Palstan joulu

niin.

Meinaatko viettää joulun palstalla vai menettekö jonnekkin äidin tai sukulaisen luokse? Ostatteko joulukuusen ja laitatteko jouluvaloja?

27

241

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menen perheeni luo jouluaattoa viettämään. Siellä meitä on iso porukka :)
      Muuten vietän joulun ihan rauhassa ja yksin!!!
      Pidän lomaa ihmisistä :D

Joulukoristelut pidän aika simppeleinä, kynttilöitä ja kauniita joulupalloja pöydälle vatiin ja ikkunoissa on tähdet.

• mies..

Varmaan vietän aaton ja sitä seuraavan päivän ainakin vanhempien ja isovanhempien seurassa kuten yleensä jouluna.
      Ideaalitilannehan olisi tietenkin että löytäisin pikaisesti naisen jolloin voisin viettää joulun hänen kanssaan mutta tämän toteutuminen on hyvin epätodennäköistä :(

• Örkki

Minä menen perheenityköö joulupöperöil, ja jos jaksan ni menen illalla baarii.
      Siel paljo yksinäisii jouluu viettämässä.

• Dekkarijoulu

Vietän joulun palstalla ja dekkareita lukien. Ei tule kuusta eikä jouluvaloja. Jotain jouluruokaa aion kumminkin laittaa.

• Kiltti atm

Olen yksin kotona palstailemassa ja välillä runkkaan ja juon kaljaa. Minua ei rakasta kukaan joulunakaan.

Varmaan moni nainen ostaa jännämiehilleen paljon lahjoja vaikka saavat nyrkistä. Jännämiehet ei jää joulunakaan ilman pillua.

• kunnon atm

Olen vanhempieni luona. Jos olisin pikkurikollinen, pahoinpitelijä, sekopää tai muuten vain huono mies, olisin tyttöystäväni kanssa - jota minulla siis kunnon miehenä ei tietenkään ole.

• Jaan joululoman (joulu uv) perheen ja Jännämiehen kesken. Menee vähän hankalaksi, mutta vielä ei olla siinä vaiheessa, että kutsuisin Jännämiehen suvun joulun viettoon.

• Niin ja palstallakin ehdin notkua, en minä koko aikaa jaksa ihmisiä ympärilläni ;)

• 1+6

Ootkos helka nyt kuinka kauan jo tapaillut miestäsi?

• 3+3

Menen aattona vanhempieni luokse ja lähden tapanina kotiin että pääsee seuraavana päivänä taas töihin. Jos olisin jännäjenna niin mukanani olisi myös poikaystävä. Mutta onneksi voin halia koiraa sentään jouluna :)

• ölölölölölölöööööööö

Minä vointulla helkalle pukiks joulupäivänä.

• Mie en ole koskaan noist jouluvaloista paljon perustannu. Turhia härpäkkeitä. Tosin ovatten ihan mukavia ko käy käppäilemässä tyhjillä kaduilla ja kahtelemassa mimmottiis muut ihmiset on laittan.

Yleensä keräännytään porukoille viettämään joulua ja lahjoja jakamaan, mutta tämä joulu ja uusivuosi on poikkeuksellinen ko nuo karkaavat etelään äiteen synttärilahjana.
      Eli kaiketi sitä tullee käytyä siskoni ja tämän miehen luona kylässä viettämässä hetki aikaa ja sitten jotain mitä keksii ihte häröillä.

• 12+15=?

Joulu on näin 30v sinkkumiehelle kyllä yhtä tuskaa, edes töihin ei voi paeta kun on joululoma.

Joudun varmaan lähtemään eläkkeellä olevien vanhempieni luo Itä-Suomeen maaseudulle 400km päähän. Istun siellä sitten vanhempieni kanssa jouluaaton ja sitä seuraavan päivän, puhumme jotain, syömme ja sitten 26. päivä palaan takaisin kotiin. Vanhempani eivät ole mitään kauhean puheliaita ihmisiä eivätkä he oikeastaan vietä edes jouluakaan, edes joulukuusta ei ole heillä tainnut olla lapsuuteni jälkeen. Kotiseudulla käyn paria sukulaista moikkaamassa ja siinäpä se, ei siellä ketään ystävääni ole enää vuosiin asunut vaan he ovat kuka missäkinpäin Suomea perheidensä kanssa joulua viettämässä.

Olen tässä kyllä ajatellut että yrittäisin ottaa yhteyttä erääseen naiseen jonka kanssa tapailin viime talvena, tiedän ettei hänelläkään ole varmaan mitään joulua eikä seuraa, ellei sitten ole eromme jälkeen uutta miestä löytänyt. Kynnys ottaa yhteyttä henkilöön joka on tehnyt selväksi ettei halua pitää minuun yhteyttä masennuksensa takia on kuitenkin hyvin korkealla. Ehkä hätäinen tekstari 23.12 töistä lähtiessä tulee lähetettyä, jos saan myönteisen vastauksen jään kotiin ja vietän joulunpyhät hänen kanssaan tai jos ei mitään vastausta tai se on kielteinen, niin sitten hyppään illalla lentokoneeseen ja tylsistyn kuoliaaksi.

• Kіs-kіsu

Hölmö. Nainen loukkaantuu ikihyviksi, jos ehdotat jotain viime tipassa. Mikset kutsu luoksesi glögille jo ennen joulua?

• 12+15=?
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Hölmö. Nainen loukkaantuu ikihyviksi, jos ehdotat jotain viime tipassa. Mikset kutsu luoksesi glögille jo ennen joulua?

Niin, mietin kyllä tuotakin. Mutta kynnys ottaa yhteyttä on todella korkea. Nyt en ole mitään viestiä hänelle 2kk aikana laittanut, ja viimeisimpään kahteen viestiin sain vain tylyt vastaukset ettei hän voi pitää yhteyttä juuri sinä päivänä kun laitoin viestiä.

En oikein tiedä mitä hänelle enää ehdottaisin? Tuo glögi-kutsu tuntuu vähän liian teennäiseltä. Mutta ehkä voisin hänelle vaikka pari päivää ennen joulua jonkin sellaisen viestin laittaa jossa totean viettäväni joulun yksin ja hänen seuransa olisi minulle todella kaivattua. Mutta sitten siinä on se vaarana että joudun jäämään yksin kotiin ihan kaiken varalta kun vastausta en välttämättä ihan heti saa tai jos saan niin se on epäselvä eikä mikään lupaus.

• erkki-täti
        12+15=? kirjoitti:

Niin, mietin kyllä tuotakin. Mutta kynnys ottaa yhteyttä on todella korkea. Nyt en ole mitään viestiä hänelle 2kk aikana laittanut, ja viimeisimpään kahteen viestiin sain vain tylyt vastaukset ettei hän voi pitää yhteyttä juuri sinä päivänä kun laitoin viestiä.

En oikein tiedä mitä hänelle enää ehdottaisin? Tuo glögi-kutsu tuntuu vähän liian teennäiseltä. Mutta ehkä voisin hänelle vaikka pari päivää ennen joulua jonkin sellaisen viestin laittaa jossa totean viettäväni joulun yksin ja hänen seuransa olisi minulle todella kaivattua. Mutta sitten siinä on se vaarana että joudun jäämään yksin kotiin ihan kaiken varalta kun vastausta en välttämättä ihan heti saa tai jos saan niin se on epäselvä eikä mikään lupaus.

No voisitko laittaa vaikkapa sellaisen viestin, että viettäisit mieluiten joulunpyhiä naisen kanssa, ja kertoisit että vaihtoehtona olisi lähteä kotiväen luokse (mikä ei sinua suuremmin innosta)?

Miksi on vaikeaa olla suora ja rehellinen? Usein juuri sillä, että paljastaa rehellisesti vaikuttimensa ja heikot kohtansa on seurauksena se, että asiat sujuvatkin parhaiten päin. Enemmistö ihmisistä on hyväntahtoista porukkaa (kuten sinäkin ja varmaan se sinun naisesikin) joille voi ihan hyvin olla rehellinen.

Itse sinun asemassasi kertoisin just niinkuin asia on, ja pyytäisin naista joulukaveriksi. Teillä olisi tässä vielä hyvin aikaa järjestelläkin kaikenlaista mukavaa.

• back in the 90's
        erkki-täti kirjoitti:

No voisitko laittaa vaikkapa sellaisen viestin, että viettäisit mieluiten joulunpyhiä naisen kanssa, ja kertoisit että vaihtoehtona olisi lähteä kotiväen luokse (mikä ei sinua suuremmin innosta)?

Miksi on vaikeaa olla suora ja rehellinen? Usein juuri sillä, että paljastaa rehellisesti vaikuttimensa ja heikot kohtansa on seurauksena se, että asiat sujuvatkin parhaiten päin. Enemmistö ihmisistä on hyväntahtoista porukkaa (kuten sinäkin ja varmaan se sinun naisesikin) joille voi ihan hyvin olla rehellinen.

Itse sinun asemassasi kertoisin just niinkuin asia on, ja pyytäisin naista joulukaveriksi. Teillä olisi tässä vielä hyvin aikaa järjestelläkin kaikenlaista mukavaa.

Tein juuri noin joskus reilu vuosikymmen sitten. Laitoin naiselle jonka kanssa olin tapaillut koko kesän ja syksyn joulukuussa viestiä että voisimmeko viettää joulun yhdessä. Sain vastaukseksi niin tylyn vastauksen että meni koko joulu pilalle vaikka olimme "eronneet" ihan vain naisen "kiireiden" takia eikä minkään riitojen tai kolmansien osapuolten

• 12+15=?
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Rohkaistuin ja laitoin naiselle viestiä klo. 13 aikoihin tänään, enpä saanut yhtään mitään vastausta... :/

Ei olisi ehkä kannattanut kun nyt on mieli entistäkin enemmän maassa.

• viime tipassa?
        12+15=? kirjoitti:

Rohkaistuin ja laitoin naiselle viestiä klo. 13 aikoihin tänään, enpä saanut yhtään mitään vastausta... :/

Ei olisi ehkä kannattanut kun nyt on mieli entistäkin enemmän maassa.

Mikset ollut ajoissa asialla?

• 12+15=?
        viime tipassa? kirjoitti:

Mikset ollut ajoissa asialla?

Milloin se ajoissa olisi oikein ollut?

Enhän minä naista tälle iltaa seuraksi pyytänyt vaan huomiselle.

Ja kai se pelko kielteisestä/ilkeästä vastauksesta masensi niin etten sitä halunnut tehdä ennen kuin oli pakko. Nyt on ollut mieli maassa yhtäjaksoisesti tuosta viestin lähettämisestä saakka

• 2+6

Minulla on työnalla yks netistä löytynyt nainen. Ei olla vielä tavattu mutta ollaan suuniteltu että jompikumpi matkustaa toisen luo pyhien ajaksi. Tapaaminen on jo varma kun kumpikin joutus muuten yksin olemaan.
      Tästä saattaa tulla elämäni paras JOULU.

• 3+16

Hienoa, onnea teille

• Ikisinkku M

Kinkku sulamaan, käynti maalla ja paluu takaisin kinkunpaistoon tai sitten niin että kinkku sulamaan, paisto jä käynti maalla sitten jossain vaiheessa vapaita. Joulukuusta en laita enkä valojakaan, joku kynttilä saattaa palaa jossain vaiheessa.

• Molemmat vanhemmat yllättäen kutsuivat joulupäivälliseksi jouluaatoksi. Periaatteessa luxusta mutta toisaalta kiusallinen valintatilanne. :-o

• atm alkkis

Isän luona kännissä, sitten 100 päivää ilman viinaa.

• 12+3

Täällä joulua juhlitaan vasta 25. päivä. Aattona käymme vävyn vanhempien luona illallisella. Joulua vietämme suvun kesken tyttären ja vävyn luona, missä olen maleksinut jo toista viikkoa. Tämä on heidän ensimmäinen järjestämänsä joulu, siksi merkityksellinen. Joulupöytään kuuluu perinteisesti kalkkunaa, kinkkua ja brysselinkaalia, tytär vaatii Suomesta lanttu- ja porkkanalaatikot, mitkä köllivätkin parhaillaan uunissa. Lisäksi teimme tähtitorttuja (taateleista) ja ihmisillä on hyvin hauskaa kertoessamme, että ruotsalaisten mielestä ne ovat natsisymboleja. Vävy on kunnianhimoinen kokki ja valmistaa uunijäätelön, jonkin oikein hankalan ja monimutkaisen mallin, helppous ei ole hänen mieleensä.

Joulukuusi on koristeltuna ja jouluvaloja maltillisesti. Jotkin talot ovat kuin amerikkalaisesta joulupainajaisesta, monissa ei ole koristelua lainkaan. Ystäviä ja työtovereita muistetaan täällä mielestäni ahkerammin kuin Suomessa, esim. postinkantajalle jätetään lahja, pikku muistamisia ja kortteja kiikutetaan edestakaisin.

Keskiyön messu on yhdeksältä (!) koska keskiyö olisi liian myöhään perheille ja ihmiset olisivat jo liian kännissä. Me emme käy kirkossa, eikä messu ole muutenkaan kovin tärkeä nykyään. Entisessä kotimaassani kaikki kynnelle kykenevät lähtivät messuun, joka tosiaan oli keskiyöllä. Ja ihmiset olivat hyvin humalassa ;D

Palaan tapaninpäivänä, toivottavasti en liian krapulassa, tulee pitkä päivä ja Suomessa olen vasta seuraavan vuorokauden puolella.

• sinkku 34.

Vietän joulua exän kanssa. Kotiin se ei voi mennä koska sen mies juopottelee. Käytin tilaisuuden hyväksi ja panin exääni eilen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3475
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2951
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2819
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1897
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1132
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1111
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      200
      1059
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      889
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      874
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      869
    Aihe