Terve.
Haluaisin kuulla kokemuksia 2012 ja siitä eteenpäin olevista DSG automaattilaatikoista. Miten ihmisillä on toiminut, mitä vikoja on ilmennyt ja onko askin heikko kesto verrattuna km määriin pelkkää huhu puhetta?
Itse olen harkinnut vaihtavani alle uuden Skodan automaattivaihteistolla ja bensakone mktta tuon laatikon arvostelut pitkittää päätöstä. Kiitos jo etukäteen mielipiteistä.
DSG -Automaatti
58
731
Vastaukset
- osssss
Pyydä 10v takuu niinkuin Usassa ja Kiinassa.Siitähän se valmistajan luottamus tuotteeseen nähdään?
- Kiitos, ei kestä
Paras takuu on kun jättää dsg:llä varustetun auton sinne kauppaan kauppiaan harmiksi.
- BMW Kusipää
Kiitos, ei kestä kirjoitti:
Paras takuu on kun jättää dsg:llä varustetun auton sinne kauppaan kauppiaan harmiksi.
Oikeasti.. vaihdat mersun skodaan..?! Todellako?! Et taida tajuta mikä ero noilla.. yö ja päivä.. luksuksesta skeidaan...
- aiheen vierestä
http://www.trafi.fi/filebank/a/1416312114/fae94fbe57be5b7f89bce422a3b8a6fa/16253-30_eniten_ensirekisteroitya_henkiloautomallia_Loka_2014.pdf
Skoda Octavia ja VW Golf johtavat myyntitilastoja aivan omilla tuhatluvuillaan. Eivät ne niin huonoja voi olla kuin jotkut väittävät, ja jos olisivat niin kukaan ei ostaisi 2 vuoden takuulla niitä. Aina joku tuntisi jonkun katkeran osamaksumaksajan joka pankkilainalla korjaa uutta autoaan..., ei pelkästään lukisi netistä.
Itse en aja VAG-autolla, ostin ranskalaisen käytettynä. Siinä on eri valmistajan kaksoiskytkinautomaatti. Joitakin toimintamokia on esiintynyt (ei se siis ole täydellinen insinöörituote), mutta mitään korjattavaa ei ole ollut. Miellyttävä se on käyttää, parempi kuin 4-vaihteinen perinteinen automaatti.- zsdfgdkhdfgulk
Kysyjä kysyi vaihteistosta ja vastaa rekisteröintitilastolla.
Uloste on hyvää, kaikki kärpäset sen voi todistaa. Voinet kertoa millä vaihteistolla kaikki rekisteröidyt autot ovat varustettu.
Nimimerkkisi valitsit aivan oikein: Menet todella aiheen vierestä.
- sepän poika
Vm 2011 1,4 TSI / DSG ja nyt ajettu vasta 39000 km eikä mitään ongelmia. Toimii kuin unelma, jonka halusinkin ainaisen vispauksen jälkeen.
Joisakin autoissa on vaan tehtaan jäljiltä ongelmia. Kaverilla oli Volvo XC 90 ja hajosi joku välivaihteisto, lienee etu- ja takavedon välillä oleva. Hinta-arvio korjaukselle oli yhtä paljon kuin uusi pikkuauto esim VW Polo olisi uutena maksanut. Onneksi romuttamolta löytyi joku kolaroitu ja siitä otettiin sitten tilalle toimiva. Saman osan kanssa on kuulemma ollut tosi monella ongelmia ja Volvon hinnalla saa jo melkein neljä TSI / DSG-Volkkaria.- osssss
Eikös noita karteta jo vaihdettaessa liikkeessä?
- osta pois vaan!
Itse ostaisin kirkuen DSG automaattilaatikolla, ja jakopäänkettingillä varustetun volkkarin. Enkä tinkisi edes hinnasta, kun on jokaisen sentin väärti. Takuuhan tuosta menee umpeen(2v) viimeistään vuoden loppuun mennessä, mutta älä anna sen häiritä........
