Miten paljon vuorotteluvapaan ajalta kertyy eläkettä?
vuorotteluvapaa
10
1319
Vastaukset
- nainen5
ymmärtääkseni eläkekertymä katkeaa tuoksi ajaksi, ethän sinä ole tuolloin töissä.
- linkkii
http://www.tem.fi/tyo/tyolainsaadanto/vuorottelu-_opinto-_ja_perhevapaa_etatyo
Ks keva-linkki - yhden elämän mitta
Mitä merkitystä muutaman kuukauden asialla kun eläke kertyy elämän mittaisesta kertymästä?
Jos sillä eläkekertymällä on sinulle jokin merkitys, älä pidä sitä vuorotteluvapaata vaan paina töitä vaan niin saat joskus kaiken mahdollisen kolikon itselle tai perillisille...- Loppuelämän mitta
Noo, jos hänellä on vaikka 3000 tulot /kk brutto, niin häviää vuoden vuorotteluvapaalla 70 e/kuukaudessa eläkkeessä - tämä siis koko loppuelämän vähennys eläkkeeseen/kk. Voi sillä merkitystä olla.
- Jotain kuitenkin
Vuorotteluvapaan ajalta kertyy eläkettä. Vuorotteluvapaan ajalta eläkkeen laskennan perusteena käytetään 55 prosenttia siitä ansiosta, josta vuorottelukorvaus on laskettu. Tästä ansion osuudesta eläkettä karttuu 1,5 prosenttia vuodessa.
- zekkasin
Etk-linkin perusteella 3000 e tulolla vuoden vapaalla häviää eläkettä 20-32e kuussa, riippuu onko yli vai alle 53 v vapaalla ollessa. Eläkettä tulee n 25 e vuoden vapaalta.
- elämää tämä vain
Mitä merkitystä jos saa eläessään olla vapaalla.
- kyllästynyttyhmiin
min.10 000€/kk....
- yksi_elämä
Eläkää ennen eläkettä! Jos 3-12kk on pois työstä vuorovapaalla elämässään niin mitään merkitystä sillä eläkkeeseen oikeasti ainoan elämän mitassa!
Kas kun et kysele paljonko työstä poissaolemisen vuorovapaa kerryttää vuosilomaa?... - Anonyymi
Menneisyyteen palaten miettiä aina vain miten tyhmää porukkaa keskuudessamme elää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk1124265Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n302339Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj552106Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361514- 371295
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et111273Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä
Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk71039Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o181036Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.471035Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit77975