Ducaton moottorin pohjalevy

volsu

Onko muovinen moottorin alasuoja Ducatolle suositeltava, välttämätön vaiko turhanpäiväinen varuste talviajossa?

21

4457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • val

      sanoisin että talvella todella tarpeellinen se pohjalevy

    • Kulkija luonnostaan

      Varmasti siitä on etenkin talvella hyötyä. Muutoinkin se pitää moottoritilan alapuolen puhtaanpana. Diesel on muutoinkin huono lämpiämään, jos pohjalevy puuttuu, moottoritilassa käy aika pyörre pakkasilman jäähdyttäessä entisestään.

    • 6 vuotta omistanut !

      Varmasti pohjalevy on hyvä lisävaruste, mutta olen tullut toimeen ilman sitä kovissakin pakkasissa ajaessa.

      Eihän se tahdo moottorin lämpö nousta talvella nopeasti, mutta ajolämpöiseksi se kyllä nousee, jos tuulettajan säleiköt suojaa esim. Fiatin kaupoista saatavilla kumisilla suojilla.

      Voisin suositella alasuojaa jos ajat talvella jatkuvasti ja suolattuja teitä.

    • tukato

      Osaako kukaan sanoa hiljentääkö tuo pohjalevy melua lainkaan? Ei ole nimittäin turhan hiljainen vm 2000 ducato.

      Entä mistä noita saa ja mihin hintaan?

      • volsu

        Kuulopuheen mukaan hiljenee ja lämpenee selvästi - pian selviää pitääkö tarina paikkaansa, kun saan omani.

        Itse tilasin muovin Hoversportista Oulusta http://www.hoverfin.com hintaan 115 eur matkahuollon toimituskuluineen.


      • tukato
        volsu kirjoitti:

        Kuulopuheen mukaan hiljenee ja lämpenee selvästi - pian selviää pitääkö tarina paikkaansa, kun saan omani.

        Itse tilasin muovin Hoversportista Oulusta http://www.hoverfin.com hintaan 115 eur matkahuollon toimituskuluineen.

        Mitkä on kokemukset nyttemmin tuosata pohjapanssarista?
        Hiljenikö kuultavasti?


      • tukato kirjoitti:

        Mitkä on kokemukset nyttemmin tuosata pohjapanssarista?
        Hiljenikö kuultavasti?

        En tiedä hiljenemisestä mutta se suojelee moottoria ja sen oheistekniikkaa talvisilta suolaruiskeilta maksaen itsensä nopeasti takaisin.

        Minulla on jo neljäs Fiiu menossa matkailukorilla ja jokaiseen olen sen laittanut jos sitä ei ole tehty jo aiemmin. Kahdessa viimeisessä se on tehtaan jäljiltä.


    • lahjomaton

      Olisko tuota vastaavan voinut itse tehdä - yhtä hyvän jos ei parempaa mutta halvemmalla?

      • volsu

        Varmasti pystyy itsekin tekemään, paremmankin. Metallisena tulee tukevampi, lasikuitumies väkästää muotin ja valaa omatekoisen jne. Itselläni ei vaan ole aikaa ja kiinnostusta ryhtyä askarteluun tässä asiassa, harrastan mieluummin jotain muuta.


    • apani2591

      Osta Virosta maksaa noin 35 euroa Terv.Kari

    • Reinottaa

      Olen täällä Lukkarinkadulla vähän "uuvahduksissa" Joksuni siellä palstalla kovin touhukkaana taas.

    • Sujauttelemalla

      Vielä kun tuohon öljypohjanväliin saisi sujautettua pahviputkenpäät, saisi moottorinkin lämmitettyä vaikka Rumatikillä.

    • Joksukuopiosta

      Lasten pulkan näppärämies asentaa pohjaan tuulisuojaksi helpolla nippusiteillä.

    • Palstavahti1

      Toinen vaihtoehto Wolkkarin sisälokasuoja nippusiteillä kiinni

      • hyytävän-kylmää

        Suojaako se volkkaria niin, että lämmin ei pääse sisälle.


    • hyväbiili

      Kyllä kyllä suojaa. Sen takia voi suositella myös Fiattiin

    • ducatoon
      • Anonyymi

        Itsellä huono kokemus moisesta suojasta. Suojan suojassa tiesuola ”söi” tehostajan putket ja tehostajan ulkovaipan puhki. Dugato 2.3 multijet -08
        Lisäksi oljypohjan takaosa ”ruvella” tuli vielä öljypohjan vaihtokin.
        Tuo hieno lasikuitusuoja esti tehokkaasti moottorin alapuolen pesun tiesuolasta.
        Ne jotka näitä suojia suunnittelee, kannattais kiinnittää erityistä huomiota suojan pikakiinnintämiseen. Eikä laitaa ” miljoonaa” peltiruuvia.

        Nyt kun kaikki on korjattu, tulen kehittämään ja valmistamaan ja testaamaan pikakiinnitykset.


    • Anonyymi

      Pohja"panssari" suojaa talvella ajoviimalta moottoritilaa, estää myös huohotti en jäätymistä kunhan muista pakkasilla laittaa myös maskinsuojat.

      • Anonyymi

        Nimenomaan näin ja tosiaan maskin suojauksen unohtaminen voi tulla kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan näin ja tosiaan maskin suojauksen unohtaminen voi tulla kalliiksi.

        Pakkasilla syytä pitää auto piuhassa ennen kuin lähtee ajamaan tai Webasto päälle ennen ajoa. Moottorin kun antaa lämmetä ensin ja sitten vasta liikenteeseen. Ajoviima pakkasilla se mikä pahinta.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3573
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      162
      2191
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1891
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1782
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      362
      1211
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      53
      964
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe