Tukekaa Bussilakkoa!

Hiirimies

Bussikuskit ovat oikeassa.
Ei ihmisen tarvitse alistua tuollaiseen kyykytykseen.
3 tunnin työaikaan silloin tällöin ja epävarmaan pätkätyöhön jonka varaan ei voi laskea mitään.

Helsingin liikenne oli solmussa vaikka radiossa sanottiin että ei mitään ongelmaa.


Täytyisi aloittaa yleislakko ulkolaista riistäjää vastaan.

Mikähän ala on seuraava riistokohde?

13

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myyjätär

      Joo tuetaan; ei käytetä liikkumattomia busseja. Kyllä on kiva, että bussikuskit ovat pienen ihmisen asialla; saa nyt meikäläinenkin ajaa taksilla ja käyttää viimeiset roponsa siihen, että pääsee töihin. Ihan oikea kohderyhmä tuo, joka todellakin lakosta kärsii = tavalliset bussin käyttäjät. Kiitos vaan AKT! Lisää samanlaista, niin ei tule liiotista lähteviä puuttumaan miltään alalta. Sillä kuukauden jäsenmaksulla kun maksaa aina muutaman taksimatkan. Kiitos!

      • dkljd

        Kerroppas linja-autoyhtiöille jokin muu vaihtoehto lakkoilla kuin olla ajamatta vuoronsa? Kyllä siinä viaton työmatkalainen kärsii mutta eipä taida olla vaihtoehtoja tuolla alalla tai itse en ainakaan keksi mitään.


      • Sisko
        dkljd kirjoitti:

        Kerroppas linja-autoyhtiöille jokin muu vaihtoehto lakkoilla kuin olla ajamatta vuoronsa? Kyllä siinä viaton työmatkalainen kärsii mutta eipä taida olla vaihtoehtoja tuolla alalla tai itse en ainakaan keksi mitään.

        Ihe ejuttu, että sairaanhoitajat ja lääkärit eivät voineet lakkoilla tuolla lailla. Olisikin silloin saatu vähän sukkelammin parannusta palkkoihin, kun vain olisi "jätetty vuoromme tekemättä". Pitääkin esittää Tehylle, että nyt sama tyyli kuin miesvaltaisilla aloillakin. Eli kiitti vinkistä vaan. Ja aina, kun ei mene hommat mielen mukaan, sairaalat tyhjiksi potilaista. Sama tyylihän on esim. paperiliitolla, että kun ei jonkun naama tai mielipide miellytä, laitetaan tehdas kiinni.


      • Sisko
        dkljd kirjoitti:

        Kerroppas linja-autoyhtiöille jokin muu vaihtoehto lakkoilla kuin olla ajamatta vuoronsa? Kyllä siinä viaton työmatkalainen kärsii mutta eipä taida olla vaihtoehtoja tuolla alalla tai itse en ainakaan keksi mitään.

        Ei suinkaan ne linja-autoyhtiöt lakkoile, eikös ne kuskit sitä tee!


      • Lekuri
        Sisko kirjoitti:

        Ihe ejuttu, että sairaanhoitajat ja lääkärit eivät voineet lakkoilla tuolla lailla. Olisikin silloin saatu vähän sukkelammin parannusta palkkoihin, kun vain olisi "jätetty vuoromme tekemättä". Pitääkin esittää Tehylle, että nyt sama tyyli kuin miesvaltaisilla aloillakin. Eli kiitti vinkistä vaan. Ja aina, kun ei mene hommat mielen mukaan, sairaalat tyhjiksi potilaista. Sama tyylihän on esim. paperiliitolla, että kun ei jonkun naama tai mielipide miellytä, laitetaan tehdas kiinni.

        Pitäisi huomenna mennä töihin hoitamaan sairaita potilaita mutta saa nähdä onnistuuko kun bussikuskit ovat lakossa. Omaa autoa ei ole ja työpaikka on kahdenkymmenenviiden kilometrin päässä. Helppo on bussikuskien mennä lakkoon on olla ajattelematta muuta kuin omaa etuaan.


      • Hiiri875
        Lekuri kirjoitti:

        Pitäisi huomenna mennä töihin hoitamaan sairaita potilaita mutta saa nähdä onnistuuko kun bussikuskit ovat lakossa. Omaa autoa ei ole ja työpaikka on kahdenkymmenenviiden kilometrin päässä. Helppo on bussikuskien mennä lakkoon on olla ajattelematta muuta kuin omaa etuaan.

        Ei täälä maailmassa mitään saa jos vaan kiittää,pokkaa ja tassua paiskaa.
        Kohta riistäjät ovat myös muilla aloilla, ja varmasti jokainen alle 150000 käteisvarannon omaava tuntee sen anuksessaan.

        Onko sitten hyvä kun työt tehdään 3 tunnin tai 24 tunnin jaksoina, 2 kuukauden työsuhteissa ja n.600 euron kuukausipalkalla? ja tämän riistopuljun pyörittäjää sitten tuetaan vielä valtion rahoilla.

        Orjapiiskureita kyllä riittää, sitä ei tarvi epäillä.

        Olisi sairaanhoitajien pitänyt aikoinaan lopettaa työnteko kokonaan, täys lakko päälle vaan. Ey-aikana vaapa työvoiman liikkuvuus olisi aukon paikannut. Ja samalla olisi talousihmiset huomanneet kuinka kysynnän ja tarjonnan laki toimii, kylläpä olisi pitänyt maksaa aika läjä rahaa jotta vaikka norjasta olisi tullut rikkureita hoitamaan.
        Muutama olisi ehkä voinut kuolla, mutta se ei olisi hoitajien vika ollut.

        Ja luulen että parin miljardin markan jälkeen olisi joka hoitajamummo saanut haluamansa korotuksen.

        Sellaista lakia ei olekaan että ketään voisi työhön pakottaa.


        Kaikkien ihmisten pitäisi ajatella omilla aivoillaan mihin tämä maa on menossa.


        Nopeasti huomaa että paljon on pielessä, ja se ei korjaannu ilman uhrauksia.

        Muualla Ey:ssä on ollut kauemmin samanlaista politiikkaa, ja siellä näkee millaisessa jamassa asiat ovat vaikka sitä propagandalla yritetäänkin peitellä.
        Ja pahempaan suuntaan menee koko ajan.
        Odottakaas kun ulkolaisten työntekijöiden määrä nousee, kuinkahan vaikuttaa..

        Kannatan tarkoin harkittua yleislakkoa.
        Ollaan kusessa.


    • Viisaampi

      Mene avohoidosta takaisin laitokseen!

      • Hiiri876

        Sano sittten miksi viisaampi olet?

        Jos sulla sattuu olemaan rahaa tarpeeksi että pärjäät UudessaORJAsuomessa niin mikset sitten painu sinne ey:hyn muiden kaltaistesi seuraan nyt heti?
        Saisit tahkota rahaa oikein kunnolla.

        Ei tarvisi odottaa niin kauaa että meikäläiset on täältä kadonneet,sitten voisit sikailla oikeen kunnolla.


        Taidat kuitenkin olla pelkkä leukojen louskuttaja joka on lukenut vain pinon puolueohjelmia.


    • hoikkendahl

      noin yleensä on ollut seurata tätä ja hkl lakkoilua.
      Eipä samanlaista antipatiaa löydy muille tahoille, pikemminkin myötätuntoa, kun satamat lakkoilee ja akt tukee paperiliitosta puhumattakaan ...piiri pieni pyörii...

      Monet työnantajat maksaa lähimmälle asemalle taksin, josta on kuluyhteys. Ja 10 km polkee kummasti jotkut käveleekin sen.

    • ihmemies

      helvetin laiton lakko joka pahimmillaan kaataa koko tupon, vitun kusipäät ei halua noudattaa neuvoteltua työehto-sopparia, vaan lakkoilevat huvikseen. kyrpiä kaikki.

    • Ei heru myötätuntoa rikollisille. On harmi, että AKT voi mellastaa ja pitää oikeutta pilkkanaan.

      Vieläkö tuota riisto-fraseologiaa opetetaan jossain?

    • Rotta654

      Bussilakko voi olla juonikin, laiton lakko ei tuota tulosta, ja lakkorahat menevätkin sakkomaksuihin.

      Sitten kun tulee laillisen tosilakon paikka niin ei rahat riitäkään, ja työnantajat pääsevät potkimaan päähän oikeen kunnolla.

      Kukahan on tästäkin lakosta päättänyt?

    • PLCD

      Olisi reilua jos pätkätyöläisten palkkoihin tulisi n.40% korotus verrattuna vakinaisiin.

      Silloin työnantajat alkaisivat suosia taas vakinaisia työsuhteita ja pätkätyökierre hiipuisi.
      Kuitenkin pätkäläisiä käytetään sesonkiaikoina jolloin rahaa tulee, ja pätkätyö on tullut tänne jäädäkseen.


      Mutta on varmaa turha tämmöstä ehdottaa, käävät tyrmää sen saman tien ihan ilkeyttään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe