Minulta varastettiin auto ja se löytyi noin viikon päästä lunastuskunnossa. Tarkastajan mielestä sen lunastusarvo on yli puolet pienempi mikä on vaatimukseni.Onko minulla oikeutta VAATIA korjauttaa autoa siihen kuntoon missä se oli ennen varkautta vaikka korjaussumma on noin kolminkertainen arvoon verraten??
Ja Mitkä ovat jatkotoimenpiteet jos en suostu tarkastajan tarjoamaan summaan??
Pohjolan Varkausvakuutus???
10
4822
Vastaukset
- Tämäkin olisi selvinnyt eht...
Korjauskustannusten ylärajana on auton käypä arvo. Käypä arvo taas tarkoittaa hintaa, jonka olisit saanut autostasi myydessäsi sen välittömästi ennen vahinkoa. Käypään arvoon ei vaikuta se, paljonko olisit autostasi halunnut, eikä myöskään se, paljonko olet itse siihen rahaa käyttänyt (tuning-pojat, huomio!). Eräissä tapauksissahan käypä arvo ja autoon käytetty rahamäärä korreloivat jopa negatiiviesti keskenään (tuning-pojat, huomio!!)
- näprääjä
Jos on rakennettu biili niin kannattaa näyttää sitä tarkastajalle ja arvioida uudelleen.. niin ei tule sit suru puseroon kun on korvausten aika.. itse olen tehnyt sen..
- Kauppamiehiä
Kauppaahan nekin käyvät. Älä suostu ensimmäiseen tarjoukseen...
- neuemannen
Katsoppa esim ke-pöstä hinnat samanlaiselle autolle, siitä saat jonkin keskiarvon pyyntihinnoille. Pyyntihinnasta tonni/15% pois tinkivaraa niin se on jokin arvo. Sit alkaa vaa vääntää hintaa sinne jos vak.yhtiön tarjous on edelleen ala-arvoinen...
Tuunaustyypithän tietenkin tarkastuttaa autonsa vakuutusyhtiön tarkastajalla ja dokumentoi silloin yhdessä tehdyt muutokset ja hoitaa vakuutukset sitä kautta kuntoon, muutoin edessä täyssota auton arvosta...
- janappa
itellä meni aikoinaan auto lunastukseen kun yksi puolisokea naisihminen tuli kolmion takaa suoraan kylkeen...Silloin ainakin vakuutustarkastaja kysyi että paljon itte olin ajatellu saavani autosta, jonka jälkeen kaivoi esiin k-pörssin ja rupes kertomaan et minkä hintaisia autoja sieltä löytyy...että näin meilläpäin =)
- moponen_
Voit pyytää virallista tavarantarkastajaa arvioimaan autosi. Tosin harvoin niiden arviot ovat paljon erilaisia kuin autovahinkotarkastajalla.
Voit tehdä myös kuluttajien vakuutustoimistoon valituksen.
Yksi vaihtoehto on että pidät auton ja pyydät kertakorvauksen jolla korjaat itse. - Smersh
Vaadi vastaava auto tilalle, älä rahakorvausta. Pakko suostua.
- Joku vaan
Minulta varastettiin auto parisen vuotta sitten ja auton löydyttyä alkoi armoton taistelu auton arvosta. Vakuutusyhtiönä oli Tapiola ja koska Tapiola käyttää erästä ulkopuolista yritystä vahinkojen arvioinnissa, niin asia monimutkaistui entisestään. Tapiolassa ja vahinkotarkastusyrityksessä ei tiedetty kovinkaan hyvin toistensa tekemisistä ja se aiheutti runsaasti puhelinlaskua minulle, koska minulle annettiin vain kehotus soittaa sinne Tapiolaan tai vahinkotarkastusyritykseen.
Vahinkotarkastajan käytös oli erittäin ylimielistä ja ukko yritti polkea hintaa sen minkä kerkisi.
Tuumasi autostani, että "kukaan ei haeskele enää tuommoisia", "pyytämäsi hinta autostasi on tehty mutu-tuntumalla"... jne. Vai että kukaan ei haeskellut ko. autoa! Autostani oli viety runsaasti osia, josta syystä auto meni lunastukseen. Auto oli siis erittäin haluttu. No, ukkohan teki arvion Keltaisen Pörssin avulla ja tiedättehän miten siinä kävi. Mietin aikani ja totesin, että antaa olla, koska mahdollisesti saatava lisähinta maksaa minulle maltaita menetetyn työajan muodossa.
Se on kuulkaa silleen, että jos teetta heti alussa edullisen tarjouksen lunastushinnasta vahinkotarkastajalle, niin voitte olla varmoja siitä, että ne vielä puolittavat sen!
Vakuutusyhtiönäni oli Tapiola. Oli siis. Minulla ei tämän tapauksen jälkeen ole ollut enää mitään vakuutuksia ko. vakuutusyhtiössä.
Tein sen päätöksen tämän farssin jälkeen, että
- Ajan uudella autolla. Sitä kun ei viedä kovinkaan helposti ja sen arvo löytyy ilman Keltaista Pörssiäkin esim. autoliikkeistä.
- Seuraavassa vakuutusyhtiössäni on itsellään omat vahinkotarkastajat eli ei tarvitse kääntyä enää toiseen, kolmanteen jne. erilliseen yritykseen. - Idiotti
Vain idiootti pitää vakuutuksiaan pohjolassa. Karpokin sen tietää.
- on se
Pohjola Paras vakuutusyhtiö. Fennia kun ei maksa edes laissa lukevia korvauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574