2. Moos. 20:7 Älä turhaan lausu Jeesuksen, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Jeesus ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
5. Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Jeesuksen, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Jeesus ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
Älä turhaan lausu Jeesuksen, sinun Jumalasi, nimeä.
3
112
Vastaukset
- jejejejje jeesus
helluntaiseurakunnassa lausutaan satojakertoja herran nimeä turhaan.
TOINEN KÄSKY:
”Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä”.
---
Kaikissa asioissamme saamme kääntyä Jumalan puoleen. Jumala kuulee meitä, kun kutsumme häntä luottavaisesti nimeltä. Käytämme hänen nimeään oikein, kun tunnustamme hänet ainoaksi Jumalaksemme ja rukoilemme häntä kunnioittaen ja kiittäen.
Jumalan nimi on pyhä.
Isä meidän-rukouksessa mainitaan, että Jumala on Isämme ja heti sen jälkeen ”pyhitetty olkoon hänen nimensä”.
Meidän tulee välttää Jumalan nimen väärinkäyttöä. Meidän ei tule ajaa omia etujamme tai alistaa toisia Jumalan nimessä.
Väärinkäyttäessämme Jumalan nimeä syyllistymme kielen synteihin. Jumalan nimi on lausuttava vakavasti ja vilpittömästi.
Jumalan nimen väärinkäyttössä on kyse vakavasta asiasta. Liittyyhän siihen uhkaus: ”Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään”.
Meidän on kerran tehtävä tiliä jokaisesta turhasta sanasta, joka huuliltamme lähtee (Matt.12:36). Rukoillessamme meidän ei tulisi hokea Jumala- tai Jeesus-nimeä (Matt.6:7).
Elämässä käy hyvin niille, jotka pitävät käskyt!
- ,,,...
16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan minun, joka olen minut itseni lähettänyt.
38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan minun tahtoani, joka olen minut itseni lähettänyt.
49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan minä, joka olen minut itseni lähettänyt, olen itse antanut minulle itselleni käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Jeesus, Jeesus, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jeesus, Jeesus, miksi minut hylkäsit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974337
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h444284- 1424178
- 1462904
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa282292- 1582174
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202088- 401749
- 731350
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261165