Kysyisin seuraavaa, onko kenellekään ollut suhteen alussa, kun ollaan toisen tunteista vielä epävarmoja, minkäänlaisia tapailuja muiden kanssa/yhden illan juttuja? Oletteko kertoneet näistä? Kiitos jos jaksat lukea vielä "tarinani".
Tapasin n. kuukausi sitten Tinderissä miehen. Olen eronnut vuosi sitten ja ko. suhde/miehen käytös laski itsetuntoni. Olen tämän vuoden aikana tapaillut miehiä ja prinssiä ei ole osunut kohdalle, vaan toinen toistaan oudompia tapauksia. Tämä on saanut jo uskoni hiipumaan tasapainoiseen parisuhteeseen. Tämä tapaamani mies on nyt pyörinyt kuvioissa kuukauden. Välimatkaa on, joten tapailut ovat ajoittuneet ainoastaan viikonloppuun, näkemistä n. 4 kertaa, öitä yhdessä, seksiäkin pari kertaa. Mies on myös nähnyt kavereitaan viikonloppuisin täällä kotikaupungissaan, jossa asun. Yhteinen aika on jäänyt vähälle. Ennen tätä tapailua, minulla oli lyhyt kaukosuhde, joten olen ollut hieman skeptinen välimatkan vuoksi.
Mies on hyvin komea, koulutettu, hauska ns. "unelmani ja ihanteeni". Kuitenkin edellisistä epäonnistumisista johtuen, en ole uskaltanut laittaa itseäni ja tunteitani täysin mukaan, vaan ollut asenteella, että hengaillaan rennosti ja katsotaan. Olen itsekin koulutettu, kaunis nainen, mutta en vaan voi uskoa että miksi tämä ko. "unelma- mies" juuri minut haluaisi. Kertoo jotain huonosta itsetunnostani. Ajattelen että miehellä varmasti seuraa riittäisi ja miksi tyytyisi minuun. Ikäänkuin olen jo päättänyt, että tämäkin kiva jälleen loppuu, kohta mies varmasti ilmoittaa, että tässäpä tämä.. Seurustelusta ei ole sovittu ja olen monesti miettinyt, olenko hänelle vain kivaa ajanvietettä hänen käydessään kotikaupungissaan.
Törmäsin eilen baarissa exääni teinivuosilta. Tästä suhteesta ei enää mitään tulisi, hyvä tyyppi ja toivon hänelle vain hyvää. Hänellä on kuitenkin aina ollut paikka sydämessäni, ns. ensirakkauteni. Exäni saattoi minut baarista kotiin ja kuten arvaattekin, harrastimme seksiä, humalassa molemmat, onneksi kuitenkin ehkäisystä huolehdittiin. Tästä tapailemastani miehestä ei ollut pariin päivään kuulunut niin tiiviisti kuten aiemmin: Tein siis yöllä johtopäätökseni, että se oli varmaan siinä. Hain ehkäpä lohtua ihmiseltä, joka on täysin tuttu ja turvallinen. Tyhmää, tiedän.
Tänään tapailemani mies on kirjoitellut ja ehdottanut että kävisi sukupuolitauti-testeissä. (haluaa ilmeisesti syventää suhdetta) Mitä ihmettä teen? En varsinaisesti koe pettäneeni, mitäänhän ei oltu sovittu ja olen ollut epävarma miehen tarkoituksesta koskien tapailua, osittain johtuen omista kokemuksistani ja menneisyydestäni. Ehkä mieskin on epävarma kun ei olla suhdetta puheeksi otettu? Molemmat ollaan oltu rennolla asenteella. Mies on kertonut oleensa ainakin joskus sitoutumiskammoinen.
Olenko pilannut mahdollisuuteni unelmieni mieheen sillä, etten arvosta itseäni ja usko että kukaan minuun voisi rakastua? Ajatukset virtaa päässä kehää. Kerronko vai ei? Omatunto soimaa ja harmittaa todella, mikäli mies olisi valmis syventämään suhdetta. Miten näin pääsi käymään. En ole ns. pettäjä-luonne. Neuvoja ja kokemuksia, asiallisia, kiitos!
Säädöt suhteen alussa
22
4908
Vastaukset
- "pettäjä-luonne"
Hyi helvetti mikä nainen ja samaan syssyyn kirjoittaa että en ole "ns. pettäjä-luonne"?!
Toivottavasti en törmää samanlaisiin naisiin mutta ikävä kyllä näitä riittää tässä Suomenmaassa, itsetuntoa pönkitetään jollain seksillä ja yhden-illan jutuilla kun harva niistä mitään muuten irti saa.
Itse en ainakaan pystyisi katsomaan orastavaa suhdettakaan silmiin petettyäni suhteen alussa niin ei kannakkaan pidemmälle ainakaan vakavammalla mielellä.
Eihän noita seurustelusuhteita aloiteta jollain virallistamalla, vaan kun tulee se tunne.
Tämäkin nainen tiesitietoisesti kyllä mitä teki ja haki baarista ja humalahan ei ole tekosyy ja syitä löytyy tulevaisuudessakin milloin milläkin syyllä. - BEM
On sulla ongelmia vielä itsetuntosi kanssa. Itse suosittelisin vielä sinkkuelämää ja itsetunnon pönkittämistä ihailulla, jota varmasti saat baareissa ja deittipalstoilla.
Jos nyt kuitenkin haluat jatkaa tämän ihastuksesi kanssa, niin en kehottaisi okesentamaan tuota yhden illan hoitoasi hänelle. En tiedä, miksi teksit niin.
Jos te ette ole sitoutuneet toisiinne, niin teknisesti et ole pettänyt häntä. Tietysti moraalin kannalta asiasta voi olla montakin mielipidettä. Miltä itsestäsi tuntuu jos mies on säätänyt sängyssä samaan aikaan jonkun toisen kanssa. itse en potisi huonoa omaa tuntoa, varsinkin jos mies on kertonut olevansa sitoutumiskammoinen.
Mies varmaan tulee pian ehdottamaan kortsun jättämistä pois, kun kerran testeissä haluaa käydä ja se on sitten myös merkki sitoutumisesta.- Neuvoton
Aikaisemmissa suhteissa 3v. Ja 6v. en ole koskaan sopinut seurustelun aloittamisesta. Käytös on ko. Suhteissa ollut myös toisen osapuolen puolelta aktiivisempaa ja seurustelu on ollut päivänselvä juttu. Tämän ihastukseni kanssa en ole tosiaan tiennyt mitä hänen päässään liikkuu ja olen olettanut hänen vaan haluavan viettää kanssani rennosti aikaa ilman mitään sen suurempia sitoumuksia. Olisihan tästä tietysti voinut puhua mutta itsekin ajattelin että tämä tilanne hyvä, vaikka täysin tyytyväinenhän en ole ollut.. En myöskään halunnut säikäyttää liiallisella innokkuudella, kuten kaikki aiemmat ovat säikähtäneet. Olen varmaankin aika takertuva suhteissani..
- Kіs-kіsu
Sinua varmasti loukkaisi, jos miehellä olisi ollut seksiä jonkun toisen kanssa.
Jos oikeasti haluat suhteen tuohon mieheen, jonka kanssa on ollut epävarmaa, sinun täytyy omalta osaltasi toimia varmasti ja luotettavasti. Jos sorrut lohduttautumaan toisella silloin kun miehestä ei kuulu mitään, ruokit samalla omaa mustasukkaisuuttasi, koska silloin tulkitset helpommin, että myös miehellä on joku muu. Oma avoimuus ja luotettavuus heijastuu suhteeseen siten, että kykenet luottamaan toiseenkin kun luotat itseesikin.
Suhde alkaa aina jostakin. Kaikki ihmiset eivät keskenään erikseen sovi, että nyt ei enää sitten muita. Oikeastaan aika surullista, jos ollaan nykyään niin sekaisin, että odotetaan eksplisiittistä sopimista asiasta. Jo se kertoo siitä, että epäluotettavuus on oletusarvo, ja luotettavuus erikseen vahvistettava poikkeus. Pitäisi vähintään tunnistaa itsestään, mitä todella haluaa, ja toimia johdonmukaisesti sen mukaan.Kis-kisu kirjoitti hyvin. En itsekään ole koskaan sopinut kenenkään kanssa seurustelusta, en nykyisenkään, ja kuitenkin on itsestäänselvää, että olemme pari. Vaikka emme ole sopineet seurustelevamme niin olemme sopineet paljon muuta, joululomanviettosuunnitelmia, ensi vuotta, tulevaisuutta. Ja puhuneet tunteista. Ei tulisi mieleenikään hypätä jonkun toisen kanssa sänkyyn, ja vaikka tämä suhde päättyisi niin tuskin ihan heti voisin kuvitella kiinnostuvani kenestäkään muusta samalla tavalla kuin tästä ihmisestä.
En usko, että omat tunteesi miestä kohtaan ovat kovin syvät. Ehkä hän on sopiva ja sopivaan aikaan tarjolla, mutta todellinen ihastuminen puoleltasi puuttuu. Jos kuitenkin päätät alkaa syventää suhdetta hänen kanssaan, niin tietenkään et kerro mitä tapahtui. Te ette vielä olleet sinun ymmärryksesi mukaan yhdessä ja that's it. Tapahtunut painaa varmasti sinun mieltäsi, ehkä myös kiinnijäämisen pelko, ja se on ihan oikein koska sinun niistä kuuluukin seuraukset kantaa. Olisi väärin kaataa ne tämän miehen päälle.- Neuvoton
helka kirjoitti:
Kis-kisu kirjoitti hyvin. En itsekään ole koskaan sopinut kenenkään kanssa seurustelusta, en nykyisenkään, ja kuitenkin on itsestäänselvää, että olemme pari. Vaikka emme ole sopineet seurustelevamme niin olemme sopineet paljon muuta, joululomanviettosuunnitelmia, ensi vuotta, tulevaisuutta. Ja puhuneet tunteista. Ei tulisi mieleenikään hypätä jonkun toisen kanssa sänkyyn, ja vaikka tämä suhde päättyisi niin tuskin ihan heti voisin kuvitella kiinnostuvani kenestäkään muusta samalla tavalla kuin tästä ihmisestä.
En usko, että omat tunteesi miestä kohtaan ovat kovin syvät. Ehkä hän on sopiva ja sopivaan aikaan tarjolla, mutta todellinen ihastuminen puoleltasi puuttuu. Jos kuitenkin päätät alkaa syventää suhdetta hänen kanssaan, niin tietenkään et kerro mitä tapahtui. Te ette vielä olleet sinun ymmärryksesi mukaan yhdessä ja that's it. Tapahtunut painaa varmasti sinun mieltäsi, ehkä myös kiinnijäämisen pelko, ja se on ihan oikein koska sinun niistä kuuluukin seuraukset kantaa. Olisi väärin kaataa ne tämän miehen päälle.Helka:
Tajusin tekstistäsi että juuri nuo yhteiset suunnitelmat puuttuvat. Olen yrittänyt keskustella joulun ajasta jne. Mies puhuu vain omista reissusuunnitelmistaan. Ihanteellisinta ja päivänselvää minustakin on ettei seurustelusta erikseen tarvitse sopia. Joitain on vain hankala tulkita, joiltakin puuttuu suhteeseen heittäytyminen taito. Ehkäpä miehen tunteet minua kohtaan eivät ole kovin syvät, onhan sekin mahdollisuus olemassa. Olen tulkinnut että ehkä hänen oletusarvonaan ei ole seurustelu. Tänään tosin alkoi testeissä käymisestä puhumaan... - ihana huomata
Neuvoton kirjoitti:
Helka:
Tajusin tekstistäsi että juuri nuo yhteiset suunnitelmat puuttuvat. Olen yrittänyt keskustella joulun ajasta jne. Mies puhuu vain omista reissusuunnitelmistaan. Ihanteellisinta ja päivänselvää minustakin on ettei seurustelusta erikseen tarvitse sopia. Joitain on vain hankala tulkita, joiltakin puuttuu suhteeseen heittäytyminen taito. Ehkäpä miehen tunteet minua kohtaan eivät ole kovin syvät, onhan sekin mahdollisuus olemassa. Olen tulkinnut että ehkä hänen oletusarvonaan ei ole seurustelu. Tänään tosin alkoi testeissä käymisestä puhumaan...että on muitakin jotka ihmettelee tätä "tästä eteenpäin seurustelemme".
itse olin viimeksi sinkkuna viime vuosituhannen lopussa ja nyt kun pari vuotta sitten tuli ero, siitä selvittyäni aloin tapailemaan miehiä, törmään tuohon "erikseen pitää sopia seurustelusta"; sitä ennen voi tehdä mitä tykkää. ihan outoa.
mutta onneksi on muitakin... - Jäneskoira
ihana huomata kirjoitti:
että on muitakin jotka ihmettelee tätä "tästä eteenpäin seurustelemme".
itse olin viimeksi sinkkuna viime vuosituhannen lopussa ja nyt kun pari vuotta sitten tuli ero, siitä selvittyäni aloin tapailemaan miehiä, törmään tuohon "erikseen pitää sopia seurustelusta"; sitä ennen voi tehdä mitä tykkää. ihan outoa.
mutta onneksi on muitakin...Heräsin itsekin tämän ketjun myötä tähän ilmiöön. Olen myös pari vuotta sitten eronnut pitkästä suhteesta/avioliitosta ja nyt viime kesänä tapailin yhtä aivan mahtavaa naista. Valitettavasti meistä ei sitten paria tullut, mutta korvaani kalskahti, kun hän sanoi, "että voidaanko sopia, ettei muita tapailla".
Itse olen aina ajatellut, ettei minulla pitäisi olla mitään syytä kilpailla kenenkään huomiosta tai suosiosta. Jos näin olisi, niin joku kaunis päivä kumppania vastaan kävelisi jokin parempi ja mitä siitä seuraisi? Se, että olen kumppanilleni "riittävän hyvä", ei taasen tarkoita, että kumppani joutuisi tyytymään vähempään. Eipähän tarvitsisi miettiä, onko muut mielessä :)
Ihan omaa filosofiaa tämä on ja ihan kiva, jos löytäisi jonkun, joka jakaa samoja ajatuksia :) - ihana huomata
Jäneskoira kirjoitti:
Heräsin itsekin tämän ketjun myötä tähän ilmiöön. Olen myös pari vuotta sitten eronnut pitkästä suhteesta/avioliitosta ja nyt viime kesänä tapailin yhtä aivan mahtavaa naista. Valitettavasti meistä ei sitten paria tullut, mutta korvaani kalskahti, kun hän sanoi, "että voidaanko sopia, ettei muita tapailla".
Itse olen aina ajatellut, ettei minulla pitäisi olla mitään syytä kilpailla kenenkään huomiosta tai suosiosta. Jos näin olisi, niin joku kaunis päivä kumppania vastaan kävelisi jokin parempi ja mitä siitä seuraisi? Se, että olen kumppanilleni "riittävän hyvä", ei taasen tarkoita, että kumppani joutuisi tyytymään vähempään. Eipähän tarvitsisi miettiä, onko muut mielessä :)
Ihan omaa filosofiaa tämä on ja ihan kiva, jos löytäisi jonkun, joka jakaa samoja ajatuksia :)itse tapasin useamman kerran paria "potenttiaalista" miestä, kauhea sana 8). molemmille sanoin suoraan että ymmärrän että viestittelee ja tapaakin muita ei jää ainakaan kaivelemaan. mutta jos kolme / neljä kertaa oli minun kanssa käynyt treffeillä ja aina tuli joku uusi jota pitää vielä tavata niin kyllä sen tiesi että olin "ihan kiva mutta.." joten mitä sitä jatkamaan.
kyllähän noilla sivuilla voi maailman tappiin olla, aina tulee joku uusi/a tarjolle joka voi olla vielä vähän parempi ainakin... kuin se jota tapaillut kuukauden...
- Mies (ei pettäjä)
"Neuvoton" on ihan karsea pettäjäluonne. Toivottavasti ei osu omalle kohdalle tuollainen nainen.
Tällaisiin asioihin voi suhtautua hyvin monella tavalla, eikä mitään kannata pitää itsestään selvälnä. Eihän toisen tunteita voi lukea, joten mistä voi kukaaan voi titää olevansa se erityinen vai vaan hauskanpitoseuraa, ellei asioista sovita. Minusta on jotenkin absurdia, että aikuiset ihmiset olettavat toisen ajattelevan samalla tavalla. Mikä siinä avoimuudessa ja suunsa avaamisessa on niin vaikeaa?
Itse tapasin loppukesästä erään ihanan naisen eräissä bileissä. Eka kohtaamisemme päättyi suudelmiin ja yhteystietojen vaihtoon. Hänellä oli ns. vakihoito ja minulla useita eroottisia ystävyyssuhteita. Kumpikaan emme halunneet parisuhdetta. Olimme molemmat avoimia alusta saakka ja suhteemme lähti kehittymään kivasta hauskanpitosuhteesta kohti syvempää tunnesuhdetta. Minusta on ihnaa, kun hän ei oleta, vaan kysyy, jos jokin askarruttaa mieltä. Samoin toimin itse.
Alussa minulla oli jo aikaisemmin sovittuja menoja muiden naisten kanssa ja hänelläkin hoitonsa kanssa. Yhteydenpitomme tiivistyi päivä päivältä, mutta pidimme suhteemme avoimena, emme toki sitä keltään salailleet. Totesimme viihtyvämme yhdessä paremmin kuin kenenkään muun kanssa. Käytännössä muut jäivät, mutta pidimme silti suhteeme avoimena. Meille oli rakentunut syvä luottamus toisiimme ja todella avoin keskustelukulttuuri. Pari kertaa härnäsimme toisiamme kilpaa flirttailemalla muiden kanssa toistemme nähden, mutta avoimuudesta johtuen, siinä ei ollut mitään ongelmaa.
Pari viikkoa sitten päätimme pistää luukut kiinni ja sitoutua toisiimme. Olimme jo valmiiksi aivan rakastuneita toisiimme, ei siihen mitä oletimme vaan siihen, minkä tiedämme ja tunnemme toisistamme. Se oli puolin ja toisin sellainen tunneilotulitus, että emme ole sellaista kumpikaan ennen kokeneet.
Nyt ollaan sitten ihan lovena. Toivottavasti kyetään pitää sama avoimuus jatkossakin. En usko, että tällainen suhde voisi koskaan kaatua johonkin typerään syrjähyppyyn. Haastavinta on pitää suljettu parisuhde niin avoimena kuin ns. avoin suhde. Mutta meillä keskustelut jatkuu ja tiedän, että pelisäännöistä keskustellaan aina tilanteen mukaan. Me ei haluata pakottaa suhdettamme mihinkään muottiin emmekä rakenna pilvilinnoja oletuksen pilarereille.
Vielä haluan sanoa sen, että tämän merkillisen parisuhteen syntymässä tavalla tai toisella mukana olleet osapuolet tiesivät missä mennään. Ketään ei kusetettu missään vaiheessa. Mitään draamaa ei syntynyt. Siis avoimenti puhuminen kannattaa M.O. T.Sorry, ois pitänyt oikolukee ennen postausta, mutta jäi tekemättä. Ehkä asia tulee ymmärretyksi :)
- Neuvoton
mr-groove kirjoitti:
Sorry, ois pitänyt oikolukee ennen postausta, mutta jäi tekemättä. Ehkä asia tulee ymmärretyksi :)
Mr-groove:
Sanoit oikeastaan kaiken sen jota olen tässä parina päivänä miettinyt ja paljon. Pohtinut syvällisesti myös ystävieni kanssa. Vaikka olen aina itse ollut sitä mieltä että seurustelusta ei erikseen tarvitse sopia, pikkuhiljaa olen tullut toiseen tulokseen sinkkuvuoteni aikana. Aikuiset, elämää nähneet ihmiset eivät voi olettaa mitä toinen haluaa ja mikä tapailun tarkoitus on. Toinen toivoo toista ja toinen olettaa aivan toista. Väärin tein itsekin kun en tätä toiselta kysynyt. Toisaalta olen vaistonnut että ehkä tämä ihastukseni haluaa aluksi vain kevyttä hauskanpito-seuraa, sen riskin olen ottanut. Mitään yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia ei ole, mutta tällaista ihanaa tunnetta toisen seurassa ei ole aikoihin ollut. Toisaalta olen tajuttoman epävarma hänen tunteistaan ja haluaisin saada selvyyden. Toisaalta olen alkanut miettimään miksi toista kysymyksillä ahdistaisin, vieläkään vaikka toinen osapuoli alkoikin testeissä käymisestä puhumaan. Joku tuolla jo mainitsi että loukkaantuisinko jos hän olisi harrastanut seksiä toisen kanssa. Varmasti kyllä loukkaantuisin, mutta kun mistään ei ole sovittu, ehkä hän ajattelisi minun haluavan vain "friends with benefits" -tyyppistä ratkaisua. Tällöinhän minulla ei olisi sanomista. Olen tullut tulokseen, että tästä lähtien mikäli itsekin haluan toisen olevan minulle heti alkuun uskollinen, on säännöistä sovittava. Ei voi koskaan tietää toisen motiiveja. Ja se on totta että voihan olla eroottisia suhteita useampiakin ja silti tavata mukavan naisen/miehen johon haluaa suhdettaan syventää. Edelleenkään en pidä itseäni pettäjä-luonteena, koska tämä tapailu on ollut vain seksiä, pari leffaa ja muutama yö yhdessä. Olen tapauksen käsitellyt ja aion jatkaa miehen tapailua. Kiitokset mielipiteistä ja kiitokset sinulle mr-groove myös erilaisista ei niin mustavalkoisista näkemyksistä. Ei elämä aina niin yksinkertaista ole.. - Neuvoton
Neuvoton kirjoitti:
Mr-groove:
Sanoit oikeastaan kaiken sen jota olen tässä parina päivänä miettinyt ja paljon. Pohtinut syvällisesti myös ystävieni kanssa. Vaikka olen aina itse ollut sitä mieltä että seurustelusta ei erikseen tarvitse sopia, pikkuhiljaa olen tullut toiseen tulokseen sinkkuvuoteni aikana. Aikuiset, elämää nähneet ihmiset eivät voi olettaa mitä toinen haluaa ja mikä tapailun tarkoitus on. Toinen toivoo toista ja toinen olettaa aivan toista. Väärin tein itsekin kun en tätä toiselta kysynyt. Toisaalta olen vaistonnut että ehkä tämä ihastukseni haluaa aluksi vain kevyttä hauskanpito-seuraa, sen riskin olen ottanut. Mitään yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia ei ole, mutta tällaista ihanaa tunnetta toisen seurassa ei ole aikoihin ollut. Toisaalta olen tajuttoman epävarma hänen tunteistaan ja haluaisin saada selvyyden. Toisaalta olen alkanut miettimään miksi toista kysymyksillä ahdistaisin, vieläkään vaikka toinen osapuoli alkoikin testeissä käymisestä puhumaan. Joku tuolla jo mainitsi että loukkaantuisinko jos hän olisi harrastanut seksiä toisen kanssa. Varmasti kyllä loukkaantuisin, mutta kun mistään ei ole sovittu, ehkä hän ajattelisi minun haluavan vain "friends with benefits" -tyyppistä ratkaisua. Tällöinhän minulla ei olisi sanomista. Olen tullut tulokseen, että tästä lähtien mikäli itsekin haluan toisen olevan minulle heti alkuun uskollinen, on säännöistä sovittava. Ei voi koskaan tietää toisen motiiveja. Ja se on totta että voihan olla eroottisia suhteita useampiakin ja silti tavata mukavan naisen/miehen johon haluaa suhdettaan syventää. Edelleenkään en pidä itseäni pettäjä-luonteena, koska tämä tapailu on ollut vain seksiä, pari leffaa ja muutama yö yhdessä. Olen tapauksen käsitellyt ja aion jatkaa miehen tapailua. Kiitokset mielipiteistä ja kiitokset sinulle mr-groove myös erilaisista ei niin mustavalkoisista näkemyksistä. Ei elämä aina niin yksinkertaista ole..Vielä lisään. Ketjussa ihmeteltiin kuinka nykyään epäluotettavuus on oletus-arvo ja luotettavuus vahvistettava poikkeus. Ehkä voisi sitten kääntää että seksisuhde on oletus-arvo ka seurustelu vahvistettava poikkeus jos tälle linjalle lähdetään
En itse ajattele niin. Minulla on ollut myös seksisuhde. Elämää nähneenä ja monenlaista kokeneena tiedän että ihmisillä on erilaisia tavoiteltavia suhteita. Ei ole kyse epäluotettavuudesta, jos toiselta kysyy, mitä haluat, seurustella vai pelkän seksisuhteen. Sehän on vähän sama kuin kysyisi, otatko kahvia vai teetä ;) Neuvoton kirjoitti:
Vielä lisään. Ketjussa ihmeteltiin kuinka nykyään epäluotettavuus on oletus-arvo ja luotettavuus vahvistettava poikkeus. Ehkä voisi sitten kääntää että seksisuhde on oletus-arvo ka seurustelu vahvistettava poikkeus jos tälle linjalle lähdetään
En itse ajattele niin. Minulla on ollut myös seksisuhde. Elämää nähneenä ja monenlaista kokeneena tiedän että ihmisillä on erilaisia tavoiteltavia suhteita. Ei ole kyse epäluotettavuudesta, jos toiselta kysyy, mitä haluat, seurustella vai pelkän seksisuhteen. Sehän on vähän sama kuin kysyisi, otatko kahvia vai teetä ;)Neuvoton: Olet hienosti oivaltanut asian, joka on niin monelle vaikea hyväksyä. Juuri tästä syystä ihmiset hakkaavat päätään seinään ja pettyvät vastakkaiseen sukupuoleen heti alkumetreillä ja aivan suotta. Elämässä on aika vähän mustaa ja valkoista, mutta harmaasävyjen kirjo on laaja.
Monille on vaikea ymmärtää, että kaikki sinkut eivät todellakaan nyhjää neljän seinän sisällä eivätkä elä selibaatissa prinssiään tai prinsessaansa odottaen. Miksi edes pitäisi? Itse olen ainakin nauttinut sinkkuelämästäni, enkä olisi siitä luopnut ilman tällaista etsikkoaikaa naiseni kanssa. Nyt olin siihen valmis, koska olen vakuuttunut siitä, että viehättävyytensä lisäksi hän on sellainen nainen, jonka kanssa minulla on oikeasti mahdollisuus tulla toimeen.
Toivotan sulle sydämellisesti hyvää jatkoa. Jos tämä kortti ei tuo sinulle parisuhdetta, niin ehkä jotain hyvää ainakin. Lisäksi jokainen ihmissuhde kasvattaa meitä ihmisenä, jos sen oikein oivaltaa.- Neuvoton
mr-groove kirjoitti:
Neuvoton: Olet hienosti oivaltanut asian, joka on niin monelle vaikea hyväksyä. Juuri tästä syystä ihmiset hakkaavat päätään seinään ja pettyvät vastakkaiseen sukupuoleen heti alkumetreillä ja aivan suotta. Elämässä on aika vähän mustaa ja valkoista, mutta harmaasävyjen kirjo on laaja.
Monille on vaikea ymmärtää, että kaikki sinkut eivät todellakaan nyhjää neljän seinän sisällä eivätkä elä selibaatissa prinssiään tai prinsessaansa odottaen. Miksi edes pitäisi? Itse olen ainakin nauttinut sinkkuelämästäni, enkä olisi siitä luopnut ilman tällaista etsikkoaikaa naiseni kanssa. Nyt olin siihen valmis, koska olen vakuuttunut siitä, että viehättävyytensä lisäksi hän on sellainen nainen, jonka kanssa minulla on oikeasti mahdollisuus tulla toimeen.
Toivotan sulle sydämellisesti hyvää jatkoa. Jos tämä kortti ei tuo sinulle parisuhdetta, niin ehkä jotain hyvää ainakin. Lisäksi jokainen ihmissuhde kasvattaa meitä ihmisenä, jos sen oikein oivaltaa.Mr-groove:
Kiitos, ehkä kerron tähän ketjuun miten jatkon kävi. Toivottavasti teilläkin yhteinen matka jatkuu naisesi kanssa. Ihailtavaa että kaksi saman ajatus-maailman omaavaa ovat toisensa löytäneet. Näinhän se on että ketään ei voi väkisin pitää, ehkäpä tämä rento meininki ihastukseni kanssa tuottaa tulosta ;) hyvää joulun odotusta! Neuvoton kirjoitti:
Mr-groove:
Kiitos, ehkä kerron tähän ketjuun miten jatkon kävi. Toivottavasti teilläkin yhteinen matka jatkuu naisesi kanssa. Ihailtavaa että kaksi saman ajatus-maailman omaavaa ovat toisensa löytäneet. Näinhän se on että ketään ei voi väkisin pitää, ehkäpä tämä rento meininki ihastukseni kanssa tuottaa tulosta ;) hyvää joulun odotusta!Kiitos Neuvoton! Hyvä Joulun odotusta ja Joulun aikaa myös sulle tai siis teille. Ottakaa rennosti, nauttikaa toisistanne, mutta olkaa rehellisien avoimia itsellenne ja toisillenne! Aika näyttää mihin se johtaa.
- zzek
Et ole pettänyt. Älä kerro. Unohda, älä tunne syyllisyyttä. Jos mitään ei ole sovittu, et voi pettää. Sitten kun sovitaan että seurustellaan ilman ulkopuolisia suhteita, sitten vasta voit pettää.
Itseluottamusta kehiin nainen! Usko itseesi, olet varmasti upea nainen. Älä stressaa.
T.Parikymppinen nainen joka itsekin paininut näiden samojen itsetunto-ongelmien kanssa.- Neuvoton
Zzek:
Kiitos kannustavista kommenteista. Lupaan luottaa itseeni tästä lähtien, olet siinä ihan oikeassa! Epävarmuus näkyy. Eihän kukaan voi rakastaa, jos ei rakasta itseään.. Lupaa sinäkin sama! Ensi yö aikaa kerätä itsevarmuutta, huomenna tapaan tämän miehen. Iloisella asenteella vain treffeistä nauttimaan.
- TeeKutenItsellesi
Omasta mielestäni se "että mitään ei ole sovittu" ei ole oikeastaan mikään syy, jos jonkinlaista lähempää seurustelusohdetta ikään kuin oletetaan. Samalla logiikallahan mies voisi varastaa sinulta luonasi käydessään, kun kerran ei ole sovittu, että niin ei tehdä. Omasta mielestäni - ja varmasti mielipiteitä on siis monia - jos ihmistä tapaa neljäkin kertaa, tarkoittaa se tietynlaista sanatonta sopimusta jatkon mahdollisuudesta.
Ainoa oikea ratkaisu tässä tapauksessa on kertoa miehelle missä mennään, ja mitä sinä olet tehnyt, ja kunnioittaa toisen mielipidettä tehdä omat ratkaisunsa tilanteesta. Tuskin haluat mahdollisen rakkaussuhteenne alkavan salailun merkeissä? - Ja paskat!!
Aloittaja on aika itserakas, kehuu itseään kauniiksi ja että on löytänyt muka tosi komean miehen ja pelkää että muut naiset vie hänen löytönsä? VITTUA!!! TODELLA PASKAA PUHETTA JA LUULOJA ITSESTÄÄN!!! Taidat olla surkea pikkuhuora pelkästään, et yhtään enempää!
- Neuvoton
Itserakkautta pitää aina vähän olla ;) pikkuinen en ole, komeaa vartta lähemmäs 180 cm ja huora en myöskään ole. Kutsu vaikka lutkaksi, maksua en ole koskaan ottanut ;) ja kyllä, voin sanoa olevani upea nainen, joka osaa nauttia miehistä, erotiikasta ja toivon mukaan pian myös parisuhteesta kaikkien koettelemuksien jälkeen.
Kaikille keskustelua seuraaville tiedoksi, vaistoani kuuntelin. Oli mieskin ollut epävarma ja pelaillut muitakin pelejä. Juttelimme aiheesta. Olemme nyt avoimia toisillemme ja sopineet ettei muita tapailla. Hyvin sujuu tapailut, joita nyt tiivistetty :) Kemia on jotain tajunnan räjäyttävää. Itse haluaisin jo kertoa koko maailmalle tästä miehestä, mutta mies haluaa pitää matalampaa profiilia näin alkuun.
Ja vaikka kuinka itse olisi sitä mieltä että haluaisi seurustella välittömästi, on toiselta kysyttävä mitä haluaa. Ei sitä voi verrata yleisiin normeihin kuten varastamiseen, kuten täällä mainittiin. Nykyään kun kaikenlaiset suhteet jo ovat arkipäivää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 522022
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1461935Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631570- 681355
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2221354Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2941237- 721198
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää341070Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps118976- 74975