Miten muka jatkaa

unihukka

Ollaan oltu kimpassa kohta 14 vuotta. Molemmilla on elämä takkuillut työuran puolella, mutta nyt olen vihdoin itse vakitöissä. Mutta olen kyllä tehnyt töitäkin sen eteen. Puoliso taas... ei mitään. Noh, on lähettänyt varmasti sen kaksi hakemusta tuona aikana, muuten odottanut aina että perheeltä tai kavereiden kautta lankeaa jotain. Eikä tuo mitään, mutta ollaan jo reilusti vanhempia, pian käydään neljättä kymmentä molemmat.

Ihastuin miehessä alkuaikoina juuri siihen, että hänellä oli tavoitteita, ja oli korkeakouluttautunut ja ahkera. Juuri sitä mitä itse olin aina ollut. Mutta nykyään.. Hänen ainoat tavoitteet ovat harrastuksensa. Pelaa nettipokeria ja harrastaa "tosissaan" poolia. On kaikki illat pelaamassa ensin saleilla, ja kun tulee illalla myöhään kotiin jatkaa koneella.

Teen itse tällä hetkellä haastavaa työtä, jossa tuon töitä myös joskus kotiin. Silti kaikki kotipuhdetyöt tuntuu jäävän aina minulle, kun mies vain hengaa elämäänsä läpi.

Olen todella väsynyt tähän. Asiasta on puhuttu, mutta mitään muutosta ei tapahdu. Aivan kuin olisin kimpassa nuoren hällä väliä hampin kanssa, enkä ihmisen kanssa johon rakastuin. Ja jos joku epäilee, että mies on masentunut, niin ei pidä paikkansa. On vaan auttamattoman laiska. Mikä hulluinta huomaan tuon saman piirteen perheen muissa miehissä. Se kai olisi voinut olla varoittava esimerkki jo aikoinaan.

Jatkuvasti palaan ajattelemaan vanhaa sanontaa siitä, että kun rakastaa saa toisessa ne parhaimmat puolet esiin. Ja aina palaan siihen samaan ajatukseen, jospa en ole koskaan miestä rakastanutkaan, ja tuo alemmustila johtuu siitä. Kuinka kauan tätä on jaksettava, vai voinko jo lähteä pois...

0

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
        Maailman menoa
        210
        5265
      2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
        Maailman menoa
        43
        4620
      3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
        Maailman menoa
        16
        3222
      4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
        Maailman menoa
        275
        3186
      5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
        Maailman menoa
        168
        3099
      6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
        Ikävä
        60
        2658
      7. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
        Ikävä
        63