hikiläikät kainaloissa!

anna

minulla on kohta tulossa vanhojenpäivät ja ongelmana on kainaloiden kohdalle tulevat hikiläikät(tanssiessa kun tahtoo aina tulla vähän kuuma ja jos vähänkään hermoilee niin ongelma vain pahenee). tiedätteköä mitään konstia tähän? dödöt eivät oikein ole auttaneet... entä hikilaput? saako niitä mistään? paljonko maksaa? kiitos jo etukäteen!
ps. hikoiluni taitaa olla sieltä pahemmasta päästä, ei mitkään pikkuläikät kainaloissa:(

15

7661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lanttu

      Minulla on vuosia ollut sama ongelma ja kaikkea on yritetty, patsi kirurgisia toimenpiteitä. Olen huomannut että kaiken maailman apteekin erikoisdödöistä ym. huolimatta paras lääke on rexonan dödö, yksinkertaiselta kuin se kuulostaakin ja toinen pieni apu on koittaa olla pitämällä kädet enemmän levällään, ei siis käsivarret kiinni vartalossa. Saa kainalotkin vähän happea niin ei hikoile yhtä paljon.

    • nuppu

      voit ostaa todella hyvää deodoranttia nimeltä absolut torr. sitä suihkutetaan erillisen ohjeen mukaan illalla puhtaaseen kainaloon ja annetaan vaikuttaa yön yli. sitten se pestään pois ja muistaakseni kainaloiden luvataan pysyvän kuivina viikon verran. ja mikä ihmeellisintä, se todellakin toimii :) käytin sitä koko viime kesän ja nyt en enää vaihda pois.

      • samoin

        kyllä se on mullakin niin, että apteekin dödöistä oon ainoastaan apua saanut. Kaupan dödöt on ihan yhtä tyhjän kans. Puoli tuntia, niin kainalot on jo hikiset.

        Toi absolut torr on kaikista vahvin "kuuri" mitä hikoiluun on. Vähän miedompia on esim. Hicoderm ja Tripple dry. Kannattaa kokeilla! Apteekista saa myöskin Bats-merkkistä dödöä. Se ei kuitenkaan mulla toiminut. Hinnat vaihtelee n.6 eurosta n.12 euroon..


      • Taina
        samoin kirjoitti:

        kyllä se on mullakin niin, että apteekin dödöistä oon ainoastaan apua saanut. Kaupan dödöt on ihan yhtä tyhjän kans. Puoli tuntia, niin kainalot on jo hikiset.

        Toi absolut torr on kaikista vahvin "kuuri" mitä hikoiluun on. Vähän miedompia on esim. Hicoderm ja Tripple dry. Kannattaa kokeilla! Apteekista saa myöskin Bats-merkkistä dödöä. Se ei kuitenkaan mulla toiminut. Hinnat vaihtelee n.6 eurosta n.12 euroon..

        Minulla on sama ongelma ja minusta ainut keino on olla käyttämättä sellaisia puseroita, joissa ne hikiläikät näkyvät. Mielestäni mitään ihmeaineita ongelmaan ei voi olla, koska todennäköisesti hien eritys on hormonaalista. Tietenkin jos ne hikirauhaset tukitaan... Mutta onko se kovin terveellistä? Kun on kuukautiset niin hiki haisee todella pahalta, muuten ei miltään.


      • sipsi
        Taina kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma ja minusta ainut keino on olla käyttämättä sellaisia puseroita, joissa ne hikiläikät näkyvät. Mielestäni mitään ihmeaineita ongelmaan ei voi olla, koska todennäköisesti hien eritys on hormonaalista. Tietenkin jos ne hikirauhaset tukitaan... Mutta onko se kovin terveellistä? Kun on kuukautiset niin hiki haisee todella pahalta, muuten ei miltään.

        Kyllä on perhana ongelma. Sama täällä. Tuntuu, et ei mikään auta. Ja jännityshän sitä vielä lisää. Ooppa siinä sitten nätti lempipaitas päällä freesiltä tuoksuen. No, `hikilaput´ ainakaan kovin auttaneet...Täytyypä käyvä apteekissa.


      • Maria
        sipsi kirjoitti:

        Kyllä on perhana ongelma. Sama täällä. Tuntuu, et ei mikään auta. Ja jännityshän sitä vielä lisää. Ooppa siinä sitten nätti lempipaitas päällä freesiltä tuoksuen. No, `hikilaput´ ainakaan kovin auttaneet...Täytyypä käyvä apteekissa.

        Juu, ihan sama ongelma! Ruokakauppojen dödöt ovat aivan huuhaata, mutta apteekista löysin hieman apua.

        Tripple dry on mielestäni aivan yhtä nollan kanssa, eli se ei sis kestänyt kymmentäkään minuuttia (aerosol).

        Bats :it ovat ihan jeeskamaa, tosin nekään eivät mulla kestä ikuisuuksia.

        Hicoroll oli vähän niin ja näin. Joskus toimi toisinaan taas ei.

        Tämänhetkinen suosikkini on ehdottomasti apteekista saatava Sebamed:in dödö. Se ei ole yhtään voimakas, ja sitä käytettäessäkin hikoilee vähän(siis ihan siedettävästi) mutta hajusta ei ole tietoakaan! Lisäksi se tuoksuu ihanalta! Mutta ehkäpä munkin pitäis käväistä ostamassa Absolut Torria :) Mullakin on vanhojenpäivät edessä.


      • Absolut Torr
        Taina kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma ja minusta ainut keino on olla käyttämättä sellaisia puseroita, joissa ne hikiläikät näkyvät. Mielestäni mitään ihmeaineita ongelmaan ei voi olla, koska todennäköisesti hien eritys on hormonaalista. Tietenkin jos ne hikirauhaset tukitaan... Mutta onko se kovin terveellistä? Kun on kuukautiset niin hiki haisee todella pahalta, muuten ei miltään.

        Kaikki antiperspirantit (eli ei deodorantit) sisältää alumiinijohdannaisia, jotka tukkivat väliaikaisesti tiehyet, joista hikeä erittyy.
        Absolut Torr sisältää huomattavasti vahvempaa kamaa tätä samaa ainetta.
        Se laitetaan illalla pestyihin, kuiviin kainaloihin ja voi vaikka hiustenkuivaajalla vielä kuivattaa ennen ja jälkeen laiton kainaloiden ihoa. Aamulla pestään pois, ja moneen päivään ei kainalot hikoa.
        Voi kirvellä ja punoittaa - kokeile ensin vaikka viikonloppuna, mikä on sulle sopiva määrä sivellä.

        Vaarallisuudesta... Niinhän sanotaan, ettei iholle tai päänahkaan (hiusvärit jne..) tulisi laittaa mitään, mitä ei voisi myös syödä... Hunajaa, leseitä, kurkkua jne moni käyttääkin.

        Itse ainakin käytän tuota Torria esimerkiksi juhlien tai jonkin esitelmänpidon tms alla, jolloin en halua käyttää pelkästään sitä mustaa paksua neuletta, vaan ehkä hieman ohuempikankaista puseroa.

        Minulla vaiva on helpottunut iän myötä, mutta on ollut todella paha, halkaisijat näiden läikkien - vai pitäisikö sanoa lätäkköjen - kohdalla olivat aikamoista luokkaa. Ja pilasin kaikki vaatteeni. Myös talvipakkasilla. Ja jotenkin hormonaalista, jänniittämisestä tms johtuvaa oli koska harvemmin ihan vaan kotosalla tuli hiottua niin pahoin. Jaloista tai käsistä en ole koskaan hikoillut, ne ovat aina kuivat.

        Laitoin joskus myös olkatoppauksia tai itse taiteltuja kangassuikaleita kainalon ja paidan väliin. Nämä saa helposti baikka vessassa otettua äkkiä pois ja laukkuun tai taskuun.


      • Aloitusvuosi 2002
        Absolut Torr kirjoitti:

        Kaikki antiperspirantit (eli ei deodorantit) sisältää alumiinijohdannaisia, jotka tukkivat väliaikaisesti tiehyet, joista hikeä erittyy.
        Absolut Torr sisältää huomattavasti vahvempaa kamaa tätä samaa ainetta.
        Se laitetaan illalla pestyihin, kuiviin kainaloihin ja voi vaikka hiustenkuivaajalla vielä kuivattaa ennen ja jälkeen laiton kainaloiden ihoa. Aamulla pestään pois, ja moneen päivään ei kainalot hikoa.
        Voi kirvellä ja punoittaa - kokeile ensin vaikka viikonloppuna, mikä on sulle sopiva määrä sivellä.

        Vaarallisuudesta... Niinhän sanotaan, ettei iholle tai päänahkaan (hiusvärit jne..) tulisi laittaa mitään, mitä ei voisi myös syödä... Hunajaa, leseitä, kurkkua jne moni käyttääkin.

        Itse ainakin käytän tuota Torria esimerkiksi juhlien tai jonkin esitelmänpidon tms alla, jolloin en halua käyttää pelkästään sitä mustaa paksua neuletta, vaan ehkä hieman ohuempikankaista puseroa.

        Minulla vaiva on helpottunut iän myötä, mutta on ollut todella paha, halkaisijat näiden läikkien - vai pitäisikö sanoa lätäkköjen - kohdalla olivat aikamoista luokkaa. Ja pilasin kaikki vaatteeni. Myös talvipakkasilla. Ja jotenkin hormonaalista, jänniittämisestä tms johtuvaa oli koska harvemmin ihan vaan kotosalla tuli hiottua niin pahoin. Jaloista tai käsistä en ole koskaan hikoillut, ne ovat aina kuivat.

        Laitoin joskus myös olkatoppauksia tai itse taiteltuja kangassuikaleita kainalon ja paidan väliin. Nämä saa helposti baikka vessassa otettua äkkiä pois ja laukkuun tai taskuun.

        Et sitten vanhempaa keskustelua löytänyt kuin vain 10 vuotta..


    • Juuska

      Tiesittekö mikä ero on deodorantilla ja antiperspirantilla? Deo. poistaa vain hajua,ei hikeä.
      Antip. poistaa nimenomaan sen kosteuden.
      Itse en deodoranttia enään koskaan osta. Kainaloni pysyvät kuivana tavallisella antiperspirantilla jota saa tavallisestakin kaupasta. Se ei kyl tuoksu,mutta siksi on kai hajuvesiä...

      Ongelmani ei ehkä ole niin suurta luokkaa kuin teillä mutta kannattaa silti vilkaista mitä sieltä kaupasta on tuonut. Lukeekohan siinä kuitenkin deodorantti...

      Totta on että hormonit vaikuttavat hien hajuun. Ystäväni on ollut lapsettomuuden takia hormonihoidoissa, ja hiki haisee AIVAN hirveelle edelleen. Eikä haissut ennen hoitoja.

      • ei haise

        Muistelisin jo kouluterveydenhoitajaltani kuulleeni, että hiki itsessään ei haise. Hajun aiheuttavat joko vaate, joka reagoi hien (niinkuin suolavettä) kanssa. Ja sitten tietenkin kaikki paidasta sun muusta kainaloihin tarttunut möhnä (näkymätönkin). Kannattaa pestä kainalot useammin hajulta välttymiseksi. Antiperspirant on toimiessaan hyvä vaihtoehto, sillä se vähentää hikoilua, mutta silti kainalot kannattaa pestä ainakin kerran päivässä.

        Jos taas ongelmana on suuri hikoilu, voi optata vaatteisiin, jotka eivät paljasta hikoilua niin vahvasti. Tummat hikiläiskät eivät erotu esim mustalla kankaalla niin hyvin kuin jollain vaalean vihreällä. Sitten on todellakin vaihtoehtona hikilaput, joita itsekin aion ommella vanhojenmekkooni (silkkiin tulleet hikiläikät kun on melkeen ikuisia.) hikilappuja saa ompelutarvikeliikkeistä. Esimerkiksi eurokankaassa ne maksavat muistaakseni 4, 50e pari tai jotain siihen suuntaan.

        Minulle on joskus maalattu kauhukuvia siitä, että antiperspirant tukkii hikirauhaset, mistä voi koitua jonkinlaisia tulehduksia tai muita ongelmia? Onko näissä mitään perua?


      • Cigi

        Ei kaupoissa vittu myydä dödöä jossa ei lue anti-perspirant.


    • S

      dödö on kansankielinen nimitys sanasta deodorant, joka sananmukaisesti tarkoitaa hajunpoistajaa:
      de = ei/anti-
      odor = haju

      antiperspirant taas tarkoittaa hikoilun poistajaa (perspire = hikoilla)

      Monissa valmisteissa lukee nykyisin sekä deodorant että antiperspirant (koska ilmeisesti näillä suurin menekki), mutta pelkkiä deodoranttejakin olen vielä löytänyt tarkkaan tutkimalla liikkeistä joissa on laajat valikoimat.

    • Hikoilija

      Oon vasta 13 ja ongelmana on suuret hikiläikät kainaloissa. Ei niinkään haju ole riesana. Itse oon yrittänyt vaan pukeutua villatakkiin ja neuleisiin ym. talven aikana kun ei tule liian kuuma. Näissä vaatteissa hikiläikät ei paljastu. Usein käy niin, että hikoilun 'piilottavat' paidat onkin pesussa, niin on pakko laittaa esim. pitkähihainen, jossa hikilammikot näkyy samantien. Koulussakaan en voi viittailla reippaasti, koska märät kainalot nolottaa.
      Onko hikilapuista apua? Entä onko nuo apteekin antiperspirantit liian voimakkaita näin nuorelle iholle?

    • 1+15=16

      Jos käyttää pitkähihaisia paitoja niin kannattaa ehdottomasti kokeilla noita hikilappuja. Toinen vaihtoehto on se pikkuhousunsuojien hyödyntäminen, mutta itse en ainakaan ole vielä kokeillut. Saattaahan se toimia, jos asettaa tarrapinnan kangasta vasten, ja imupinnan ihon puolelle.
      Ohuissa paidoissa, tai lyhythihaisissa ei nuo hikilaput toimi, sillä ne saattavat näkyä läpi. MInun ongelmani oli nimenomaan ohut vaaleanpunainen silkkipaita, johon pelkäsin hiiläikkien muodostuvan. Muuten hikoilu ei tuota minulle ongelmia, sillä ihan kaupasta löytyvät Nivean deodorantit ovat riittäneet. Ratkaisin kuitenkin tuon paitaongelman marssimalla kauppaan ja kysyin myyjältä apua. Hän suositteli ostamaan tuota Rexonan tuotetta voimakasta hikoilua vastaan ja sanoi, että sitä voisi lisätä aina silloin kun vaatteet vaativat. Nyt olen lisännyt aina edellisenä iltana kyseistä deodoranttia, jos seuraavana päivänä olen suunnitellut laittavani päälleni jonkun helposti kostuvan vaatteen. Ongelmia ei ole enää ollut.

    • Anonyymi

      Sama ongelma minulla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe