Työnantaja teettää ylitöitä (reissuhomma) niin että kuukaudessa paukkuu kolmensadan tunnin raja rikki.
Ylityöt maksetaan normaalina palkkana, eli niistä ei saa ylityökorvausta tai tehtyjä tunteja vapaana.
Tiedän tulleeni suoraan sanoen kusetetuksi ja pahasti, mutta työnantajan vaatimuksesta painan pitkää päivää viisi päivää viikossa.
Haluaisin ilmiantaa yrityksen, mutta keneen ottaa ensisijaisesti yhteyttä asian tiimoilta?
Mikä työntekijän vastuu juridisesti on tehdessään ylitöitä ilmaiseksi?
Työntekijän vastuu ylitöissä
3
279
Vastaukset
- minävaan
Omaan ammattiliittoon tai jos et kuulu mihinkään työsuojelu piiriin.
- Olenko rikollinen?
No mulla oli toimistohommia sellaiset 240h/kk ja palkkaus tietysti provisiona, jolloin mitään ylityöprosentteja, iltatyöprosentteja, tai lauantaiprosentteja ei tarvikaan maksaa. Tuosta on nyt jo sen verran aikaa, että viitsii jo kirjoittaakin aiheesta. Olin kyseisissä hommissa reilun vuoden ja jos äkkiä laskee vuoden työtunnit, siitä kertyy 240hx12kk=2880h/vuosi... kuinkakohan suuriin rikkomuksiin lie olen syyllistynyt. Varsinaisesti kukaan ei vaatinut tekemään tuollaisia tuntimääriä, mutta työsopparissa kerrottiin kyllä selkeästi hoidettavat velvollisuudet ja jotta ne sai kaikki hoidettua, päivät vaan venyi väkisellä pitkiksi. Ei tuota kukaan kieltänytkään.
- tosityoton
Tähän mennään. Yrittäjän riskiä siirretään duunarille. Ei 50-50 tai 50-60 vaan 0-100. Itsellä 170 70h/kk 11kk/v jotta piikkarina putkiremppatyössä oli varaa olla suomen johtavassa putkiliikkeessä. Yöjakaja-työ auttoi. Ei tulevaisuutta. 7v viitsin luulla että akat.opinnot toisi työtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374