Morjens! Oon 15v ja mietin että oonko tarpeeks vanha käymään salilla silleen kunnolla. Toki salillahan voi käyä minkä ikänen tahansa, mutta tarkotan että minkä ikäisenä voi tuollasta kunnon semirankkaa treeniä jossa tarkotuisena saada sitä lihasmassaakin silleen suht hyvin. Kiitti vastauksista jo etukätee
Minkä ikäisenä salille?
4
117
Vastaukset
- valmentaja74
Kyllä 15-vuotias voi aivan hyvin käydä salilla. Pari-kolme kertaa viikossa, hyviä perusliikkeitä kuten jalkakyykkyä, askelkyykkyä, maastavetoa, leuanvetoa, soutuja, pystypunnerrusta, penkkipunnerrusta, monipuolisesti keskivartalojumppaa jne. Hanki hyvä ohjaaja näyttämään tekniikat kuntoon ja opastamaan asiassa heti oikealle tielle. Myös rinnalleveto levytangolla kannattaa opetella, jos vaan saat osaavan ohjaajan; sillä saa hyvää yleisvoimaa ja räjähtävyyttä. Tsemppiä!
- korvaushoitoon mars
Lueskeltuani eräitä bodyfoorumeita olen tullut siihen lopputulokseen, että tuon ikäisenä pitäisi olla jo korvaushoidossa.
Jälleen kerran! Biologinen ikä ja kalenteri-ikä eivät ole yksi ja sama asia.
Joku joutuu aloittamaan parranajonsa 14v pituuskasvunsa päättäneenä.
Jollakin toisella ei ole vielä äänenmurrostakaan.
Me selvitimme asian kuvauttamalla poikamme ranteen ja pyytämällä ortopedin lausunnon. Tulos oli, että 15v kundin kasvupäätteet olivat sulkeutuneet ja luusto "valmis".
Osallistui 16v painonnoston poikien SM kisoihin.- M Siiri.
Joo eli aloittajalle tiedoksi, yhdellä toisella foorumilla tulee ilmi, että sinun iässä korvaushoito on jo täysin mahdollista. Ja selvennykseksi että ilman korvaushoitoa salilla käyminen on käytännössä turhaa.
Googleta nimi M Siiri ja sitä kautta löydät runsaasti erilaista tietolähdettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433010Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262919Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342836Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4392541Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1531863Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51231- 741139
- 301136