En koskaan käyny kolesterolia mittaamassa ja en tiedä näistä mitään. On hyvä ja huono kolesteroli niillä on eroa ja kumpi kannattaa ottaa vai kummatkin?
Kolesterolin mittaus. Kumpi vai kummatkin?
15
78
Vastaukset
- aina koko juttu
Kolesterolimittauksessa otetaan aina sekä hyvä että huono kolesteroli, jolloin saadaan kokonaiskolesteroli. Niiden keskinäinen suhdekin kertoo paljon.
- Yks vaan
Mitenkä tuo menee? Olen katsonut omia labratuloksia. Kun lasketaan yhteen huono ja hyvä kolesteroli, ei yhteenlaskusta tule kokonaiskolesteroli.
- Yks vaan
Ei täsmää mitenkään. Tänä syksynä otetut arvot ovat:
Kokonaiskolesteroli 5,8
High density 1,8
Low density 3,6
Triglyseridit 0,95 - nainen 53
Tuo edellisessä jutussa oli että naisten ihanteellinen kokonaiskolesteroli on 6–9 mmol/l.
Minulla oli 7 ja lääkäri ehdottaa lääkityksen aloittamista. Kieltäydyin.
Olen 53v. Nainen - fhyji
Yks vaan kirjoitti:
Ei täsmää mitenkään. Tänä syksynä otetut arvot ovat:
Kokonaiskolesteroli 5,8
High density 1,8
Low density 3,6
Triglyseridit 0,95Eikö täsmää? Kokonaiskolesterolin laskentakaava on KOL= LDL HDL tg:2
3.6 1.8 0.95:2 = 5.875 - Nostanhattua
nainen 53 kirjoitti:
Tuo edellisessä jutussa oli että naisten ihanteellinen kokonaiskolesteroli on 6–9 mmol/l.
Minulla oli 7 ja lääkäri ehdottaa lääkityksen aloittamista. Kieltäydyin.
Olen 53v. NainenViisas flikka. Kolesterolin saa laskusuuntaan kyllä luonnollisemmilla keinoillakin.
- ihan kuinka vaan
Kokonaiskolesterolin tulisi olla - sukupuolesta riippumatta - alle 5,0 mmol/l. Mikäli se on tasoa 6 - 7 on muiden arvojen syytä olla todella hyvät ja muiden riskitekijöiden olemattomia, jotta kohonnut kolesteroli ei lisää sydän- ja verisuonitautien, aivotaudit mukaan lukien, riskiä. Terveydellä ei kannata leikkiä. Jos siis kokonaiskolesteroli on 7 ja lääkäri ehdottaa lääkitystä, se on syytä aloittaa. Mutta ei sitten pidä tulla päivystykseen valittamaan, jos pumppu leikkaa tai aivot brakaa - nääs jos se lääkkeettömyys kerran on omaan ja jonkun remelin???? fiksuuteen perustuva valinta.
- kolkol
Ei kokonaiskolesteroli kerro yhtään mitään.
Yli puolet infarktin saaneista omaa alle 5 kokonaiskolesterolin, joten turhaa pelotella ihmisiä kuolemalla.
Ja eri maissa on eri viitearvot.
Kukaan ei tiedä optimaalisia arvoja, koska lasten arvoja ei ole julkaistu missään.
Statiinit:
Kuuntele:
07.12.14
Osa 1/1 (25:55)
http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/
- Taudinuhri
Älä missään tapauksessa ota sitä kolesrolilääkettä ja aiheuttaa sokeritautia pitempään tautittuna.
- nainen55v
Minulla oli kokonaiskolesteroli 7.5 ja lääkäri suositteli kolesrolilääkettä, mutta kieltäydyin.
Syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa säännöllisesti ja en tupakoi ja alkoholia muutaman kerran vuodessa. - sensuuriaaa
Lue vielä ku ehdit
http://blogit.iltalehti.fi/christer-sundqvist/2015/03/21/statiinit-syovat-kinkkusi/ - RahaavainPalaa
Jos olet muuten terve, niin älä ota lisähuolia itsellesi. Se mikä oli pahaa viime vuonna, onkin nyt oikein terveellistä. Niin ne tutkimukset heittelevät. Jos jokin ei ole rikki, niin
älä korjaa sitä ? - BisnesisBusiness
Ensimmäiseksi, " kaikki lääkkeet "ovat myrkkyjä, sivuvaikutuksineen. Jos se ei ole suoraan luonnosta, niin on oltava varovainen ,ennen nielaisua. Jos terveydenhoitoa tarkastellaan molemmilta puolin, niin voidaan havaita sen olevan 1,2,3, arviontien
jälkeen olevan " lucrative BUSINESS ". Sairauksien hoitoa tarkastellessa voidaan
huomata, miten " terveydenhoito on täysin laiminlyöty lääkäripiireissä ".
Luonnonmukainen lääkitys on jätetty viidakoihin, sopimattomana moderniin elämään. - highkol
Kaikki kannattaa mittauttaa. Mullaoli kokonaiskolesteroli vaan vähän koholla, mutta huono kolesteroli oli suuri, joten sain lääkityksen. Nyt on arvot normaalit. Oon syöny lääkitystä n 5 v. Ei ole ollut mitään haittaa lääkkeestä. Kolesteroliarvot voivat olla myös perinnöllisesti koholla. Multa on kysytty moneen kertaan, että mistä päin sukuni on kotoisin, ja kun olen sanonut, että Savosta, niin lekuri on vaan hymyillyt vinosti... Kai silläkin on sitten merkitystä kun sitä niin moni on kysynyt. Isän puolelta taas olen helsinkiläinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154