afrohiusten hoito

epätoivoinen

kyselen tässä vaan, kun minulla on tummaihoinen tyttö jolla on paksut pitkät mustat pikkukikkara hiukset, kurittomat ja vallattomat. mitä aineita afrikalais syntyperäiset itse käyttävät saadakseen hiukset näyttämään tasaisilta ja kiiltäviltä. meidän neitin hiukset hapsottavat aina. eli vinkkejä tarvitaan.

13

6934

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkispukkis

työskentelin lontoossa kampaamoalan kaupassa sekä kampaajana, ja siellähän kyseistä hiustyyppiä on pilvin pimein. afrohiukselle on olemassa aivan omat tuotteensa, jotka sisältävät hurjan määrän öljyjä ja vahoja joiden avulla kähärää hallitaan. näitä tuotteita saa suomessa varmaankin vain afrohiuksille tarkoitetuista kampaamoista, joita on helsingissä muutamia, muista kaupungeista en tiedä. voit varmaankin tilata niitä myös ulkomaisista nettikaupoista. ensiapuna kokeile ihan ehtaa vaseliinia (yritä välttää päänahkaan levittämistä).

tsemppiä!!!

• Lili

Afrohiuksista ei tule suoria ja kiiltäviä kuin suoristusaineella, joka on vähän niinku permanentti, mutta ilman rullia tietenki. Toinen asia on sitte pitääkö lapsen hiuksia ylipäätään mennä käsittelemään, ainakaan niin rankalla tavalla..

• minulla myös

Mitä potaskaa...

Minulla on afrohiukset eikä minun tarvitse lähteä tilamaan mitään "erikoistuotteita."

Kampaamotuotteet sopivat meidän hiustyylille mainiosti. Muista valita tuotteet joissa lukee kuiville ja rasittuneille hiuksille. Pese hiukset MIEDOLLA shamppoolla ja laita hoitoainetta. Muista laittaa hiuksiin jätettävää ja ihan pieni määrä kookosöljyä päälle... HUOM, pieni määrä. Pysy kaukana vahoista ja vahvoista öljyistä ja suosi luonnontuotteita. Hiuksemme ovat melko hauraat vaikka vahvoilta näyttävätkin. Suoristusraudalla saat myös afrohiukset suoriksi, kunhan muistat suojata hiukset ennen kuumakäsittelyä.... ÄLÄ LAITA TYTTÄRES PÄÄHÄN SITÄ PERMANENTTIÄ. pilaa hiukset samaantien.

Nuorimmille tytöille suosittelen hiusten letittämistä kun ne ovat vielä märät, näin saat kiharat heltymään ja tuloksena on kivat isot kiharat. Rullia kannattaa myös kokeilla.

hiuksemme ei ole suora, joten sitä on siihen turha pakottaa. Hyväksy ne kiharat ja toimi niillä mitä on... Kuka sanoi, että kaikilla pitää olla suorat ja tuulessa lentelevät hiukset???

• Yksäitikans
        minulla myös kirjoitti:

Mitä potaskaa...

Minulla on afrohiukset eikä minun tarvitse lähteä tilamaan mitään "erikoistuotteita."

Kampaamotuotteet sopivat meidän hiustyylille mainiosti. Muista valita tuotteet joissa lukee kuiville ja rasittuneille hiuksille. Pese hiukset MIEDOLLA shamppoolla ja laita hoitoainetta. Muista laittaa hiuksiin jätettävää ja ihan pieni määrä kookosöljyä päälle... HUOM, pieni määrä. Pysy kaukana vahoista ja vahvoista öljyistä ja suosi luonnontuotteita. Hiuksemme ovat melko hauraat vaikka vahvoilta näyttävätkin. Suoristusraudalla saat myös afrohiukset suoriksi, kunhan muistat suojata hiukset ennen kuumakäsittelyä.... ÄLÄ LAITA TYTTÄRES PÄÄHÄN SITÄ PERMANENTTIÄ. pilaa hiukset samaantien.

Nuorimmille tytöille suosittelen hiusten letittämistä kun ne ovat vielä märät, näin saat kiharat heltymään ja tuloksena on kivat isot kiharat. Rullia kannattaa myös kokeilla.

hiuksemme ei ole suora, joten sitä on siihen turha pakottaa. Hyväksy ne kiharat ja toimi niillä mitä on... Kuka sanoi, että kaikilla pitää olla suorat ja tuulessa lentelevät hiukset???

Rakastan niitä. Hoidan hänen hiuksiaan seuraavalla tavalla. Pesen hiukset kerran kaksi viikossa yleensä hoitoaineella. Silloin tällöin käytän erittäin mietoa shampoota joka on tarkoitettu juuri tälle kiharatyypille (saa ainoastaan amerikasta) curly Q's on se merkki. huuhtelen siis hiukset hoitoaineella ihan samaan tapaan kuin käyttäisin shampoota. Sitten lisään hiuksiin aimo annoksen hoitoainetta (kourallinen) ja levitän sen joka puolelle hiuksiin. Sitten tyttäreni menee kylpyyn, leikkii siellä kun kampaan erittäin hellävaraisesti hiukset. Tällä tavoin en riko hiusta. Tiukasti kihartuvaa tukkaa ei kannata mennä kampaamaan kuivana. Kampaan joko harvapiikkisellä kammalla tai käytän (tanskasta) tilattua Denman harjaa. Annan hoitoaineen vaikuttaa ainakin viisi minuuttia ellei enemmänkin ja huuhtelen pois. Sitten käytän pyyhettä hiuksien päällä, mutta en hiero hiuksia pyyhkeeseen. Laitan hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Tässäkin luotan tähän samaan Curly Q's tuotemerkkiin. Mutta jos etsit jostain (kampaamosta) hoitoaineen joka on tosiaan kuiville ja rasittuneille hiuksille tarkoitettu ja mielellään ei sisällä silikoneja niin varmasti se käy. Käytän myös kookosrasvaa ja Sheavoita, nämä on tosi luonnollisia ja hyviä hiuksille.
        Tähän tyyliin tyttäreni kiharat tulevat hienosti esille ja ennenkuin tein näin hiukset olivat todella pörröiset ja takkuisen näköiset. Talvi ja pipo tuo taas omat ongelmansa, mutta olen suunnitellut ostaa satiinikangasta ja laittaa sitä tytön pipoon vuoriksi, jospa se vähän auttaisi.
        Hei ja sitten vinkki viitonen laita YouTubeen hakusanaksi Nartural hair tai Natural hair care, tms. niin löydät älyttömät määrät tosi hyviä vinkkejä hiusten hoitoon!

• yksäitikans
        Yksäitikans kirjoitti:

Rakastan niitä. Hoidan hänen hiuksiaan seuraavalla tavalla. Pesen hiukset kerran kaksi viikossa yleensä hoitoaineella. Silloin tällöin käytän erittäin mietoa shampoota joka on tarkoitettu juuri tälle kiharatyypille (saa ainoastaan amerikasta) curly Q's on se merkki. huuhtelen siis hiukset hoitoaineella ihan samaan tapaan kuin käyttäisin shampoota. Sitten lisään hiuksiin aimo annoksen hoitoainetta (kourallinen) ja levitän sen joka puolelle hiuksiin. Sitten tyttäreni menee kylpyyn, leikkii siellä kun kampaan erittäin hellävaraisesti hiukset. Tällä tavoin en riko hiusta. Tiukasti kihartuvaa tukkaa ei kannata mennä kampaamaan kuivana. Kampaan joko harvapiikkisellä kammalla tai käytän (tanskasta) tilattua Denman harjaa. Annan hoitoaineen vaikuttaa ainakin viisi minuuttia ellei enemmänkin ja huuhtelen pois. Sitten käytän pyyhettä hiuksien päällä, mutta en hiero hiuksia pyyhkeeseen. Laitan hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Tässäkin luotan tähän samaan Curly Q's tuotemerkkiin. Mutta jos etsit jostain (kampaamosta) hoitoaineen joka on tosiaan kuiville ja rasittuneille hiuksille tarkoitettu ja mielellään ei sisällä silikoneja niin varmasti se käy. Käytän myös kookosrasvaa ja Sheavoita, nämä on tosi luonnollisia ja hyviä hiuksille.
        Tähän tyyliin tyttäreni kiharat tulevat hienosti esille ja ennenkuin tein näin hiukset olivat todella pörröiset ja takkuisen näköiset. Talvi ja pipo tuo taas omat ongelmansa, mutta olen suunnitellut ostaa satiinikangasta ja laittaa sitä tytön pipoon vuoriksi, jospa se vähän auttaisi.
        Hei ja sitten vinkki viitonen laita YouTubeen hakusanaksi Nartural hair tai Natural hair care, tms. niin löydät älyttömät määrät tosi hyviä vinkkejä hiusten hoitoon!

hiukset janoavat kosteutta joten lisää jätettävää hoitoainetta päivittäin lisää tai miten sinusta tuntuu. Voit myös tehdä itse sprayn, esim. vettä glyseriniä öljyä esim. jojobaöljy voit etsiä youtubesta erilaisia vinkkejä sprayhyn, jotkut hiukset ei pidä glyserinistä, mutta kokeilemalla se selviää.

• afrolady
        minulla myös kirjoitti:

Mitä potaskaa...

Kielsit jyrkästi laittamasta tytön päähän permanenttia. Itse olen n. 8-vuotiaasta asti kokeillut pörröisiin hiuksiini erilaisia kampauksia. Leteistä ja muista en tykännyt, joten ajattelin kokeilla suoristamista. 9-vuotiaasta asti olen käyttänyt hiuksiini suoristuspermanenttia eri kampaamoissa. Ei ne hiukset tipu tai pala pois jos käyttää lapsille tarkoitettua hellävaraisempaa suoristusta. Kannattaa vain käyttää jatkossa rasvoja ja öljyjä, ettei hiukset pääse kuivumaan ja haurastumaan.

• afroko
    • eetthh

kannattaa koklata www.roomforhair.com itse sain sieltä hoitavat ja kosteuttavat tuotteet lapseni afrolle. erityisesti hiuksiin jätettävä hoitoaine toimi!

• EnKuitenkaanAsiantnt

Afrohiukset on herkät, ja vaatii paljon koesteutta. Öljyt on hyvä juttu. Harjata ei saisi koskaa, vaan kammata hellästi.

• joojoo.........

Minä itsen oln 12 vuotias puoliksi kongolainen tyttö.. Mun hiuksii on pienest asti aina laitettu letille. Aloitin tässä viime vuoden lopulla suoristamaan. Kun hiukset on suorat saa piponki päähän ja on paljon parempi ainaskin mun mielest.

• afroasiantuntija

Sheavoita (karitevoita) voi laittaa hiuksiin. Samoin kookosöljyä tai oliiviöljyä.

CO-pesut eli shampoon sijasta pestään hoitoaineella. Ei kuivata pörröksi kuten shampoot.

Ei harjaamista ollenkaan ja hyvin vähän kampaamistakaan. Selvittely vain sormin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16973
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4694
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      138
      1954
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1569
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1429
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      19
      1155
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1079
    Aihe