- katso ensin tämä
Voi tulla ongelmia tarjotesasi DSG:täsi vaihdossa myöhemmin:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6867393 - automies tietää
Hyviä pelejä ja todella mukavia. Noita on maailmalla miljoonia laatikoita ja lastentaudit on selätetty jo vuosia sitten.
Röllien suosikki aihehan se on, mutta aikansa kutakin ja laatu puhuu poulestaan- orkar inte
Valtavan kauan oli kuitenkin vaihdelaatikon elektroniikassa vikaa. Tuo DQ 200 laatikko, missä 7 vaihdetta, kärsii elektroniikkavioista, jos autoon on valmistettu tuo laatikko aikavälillä 6/2008 ---- 9/2011 . Jättimäärä siis noita viallisia tai ongelmia.
Olisi melko kehnoa jos 2012 valmistuneet vielä porsisivat, sillä eihän ne ole pyörineet vasta kun sen todella lyhyen takuuajan. Ei ne ole vielä edes ehtineet näytellä vikojaan, kun niissä aikaisemmissakin ne ilmaantuivat keskimäärin siinä
50.000 - 60.000 km tienoilla. Toki hajontaa oli laajalla aika-alueella sekä vähillä ja paljon enemmillä kilometreillä kuin keskiarvo.
- ggt5r3434
Aika harva automaatti kestää sellaista ajoa mitä jotkut ajaa, repivää riuhtumista, niin kuin se kuluttaa autonkin muutenkin loppuun ennen aikojaan. Rauhallista ajoa kestää varmaan kaikki laatikot.
- orkar bra
Tiedoksi vaan että autoni Aisin-merkkinen vaihdelaatikko on kestänyt reipasta ajoa ja lisäksi 10 kesää asuntovaunun vetoa jo kohtuulliset 405.000 km eikä ongelmia ole edes näköpiirissä. Toiset vaan tekee laadukkaista laatikoita, toiset ei .
- Aisin kestää
orkar bra kirjoitti:
Tiedoksi vaan että autoni Aisin-merkkinen vaihdelaatikko on kestänyt reipasta ajoa ja lisäksi 10 kesää asuntovaunun vetoa jo kohtuulliset 405.000 km eikä ongelmia ole edes näköpiirissä. Toiset vaan tekee laadukkaista laatikoita, toiset ei .
26 vuotta ja >430000 km ja yhä pelaa! Asuntovaunua ei tosin ole pariin viime vuoteen tullut vedettyä, kun tuli ostettua matkailuauto.
- huijaus on
DDG on volkkarin ns. Hehkulamppuhuijaus
- Pertsa
Yhteistä näissä postauksissa on se että kenelläkään ei ole omakohtaista kokemusta vuoden 2012 jälkeisistä autoista eikä varsinkaan DSG-lootasta. Ei minullakaan.
Epäilen vahvasti että tämän palstan asiantuntemus on vahvinta 10v autoissa ja Essonbaarin totuuksissa.- sarja tuotanto
Aika harvan lompakko kestää tehdä uhkaroihkeita kokeiluita asian tiimoilta. Kun puhutaan valmistajalta, jolla on "näytöt kunnossa" ts. mitä erinäisimpiä ongelmia useassa eri vaihdelaatikko- ja moottorimallissa vuosien mittaan. Miksi juuri NYT olisivat onnistuneet, kun on niin monta aiempaa yritelmää kusahtanut?
- ei ikuna dsgeetä
Ostaisin momentinmuuntimella olevan automaatin koska vain käytettynä, mutta en ikipäivänä dsgtä edes uutena . On tullut molemmilla ajettua , ja kyllä tuo deeäsgee on melkoinen viritys . Jeesus sentään mikä nykijä jokakohdassa .
- Iso vitsi
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6867393
Kts. Lisätiedot. Siitä vaan dsg auton ostoon, toivotan onnea. - autsip
Onhan tämä ollut TSI-DSG -yhdistelmällä yhtä helvettiä. Vähän yli 90000 km ajettu ja jo kolme kertaa huollossa, 30tkm, 60tkm ja 90tkm. 60 tkm huollossa vaihdettiin paljon osia: 4 sytytystulppaa, suodattimet ja öljyt. Muut huollot vähemmillä osienvaihdoilla.
- Iso vitsi
Kuulostaa normaalilta auton huoltohistorialta, tosin vag tuotoksen tapauksessa suoritusta voi pitää ihmeenä.
Vag huolto tosin vaihtaa muitakin osia autoon ns.normaalihuollon yhteydessä, tästä vaan ei ilmoiteta asiakkaalle. Näillä ennaltaehkäisevillä osien vaihdolla auto saadaan juuri ja juuri kestämään seuraavaan huoltoon asti. Tosin tehdas maksaa tietysti oman mokansa joka on hyvä asia huijatuksi tulleen asiakkaan kannalta. - oppaat
Iso vitsi kirjoitti:
Kuulostaa normaalilta auton huoltohistorialta, tosin vag tuotoksen tapauksessa suoritusta voi pitää ihmeenä.
Vag huolto tosin vaihtaa muitakin osia autoon ns.normaalihuollon yhteydessä, tästä vaan ei ilmoiteta asiakkaalle. Näillä ennaltaehkäisevillä osien vaihdolla auto saadaan juuri ja juuri kestämään seuraavaan huoltoon asti. Tosin tehdas maksaa tietysti oman mokansa joka on hyvä asia huijatuksi tulleen asiakkaan kannalta.Uskotko tuohon nyt itsekään. Samoja tarinoita kuin Toyotan kohdalla, että niihin vaihdetaan moottoreita ym pientä huollon yhteydessä kertomatta ja laskuttamatta asiakasta.
- Iso Vitsi
oppaat kirjoitti:
Uskotko tuohon nyt itsekään. Samoja tarinoita kuin Toyotan kohdalla, että niihin vaihdetaan moottoreita ym pientä huollon yhteydessä kertomatta ja laskuttamatta asiakasta.
Kyllä uskon. Tuttu on töissä vag merkkihuollossa ja esim.noita dsg vaihteistoja yritetään "elvyttää" kertomatta asiakkaalle. Myös jarrutehostimia ja huohotusjärjesrelmiä on vaihdettu joissakin volkswagenin malleissa kertomatta asiakkaalle. Tehdas tosin korjasi nämä ongelmat, mutta reilun vuoden linjalta tuli näiltä osin sekunda tavaraa.
- tojo kusettaa aina
oppaat kirjoitti:
Uskotko tuohon nyt itsekään. Samoja tarinoita kuin Toyotan kohdalla, että niihin vaihdetaan moottoreita ym pientä huollon yhteydessä kertomatta ja laskuttamatta asiakasta.
Miksei olisi totta? Kyseessä taitaa todellakin olla normaali tapa.
Esim. Opelilla oli todella pahoja ruostumisongelmia taannoin ja autoihin tehtiin jotain epätoivoisia ruosteenestokäsittelyjä alustaan määräaikaishuoltojen yhteydessä. Ettei helmat mädi puhki jo takuuaikana.
Tojo oikein mainostaa, että vaihdellaan pikkuosia pyytämättä ja ainakin variksiin on jotain hitsisaumojen ruostepaikkailujakin tehty melko hys hys menetelmällä. Plus se tärkein - näiden kaasupolkimen "juuttumisongelmien" jälkeen toitsuihin tehtiin jenkeissä vaikka mitä virityksiä. Ne lattiamatot & kaasupolkimen prikat ym oli pelkkää hämäystä, koska ongelma oli todellisuudessa moottorinohjauksen ylivuodossa/kaatumisessa. Näillä tekosyillä saatiin autoja huollon käsittelyyn ja sitten päivitettiin ohjelmistoa/lisättiin jokin uusi ohjainpalikka väylään, tarkoituksenaan havaita vastaavat jumiutumiset ja tiputtaa silloin tehot pois.
Ohjelmistopäivityksiähän tehään muutenkin öbaut kaikkiin merkkeihin huoltojen yhteydessä ja tästä mitenkään asiakkaalle mainitsematta. Näillä sitten saatetaan yrittää jopa suunnitteluvirheitä paikata, kuten toijon tapauksessa.
- Vem betalar
Uutena vaihtaa mukavasti, mutta kun on liian paljon vaihteista, niin laatikko vatkaa niitä melkoisesti , jos maantiellä vain on mäkiä. Kun nuo TSI ja 1.6 TDI koneet eivät olekaan niin väkivahvoja kun mainosmiehet väittää. Kyllä automaatin kanssa vääntävä diesel olisi poikaa, niin ei kytkin vatkautuisi piloille vähillä kilometreillä.
Kaupungissa dsg on varmasti mukava ajaa, mutta ohjauselektroniikka ja kytkimet kuluvat loppuun ennen aikojaan. Tukholman takseissa niitä DSG-laatikoita vahdettiin 1-3 kpl/auto jo takuuaikaan . Se ilmentää jo todella surkeaa laatua. - Hohohohooooooo
Tuo oli hyvä Tukholman takseissa...hähähähäääää kas kun ei Pietarin hähähähäääääääääää
- Nettipoliisi
Jollain on promillet kohdallaan jo tähän aikaan illasta, meinasitko päästä vielä baariin sisälle?
- hur dåligt
Nettipoliisi kirjoitti:
Jollain on promillet kohdallaan jo tähän aikaan illasta, meinasitko päästä vielä baariin sisälle?
Näistä Tukholman takseista kertoi ruotsalainen Teknikens värld jo joulukuussa 2012, kun takseille tuli ruotsin VW_ltä kirje, että mainittuja DSG-Passat autoja ei enää myydä taksiin. Sijaan tarjottiin Touran-mallia, missä oli se enemmän vääntöä kestävä eli siis vahvempi 6-vaihteinen laatikko.
Passatin 7-v dsg ei siis kestänyt lainkaan jatkuvaa kaupunkiliikennettä, vaan porsi kuin emakot 2 kertaa vuodessa. - osssss
hur dåligt kirjoitti:
Näistä Tukholman takseista kertoi ruotsalainen Teknikens värld jo joulukuussa 2012, kun takseille tuli ruotsin VW_ltä kirje, että mainittuja DSG-Passat autoja ei enää myydä taksiin. Sijaan tarjottiin Touran-mallia, missä oli se enemmän vääntöä kestävä eli siis vahvempi 6-vaihteinen laatikko.
Passatin 7-v dsg ei siis kestänyt lainkaan jatkuvaa kaupunkiliikennettä, vaan porsi kuin emakot 2 kertaa vuodessa.VW laatua.
Asialinja. - miljoonabil
hur dåligt kirjoitti:
Näistä Tukholman takseista kertoi ruotsalainen Teknikens värld jo joulukuussa 2012, kun takseille tuli ruotsin VW_ltä kirje, että mainittuja DSG-Passat autoja ei enää myydä taksiin. Sijaan tarjottiin Touran-mallia, missä oli se enemmän vääntöä kestävä eli siis vahvempi 6-vaihteinen laatikko.
Passatin 7-v dsg ei siis kestänyt lainkaan jatkuvaa kaupunkiliikennettä, vaan porsi kuin emakot 2 kertaa vuodessa.Ja siis 1.4 etanol tsii 7 v dsg.Stökikses paljon ollu viina takseja/kaasu.miljöbiili
- Taxi_mies
-Jos ne olisi hyvä ja kestäviä olisi ne ammattiliikenteessä, mutta kun ne ei ole.
-Suuri osa noista myydään täydellä takuulla leasing-autoiksi 3v ja kun ne vapautuu myyntiin on kaikilla seuraavilla omistajilla ollut vaihdelaatikko vikoja ja VW hinnoittelee laatkon 2 x hinnalla ja lupaa tulla huoltokuluissa puollla vastaan. Eli myyvät sinulle uuden laatikon laskuttavat lisäksi kaiken työn päälle.
Jos harkitse leasing max 3 v täydellä takuulla, OK
Muuten, PYSY EROSSA - quarantee
Ja saksalaisautojen täystakuu= 2v ilman kilometrirajoitusta.
- MB - Skoda
Terve!
Kiitoksia kaikille kommenteista, en nyt vieläkään ole täysin vakuuttunut, ilmeisesti tuo kuusi portainen kaksoiskytkin laatikko on selättänyt vaikeudet mutta seitsen portainen taitaa olla vieläkin lapsen kengissä.. tän hetkisessä menopelissä on noin 113 000km mittarissa ja C sarjan farkkua on toinen menossa niin kyllä merkkivaihdos olisi nyt edessä, kyllähän MB osaa autoja tehdä mutta kun huoltokerta alkaa 1000 eurosta ylöspäin niin käy vähän turhan kalliiksi.. mutta se nyt oli sivuseikka.
Tulee vain hankaluuksia löytää tuoretta farkkua kun joko koneet on "automaatti bensakonetta etsimässä" puristettu 1.2 tai 1.4 jolloin takaraivossa kolkuttaa kysymys että sanooko moottori itsensä irti ennen aikojaan ja sitten on tämä surullisen kuuluisa seiskavaihteinen kaksoiskytkin..
Löytyykö mielipiteitä uudesta Peugeot:in 508? vai onko kyseessä MB:n jälkeen hyppy taakseppäin?- kokemuksia...
Ainakin 6-portainen vankka, 400 Nm vääntöä kestävä märkäkytkiminen dsg kestää. Se kesti hyvin jo vuosia sitten ja nyt lastentautivapaa. Noita on runsaasti edelleen takseissa, Passat ja Octavia 2.0 TDI:ssä. Sen osalta ei tarvitse pelätä jatkoakaan.
Sen sijaan pienikoneisissa vageissa käytettävä 7-vaihteinen kuivakytkiminen dsg on edelleen ongelmatapaus. Se on parantunut vuosien takaisesta,mutta säädöt menevät pieleen aika nopeasti ja sitten uusitaan mekatroniikkaa.
- miten on
Onko Audin automaattivaihteisto DSG?
Tosin se on Audin kielellä S tronic.
Kyselin kerran huoltoneuvojalta, että onko sama kuin DSG, niin hän vakuutti sen olevan jotenkin erilainen ja paljon parempi.
Onko kokemuksia Audin 7 vaihteisen S tronic:n kestävyydestä?- osssss
Kysyppä käyttäjältä eli taksimiehiltä.Ei taida kehua VW autoja..
- ex-volvo
osssss kirjoitti:
Kysyppä käyttäjältä eli taksimiehiltä.Ei taida kehua VW autoja..
Niin..alkuperäiseen kyssäriin.....en koskis ikipäivänä,liikkeiden pihat täynnä vag härveleitä ja yrittää myydä 2000€ autoja 15000 eurolla,suuttu yx myyjä ku tarjosin 4000€ vm 2010 A3 audista..olisi tytölle hommannu...kerroin myyjälle et liikkeen ei tarvii kantaa vastuuta kaupan jälkeen,siellä näkyy seisovan yhä...
Ollu jo 4kk......ja tää DSG ei ole automaatti vaan puoliautomaatti....2 akselia joissa molemmissa on pieni märkälevy kytkin,jotka toimii vuorotellen luistattamalla,jolloin vaihdosta saadaan automaattimainen.... - osssss
ex-volvo kirjoitti:
Niin..alkuperäiseen kyssäriin.....en koskis ikipäivänä,liikkeiden pihat täynnä vag härveleitä ja yrittää myydä 2000€ autoja 15000 eurolla,suuttu yx myyjä ku tarjosin 4000€ vm 2010 A3 audista..olisi tytölle hommannu...kerroin myyjälle et liikkeen ei tarvii kantaa vastuuta kaupan jälkeen,siellä näkyy seisovan yhä...
Ollu jo 4kk......ja tää DSG ei ole automaatti vaan puoliautomaatti....2 akselia joissa molemmissa on pieni märkälevy kytkin,jotka toimii vuorotellen luistattamalla,jolloin vaihdosta saadaan automaattimainen....Jos hyvä olis niin automaatteja olis paljon ammattikäytössä.
Ei taida olla kuitenkaan asia näin? - miten on
osssss kirjoitti:
Kysyppä käyttäjältä eli taksimiehiltä.Ei taida kehua VW autoja..
osssss
2.12.2014 06:02
Kysyin kokemuksia Audin 7 vaihteisen S tronikin kestävyydestä.
Taksareilla ei juurikaan ole Audi A3:a ja Q3:a.
Eli osssss onko sinulla kokemusta ko. vaihteistosta vai ei? - ex-volvo
miten on kirjoitti:
osssss
2.12.2014 06:02
Kysyin kokemuksia Audin 7 vaihteisen S tronikin kestävyydestä.
Taksareilla ei juurikaan ole Audi A3:a ja Q3:a.
Eli osssss onko sinulla kokemusta ko. vaihteistosta vai ei?Eiköhän tuo sama loota oo muissakin saman kokoluokan vagareenoissa...polo,golf,ibiza,fabia...siitä ku etit kokemuksia....sontaa on....
- onko vai ei
ex-volvo kirjoitti:
Eiköhän tuo sama loota oo muissakin saman kokoluokan vagareenoissa...polo,golf,ibiza,fabia...siitä ku etit kokemuksia....sontaa on....
>Eiköhän tuo sama loota oo muissakin saman kokoluokan vagareenoissa...polo,golf,ibiza,fabia...siitä ku etit kokemuksia....sontaa on....
Eiköhän, niinköhän, kuinkahan ynnä muuta pelkkää mutua.
Onko sinulla kokemusta (oletko omistanut) audi A3 tai audi Q3
S-tronic vaihteistolla olevista autoista?
- Kokemuksen rintaääni
Vältä kahta automaattivaihteistoa, eli DSG:tä ja Multitronicia. Noiden kestävyys on puhdasta tuuripeliä, eikä ongelmia voi välttää edes oikealla käytöllä tai säännöllisillä huolloilla, kuten muissa automaattivahteistoissa.
- ex-volvo
Dsg ja audin nimitys samasta lootasta on mulkkutronic....eiku multitronic....yritettiin kait hämätä asiakkaita kun laatikon kauppanimi on lähellä volvon tai fordin käyttämää zf tai aisinin lootaa ...siis geartronic ja multitronic(volvon käyttämä nimi portaattomalle (CCVT) joka on sitten jo asia ihan erikseen,siinä kun ei ole vaihteita...tosin volvon yleisin on 6-8 port. Automaatti turbiinilla=500 000 kestävä loota
- tarkkuutta tarvitaan
ex-volvo kirjoitti:
Dsg ja audin nimitys samasta lootasta on mulkkutronic....eiku multitronic....yritettiin kait hämätä asiakkaita kun laatikon kauppanimi on lähellä volvon tai fordin käyttämää zf tai aisinin lootaa ...siis geartronic ja multitronic(volvon käyttämä nimi portaattomalle (CCVT) joka on sitten jo asia ihan erikseen,siinä kun ei ole vaihteita...tosin volvon yleisin on 6-8 port. Automaatti turbiinilla=500 000 kestävä loota
>Dsg ja audin nimitys samasta lootasta on mulkkutronic....eiku multitronic....
"ex-volvo" et voisi enempää väärässä olla.
DSG ja multitronic ovat jo perusrakenteeltaan aivan erilaiset.
DSG=kaksoiskytkinvaihteisto
Multitronic=CVT eli variaattorivaihteisto
Tarkkuuta mökeltämiseen toivotaan vaikka tietoa ei olisikaan. - ex-volvo
tarkkuutta tarvitaan kirjoitti:
>Dsg ja audin nimitys samasta lootasta on mulkkutronic....eiku multitronic....
"ex-volvo" et voisi enempää väärässä olla.
DSG ja multitronic ovat jo perusrakenteeltaan aivan erilaiset.
DSG=kaksoiskytkinvaihteisto
Multitronic=CVT eli variaattorivaihteisto
Tarkkuuta mökeltämiseen toivotaan vaikka tietoa ei olisikaan.Ei se ihan täys portaaton ole.....mites tuo on sitten toiminnaltaan kuin dsg eli siinä ikäänkuin vaihtaa vaihteita , volvon cvt ei kyllä tunne mitään vaihteita vaan vetää koko ajan vaihtamatta ja nykimättä,audin versio taas hyppii vaihteelta toiselle....variaattorissa ei oo vaihteita,ei ainakaan mun moottorikelkas ole.....
- tarkkuutta tarvitaan
ex-volvo kirjoitti:
Ei se ihan täys portaaton ole.....mites tuo on sitten toiminnaltaan kuin dsg eli siinä ikäänkuin vaihtaa vaihteita , volvon cvt ei kyllä tunne mitään vaihteita vaan vetää koko ajan vaihtamatta ja nykimättä,audin versio taas hyppii vaihteelta toiselle....variaattorissa ei oo vaihteita,ei ainakaan mun moottorikelkas ole.....
> volvon cvt ei kyllä tunne mitään vaihteita vaan vetää koko ajan vaihtamatta ja nykimättä
Niin vetää multikin, jos on kunnossa, ellei ole ns. käsikäyttöasennossa jolloin voi vaihtaa manuaalisesti ja "virtuaaliset" pykälät on käytössä.
Eikö volvon cvt:sä ole manuaalikäyttö mahdollisuutta?
>variaattorissa ei oo vaihteita,ei ainakaan mun moottorikelkas ole.....
Jos saivarrella halutaan, niin mootterikelkankin variaattorissa on ihan pirusti vaihteita, mutta ei saivarrella, totta, moottorikelkan variaatorissa ei ole vaihteita.
Useiden autojen cvt vaihteihtoissa (ehkä myös volvossa)
on manuaalikäyttö mahdollisuus, jolloin niissä on merkistä riippuen 5-7 "virtuaali vaihdetta". - ex-volvo
tarkkuutta tarvitaan kirjoitti:
> volvon cvt ei kyllä tunne mitään vaihteita vaan vetää koko ajan vaihtamatta ja nykimättä
Niin vetää multikin, jos on kunnossa, ellei ole ns. käsikäyttöasennossa jolloin voi vaihtaa manuaalisesti ja "virtuaaliset" pykälät on käytössä.
Eikö volvon cvt:sä ole manuaalikäyttö mahdollisuutta?
>variaattorissa ei oo vaihteita,ei ainakaan mun moottorikelkas ole.....
Jos saivarrella halutaan, niin mootterikelkankin variaattorissa on ihan pirusti vaihteita, mutta ei saivarrella, totta, moottorikelkan variaatorissa ei ole vaihteita.
Useiden autojen cvt vaihteihtoissa (ehkä myös volvossa)
on manuaalikäyttö mahdollisuus, jolloin niissä on merkistä riippuen 5-7 "virtuaali vaihdetta".Ei muuten vedä vag käyttämä loota yhtäjäksoisesti,ei ainakaan A6 oleva! Ja volvon käyttämä zf vetää koko ajan eikä siinä ole ns.manuaalikäyttöä,sekoitat varmaan tiptronicin kans(itellä kokemusta tästä)sitä laatikkoa voi käyttää myös manuaalina että automaattina,sehän on oikeastaan vanhan koulukunnan turbiiniautomaatti jossa on planeetoilla tehty autom vaihteet mutta ohjataan sähköisesti jolloin saadaan myös käsikäyttö.sen erottaa heti kun hyppäät autoon,cvt kepissä on P-R-N-D,ei vaihteita(D-3-2-1) ..virtuaalivaihteet taitaa olla vag myyntipuheissa :D
- Ei huolita vaihdossa
Viimeisten uutisten valossa, DSG:stä kannattaa lähinnä hankkiutua eroon, vielä kun siitä hyvitetään vaihdossa edes jotain.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1417674105730.html?pos=ksk-trm-auto-etp - Huono tarjous
Onko joku saanut DSG:tään myytyä, sen jälkeen kun niiden vikaherkkyydestä alettiin uutisoida iltapäivälehdissä?
- osssss
Muistaa jokainen pyytää vaihteiston hinnan alennusta.
Onko se 3500e tuon laatikon hinta? - non proplen
>Onko joku saanut DSG:tään myytyä, sen jälkeen kun niiden vikaherkkyydestä alettiin uutisoida iltapäivälehdissä?
Vaihdossa ovat kelvanneet, peräti kaksi kertaa. - VAG VAG
non proplen kirjoitti:
>Onko joku saanut DSG:tään myytyä, sen jälkeen kun niiden vikaherkkyydestä alettiin uutisoida iltapäivälehdissä?
Vaihdossa ovat kelvanneet, peräti kaksi kertaa.Aika tiuhaan pitää pommia vaihtaa. Kysyttiinhän vaihtojan näiden viimesimpien uutisointien jälkeen.
- Kallista lystiä
osssss kirjoitti:
Muistaa jokainen pyytää vaihteiston hinnan alennusta.
Onko se 3500e tuon laatikon hinta?6000-7000 euroa on lähempänä totutta
- maailman tappiin
Onneksi on koneen jatkeena se luotettava Aisin = no problems .
- niinkö?
Minusta näyttäisi olevan pikemminkin päinvastoin. Kovasti ongelmia myös Aisinin kanssa:
https://www.google.fi/search?q=aisin problems&oq=aisin problems&aqs=chrome..69i57j0l3.10917j0j4&client=tablet-android-sonymobile&sourceid=chrome-mobile&espvd=1&ie=UTF-8#q=aisin problems - vältä dsg
niinkö? kirjoitti:
Minusta näyttäisi olevan pikemminkin päinvastoin. Kovasti ongelmia myös Aisinin kanssa:
https://www.google.fi/search?q=aisin problems&oq=aisin problems&aqs=chrome..69i57j0l3.10917j0j4&client=tablet-android-sonymobile&sourceid=chrome-mobile&espvd=1&ie=UTF-8#q=aisin problemsEihän mikään laite ole täysin viaton. Aisinistakin näytää olevan muutamia mainintoja vuosittain. Mutta DSG-laatikoista vihaisia kirjoituksia on megamäärä.
Satoja tuhansia reistailevia yritettiin korjailla vaihtamalla öljy mineraalipohjaiseen.
Mokatroniikka on pettänyt 10.000 autoilijaaa jo pelkästään Kiinassa. Tuohon kun lisää ongelmat muilla myyntialueilla niin kyse on megaluokan ongelmasta.
- laatutietoinenkuski
"Aikaisemmin en ole tällaisten hyvien autojen kohdalla törmännyt tällaiseen, että auton kaikki mahdolliset viat yritettäisiin sulkea kuluttajasuojan ulkopuolelle."
hehhehheh vai hyvien autojen...jopas akka vitsin murjas..:) - Anonyymi
Minulta hajosi DSG kaksi kertaa, n. 60 000 km:n välein. Mielestäni liian lyhyt aika automaattilaatikolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833950
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342963Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992233Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?301900- 311770
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian231762Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell531667Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271537- 281491
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni81485