Käytän cipralexiä 5mg päivässä niin voinko käyttää melatoniinia yhtäaikaa?
SSRI/Melatoniini
14
7286
Vastaukset
- käyttäjä
Voi.
- MarjaV
Ihan hyvin voi käyttää. Itse olen juuri aloittanut Cymbaltan käytön, mikä tuntuu vievän yöunia. Melatoniinia saa käyttää yhdessä. 1 mg on vielä vauvanannos, itse käytän 3-5 mg.
- herra 49
Mulle mela aiheuttaa seuraavana päivänä hermostuneisuutta ja päänsärkyä. Oon tosin vuosikymmenet taistellut ahdistus-masennusoireiden kanssa. On mahdollista että masentuneilla oireet vaan pahenee melatoniinista.
- Anonyymi
herra 49 kirjoitti:
Mulle mela aiheuttaa seuraavana päivänä hermostuneisuutta ja päänsärkyä. Oon tosin vuosikymmenet taistellut ahdistus-masennusoireiden kanssa. On mahdollista että masentuneilla oireet vaan pahenee melatoniinista.
Ihan niin me ihmiset emme voi vertailla sopivuutta sillä että me itse käytämme jotain lääkettä ja muka sopiikin oikein .joten älä ota täällä nousta sopivuus neuvoja kuuleviin korviisi, vaan ota yhteyttä lääkäriisi ja kysy sopiiko tämä ns lääke juuri sinun lääkityksesi kanssa yhteen .kukaan siis ei voi sanoa että ” kyllä voi” vaan siksi että hänelle se saattaa sopia ,toiset tulevat huonovointiseksi seuraavana päivänä kun on ottaneet melatoniinia, sehän ei ole tarkoitus, siksi on tärkeää ottaa asia selväksi omalta lääkäriltään
- Suopursu3
Voiko joku kertoa mikä on kortisonin suojalääke lääkäri sen kyllä sanoi vaan en kuullut enkä viitsinyt kysyä uudelleen
- käytössä 40mg
Somac
- mies002
Mites tuo melatoniini Aurorixin kanssa? Onko turvallista?
- oma valintas o
Melatoniini on ihmisen oma hormooni, joka on turvallista käyttää.
http://melatonin.com/
Mutta masennuslääkkeet eivät mitään paranna tai edes vähennä.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm Hei!
Melatoniin on elimistön oma uni-valverytmiä säätelevä hormoni, jonka pitoisuuden lisääntyminen illan tullen auttaa nukahtamisessa. Tämän vuoksi sitä voidaan turvallisesti käyttää myös unettomuuden hoidossa (katso http://klinik.fi/terveysinfo/unettomuus).
Koska kyse on elimistön omasta hormonista, normaaliannoksilla melatoniinilla ei pitäisi olla merkittäviä yhteisvaikutuksia muiden keskushermostolääkkeiden (kuten masennuslääkkeiden kanssa). Eli voit käyttää lääkkeitä turvallisesti myös yhdessä.
Tsemppiä ja parempia yöunia toivotellen:
-Klinikin lääkäritiimi
Klinik - terveyspalvelusi netissä
www.klinik.fi- allikalliolla
miten voi olla niin ristiriitaista tietoa vaikutukista melatoniinista. Viimeisten tietojen/tkm:stn mukaan ei juurikaan auta ,pidemmän päälle ei ainakaan. Syljeneritys saattaa lisääntyä runsaasti jne.Vanhuksille syötetään suurella innolla,vaikka tehoa ei ole että sais nukuttua.
- Anonyymi
voinko ottaa melatoniinia yhtä aikaa fluoksetiinin(20mg) kanssa
- Anonyymi
Sekin on yksilöllistä jollekkin ei näytä tuottavan haittaa toisille taas sitäkin enemmän.
Joten aina pitäisi ottaa lääkäriin yhteyttä jos lisää omin päin jotkin lääkkeittensä lisäksi .
Että tietää jos juuri se aine on haitaksi lääkityksellesi - Anonyymi
Minulle tuli voimakkaita oireita,kun käytin ssri lääkettä ja 3 mg melatoniiniä. Yöllä hirveät lihaskrampit reisilihaksissa ja kestivät monta tuntia. Loppuivat heti kun lopetin melatoniini käytön.
- Anonyymi
Olen lukenut, että melatoniini ei sovi mt-lääkkeitten kanssa.
Ei ainakaan unta antavien synteettisten lääkkeitten kanssa.
Sanotaan, että melatoniinista yksinään ei tule mitään oireita.
Sekään ei aina pidä paikkansa. Sain siitä outoja, epämiellyttäviä
päänoireita seuraavana päivän. Nuoremmilla on on harvoin
melatoniinin puutosta joten ei se auta silloin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644