SSRI/Melatoniini

Uneton1981

Käytän cipralexiä 5mg päivässä niin voinko käyttää melatoniinia yhtäaikaa?

12

4617

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttäjä

      Voi.

    • MarjaV

      Ihan hyvin voi käyttää. Itse olen juuri aloittanut Cymbaltan käytön, mikä tuntuu vievän yöunia. Melatoniinia saa käyttää yhdessä. 1 mg on vielä vauvanannos, itse käytän 3-5 mg.

      • herra 49

        Mulle mela aiheuttaa seuraavana päivänä hermostuneisuutta ja päänsärkyä. Oon tosin vuosikymmenet taistellut ahdistus-masennusoireiden kanssa. On mahdollista että masentuneilla oireet vaan pahenee melatoniinista.


      • Anonyymi
        herra 49 kirjoitti:

        Mulle mela aiheuttaa seuraavana päivänä hermostuneisuutta ja päänsärkyä. Oon tosin vuosikymmenet taistellut ahdistus-masennusoireiden kanssa. On mahdollista että masentuneilla oireet vaan pahenee melatoniinista.

        Ihan niin me ihmiset emme voi vertailla sopivuutta sillä että me itse käytämme jotain lääkettä ja muka sopiikin oikein .joten älä ota täällä nousta sopivuus neuvoja kuuleviin korviisi, vaan ota yhteyttä lääkäriisi ja kysy sopiiko tämä ns lääke juuri sinun lääkityksesi kanssa yhteen .kukaan siis ei voi sanoa että ” kyllä voi” vaan siksi että hänelle se saattaa sopia ,toiset tulevat huonovointiseksi seuraavana päivänä kun on ottaneet melatoniinia, sehän ei ole tarkoitus, siksi on tärkeää ottaa asia selväksi omalta lääkäriltään


    • Suopursu3

      Voiko joku kertoa mikä on kortisonin suojalääke lääkäri sen kyllä sanoi vaan en kuullut enkä viitsinyt kysyä uudelleen

      • käytössä 40mg

        Somac


    • mies002

      Mites tuo melatoniini Aurorixin kanssa? Onko turvallista?

    • oma valintas o
    • Hei!

      Melatoniin on elimistön oma uni-valverytmiä säätelevä hormoni, jonka pitoisuuden lisääntyminen illan tullen auttaa nukahtamisessa. Tämän vuoksi sitä voidaan turvallisesti käyttää myös unettomuuden hoidossa (katso http://klinik.fi/terveysinfo/unettomuus).

      Koska kyse on elimistön omasta hormonista, normaaliannoksilla melatoniinilla ei pitäisi olla merkittäviä yhteisvaikutuksia muiden keskushermostolääkkeiden (kuten masennuslääkkeiden kanssa). Eli voit käyttää lääkkeitä turvallisesti myös yhdessä.

      Tsemppiä ja parempia yöunia toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • allikalliolla

      miten voi olla niin ristiriitaista tietoa vaikutukista melatoniinista. Viimeisten tietojen/tkm:stn mukaan ei juurikaan auta ,pidemmän päälle ei ainakaan. Syljeneritys saattaa lisääntyä runsaasti jne.Vanhuksille syötetään suurella innolla,vaikka tehoa ei ole että sais nukuttua.

    • Anonyymi

      voinko ottaa melatoniinia yhtä aikaa fluoksetiinin(20mg) kanssa

    • Anonyymi

      Sekin on yksilöllistä jollekkin ei näytä tuottavan haittaa toisille taas sitäkin enemmän.
      Joten aina pitäisi ottaa lääkäriin yhteyttä jos lisää omin päin jotkin lääkkeittensä lisäksi .
      Että tietää jos juuri se aine on haitaksi lääkityksellesi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe