Ilkeily eron yhteydessä

Lady Icebug 12345

Kirjoitin tänne jokin aika sitten aloituksen, jossa toivoin, että ihmiset yrittäisivät eron hetkellä välttää turhaa ilkeilyä. Etenkin jos on se osapuoli, joka on esim. huomannut, että ei alkuihastuksesta huolimatta pidä toista riittävänä syystä tai toisesta. Kyseessä on kuitenkin toinen ihminen, jonka olisi paljon helpompi jatkaa elämäänsä, jos toinen eron hetkellä ei pyrkisi häpäisemään jätettävää. Tästä on jo omalla kohdalla aikaa, mutta joskus tiettyjen ns.vuosipäivien lähestyessä tunnen itseni arvottomaksi ja rikkonaiseksi. Minulle kävi nimittäin niin, että jouduin muuttamaan opintojen takia ja tapailu hiipui etäisyyteen. Mies kaatoi kännissä jonkun naisen baarista ja seuraavan kerran tavatessamme ehdotti ryhmäs*ä, Tämän jälkeen en kyennyt kertomaan raskaudesta. Jouduin köyhänä opiskelijana tekemään raskaudenkeskeytyksen. Itsetuntooni tuli särö, jota kannan hautaan saakka. Tiedän hyvin, miksi tiet erkanivat ja ymmärrän sen. Ja todennäköisesti mies olisi loukannut minua viimeistään silloin, jos olisin voinut kertoa raskaudesta. Vaikka polut joskus erkanevat, toivon, että voisimme kaikesta huolimatta kunnioittaa toisiamme ihmisinä ja välttää turhaa halventamista. Kiitos myötätunnosta, jota sain osakseni edellisen viestini yhteydessä. Viesti on poistettu sittemmin, en tiedä miksi. Poistetaankohan tämäkin viesti, kuten edellinen? Rauhallista joulua silti kaikille.

10

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiuhtiviuhti

      Lohtuhalaus. Yritä saada unta, äläkä mieti menneitä. Tiedän, että joskus etenkin juuri nukkumaan mennessä hiljaisuudessa menneet aaveet eivät joskus anna rauhaa. Mutta täällä oli ainakin joku, joka kuuli sen. Älä anna sen ihmisen varjon enää varjostaa elämääsi, joka on nyt.

    • Ainahan voi haaveill

      Niin siis tahdot sanoa että kun riidellään, ette riitelisi... just.. ompas hyvä neuvo.. x)

      • yökkäri

        Joo, ei. Edellinen haaveilija ei tainnut tajuta


    • jaksamista sinulle

      lady.......
      Kiitos viestistäsi. Kyllähän se on niinkuin sisareni sanoi ihminen on genetinen ketju johon varasoituu menneet tapahtumat. (Onhan se todettu argeologien kaivannaisissakin)
      MInulla myös tapahtuneita asioita menneisyydessä jotka vuosipäivien aikana nousee pintaan ja saa minut voimaan huonosti. Tai joku erikoinen tapahtuma, jopa tuoksu saa muistot heräämään ja minut voimaan pahoin. Me ihmiset olemme vain sellaisia. Vaikka yritämme järkeillä ja kieltää muistia toimimasta niin kroppa muistaa.
      Esim. Olin lapsena jo auto-onnettomuudessa jossa huuleni halkesi ja ne jouduttiin ompelemaan.
      Jokainen hammaslääkäri käynti, saa vuosikymmeniä vanhat arvet nykimään ja muistuttamaan tuosta onnettomuudesta.(Aivankuin huuliano ommeltas taas)
      Hääpäivän vuosipäivänä olen erittäin masentunut, ruoka ei maistu ja itkettää. Sanoin avioeron vuosipäivänä.
      Meillä ei siis muista ainoastaan aivot vaan koko kroppa muistaa asiat ja tapahtumat niinkuin ne on koettu tapahtumahetkellä.

      • Lady Icebug 12345

        ...osasitpa kuvata tuntemukseni hyvin. Tapahtumat alkoivat vyöryä vuoden pimeimpään aikaan. Nämä lyhyet päivät nostavat vanhoja tuntemuksia pintaan. Raskauden keskeytymiseen liittyy sekä henkinen kipu ja syyllisyyden sekä häpeän tunteet, mutta myös fyysinen kipu. Keho muistaa.


      • jaksamista sinulle
        Lady Icebug 12345 kirjoitti:

        ...osasitpa kuvata tuntemukseni hyvin. Tapahtumat alkoivat vyöryä vuoden pimeimpään aikaan. Nämä lyhyet päivät nostavat vanhoja tuntemuksia pintaan. Raskauden keskeytymiseen liittyy sekä henkinen kipu ja syyllisyyden sekä häpeän tunteet, mutta myös fyysinen kipu. Keho muistaa.

        Lady Icebug 12345. Kyllä se on niin kuten itsekin olet todennut.
        Kroppa muistaa. Onhan se tutkittua asia, että ihminen saattaa sairastua fyysiesti henkisen romahduksen vuoksi.

        Olen itsekin tilanteessa jossa minulle sanotaan, että tapahtumista on jo niin kauan että ei pitäisi enää roikkua niissä. Nuo kehottajat eivät ymmärrä kun sanon että en roiku mutta he itse saavat kroppani muiston reagoimaan tuomalla terveisiä (useasti negatiivisia sellaisa) joita en ole pyytänyt kertomaan minulle, enkä ole kiinnostunutkaan niistä. Saamieni terveisten vuoksi saatan voida huonosti monta päivää. Minunkin avioero astui voimaan joulukuussa jonka vuoksi tunnen itseni masentuneeksi näihin aikoihin.

        Kaikkea hyvää sinulle. Älä syytä itseäsi asioista joille et voinut mitään.Älä varsinkaan tunne syyllisyyttä siitä että kroppasi muistaa. Kuukauden kuluttua näyttää taas valoisammalta kun aurinko alkaa näkyä ja päivät pidentyy,


      • Lady Icebug 12345
        jaksamista sinulle kirjoitti:

        Lady Icebug 12345. Kyllä se on niin kuten itsekin olet todennut.
        Kroppa muistaa. Onhan se tutkittua asia, että ihminen saattaa sairastua fyysiesti henkisen romahduksen vuoksi.

        Olen itsekin tilanteessa jossa minulle sanotaan, että tapahtumista on jo niin kauan että ei pitäisi enää roikkua niissä. Nuo kehottajat eivät ymmärrä kun sanon että en roiku mutta he itse saavat kroppani muiston reagoimaan tuomalla terveisiä (useasti negatiivisia sellaisa) joita en ole pyytänyt kertomaan minulle, enkä ole kiinnostunutkaan niistä. Saamieni terveisten vuoksi saatan voida huonosti monta päivää. Minunkin avioero astui voimaan joulukuussa jonka vuoksi tunnen itseni masentuneeksi näihin aikoihin.

        Kaikkea hyvää sinulle. Älä syytä itseäsi asioista joille et voinut mitään.Älä varsinkaan tunne syyllisyyttä siitä että kroppasi muistaa. Kuukauden kuluttua näyttää taas valoisammalta kun aurinko alkaa näkyä ja päivät pidentyy,

        Kiitos, samoin sinulle.


    • dhseryh4w

      Kimppa olisi pelastanut suhteesi.

      • vilkkuvalo

        Eihän tuossa ollut enää mitään pelastettavaa. Jos suhde päättyy rumasti, niin siinä menee pilalle ne mukavatkin muistot kun näkee kaiken uudessa valossa. Jos tulee tunne siitä, että tuli hyväksikäytetyksi, on vaikeaa enää luottaa ihmisiin.


    • harmillista

      jotenkin kannattaisi kehittää sellainen tutka joka kertoo että onko mies kiinnostunut ja onko mahdollisesti jäämässä suhteeseen sun kanssa, kaikenlaiset luuserit, hörhöt ja nämä muut saisit rajattua pois.ainakin jos mieskaveri ei ilmaise tunteitaan ja tahtoaan olla sun kanssa se on melko varma merkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1345
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      807
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe