Työnantaja teettää ylitöitä (reissuhomma) niin että kuukaudessa paukkuu kolmensadan tunnin raja rikki.
Ylityöt maksetaan normaalina palkkana, eli niistä ei saa ylityökorvausta tai tehtyjä tunteja vapaana.
Tiedän tulleeni suoraan sanoen kusetetuksi ja pahasti, mutta työnantajan vaatimuksesta painan pitkää päivää viisi päivää viikossa.
Haluaisin ilmiantaa yrityksen, mutta keneen ottaa ensisijaisesti yhteyttä asian tiimoilta?
Mikä työntekijän vastuu juridisesti on tehdessään ylitöitä ilmaiseksi?
Työntekijän vastuu ylitöissä
3
470
Vastaukset 3
- minävaan
Omaan ammattiliittoon tai jos et kuulu mihinkään työsuojelu piiriin.
- Olenko rikollinen?
No mulla oli toimistohommia sellaiset 240h/kk ja palkkaus tietysti provisiona, jolloin mitään ylityöprosentteja, iltatyöprosentteja, tai lauantaiprosentteja ei tarvikaan maksaa. Tuosta on nyt jo sen verran aikaa, että viitsii jo kirjoittaakin aiheesta. Olin kyseisissä hommissa reilun vuoden ja jos äkkiä laskee vuoden työtunnit, siitä kertyy 240hx12kk=2880h/vuosi... kuinkakohan suuriin rikkomuksiin lie olen syyllistynyt. Varsinaisesti kukaan ei vaatinut tekemään tuollaisia tuntimääriä, mutta työsopparissa kerrottiin kyllä selkeästi hoidettavat velvollisuudet ja jotta ne sai kaikki hoidettua, päivät vaan venyi väkisellä pitkiksi. Ei tuota kukaan kieltänytkään.
- tosityoton
Tähän mennään. Yrittäjän riskiä siirretään duunarille. Ei 50-50 tai 50-60 vaan 0-100. Itsellä 170 70h/kk 11kk/v jotta piikkarina putkiremppatyössä oli varaa olla suomen johtavassa putkiliikkeessä. Yöjakaja-työ auttoi. Ei tulevaisuutta. 7v viitsin luulla että akat.opinnot toisi työtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521043Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll20965Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl513831- 49791
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan59568Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560