Minulla ja miehelläni on ongelma.... Kun riitelemme niin mies alkaa naama punaisena karjua. Minä koitan karjua takaisin ja kun kurkku ei kestä alan paiskimaan tavaroita. Viimeksi tänään hän suuttui, kun stressasin ennen töihin menemistä kotitöistä ja olin kiukkuinen. Hän alkoi karjumaan ja minä karjuin ja hakkasin käsiäni pöytään ja tönäisin työtasolla olevaa lasimaljaa kohti seinää, joka osui metalliseen lätkään seinässä ja halkesi kahtia. Särin käteni lasiin...
Hävettää aina jälkeenpäin, että miksi meidän täytyy mennä näin pitkälle. Kumpikaan ei lyö toistaan, paitsi minä heittelin pumpulitupoilla häntä...mutta muuten emme kohdista fyysistä väkivaltaa, vaan hän karjuu, eikä lopeta ja minä alan paiskimaan ovia ja työntelen/viskelen tavaroita tieltäni ja välillä koitan karjua takaisin....
Olen monesti sanonut, että miksi pitää mennä ääripäähän ja karjua. Miksei voi olla vain vihainen? tai korottaa ääntä?
Hän koittaa saada minut heti sopimaan asioita kanssaan vaikka olisin vielä vihainen.... Ääh...Jotain asiallista kommenttia, ei mitään pilkkaa.
Mikä auttaa karjumiseen ja tavaroiden rikkomiseen?
4
143
Vastaukset
- Rauhareetta
Hei!
Saatoin kirjottaa vähän samantyyppisestä aiheesta tässä http://m.suomi24.fi/node/13032861 ja mielestäni sain hyviä vastauksia.
Meillä suhde on melko tuore ja asumme omissa kodeissamme. Mietin tekstiäsi lukiessani, että luenkohan tulevaisuuttani vai opimmekohan elämään rauhallisesti, toinen toisiamme johonkin elämän kukoistukseen kannustaen.
Jälkimmäinen olisi aikamoinen haaste. - errerr
Meillä mäiskitään toisiamme. Minä myös huudan ja haukun. Jäljet näkyy viikon pari. Rajoittaa hieman pukeutumista.
- jhdhfyuhdsjkn12
Meilläkin on riidat yleensä rajuja, pääsevät paisumaan. Mieheni on rauhallinen luonne ja hän ei yleeensä aloita riitaa. Ei valita mistään tms.. Itselläni esim. viimeksi riidan aloitus lähti siitä, että kyllästyin jatkuvasti pitämään huolta keittiön siisteydestä, ja minulla tympi ku keittiössä jälleen mieheni jättämiä astioita. Äkäisesti mainitsin asiasta ja mieheni vastasi ikävään sävyyn, siivoa itse kun minulla nyt muuta tekemistä. Hänellä todella oli tärkeää tekemistä silloin jota teki meidän yhteiseksi hyväksi. Mutta valmiiksi kiukkuisena minä sitten vastasin huutamalla ja raivoamalla. Huuto-tappeluhan siitä tuli. Meillä on paljon riitoja jotka paisuu ja paisuu ja yleensä koitan perustella miksi huusin ja tajuan yli regoineeni ja pyydän anteeksi. Muta mieheni ei kestä lainkaan naisen tunteen purkauskia. Hän suuttuu todella; raivoaa ja alkaa menemään aivan omituiseksi; haukkuu minua mitä hirveimmillä sanoilla. On käynyt käsiksikin niin että mustelmia jää. Hän ei koskaan " säikähdä" jälkikäteen eikä anele käsiksi käymisiä anteeksi. Jos minä jälkikäteen käyn läpi riitaa ja tuntemuksia ja mainitsen miten tympeältä tuntuu kun mies käy käsiksi.. harmittaa kun muuten ihana mies... hän vastaa joskus että " joo en minäkään hyväksy oikeasti semmoista, sori.." tai että olen saanut hänet niin raivomn partaalle ettei hällä liiku päässä mitään. Tietenkään en saisi toiselle kiukutella tai huutaa ja ymmärrän mieheni suuttumuksen. Suuttua saa. Mutta mielestäni miehelläni menee hiukan yli.. nyt kun tiedän että toinen suhtautuu noin, täytyy itsekin hillitä , eikä alkaa valitamaan toiselle pikku asiosta ja pilata toisen fiiliksiä.. mutta minulla harmittaa, kun muuten ollut ihanaa, hauskaa, mukavaa yhteistä aikaa. Vietämme lomat aina yhdessä, keksimme tekemistä. Mieheni ei huitele kavereiden kanssa milloin missäkin vaan haluaa minun kanssani viettää vapaa aikaa. Hän huomioi minut aina ja kysyy mielipiteeni. Hän on joissain asioissa tarkempi kuin minä. Tietää paljon asioita, on säntillisempi, säästäväisempi, fiksumpi kuin minä. Suuttuessaan haukkuu tyhmäksi ja että päässäni ei liiku mitään. Toistaa tätä monta tuntia. Ja tyhmäksi ämmäksi joka pilaa hänen elämän. Myöhemmin sanoo että shän vain suutuspäissään halusi keksiä jotain mahdollisimman loukkaavaa.. tämä kuitenkin syö itsetuntoani. itse en suuttuesssani lähde haukkumaan.. minusta se vaan on mieheltä kummaa käytöstä.
- oppeliini1
Mistä ihmeestä te varastatte energiaa noin typerään? Koska teillä näyttää olevan sitä liikaa, eiko olisi miljoona kertaa älykkäämpää käyttää tuo riitaan menevä energia vaikka kunnon kävelylenkiin tai liittymällä karate ryhmään. Kummastakin em. saisi hyvän olon ja lisää itsekunnioitusta.
Jos nuo edellä mainitut ovat ylitsepääsemättomän vaikeita teille, niin pitäkää suunne kiinni. Ei ne sammakot sieltä ulos hyppää kun suu on tiukasti kiinni!
Pysähtykää-----------ajatelkaa ------------- ja sitten vasta kun mieli tekee sanoa jotain oikein super typerää, pakottakaa itsenne sanomaan jotain täydellisen päinvastaista! Kaunista, kehittävää, hyvää.
Ottakaa sanakirja ja hakekaa sieltä noita sanoja, ette ilmeisesti itse tiedä niistä muuten mitään. Tämä vaatii itsekuria ja opettelua, mutta saatte huomata että todellakin on sen arvoista!!!! EI maksa mitään. Ajatelkaa, saada ilmaiseksi hyvä mieli!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768