Surullinen päivä

SeurakuntaiainenS

Olen tavattoman pettynyt, mutta ilon päivä koittaa Jeesuksen tullessa ja sitten tuomion torvi törähtää.-Miten käy silloiun näille eksyttäjä papeille ja Jumalan muuttumattoman sanan ja luomistyön väärentäjille.
Kyllä tässä pitää erota kirkosta, kun vain löytäisin seurakunnan, jonka koen kodikseni. Sen vain sanon, etten liberaalipappeja enää kuuntele.Ihan oksettaa nämä läsyttäjät. Kirkosssa käynti ainakin vähenee.

22

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SeurakuntalainenS,

Miksi eroat kirkosta eduskunnan päätöksen takia? Kirkko ei ole tänään päätöstä tehnyt.

Jos mielestäsi kirkon linja on väärä, kannustan lähtemään mukaan kirkon toimintaan. Kirkossa on tilaa sinullekin. Kirkko on sitä, millaiseksi jäsenet sen tekevät.

Vilppu H.
      pappi

• ei kuunneltu

Voi hyvä Vilppu-pappi!

Mielellään ajattelisimme noin, ellei arkkipiispa ja moni muu piispa olisi olleet juuri etunenässä vaatimassa iljettävää homoaviota! Minulla ja monella muulla tämä on omantunnonkysymys, josta ei voida joustaa.

Saavat toiset ajatella toisin. Minulle se oli mahdotonta. Onhan tuossa katolisen kirkon piispa juuri ollut hanketta vastustamassa. Vaihtoehtokirkko siis löytyy.

• ei kuunneltu kirjoitti:

Voi hyvä Vilppu-pappi!

Mielellään ajattelisimme noin, ellei arkkipiispa ja moni muu piispa olisi olleet juuri etunenässä vaatimassa iljettävää homoaviota! Minulla ja monella muulla tämä on omantunnonkysymys, josta ei voida joustaa.

Saavat toiset ajatella toisin. Minulle se oli mahdotonta. Onhan tuossa katolisen kirkon piispa juuri ollut hanketta vastustamassa. Vaihtoehtokirkko siis löytyy.

”Jeesuksen tullessa ja sitten tuomion torvi törähtää…”

Juuri näin. Meidän on vain tyydyttävä siihen mitä Jumala päättää. Emme voi alistua niihin ihmisten tekemiin päätöksiin edes uskovien taholta.

• kaikki kerrottu
        mummomuori kirjoitti:

”Jeesuksen tullessa ja sitten tuomion torvi törähtää…”

Juuri näin. Meidän on vain tyydyttävä siihen mitä Jumala päättää. Emme voi alistua niihin ihmisten tekemiin päätöksiin edes uskovien taholta.

Jos olet yhtään Raamattua lukenut tämä luopumus kuuluu lopun aikoihin joita elämme. Luepa ilmestyskirja niin tiedät mitä seuraavaksi tapahtuu.

• tekevälle neuvo

Mitä voisin tehdä että mäkinen ja muut luopiot tulisivat uskoon?

• pelkkää höm

No niin, maallinen eduskunta sen päätöksen teki. Minkäs kirkko sille mahtaa. Mutta kun arkkipiispa julkisesti iloitsee huonosta päätöksestä, päätös muuttuu myös kirkon asiaksi.

Elämääni ei homojen kirkollinenkaan avioliittoon vihkiminen sinänsä miksikään muuta. Tai ehkä sittenkin. Taidan vaihtaa kirkkoa, sillä haluan perinteitä kunnioittavamman kirkon monessa muussakin asiassa kuin tässä. Minusta luterilaiseen kirkkoon on viime vuosikymmeninä tuotu niin paljon hömppää ja lässytystä, että siitä on vaikea enää löytää alkuperäistä asiaa. Ei nyt muuta.

• apostoliseen kirkkoo
        pelkkää höm kirjoitti:

No niin, maallinen eduskunta sen päätöksen teki. Minkäs kirkko sille mahtaa. Mutta kun arkkipiispa julkisesti iloitsee huonosta päätöksestä, päätös muuttuu myös kirkon asiaksi.

Elämääni ei homojen kirkollinenkaan avioliittoon vihkiminen sinänsä miksikään muuta. Tai ehkä sittenkin. Taidan vaihtaa kirkkoa, sillä haluan perinteitä kunnioittavamman kirkon monessa muussakin asiassa kuin tässä. Minusta luterilaiseen kirkkoon on viime vuosikymmeninä tuotu niin paljon hömppää ja lässytystä, että siitä on vaikea enää löytää alkuperäistä asiaa. Ei nyt muuta.

http://www.ort.fi/artikkelit/kirkon-avioliitto-ei-muutu

• Simeoni 7

Pääni käy pyörään, sillä se päivä on tullut!

Pääni käy pyörään, sillä silmäni ovat nähneet itse Lusifeeruksen.

Ai, ai, kuinka karvainen se oli!

• kuva-arvoitus?

Oliko sillä haituvainen polkkatukka ja pyöreät rillit?

• synti vai ei

Miten arkkipiispa voi hyväksyä homoliitot?

Eikö jokaisen kristityn velvollisuus ole toimia syntiä vastaan, eikä suinkaan hyväksyä sitä?

Vai onko homous poistettu syntien listalta? En kyllä muista lukeneeni, että Jumala olisi käynyt maanpinnalla tekemäSä korjauksia raamatun ohjeisiin...

• näin se sitten on

Arkkipiispa ei sitten ilmeisesti ole kristitty.

• SYNTI VAI EI. Homous, jota synniksi sanot, ei ole ollut Jumalan syntilistalla Raamatussa koskaan. Siksi arkkipiispa voi hyväksyä homoliitot siinä kuin Jumalakin kaikenlaiset liitot, joita ihmiset ovat solmineet. Turhaa ihmisten on potkia tutkainta vastaan.

• tuloavaan

En pysty homoutta syntinä pitämään. Mutta jotenkin järjettomiä ovat kuitenkin homojen avioliitot, ihan maalliselta kannalta. Mitä puuttuu rekisteröidystä parisuhteesta? Miksei se riitä? Monet heteroparitkin elävät yhdessä vihkimättä ja tekisteröimättä.

Tervetuloa vaan homot kirkkoon, vaikka pareittain! Mutta sitten, jos vihkimistä pyydetään, mennään jo liian pitkälle. Silloin minä eroan.

• tuloavaan kirjoitti:

En pysty homoutta syntinä pitämään. Mutta jotenkin järjettomiä ovat kuitenkin homojen avioliitot, ihan maalliselta kannalta. Mitä puuttuu rekisteröidystä parisuhteesta? Miksei se riitä? Monet heteroparitkin elävät yhdessä vihkimättä ja tekisteröimättä.

Tervetuloa vaan homot kirkkoon, vaikka pareittain! Mutta sitten, jos vihkimistä pyydetään, mennään jo liian pitkälle. Silloin minä eroan.

Voi olla, että monikin avioliitto on "järjetön" joidenkin mielestä. Mutta ei kaikki heterot, biseksuaaliset, eivätkä homot tietenkään avioon edes aio mennä.

Mutta sen voi pitää, että avioliitto on heille, jotka niin haluavat yhteisen elämän elää, ja muut elävät sitten miten haluavat. Heterot vaikka "rekisteröidyssä parisuhteessa"- sen pitäisi varmaan riittää. Kirkkohäät ovat sitten asia erikseen, Helsingissä alle puolet vihitään kirkossa.

• surullista on
        helsinkijokkeri kirjoitti:

SYNTI VAI EI. Homous, jota synniksi sanot, ei ole ollut Jumalan syntilistalla Raamatussa koskaan. Siksi arkkipiispa voi hyväksyä homoliitot siinä kuin Jumalakin kaikenlaiset liitot, joita ihmiset ovat solmineet. Turhaa ihmisten on potkia tutkainta vastaan.

Miksi valehtelet ? Varmaan siksi että sinun on pakko. Sinulle ei annettu vaihtoehtoa.

Homous on todellakin synti ja pysyy sellaisena. Jokainen joutuu vastaamaan homoiluistaan sekä heidän hyysäyksestä. Homot eivät vetäneet syntisairauteensa pelkästään itseään vaan liudan uhreja lisää ( hyysääjät).

On minusta todellakin surullista nämä hel-vet-tiin matkaavat. Heiltä oli silmät ja ymmärrys suljettu jo entisen pahuuden takia.

Eilinen päivä oli raskas askel sekä suomelle, mutta myös kirkolle ja etenkin homoille ja heidän hyysääjilleen.

Tämä ei ole tuomio minulta vaan huuto teille, että jos mitenkään voitte muuttaa asioitanne, niin muuttakaa. Minä en kanna vastuuta teistä. Tuhoon moni menee kuten ilmoitettu on. Silti toivoisi per-ke-leelle vähemmän voittoja, ihmisille enemmän onnistumista.

• stadin hetero

Voi olla, että monikin avioliitto on "järjetön" joidenkin mielestä. Mutta ei kaikki heterot, biseksuaaliset, eivätkä homot tietenkään avioon edes aio mennä.

Mutta sen voi pitää, että avioliitto on heille, jotka niin haluavat yhteisen elämän elää, ja muut elävät sitten miten haluavat. Heterot vaikka "rekisteröidyssä parisuhteessa"- sen pitäisi varmaan riittää. Kirkkohäät ovat sitten asia erikseen, Helsingissä alle puolet vihitään kirkossa.

Sanot siis että marginaalin (äärimmäisen pienen joukon) porukasta ei edes haluta avioliittoon vaikka se juuri oli hajoittamassa maatamme ? Tuosta promilleporukasta vain joku promille ehkä haluaisi avioliittoon.
        Tuo laki pitää ehdottomasti kumota ja lopettaa tämä järjetön suomalaisten ahdistelu.
        Olen minä homoja pitänyt tyhmänä tähänkin asti ja nyt pidän vieläkin tyhmempänä.

Suomi kärsii näiden vajaa-älyisten himoista?

Ehkä asiaa tulisi katsoa niin kuten itse katson. Kun homoilu on synti ja synnin palkka on kuolema, niin homojen tarkoitus ei ole ollenkaan muu, kun tuhota kaikki yhteinen hyvä, moraali ja tuottaa ainoastaan pahuutta. Sitä mihin ovat itse joutuneet syntinsä kanssa.
        Yhtään ritarillista homoa ei ole, joka uppoaisi itse, mutta antaisi muiden pelastua. Ei, he ovat itsekkäitä ja pahaa tuottavia.

Tämä ei ole mitään fobiaa vaan yhä paremmin homoja tuntevaa kokonaisuutta.

• stadin hetero kirjoitti:

Sanot siis että marginaalin (äärimmäisen pienen joukon) porukasta ei edes haluta avioliittoon vaikka se juuri oli hajoittamassa maatamme ? Tuosta promilleporukasta vain joku promille ehkä haluaisi avioliittoon.
        Tuo laki pitää ehdottomasti kumota ja lopettaa tämä järjetön suomalaisten ahdistelu.
        Olen minä homoja pitänyt tyhmänä tähänkin asti ja nyt pidän vieläkin tyhmempänä.

Suomi kärsii näiden vajaa-älyisten himoista?

Ehkä asiaa tulisi katsoa niin kuten itse katson. Kun homoilu on synti ja synnin palkka on kuolema, niin homojen tarkoitus ei ole ollenkaan muu, kun tuhota kaikki yhteinen hyvä, moraali ja tuottaa ainoastaan pahuutta. Sitä mihin ovat itse joutuneet syntinsä kanssa.
        Yhtään ritarillista homoa ei ole, joka uppoaisi itse, mutta antaisi muiden pelastua. Ei, he ovat itsekkäitä ja pahaa tuottavia.

Tämä ei ole mitään fobiaa vaan yhä paremmin homoja tuntevaa kokonaisuutta.

Ehkäpä ei pitäisi katsoa kuten STADIN HETERO.

On siinä nyt kyllä aivan liikaa hassuja ajatuksia. Ei tässä kukaan ole mitään tuhoamassa, vaan saada avio-oikeus siinä kuin muillakin on. Vedät liikaa ylimääräisiä juttuja mukaan, ja vaikutat itse tyhmältä, joina pidät homoja.

Ja sanoin, että kaikki ihmiset eivät aio mennä naimisiin, eikä siis varmaan kaikki homoseksuaalisetkaan. Mutta kaikille on annettava silti sama oikeus siihen. Olen itsekin ihmetellyt miten noin pienen porukan avioliitto voi tuhota kaiken; koko yhteiskunnan. Siinä ei ole mitään järjellistä ajatusta.

Ja näin: sinä et tunne homojen kokonaisuutta; et edes alkeellisesti.

• ainakin hyvittavaa

Ehkäpä ei pitäisi katsoa kuten STADIN HETERO.

On siinä nyt kyllä aivan liikaa hassuja ajatuksia. Ei tässä kukaan ole mitään tuhoamassa, vaan saada avio-oikeus siinä kuin muillakin on. Vedät liikaa ylimääräisiä juttuja mukaan, ja vaikutat itse tyhmältä, joina pidät homoja.

Ja sanoin, että kaikki ihmiset eivät aio mennä naimisiin, eikä siis varmaan kaikki homoseksuaalisetkaan. Mutta kaikille on annettava silti sama oikeus siihen. Olen itsekin ihmetellyt miten noin pienen porukan avioliitto voi tuhota kaiken; koko yhteiskunnan. Siinä ei ole mitään järjellistä ajatusta.

Ja näin: sinä et tunne homojen kokonaisuutta; et edes alkeellisesti.

No eikös se vähän tyhmää ole kun miehet keikistelevät kuin naiset ja puhuvat kimittävällä äänellä ja naiset on kuin rekkakuskeja tai härän tappajia? Sitten runnovat toistensa aukkoja lunnonvastaisesti.

• surullista on kirjoitti:

Miksi valehtelet ? Varmaan siksi että sinun on pakko. Sinulle ei annettu vaihtoehtoa.

Homous on todellakin synti ja pysyy sellaisena. Jokainen joutuu vastaamaan homoiluistaan sekä heidän hyysäyksestä. Homot eivät vetäneet syntisairauteensa pelkästään itseään vaan liudan uhreja lisää ( hyysääjät).

On minusta todellakin surullista nämä hel-vet-tiin matkaavat. Heiltä oli silmät ja ymmärrys suljettu jo entisen pahuuden takia.

Eilinen päivä oli raskas askel sekä suomelle, mutta myös kirkolle ja etenkin homoille ja heidän hyysääjilleen.

Tämä ei ole tuomio minulta vaan huuto teille, että jos mitenkään voitte muuttaa asioitanne, niin muuttakaa. Minä en kanna vastuuta teistä. Tuhoon moni menee kuten ilmoitettu on. Silti toivoisi per-ke-leelle vähemmän voittoja, ihmisille enemmän onnistumista.

SURULLISTA ON, juu,

Minun ei tarvitse valehdella yhtään mitään; rehellisyys itselle ja muille on elämäni kantava voima.

Jumala ei vaan ole vielä sanonut, että homous on synti; eikä Jeesuskaan antanut siihen mitään uutta. Sen Jumala on luetellut syntilistassaan, ettei mies saa maata miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan. Sitä ei läheskään kaikki homot tee, joten homous ei ole synti, vaikka hokisit sitä lakkamatta.

Minusta on taas surullista se, kuinka uskovilta on järjellinen ajattelu lopussa. Niin näyttää oleva muslimeillakin. Mutta en minä sille mitään mahda.

• kivaa ärhäkkyyttä
        ainakin hyvittavaa kirjoitti:

No eikös se vähän tyhmää ole kun miehet keikistelevät kuin naiset ja puhuvat kimittävällä äänellä ja naiset on kuin rekkakuskeja tai härän tappajia? Sitten runnovat toistensa aukkoja lunnonvastaisesti.

Heh heh, Hihuilla riittää mielikuvitusta ja härskiyttä.

• ainakin hyvittavaa kirjoitti:

Kyllä minustakin on aika inhottavaa, jos mies esimerkkisi lailla toimii; heitä ei kuulu edes tuttavapiiriini.

En tiedä miten on "luonnonvastaista" runnoa toistensa aukkoja. Miten heterot toimivat?

• --.-.-.--.-.--.--.-.

Jo Rekkinen aikoinaan sai erittäin paljon pahaa aikaan kirkossamme ja yhteiskunnassa,kun hän opetti ettei homoudessa ole mitään väärää. Kaikenkarvaisia piispoja niitä onkaan suuren kirkon palkkalistoilla?
      Lisäksi hän ottaisi mieluiten imaamin kirkkoonsa saarnaamaan kuin Luthersäätiön papin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2560
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2285
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe