Morjens! Oon 15v ja mietin että oonko tarpeeks vanha käymään salilla silleen kunnolla. Toki salillahan voi käyä minkä ikänen tahansa, mutta tarkotan että minkä ikäisenä voi tuollasta kunnon semirankkaa treeniä jossa tarkotuisena saada sitä lihasmassaakin silleen suht hyvin. Kiitti vastauksista jo etukätee
Minkä ikäisenä salille?
4
198
Vastaukset
- valmentaja74
Kyllä 15-vuotias voi aivan hyvin käydä salilla. Pari-kolme kertaa viikossa, hyviä perusliikkeitä kuten jalkakyykkyä, askelkyykkyä, maastavetoa, leuanvetoa, soutuja, pystypunnerrusta, penkkipunnerrusta, monipuolisesti keskivartalojumppaa jne. Hanki hyvä ohjaaja näyttämään tekniikat kuntoon ja opastamaan asiassa heti oikealle tielle. Myös rinnalleveto levytangolla kannattaa opetella, jos vaan saat osaavan ohjaajan; sillä saa hyvää yleisvoimaa ja räjähtävyyttä. Tsemppiä!
- korvaushoitoon mars
Lueskeltuani eräitä bodyfoorumeita olen tullut siihen lopputulokseen, että tuon ikäisenä pitäisi olla jo korvaushoidossa.
Jälleen kerran! Biologinen ikä ja kalenteri-ikä eivät ole yksi ja sama asia.
Joku joutuu aloittamaan parranajonsa 14v pituuskasvunsa päättäneenä.
Jollakin toisella ei ole vielä äänenmurrostakaan.
Me selvitimme asian kuvauttamalla poikamme ranteen ja pyytämällä ortopedin lausunnon. Tulos oli, että 15v kundin kasvupäätteet olivat sulkeutuneet ja luusto "valmis".
Osallistui 16v painonnoston poikien SM kisoihin.- M Siiri.
Joo eli aloittajalle tiedoksi, yhdellä toisella foorumilla tulee ilmi, että sinun iässä korvaushoito on jo täysin mahdollista. Ja selvennykseksi että ilman korvaushoitoa salilla käyminen on käytännössä turhaa.
Googleta nimi M Siiri ja sitä kautta löydät runsaasti erilaista tietolähdettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään15614894Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903745Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,1363037Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2741497Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?491449Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1571395Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151304Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141264- 811091
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin2071022