Taukojen poistaminen

roope933

Hei !
Joillekkin ehkä päivänselvä kysymys, mutta itseäni mietityttää.
Saako työnantaja poistaa yli yhdeksän tunnin työpäivästäsi kaikki tauot, ruokatauko mukaan lukien ja korvata sen sillä ruokatauon eli puolen tunnin palkalla ? Kaksi vuotta olen ollut kauppakeskuksen eräässä myymälässä töissä ja minkäänlaisia taukoja ei ole ollut. Työnantaja on sanonut että jos syöt niin liike pysyy auki ja syöt takahuoneen oven vieressä että pystyt tarkkailemaan tuleeko asiakkaita, jos tulee niin eikun palvelemaan..

Saako näin tehdä ?

7

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tauot

      Palkan maksan työstä en tauolla istumisesta.Syö kotonas sitten.

    • 14+18

      Tämän takia rennot toimistotyöt on paljon viihtyisämpiä työpaikkoja, esim minä voin pitää taukoa pelkästää yhden tunnin aikana esim 30min. Joskus saatan lähteä kauppoihin työajalla tunnin ajaksi.
      Meillä on tietty tavoite johon tulisi päästä mutta se on useimmiten helppo saavuttaa.
      Voi olla että tulee olemaan vaikeuksia tottua enää normaaliin 2 x 10min, 1 x 30min taukoihin.

      • voi elämä mitä...

        Ja mitenhän tuo auttoi aloittajaa... hyvää joulumieltä vai?


    • huhuh

      Ei saa. Ota HETI yhteys liittosi edustajaan tai paikalliseen työsuojeluvaltuutettuun. Kuka työnantaja edes kehtaa tehdä noin?? Miten voikin olla pokkaa...

      Tätä se tekee kun kaikki edut viedään asteittain.. Voi ruoja!! R-kioiskeilla kuulemma sama ongelma. Miten ihmeessä käy edes vessassa jos kyttää asiakkaita??

      • retroa liivissä

        Mamujen tapa kun ovat perustaneet valtion ja kunnan avustuksilla ruokaravintolan.Jos suomalainen nainen luo työuransa mamu-kuppilassa loppuu se lyhyeen.Eivät ole oppineet kunnioittamaan paikallista laisäädäntöä ja työehtosopimuksia.Sen lisäksi naisten paikka on nyrkin ja hellan välissä mamulandiassa.


      • kivennaisvesipallo
        retroa liivissä kirjoitti:

        Mamujen tapa kun ovat perustaneet valtion ja kunnan avustuksilla ruokaravintolan.Jos suomalainen nainen luo työuransa mamu-kuppilassa loppuu se lyhyeen.Eivät ole oppineet kunnioittamaan paikallista laisäädäntöä ja työehtosopimuksia.Sen lisäksi naisten paikka on nyrkin ja hellan välissä mamulandiassa.

        Saatiin tähän vielä sotkettua maahanmuuttajien ravintolatkin, vaikka kyse oli kauppakeskuksen liikkeestä. Voi hyvänen aika sentään!

        Aloittajalle: voit ottaa yhteyttä myös työsuojeluviranomaisiin.


    • hiyfffg

      Ainakin lounastauko on lakisääteinen normipituisessa työpäivässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe