Rakastan raamatullisesti

Misu tääl

Mieheni ihana, puhdas, kohtelias, ei milloinkaan pahaa sanaa mutta yksi vika on. Hänellä useita rakastelukumppaneita. Ei kai se miesten mielestä vika ole vaan ansio:) Joka tapauksessa on ollut todella vaikeaa antaa käydä sekstaamassa muidenkin kanssa. Vuosia olen kiukutellut mutta nyt on käänne tapahtumassa. Olen itsekkin hieman seksihurjastellut jotta tietäisin miltä hänestä tuntuu mutta ei ne toiset tuoksu eikä maistu niin hyvälle ku oma pupuseni eikä muiden kanssa pelehteminen ole minun juttuni.- Olen ajatellut antaa hänen löytää itse omat tunteensa ku jos pakotan ja kyylään ja vaadin niin se ainakin ajaa hänet toisten herkkuja nuuhkimaan. Kaikkein parasta on antaa tunteiden kukkia vapaasti. Ei ketään voi omistaa eikä liikaa voi rakastaa. Ainut nurja puoli on tautipelko ku jollei siin tuoksinnassa muista et aidsiakin on taas liikkeellä enemmän ja kai siitä oltu hiljaakin mut näin pikkujouluaikaan kyl hyvä muistaa. Jos monen kans on niin kui voi olla varma ettei ne toisekin välillä hypi kukasta kukkaan tai pupusta pupuun??!!! Se on se mikä eniten rassaa ja miksi en itse voi heittäytyä libidon vietäväksi. Tunnen vastuuta enkä halua et pupusein tuntee kutinaa ja kirvelyä ja vielä pahempaakin... Haluan että hän iloinen ja terve ja koska hänkin välittää minusta sillä ihanalla omalla tavallaan eikä ikinä ole minkäänlaista häikkää terveydessä ollut. Aito rakkaus pitkämielinen :) Nää todella vaikeita asioita jos ne vaikeaksi tekee. Täytyy vaan luottaa rakkauteen, siihen aitoon mikä ei muistele kärsimäänsä...:) Erojakin olis vähemmän jos ihmiset ei olis liian ankaria toisilleen. Joku voi hermostua tästä jutusta mut täytyy muistaa että nämä ovatkin vain minun omia ajatuksia ja aivan turha on tulla haukkumaan. En kaipaa mitään kannanottoja. Jos haluatte moralisoida niin aloittakaa oma keskustelu.

11

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avoin poly

      Tautiriski on todellinen avoimissa suhteissa - ja ikävä kyllä monessa suljetussakin suhteessa, jossa toinen tai molemmat käy salaa vieraissa. Voithan omaa riskiäsi vähentääksesi aina käyttää miehesi kanssa kondomia, jos et luota siihen, että hän käyttää niitä muiden kanssa. Oletteko keskustelleet aiheesta? Tiedätkö, mikä hänen kantansa on siihen, millainen suojaus on riittävää ja mitä hän muiden kanssa käyttää? Suosittelisin sulle tautitestejä säännöllisesti, jos haluat jatkaa tämän miehen kanssa, erityisesti jos teet sen ilman suojausta.

      Avoimissa suhteissa useimmiten on linjaukset siitä riskin määrästä, jonka kumpikin osapuoli on valmis ottamaan. Esim. käytetäänkö yhdynnöissä kondomia vai myös suuseksissä? Mitä sitten tehdään, jos suojaus joskus pettääkin? Kumppanin on syytä olla tietoinen itseään koskevasta riskistä, se kuuluu avointen suhteiden perus-etiikkaan.

    • OoOoOoOo

      Proooovooo.

    • homma9

      Tämä oli todella mielenkiintoinen postaus... juurikin koska olen itse samanlaisessa tilanteessa. Päädyin avoimeen suhteeseen elämänvaiheessa, jossa seksuaaliset kokeilut ja niiden tuoma jännitys olivat elämässä keskisessä osassa ja ajatus avoimesta suhteesta kuulosti houkuttelevalta. Aluksi se olikin hieno idea, mutta en tiedä rupesiko sitten asioiden hidas eteneminen (emme löytäneet mielestämme seuraa yhteisiin puuhasteluihin), huonot kokemukset (epäonnistuneet kolmen kimpat, katkeruus miehen yksinhurjasteluiden jälkeen) vai kenties oma kyllästyminen satunnaiseen seksiin siihen, että tällä hetkellä tilanne harmittaa kovasti. Olen itse itse tilanteeseen päätynyt ja tiedän että toinen välittää kovasti mutta samalla hän kaipaa hirveästi muitakin naisia. Meidän seksimme on hyvää ja oikein nautinnollista, mutta kuten hän sanoo, vaikka olisin se paras ruoka maailmassa niin välillä tekee mieli jotain muutakin. Koska en halua sinun laillasi toista rajoittaa, olen sen sallinut. Mutta kyllähän se ahdistaa ajatella joka kerta, että mitä tapahtuu. Itse olen käsitänyt asian niin että meillä on niin erilainen suhtautuminen seksiin: itsellä jotain tuntemuksia pitää olla mukana että voin käydä vieraissa, mies taas ei tarvitse mitään. Ja sitä on vaikea ymmärtää koska oma kokemus on niin erilainen. Ei sillä, en halua varmastikaan kaikkien niiden kanssa suhdetta joiden kanssa olen sekstaillut, mutta silti se jokin pitää olla - ja ikävintä on se, että esim. harrastellessani seksiä eräänkin ihanan tyypin kanssa huomasin todella tunnelmaa laskevaksi seikaksi sen, ettei ole mahdollisuutta mihinkään sen enempään. Koska se vie sen tietyn jännityksen ja latauksen pois. Se on vain seksiä, lihanpalojen hankaamista toisiaan vasten, ei mitään sen enempää eikä vähempää.

      MItä tulee tuohon ettei toista voi omistaa tai muuttaa olen samaa mieltä. Ennen viime kevättä elättelin vielä toivetta, että mies jotenkin tulisi "järkiinsä" ja tajuaisi ettei muiden naisten kanssa ole niin hauskaa. Hän meni viikoksi Romaniaan maksullisiin naisiin (en hyväksy prostituutiota, mikä on myös yksi suhteemme kipukohta) ja vaikka ei niin hauskaa ollutkaan niin ei se mitään muuttanut. Tästä käsitin, että toista ei todellakaan voi muuttaa vaan pitää itse muuttua tai tehdä omat johtopäätöksensä. Et voi koskaan "vakuuttaa" toista siitä että sinä yksi olet se ainoa ja oikea, se on saduista ja Hollywoodin tarinoista se mielikuva. Näin ollen pitää tehdä se valinta, kestääkö sydän olla omistamatta vai käykö se ajan mittaan liian rankaksi. Itse olen pysynyt toistaiseksi, koska meillä on kuitenkin pohjimmiltaan paljon hyvää yhdessä - ja lisäksi olen vähän kyynistynyt sen suhteen, löytyisikö koskaan aidosti uskollista ja rehellistä miestä, koska nykyinen on niin rehellinen kaikessa hyvässä ja pahassa ja myös uskollinen niissä rajoissa, joita olemme sopineet.

      • eiainoamies

        Kaikki aviomiehet eivät käy Romaniassa huorissa. Hänellä ehkä on sellaisia perversioita, joista et tiedä mitään ja jotka hän toteuttaa noiden muiden naisten avulla. Sinuna eroisin, uskon että olet kaunis ihana nainen ja jos et ole ihan "ikäloppu", löydät vielä prinssisikin kunhan käytät hitusen järkeä valikoinnissa. Käsitin että lapsia ei ole, taas tämäkin ehkä miehen toiveesta?


    • yrkkö

      Joopa joo... meillä kävi avoimen suhteen kanssa niin että kauniimpi osapuoli rakastui toiseen ja itse tällä hetkellä "pölyttymässä" empä tiedä mitä tästä eteenpäin.

    • eienääavoimiasuhteita

      Olen itse ollut avoimessa suhteessa ja hyviä ystäviä oltiin, hyvin rakas minulle mutta nyt tilanne on toinen. Itseäni kiinnostaisi nyt vihdoinkin rauhoittua ja löytää kumppani jolla ei ole toinen jalka oven välissä eikä tiedä mitä haluaa vaan sekasotkuisemmaksi meni koko touhu. Minulle tuo ei sopinut kuin hetken. Kokemus toki sekin.

      • Luottamustilanteita

        Vakiintunut on hyvä koska ei joka käänteessä ole jättämässä jos elämässä tapahtuu jotain suunnittelematonta.


    • Osapäiväpuoliso

      Että "arvotaan" vierelle joku, joka on tosi kiinnostunut muista. Yhtä vaikeaa, kuin että puolisokseen ottaa sattumalta paikalla olevan kämppäkaverin, jolle olen tuo alle 1% elämästä - toki sellaisenaan mitä mainioin tilanne. Sitten jää tuo 99% vapaaksi muita tarkoituksia varten. Onko hyväkin juttu?

      • Osaonkokohyvää

        Eikö liki jokaisen avoimen suhteen puolisolla ole mm. työ, harrastukset, arkirutiinit, monet ystävät jne, jotka kyllä varaavat kalenterista sopivaksi katsotun ajan. Ei voi siis edellyttää avoimelta suhteelta muuta kuin osapäiväistä/osaviikkoista/osakuukautista/osavuotista puolisoa. Ei taida tuo 100% ajasta yhteistä toteutua lainkaan jatkuvasti...

        Tuo arpominen on vain osittain totta, koska etsimällä etsitään sopivaa. Ja kun on jo tutustuttu ei enää vastaavaa arpomista edes ole - paitsi ehkä muiden suhteen ja joidenkin aiheiden suhteen...tietysti ensitapaaminen voi olla monenkin yhteensattuman summaa...


    • ihmettätoivoen

      Aloittajan kuvaama tautipelko on totisinta totta jaa raastavaa. Kakkosmiehenä kuvaamasi mies ollut vuosia. Alkaa käydä mielen päälle, oma vaimo vain olla löpöttää onnessaan työkyvyttömyyseläkkeellä.

    • eikoskaanenä

      niin tuttu, olin itse 3v avoimessa suhteessa, miehellä muita naisia, oli kovin raskasta minulle, ei halunnut jatkaa ja lopetin
      Vaikea oli jopa päästä mulla siitä yli, annoin mennä liian pitkälle,
      Kokemus oli tämäkin, ja suhtessa oli mustasukkaisuutta jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe