Oikea ikäsi vs henkinen ikäsi?

Eräs lukija

Nyt ihan rehellisesti: kuinka vanha olet ja kuinka vanhaksi / henkisesti kehittyneeksi tunnet itsesi?

Mä oon 35 ja tunnen olevani jotain 23-24-vuotiaan henkisellä tasolla. Paitsi että en ole samalla tavalla perillä niiden jutuista kuin ne. Ei niin, että olisin henkisessä kehityksessäni jämähtänyt tuohon ikään, vaan kehittynyt vain hitaammin.

13

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstanainen

Mä oon saman ikäinen ja tunnen oloni joksikin 200-vuotiaaksi. Tää kaikki on vaan niiin nähty ja mitä siitä saa irti? Ei mitään...

• nuoruus meni

Elin nuoruuteni tietokoneen ääressä, kärsin masennuksesta ja paras nuoruus jäi kokonaan elämättä näiden takia. Vasta päälle 25-vuotiaana ryhdistäydyin ja sain elämäni kuntoon. Koen ehkä tämän takia olevani henkisesti viisi vuotta ikäistäni nuorempi (tosin joissakin asioissa minulla on pelottavan paljon yhtäläisyyksiä alle 20-vuotiaiden serkkujeni kanssa), tosin fyysinenkin kunto on nykyään aika huippu. Tiedän kuitenkin että parhaimmat nuoruusvuodet ovat takanapäin (olen alle 30-vuotias), mutta parhaimmat (aikuis)vuodet ovat nyt ja voin tehdä niistä vielä paremmat tulevaisuudessa niin itse päättäessäni.

• true blue

Itse koen, että alkaa kolmestakympistä.

• 27, olen mieltänyt itseni jo usean vuoden ajan olevan lähempänä 40v kuin 30v.

• Vanha sielu

Sama homma. Jotenkin hyvin vanha olo, vaikka ikää vasta 28.

• Minulla oli vanha olo teininä, 13 vuotiaana tunsin itsensä 33 vuotiaaksi.
      Nyt on toisinpäin kun ikä on 33v

• burb

Fyysinen ikä on 28.

Henkinen lienee jossain teini-iän paikkeilla, koska naiset ovat päättäneet, että olen teini koska en suostu menemään töihin naisten pinnallisten ja ahneiden vaatimusten nimissä. Tarkkaa henkistä ikää eivät ole kyenneet määräittämään.

• WO 9eugf__rrr

Luin "Oikea käsi vs henkinen käsi" Mietin uutta spirituaalista runkausta sinkuille

• WO 9eugf__rrr

Henkisesti 0l3n varmaan jotain 300vuoden kiepeillä, oikeaa ikää ei koska en halua ttä tunnista

• huumepiikki
        WO 9eugf__rrr kirjoitti:

Henkisesti 0l3n varmaan jotain 300vuoden kiepeillä, oikeaa ikää ei koska en halua ttä tunnista

Oletko niitä oikeita vamppyyrejä, joita olen kuullut on olemassa, et kai ole vaan niitä wannabe-vamppyyrejä, jotka näyttelevät netissä vamppyyriä aurinkolasit päässä?

• Poikamies44

Alkaa jo 45-vuotisjuhlat lähestyä. Mutta tunnen olevani n. 13-vuotias. Minua ovat juuri tytöt alkaneet kiinnostaa.

• atm32

Oon 32 ja tunnen olevani jotain 90 .

• Rehellisest jos sanoo niin eipä tuo henkinen puoli taida tuosta 22v jälkeen paljoa muuttua. Kokemusta ja tietoa tulee lisää mut toisaalta sekinkin puoli vanhenee ajan myötä jotta ei se paljoa auta eteenpäin. Aamulla herää 22v virkee mies ja peiliin jos erehtyy vilkaisee niin joku liki 50v äijä siellä ihmettelee takas :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5718
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3743
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      457
      2629
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      266
      1662
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1333
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1326
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1220
    Aihe