Miten liitytään Luthersäätiöön ?

Ehkä tulisin

En oo paljoa lehdessä nähny ilmoituksia osaisko joku sanoa miten
siihen liitytää.

5

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä tulisin sanoi :
      Miten liitytään Luthersäätiöön ?

Liittyminen on vähän kimurantti juttu , mutta katso tuosta ja / tai soita suoraan
      jollekin säätiön pastorille - he auttavat sinua mielellään.

http://www.lhpk.fi/tiedotus/ukk/

Kuka lähetyshiippakunnan perustaa ja ketkä siihen kuuluvat?
      Hiippakunnan on perustanut 25 seurakuntaa valtuutettujen edustajiensa välityksellä. Sen perustaso on paikalliset seurakunnat. Hiippakunta rakentuu siten alhaalta ylöspäin. Hiippakunnan jäseninä ovat seurakunnat. Yksittäiset kristityt eivät voi liittyä jäseniksi suoraan hiippakuntaan, vaan he liittyvät jäseniksi omaan seurakuntaansa, joka liittyy hiippakuntaan. Hiippakuntaan voi liittyä uusia seurakuntia.

Mitä ovat hiippakunnan perustaneet seurakunnat?
      Nämä seurakunnat ovat itsenäisiä jumalanpalvelusyhteisöjä, joissa ihmiset kokoontuvat säännöllisesti rukoilemaan, kuulemaan evankeliumin saarnaa, nauttimaan ehtoollisen lahjan ja kokemaan näin kristittyjen yhteyttä. Seurakunnat ovat järjestäytyneet yhdistyspohjaisesti. Niillä on oma nimi ja ne vastaavat itse toiminnastaan. Ne ovat kutsuneet itsellensä pastorin, joka kantaa hengellistä vastuuta seurakunnasta. Jäsenyys seurakunnassa ei perustu asuinpaikkaan. Ne ovat näin malliltaan henkilöseurakuntia. Suurin osa näistä seurakunnista on syntynyt Suomen Luther-säätiön yhteydessä.

• kehitys kehittyy

Uskon että jatkossa perustetaan Suomeen uusi luterilainen kirkko. johon sitten hakeutuu uskovaiset ja sitten nykyiset kirkon aktiivit ja kirkossakävijät. Nykyinen kirkko jää sitten paremminkin nimikristityille, homoseksuaaleilla ja ääriliberaaleille. Varmaan ainakin messut tulee muuttumaan lähinnä nyt new-agemaisiksi "äiti-maa" messuiksi, joissa jokainen sitten palvelee millaista jumalaa nyt tahtoo palvoakaan.

• realismia

Ongelmana onkin rahoitus. Lähetyshiippakuntakin on omilla rahoillaan toimiva. Luterilaisesta kirkosta lähtevä pääsee veroista, mutta joutuu tietysti pitämän yllä näitä muita ryhmittymiä.

Luterilaisen kirkon verotuloilla pitämää kirkkoa on vaikea korvata näin pienessä maassa. L-hiippakuntakin kokoontuu adventistien tiloisssa.

Lähetyshiippakunta ei tietääkseni ole edes oma kirkko tai rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta (????) kuten ortodoksi, katolinen helluntai tai Vapaa kirkko.

• realismia kirjoitti:

Ongelmana onkin rahoitus. Lähetyshiippakuntakin on omilla rahoillaan toimiva. Luterilaisesta kirkosta lähtevä pääsee veroista, mutta joutuu tietysti pitämän yllä näitä muita ryhmittymiä.

Luterilaisen kirkon verotuloilla pitämää kirkkoa on vaikea korvata näin pienessä maassa. L-hiippakuntakin kokoontuu adventistien tiloisssa.

Lähetyshiippakunta ei tietääkseni ole edes oma kirkko tai rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta (????) kuten ortodoksi, katolinen helluntai tai Vapaa kirkko.

Olisi kyllä mojovaa, jos Luther- säätiöön menisi kaikki äärilaidan porukka, ja olisivat oma poppoo, ja luterilainen kirkko jatkaisi omana yksikkönään. Siis eivät olisi saman katon alla, koska eivät ole muutenkaan samanmielisiä.

• Syylopussa

Pitääkö kuulua kirkkoon että tulee hyväksytyksi Luthersäätiöön`?

Erosin kirkosta viime vuonna mustana perjantaina marraskuussa syntihyväksyjän karmeasta ilakoinnista kertovien kommenttien ollessa ratkaiseva tekijä erolleni.

Oletan syynäyksen olevan liberaalien ja muidenkin takia ja mielestäni se on hyvä, sillä jos kokoontuisin yhteen kristittyjen kanssa niin toivoisin heidän haluavan olla kokosydämisiä tahdossaan totella Jumalaa niissäkin asioissa, jotka eivät omaa lihaa miellytä vaan halu on kaikenlaiseen kilvoitukseen suhteessa omiin toiveisiin ja Jumalan tahtoon mukautumiseen. Mä en vain jaksaisi olla ihmisten kanssa, jotka suhtautuvat ivallisesti Jumalaan, sitä näkee ja kokee ihan liikaa muutenkin maailmassa ja stressi ja ärsytys siitä on hyvä saada hyvässä seurassa pois. Hyvällä seuralla tarkoitan Jumalaa aidosti kunnioittavia.

Koulukiusattuna minua ei paljon ihmisten seura inspiroi. Tykkään olla rukouksessa, puhua Jeesukselle mitä mieleen juolahtaa ja muutamia säännöllisiä rukousaiheita käsitellen. Itken, anon, kadun, iloitsen, olen sanaton, puhun mielestäni liikaa, elän yhteydessä Jeesukseen, Jumalaan ja Pyhään Henkeen.

Sitä olen miettinyt olenko elävässä uskossa vai uskonko eläväni elävässä uskossa. En puhu kielillö ja Pyhän Hengen voimakkaampaa läsnäoloa olen pettyneenä itseeni anonut. Minä olen kokenut aikanani Pyhällä Hengellä täyttymisen, mutta se loppui.

Tarkoitan täyttymistä, jonka tuntee eräänlaisena virtaavuutena, sellaisena jonka tuntiessaan vaan tajuaa että Pyhä Henki on läsnä ja voimaa ja iloisuutta tulee yli odotuksen ja sydämen äyrään. Jatkan Jumalan lähelle menemistä. Tunnen Hänen läsnäolonsa rukouksissa mutta voimakkaat lataukset ovat loppuneet. Niitä muistellessani saan lohdutusta. Toisaalta surettaa kun en saa alkoholinkäyttöä loppumaan. Jatkan siihenkin avun anomista, sillä näyttää sen olevan syyn etten enää täyty. Jumala auta minua lopettamaan alkoholin käyttö, auta minua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3563
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2204
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1855
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1599
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1548
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      15
      1545
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1407
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1267
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1245
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1212
    Aihe