yöllä alkanut kipu alaselässä

koskoo

Niin mikä hän lue juilii kun yöllä heräsin suhkot voimakkaaseen kipuun ikään kuin selkärangan aivan alaosassa pakaroiden välissä tuntuu kipu.oon tässä pari tuntia googletellu ja ainut mikä vastaa edes yhtään tätä oiretta ne niin on "ratsastus paikka oireilu" parempaa elämää sivustolla.

4

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskoo

Anteeksi huono kirjoitusasu tabletin autocorrectin mielestä noin on hyvä...tarkoitus oli kirjoittaa mikähän lie juilii.

• Hei!

Kertomasi perusteella on vaikea sanoa tarkalleen, mistä voisi olla kyse. Vaikka kipu alkoi yöllä, voi sen taustalla kuitenkin olla edellisenä päivänä tapahtunut vähäinen selän nitkauttaminen, joka puolestaan on voinut aiheuttaa lievän välilevyvaurion tai muun ärtymystilan selkärangan alueelle.

Ohimenevää selkäkipua voi hyvin hoitaa esim. muutaman päivän tulehduskipulääkekuurilla (esim. ibuprofeeni 600mg 1 x 3). Samoin kannattaa pyrkiä pysymään normaaliin tapaan liikkeellä. Tarkemmin selkäkivun eri syistä, oireista ja tutkimuksista voit lukea esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/selkakipu

Kuvaamasi "ratsupaikkaoireyhtymä" liittyy äkillisesti tulleeseen suureen välilevytyrään selkärangan alaosassa. Sen tyypillisiä oireita ovat mm. virtsaamisen aloitusvaikeus, virtsaumpi, ulosteen pidätyskyvyn vaikeus, puutuminen "ratsupaikka-alueella" sekä yleensä alaraajahalvausoireet. Tästä tuskin on tilanteessasi kyse.

Mikäli kuitenkin kipu yltyy hyvin hankalaksi tai siihen liittyy yllä mainittuja oireita, on välitön lääkärin arvio paikallaan.

Tsemppiä viikkoon toivotellen:

-Klinikin lääkäritiiimi

Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

• koskoo

Kiitos vastauksesta tässä päivän mittaan olen huomannut että istuminen ja siitä etenkin ylösnouseminen on se kaikkein kivulian asia hetken kun on jalkeilla kipu hellittää tai sitten jos makaa kyljellään.seljällään makaaminen ei myöskään ole kaikkein mukavin asento juuri nyt.minä kävin eilen olkapääni takia fysioterapeutilla ja hän ikäänkuin naksautti niveliä kohdilleen olkapäästä tai jotain vastaavaa.muuten en ole juuri fyysistä rasititusta kokenut eilissä päivänä.

• Ok. Todennäköisesti kivun taustalla on ärtymystila selässä, jota voit hyvin yrittää hoitaa tulehduskipulääkekuurilla tässä vaiheessa (sammuttelee elimistön ärtymysreaktiota ja vähentää paikallista turvotusta). Mikäli pelkkä ibuprofeeni ei vie kipua pois, myös parasetamolia voi ottaa lisäksi (1000mg 1-3 kertaa päivässä).

Mikäli kipu ei hellitä tämän viikon aikana, kannattanee sitten hakeutua lääkärin pakeille.

-Klinikin lääkäritiimi

Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe