitä että toinen nainen petti miestään kolmannen naisen puolison kanssa.
        Kun asia selvisi niin yllätyin todella ja olin pahoillaan kuten niin moni muukin, Kumpikin ystävättäristäni kertoi tunteistaan minulle. Petetty vaimo sanoi minulle, että jos haluan olla ystävä tuon toisen naisen kans niin meidän ystävyys loppuu tähän, sillä hänen ystävät ei ole ystäviä tuon naisen kanssa.
        Loppujenlopuksi luovuin kummastakin ystävyydestä. Nykyisin jos tapaamme tervehdimme saatamme vaihtaa kuulumisia ja jatkamme elämäämme tahoillamme.

        Kun sitten itse jouduin petetyksi niin muistu mieleeni nuo naiset ja ystävyytemme.
        MInulla oli myös ystäviä jotka ovat valinneet jättää ystävyyden kanssani.

        Kun elämä vie eritahoille ja tiet eroaa ei tarvitse tarkoittaa että muututaan viholisiksi, Siksi en ymmärrä miksi minusta on haluttu tehdä sellainen?
        Eikö me koskaan oltukaan oikeita ystäviä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2122
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe