Cockblocking

30+30

35

1589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinäinen nainen

En käy baareissa eikä minulla ole kavereita joten omalta kohdaltani en osaa sanoa, mutta kyllä muut naiset varmasti tuota tekevät.

• niin kovin tyypillistä

Eheh. Nytkö vasta tästä puhutaan? Miehet vois kiinnittää naisten väliseen käytökseen ja kateuteen enemmän huomiota ja opetella vaikka vähän psykologiaa. Se joukon pantavin ei välttämättä ole koskaan se luonteeltaan paras ja järkevin valinta, mutta sitähän miehet ei älyä. Kunhan ulkoiset kriteerit täyttyy. Ei väliä vaikka traumatisoi lopulta yhteiset lapsetkin tai vielä pahempaa. Kunhan on muodollisesti pätevin.

• ATMaisteri
        niin kovin tyypillistä kirjoitti:

Eheh. Nytkö vasta tästä puhutaan? Miehet vois kiinnittää naisten väliseen käytökseen ja kateuteen enemmän huomiota ja opetella vaikka vähän psykologiaa. Se joukon pantavin ei välttämättä ole koskaan se luonteeltaan paras ja järkevin valinta, mutta sitähän miehet ei älyä. Kunhan ulkoiset kriteerit täyttyy. Ei väliä vaikka traumatisoi lopulta yhteiset lapsetkin tai vielä pahempaa. Kunhan on muodollisesti pätevin.

"Eheh. Nytkö vasta tästä puhutaan? Miehet vois kiinnittää naisten väliseen käytökseen ja kateuteen enemmän huomiota ja opetella vaikka vähän psykologiaa. Se joukon pantavin ei välttämättä ole koskaan se luonteeltaan paras ja järkevin valinta, mutta sitähän miehet ei älyä. Kunhan ulkoiset kriteerit täyttyy. Ei väliä vaikka traumatisoi lopulta yhteiset lapsetkin tai vielä pahempaa. Kunhan on muodollisesti pätevin."

Onneksi naisille tärkeää on vain rehellisyys ja luotettavuus. Naisia ei kiinnosta miehen pituus, harteikkuus, koulutus, tulot, johtajan asema kaveripiirissä, jne.

• Uli uli
        niin kovin tyypillistä kirjoitti:

Olet tekopyhä. Kukaan ei ole väittänyt että ulkonäkö olisi se tärkein mutta et voi sinäkään kiistää etteikö sillä olisi väliä. Te naiset olette ihan yhtä pinnallisia, ellei jopa enemmän kuin miehet. Nyt ei ollut edes kyse pariutumisesta vaan naisten välisestä kilpailusta ja kateudesta. Tuo cockblocking on hyvinkin yleinen ilmiö johon törmää jatkuvasti, baareissa on vakiona aina sellainen naisporukka joiden osapuolet ovat keskenään eri tasoa ja se ryhmän suosituin ja kaunein on muiden naisten kateuden kohde. Ne rumemmat tekevät kaikkensa sabotoidakseen sen kauniimman mahdollisuudet miesten saantiin.

• blockbusters ltd
        Uli uli kirjoitti:

Olet tekopyhä. Kukaan ei ole väittänyt että ulkonäkö olisi se tärkein mutta et voi sinäkään kiistää etteikö sillä olisi väliä. Te naiset olette ihan yhtä pinnallisia, ellei jopa enemmän kuin miehet. Nyt ei ollut edes kyse pariutumisesta vaan naisten välisestä kilpailusta ja kateudesta. Tuo cockblocking on hyvinkin yleinen ilmiö johon törmää jatkuvasti, baareissa on vakiona aina sellainen naisporukka joiden osapuolet ovat keskenään eri tasoa ja se ryhmän suosituin ja kaunein on muiden naisten kateuden kohde. Ne rumemmat tekevät kaikkensa sabotoidakseen sen kauniimman mahdollisuudet miesten saantiin.

Luuletko ettei se kaunis nainen tajua tuota? Jos nainen ei ole ihan daiju niin osaa kyllä kiertää tuon hyvinkin helposti hankkii uusia, parempia kavereita.

Mutta ovatko miehet sitä mieltä ettei heidän piireissään tapahdu pussyblokkausta?

No, väliäkö noilla, teinien leikeillä.

• Ei voi kun nauraa
        blockbusters ltd kirjoitti:

Luuletko ettei se kaunis nainen tajua tuota? Jos nainen ei ole ihan daiju niin osaa kyllä kiertää tuon hyvinkin helposti hankkii uusia, parempia kavereita.

Mutta ovatko miehet sitä mieltä ettei heidän piireissään tapahdu pussyblokkausta?

No, väliäkö noilla, teinien leikeillä.

Ja taas asia mitätöity jonkun asiasta tajuamattoman naisen toimesta, cockblokkaamista tapahtuu ihan aikuistenkin keskuudessa eikä vain teinien. Se kaunis nainen ei välttämättä tajua että ne muut yrittää cockblokata koska ne kaverit saattavat tehdä sen niin hienovaraisesti tai sillä tavalla ettei siitä heti huomaa mistä on kysymys. Naiset ovat muutenkin niin laumasieluisia etteivät hylkää kavereitaan ihan tuosta noin vaan.

• meinaatko
        Ei voi kun nauraa kirjoitti:

Ja taas asia mitätöity jonkun asiasta tajuamattoman naisen toimesta, cockblokkaamista tapahtuu ihan aikuistenkin keskuudessa eikä vain teinien. Se kaunis nainen ei välttämättä tajua että ne muut yrittää cockblokata koska ne kaverit saattavat tehdä sen niin hienovaraisesti tai sillä tavalla ettei siitä heti huomaa mistä on kysymys. Naiset ovat muutenkin niin laumasieluisia etteivät hylkää kavereitaan ihan tuosta noin vaan.

Itse olet nainen naislaumassa?

• blockbusters ltd

Luepa tekstini ajatuksella uudelleen. Etenkin kohta "jos nainen ei ole ihan daiju...". Katso samalla väitinkö jossain kohtaa että teinien leikkejä leikkivät ainoastaan teini-ikäiset? Niin?

• ht ...

No ainakin osan noista nyt kyllä naisten pitäisi helposti tajuta. Ne on välillä miehenkin näkökulmasta niin selkeitä. Ja tota todellakin tekee myös ihan ne kolmekymppisetkin naiset, ei vain teinit.

Ainakin itselläni oli kerran tuollainen vähän humoristisen selväkin tilanne, kun juttelin naiselle baarissa ja naisen kaveri joka ei ollut yhtään innoissaan päätti sitten valehdella naisten yhteisen ammatin sitä kysellessäni. Ja se nainen kenelle juttelin joutui sitten ehkä hieman nolosti heti korjaamaan sen valheen ja kertoi totuuden. Kyllä noita naisia todellakin löytyy, jotka heti lähtevät sabotoimaan kavereidensa juttelua miesten kanssa.

En kyllä tiedä sanoisinko että tuo olisi suoranaisesti kateutta. Ehkä välillä sitäkin. Mutta luulen että monesti vaan sitä, että useimmiten joku alle yksi kymmenestä naisesta baareissa tuntuu kiinnostuvan ainakin omani kaltaisesta ulkonäöstä. Joten luultavasti kyse on vain siitä että hyvin harvoin sattuu sellaista naisten kaverusparia että molemmat kokisivat miehen viehättävänä. Ainakin jonkun kaverusporukan naisen mielestä mies on aina inhottava, joten nainen yrittää hankkiutua miehestä eroon. Tuota sitten korostaa se mahdollinen kateus ja mustasukkaisuus siitä kaverista (kun on lähdetty yhdessä viihteelle, niin ei haluta että joku mies sitä "pilaa").

• Sonne

Olen luultavasti ainoa paikalla olevista, jolla on varsin rattoisa baaritausta takanaan. Siis olen kundi, ja mua on paha blokata, koska seison pöydällä.

(Reps)

• Sonne

Cockblo... Siis mikä vit*u?

Ikinä kuullutkaan.

(Naurua)

• asdasdasddas

Olet mies? Olen koko ajan luullut sinun olevan nainen.

• Sonne

• stadin friidu

• Sonne
        stadin friidu kirjoitti:

Oonksmä nyt taas in, kun kuuntelin tuon? :D

Mä pidän siitä. Mä nyt pidän milloin mistäkin. Kyllä se siitä vaihtuu. Kaikki vaihtuu.

(Naurua)

• stadin friidu
        Sonne kirjoitti:

Mä pidän siitä. Mä nyt pidän milloin mistäkin. Kyllä se siitä vaihtuu. Kaikki vaihtuu.

(Naurua)

Goa-trance oli se in juttu, kun viimeksi tuollaisia kuuntelin. :D Ei ole mitään masentavampaa kuin teknoskene...

• Sonne
        stadin friidu kirjoitti:

Goa-trance oli se in juttu, kun viimeksi tuollaisia kuuntelin. :D Ei ole mitään masentavampaa kuin teknoskene...

Etkö tiennyt, että minä olen immuuni toisten masennukselle. Mä en vain kohtaa sitä.
        Mussa on jokin valmistusvirhe, josta kuittailen.

(Reps)

• stadin friidu
        Sonne kirjoitti:

Etkö tiennyt, että minä olen immuuni toisten masennukselle. Mä en vain kohtaa sitä.
        Mussa on jokin valmistusvirhe, josta kuittailen.

(Reps)

Super-egot kilpailemassa huomiosta märässä metsässä. Kaikki miehet sellaisia kieronnäköisiä, vitivalkoisia ja naismaisia. Sit dissataan ja voittaja JOKU. Mul on muutakin tekemistä...

• herrasnaissääntöjä

"Huomaatteko naiset itse syyllistyvänne tähän?" - Tietysti. Syynä ei kylläkään ole mikään kateus vaan kaverin tilanteesta pois auttaminen. Monesti baarissa iskemään tulevat miehet muuttuvat sokeiksi valitsemansa kohteen hellävaraiselle ja jopa suoralle torjumiselle, tällöin on ns. sisarussopimuksen mukaista auttaa kaveri eroon epäviehättävästä iskijästä cockblokkaamalla. Hyvin yleinen käytäntö.

• En ole koskaan moiseen ilmiöön törmännyt omassa kaveripiirissäni, olen kyllä kuullut siitä.
      Me kun lähdetään ulos iltaa viettämään kavereiden kanssa, niin kyllä se melkein on enemmänkin kannustamista, että menis juttelemaan kiinnostavalla miehelle, tai sitten itse toimii vähän niinkuin wingmanina siinä ja jos siihen porukkaan joku kiinnostunut mies eksyy, niin kaikki otetaan se innolla mukaan juttuihin ja tanssimaan, ja sitten aina sopivasti jätetään ne kahdestaan juttelemaan :D
      Ei ole koskaan ollut kilpailua miehistä, meillä on onneksi kaikilla niin erilainen miesmakukin, ettei tarvitse huomioo kerätä samoilta miehiltä.

• internaattiobservaat

No sä olet epäilemättä siellä blokkaajien puolella, niinhän sä toimit täälläkin. Äskenkin yritit blokata stellua.

• internaattiobservaat kirjoitti:

No sä olet epäilemättä siellä blokkaajien puolella, niinhän sä toimit täälläkin. Äskenkin yritit blokata stellua.

Mielipiteen sanominen ja keskustelu eivät ole blokkausta. Ja täällä on vähän paha blokkailla kun ei edes tiedä mistä pitäisi kilpailla ja että onko edes kilpailua :D

Se on ehkä outoa joidenkin mielestä, että arvostelen myös myös oman sukupuoleni edustajia, mutta näin olen aina tehnyt jos tulee tarve pikkasen kommentoida. Samalla tavallahan mä olen arvostellut naisia mm. siitä, ettei ne voi tehdä aloitetta tms.

• internaattiobservaat
        pimppaloora kirjoitti:

Mielipiteen sanominen ja keskustelu eivät ole blokkausta. Ja täällä on vähän paha blokkailla kun ei edes tiedä mistä pitäisi kilpailla ja että onko edes kilpailua :D

Se on ehkä outoa joidenkin mielestä, että arvostelen myös myös oman sukupuoleni edustajia, mutta näin olen aina tehnyt jos tulee tarve pikkasen kommentoida. Samalla tavallahan mä olen arvostellut naisia mm. siitä, ettei ne voi tehdä aloitetta tms.

Ok, esität tyhmää, tai sit olet sitä. Blokkarin puolustus.

Täs kommassa: "Ehkä teidän kahden pitäisi sitten pariutua keskenänne. Ai niin mut eihän teille kummallekaan kukaan kelpaa, kun olette niin täydellisiä." kyseessä oli ihan asiapitoinen keskustelu?

Mut esitä vaan blokkauksesta tietämätöntä, se sopii sun rooliin mainiosti :D Sä oot sentää onneks wayyyy above it all :D

• stellu loistaa
        internaattiobservaat kirjoitti:

Ok, esität tyhmää, tai sit olet sitä. Blokkarin puolustus.

Täs kommassa: "Ehkä teidän kahden pitäisi sitten pariutua keskenänne. Ai niin mut eihän teille kummallekaan kukaan kelpaa, kun olette niin täydellisiä." kyseessä oli ihan asiapitoinen keskustelu?

Mut esitä vaan blokkauksesta tietämätöntä, se sopii sun rooliin mainiosti :D Sä oot sentää onneks wayyyy above it all :D

"Epäkelvon miehen lapsella nyt ei sinänsä ole niin kauheasti väliä, eihän sitä kersaa edes itsekään jaksaisi katsella jos se olisi puoliksikaan yhtä vittumainen kuin isänsä."

• bumlebum

Jos naisen ympärillä kateellisia "ystäviä" kertoo se jo naisestakin paljon. Tiedän, että on olemassa persoonat jotka eivät siedä vieressä yhtä kaunista naista, kavereita, ystäviä, tarkoituksella hakevat piiriin (rumia, läskejä) sellaisia jotka sitten nuolevat persettä, ihanoivat, eivätkä vie huomiota.

Omassa ystäväpiirissäni ei ole sellaisia naisia. En sano, että kaikki ollaan niin kauniita, mutta ei mitään rumiakaan. Ystävättäret ovat kauniita ja en ole kateellinen. Jokainen on kaunis omalla tavalla, jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolet jne. Miksi edes vertaa itseä muihin. Jos joku pitää mun ystävästä ei se ole minulta pois, koska kyseinen mies ei ole siten minulle tarkoitettukaan. Yksinkertaista.

Baareissa tyttöporukassa autetaan toisiamme, jos näkee että kaveri ei ole kiinnostunut eikä pääse äijästä eroon, niin kyllä se äijä saadaan nopeasti vekeen. Tai jos tiedän ettei kaveri edes halua jutella, tutustua voin heti alkuun blokata koko tilannetta lähettämällä äijää muualle yrittämään. Ja jos toisiinpäin näen, että ystävä halua jutella jätkän kanssa niin mielellään siirryn sivulle ja annan niiden olla.

Turha miesten on edes kommentoida naisten juttuja, kun eivät todellakaan tiedä mitä naisten välillä tapahtuu ja miksi.

• "Turha miesten on edes kommentoida naisten juttuja, kun eivät todellakaan tiedä mitä naisten välillä tapahtuu ja miksi."

Amen.

• Panijamies
        helka kirjoitti:

"Turha miesten on edes kommentoida naisten juttuja, kun eivät todellakaan tiedä mitä naisten välillä tapahtuu ja miksi."

Amen.

Mies ymmärtää naisen psykologiaa monin verroin paremmin kuin nainen itse. Miehen on pakko ymmärtää, jotta hän saisi naiselta pillua. Nainen taas toimii vaistonsa varassa eikä hänen tarvitse analysoida omaa pillunjakologiikkaansa, koska hän on joka tapauksessa vonkauksen kohde eikä hänen tarvitse ymmärtää sen paremmin omaa toimintaansa kuin miehen toimintaa - nainen saa miehen aina halutessaan.

• Sonne
        Panijamies kirjoitti:

Mies ymmärtää naisen psykologiaa monin verroin paremmin kuin nainen itse. Miehen on pakko ymmärtää, jotta hän saisi naiselta pillua. Nainen taas toimii vaistonsa varassa eikä hänen tarvitse analysoida omaa pillunjakologiikkaansa, koska hän on joka tapauksessa vonkauksen kohde eikä hänen tarvitse ymmärtää sen paremmin omaa toimintaansa kuin miehen toimintaa - nainen saa miehen aina halutessaan.

Kiitos tuon, aikaa jää muuhun.

(Naurua)

• mind games

En ole nähnyt. Kyllä mä olen nähnyt tuota edellä mainittua, kun joku epäviehättävä, epämiellyttävästi käyttäytyvä liimaantuu seuraan, niin muut naiset hommautuvat siitä eroon, kun se ei miellytä sitä kehen se liimaantui. Eikö tuo cockblocking ole lähinnä joku PUA-myytti?
      Sellaista olen nähnyt, että kauniista naisesta ei pidetä ja välttämättä yritetään tiputtaa hänet sosiaalisesti pohjalle ryhmässä ja naiset ovat jotenkin agressiivisia ilman syytä ja kun taas ryhmään tulee joku tavalisen näköinen käyttäydytään hyvin, ilman sen suurempaa näkyvää syytä.

• ei ole myytti

naisilla nyt vaan on tapana ohjailla toistensa parittelukäyttäytymsitä.

• Ex PUA

Ei sitä säännöllisesti tapahdu.

Mutta ehkä muistorikkain tapaus oli se, kun olin juuri tälle palstalle tullut ja olin kuuluisalla festarireissullani.

Siellä sain tältä eräältä blondilta "clossauksen" jota juhlin vielä festarien jatkopaikassa tanssimalla yhden blondin kanssa, ja sitten erään brunetinkin jonka kanssa touhu meni klähmimisen lisäksi ihan pussailemisen puolelle.

Sitä jatkui siinä pitkin iltaa, ja narikoilla tilapäisesti erosimme.

Sillä tosin oli mukana sellainen "granaatti" kuten slangi sanoo, ja pahintaa laatua oleva: katkera femakko.

Näin ne uudestaan pihalla, ja en muista mitä huikkasin tälle brunelle, jolloin femakko sanoi "oliko tuo hyvän yön toivotus vai SEKSUAALISTA HÄIRINTÄÄ?".

Minun ja brunetin leuka loksahti, että mitä vittua? Tässähän me ollaan seksuaalisesti häiritty kohta toisiamme jo hyvän aikaa joten ei kai sen nyt yllätyksenä pitäisi tulla. :D

Se jatkoi - kun tien toisella puolen poliisit raudoitti jotain miestä - voin kutsua noi poliisitkin tähän.

Tässä vaiheessa alkoi jo mennä minunkin naama näkkärille ja kysyin että ootko sä jokin feministi vai? Johon se sitten mykistyi vallan. Brunetti oli häpeissään, että ei vittu taasko tuon piti tehdä se.

Kieltämättä se olisikin ollut aika nähdä, kun poliisit juuri ovat tulleet aitojen rikollisten pidättämisreissusta, ja femakko huutaa hysteerisenä: "pidättäkää tuo seksikäs mies, se on kostuttanut kaverini pöksyt käyttökelvottomiks, ja mikä pahinta, minut jätettiin ilman!" Poliisin naamalle olisi tullut tonninseteli.fi-ilme, ja se olisi miettinyt että jokainen ymmärtäisi jos tämän seurauksena aseeni laukeaisi automaattisesti, vähintään yhden lippaan verran tuohon mursuun.

Joten tarinan opetus, jättäkää femakot kotiin.

Muuten taas ne ovat olleet vähäisempiä, mutta kyllä tuota cockblockausta tapahtuu, ja jopa joissain määrin ymmärrän sitä, kolmantena pyöränä ei ole kiva olla. Muutenkin on huomattavasti parempi tehdä niin, että skannaa sen yksinäisen naisen tai naisen joka on jossain porukassa jossa ei ole vaaraa että muut tuntee olonsa yksinäisiksi (olen kyllä kerran avannut porukalle, jossa oli upea nappisilmäinen brunetti, joka ainoana hymyili minulla, kaikki loput vittuilivat minulle solkenaan :D sain ne rauhoittumaan kyllä, mutta etenkin sen kaveri joka oli myös hyvännäköinen mutta ei ehä niin mieleeni, yritti silti loppuun asti varastaa shown).

SIlti se kaikkein päähän ottavin taisi olla siinä, kun pääsin juttuun erään naisen kanssa joka asuu tai silloin asui kotikaupungissani, ja se oli osallistunut missiskaboihin ja mallijuttuihin, se jostain syystä ei pannut pahakseen kuunella minun horisemistani, mutta kun sen ehkä vaatimattomampi kaveri huomasi saman, niin se luonnollisesti haki sen pois.

Olin tämän näköinen silloin: http://static.naamapalmu.com/files/ec/big/2rtahzmk.png

En tosin tiedä mihin tuo olisi johtanut, kyllä siinä hiljaksiin hiipi takaraivoon silloin että "ei helvetti, se tosiaan lähti tähän mukaan ja minulla ei ole hajuakaan mihin tämä on menossa!"

Kaverit tosin oli ihan vakuuttuneita jotka tuosta tiesi, sitä sitten sai kertoilla kuin melkein saatiin, tuon näköisen kohdalla jo tuo voitaisi laskea saamiseksi.

Vaikka tuo oli niitä puppe-aikojani, niin silti se muistutti pitkälti sitä mitä teen nykyään, eli juurikin miettimättä ja katsomaan mitä tapahtuu. Siinä ei paljoa rutiineja ehtinyt kaivelemaan.

• Eräästä tyttöparista toinen oli hyvin suostuvainen petipuuhiin, kun olin kuskina useammankin kerran niille ja oltiin porukassa lapsenvahteina. Tämä toinen blokkasi, kun toinen kysyi siltä, että antaako vai ei.

Blokkarilla vähän ikävä luonne edelleenkin.

Blokkari sanoi erästä nuorta miestä vain pukiksi. Eikä muka kiinnosta, vaan kummasti vain alkoi mieli tehdä, eikä varmasti ollut ensimmäinen kerta, kun samaan sänkyyn eksyivät.

• Kilpasiskot

Olen kirjoittanut usein naisten keskenäisestä kilpailusta ja aina ovat naiset tulleet kommentoimaan että ei sellaista ole, kuvittelet vain. Kai tämä on naisille joku tabu aihe josta ei saisi puhua.

• Sonne

Jos joku väittää että elämän luonne ei ole kilpaileva, niin mikä se sitten on?

(Naurua)

• mistä kilpaillaan?

Naisten keskenäinen kilpailu ei ole ystävien keskenäinen kilpailu. Joillakin ihmisillä on tietyn periaatteet ja prioriteetit elämässä, suhteessa, rakkaudessa jne. En hyväksy ystäviksi ihmisiä jotka voisivat olla minulle kateellisia, ovat kanssani kilpailuhenkisiä, mustasukkaisia ... en tarvitse sellaisia ihmisiä minun elämään.

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6819
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      817
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe