Miten teillä työttömillä varaa pitää autoa?

eiymmärräei

En ymmärrä?

35

1215

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön autolla

      mitä siinä on niin vaikeata yymmärtää?

    • PUA fi

      Ei mulla ole autoa? Riittää, että sulla on ferrarin avaimen näköistä housun taskussa.

    • en äänestä noita..

      Minä olen töissä ja ihan suosilla en ole hommannut autoa, työmatka kestää kävellen sen 15-20 min. Mutta veikkaisin että työttömillä on vara pitää autoa SDP:n ansiosta, minun palkasta menee yli 700 euroa veroja ja muita maksuja yhteiskunnalle ja loppuosa tulee tilille. Siitä maksan vuokran ja laskut, lopulla pärjään seuraavaan palkkaan suht nippa nappa, joskus pitää lelellä hernekeitolla loppuviikko.

      • ookko

        Oletko jossain yrityksessä johtajan pallilla jos veroja menee yli 700 euroa?? jotkut vain työttömistä tarvitsee auton hoitaakseen asioitaan, ei se työttömien vika oo jos sulta lähtee liikaa veroja!! tarkistuttaisit veroprosenttisi verotoimistossa!!


      • ookko kirjoitti:

        Oletko jossain yrityksessä johtajan pallilla jos veroja menee yli 700 euroa?? jotkut vain työttömistä tarvitsee auton hoitaakseen asioitaan, ei se työttömien vika oo jos sulta lähtee liikaa veroja!! tarkistuttaisit veroprosenttisi verotoimistossa!!

        Ei tosiaan tarvitse olla mikään yritysjohtaja 700 euron veroihin kuukaudessa. Minäkin olen silkka palkollinen, ja joka kuukausi menee palkasta pari tonnia veroihin, että kaljaveikoille saadaan viinat ja nettiyhteydet.


      • 1+5
        ookko kirjoitti:

        Oletko jossain yrityksessä johtajan pallilla jos veroja menee yli 700 euroa?? jotkut vain työttömistä tarvitsee auton hoitaakseen asioitaan, ei se työttömien vika oo jos sulta lähtee liikaa veroja!! tarkistuttaisit veroprosenttisi verotoimistossa!!

        Jos veroja menee 700 euroa kuussa valtiolle niin ei silloin kovin kummanen kuukausi palkka ole. Alta kolmen tonnin!
        Mulla menee kuussa veroja n 1500 euroa ja verorosentti oli niin alas laskettu että mätkyjä tuli 6000 euroa. Ja minäkään en ole mikään johtaja.


      • 9+14
        ookko kirjoitti:

        Oletko jossain yrityksessä johtajan pallilla jos veroja menee yli 700 euroa?? jotkut vain työttömistä tarvitsee auton hoitaakseen asioitaan, ei se työttömien vika oo jos sulta lähtee liikaa veroja!! tarkistuttaisit veroprosenttisi verotoimistossa!!

        Jos veroja menee 700 e/kk niin bruttopalkka on pikkuisen yli 3000. Ei kukaan tekisi johtajan hommia tuolla summalla. Keskipalkkakin taitaa nykyisin olla 3400 (vai 3200). Vai oliko se mediaani-.


    • 11+1

      Olen töissä ja auton pitämiseen menee: bensat 1500e vuodessa, vakuutus 1450e vuodessa eli 3000e

    • köyhä

      Ei oo autoa, bussikortti maksaa joku 40e /kk saa matkustaa niin paljon kuin haluaa. Lisäksi kesäisin pyörä on ihan kätevä tapa liikkua.

      Eli kyllähän siihenkin se 400e vuodessa menee, voisin tietysti liikkua enemmän pyörällä ja kävellä, mutta empä jaksa kun rahaa on tarpeeksi tuohon linja-autoonkin.

    • ei mahdoton

      Autoni kustannukset ovat jossain 60-100e/kk, pääsen mihin haluan, milloin haluan, olipa kellon aika ja sää mikä hyvänsä.

      • 5+10

        Jep, esimerkiksi jos sattuu olemaan vuorotöissä ja on vuoro esim viikonloppuyönä niin on ihan jees ettei tarvii miettiä hetkeäkään että pääseekö mitenkään työpaikalle ja sieltä pois. Kuulin että jotkut toiset työntekijät ottaa välillä taksin viikonloppuna koska julkiset kulkee niin huonosti..


      • ei mahdoton
        5+10 kirjoitti:

        Jep, esimerkiksi jos sattuu olemaan vuorotöissä ja on vuoro esim viikonloppuyönä niin on ihan jees ettei tarvii miettiä hetkeäkään että pääseekö mitenkään työpaikalle ja sieltä pois. Kuulin että jotkut toiset työntekijät ottaa välillä taksin viikonloppuna koska julkiset kulkee niin huonosti..

        Koska en tarvitse autoa päivittäin niin pysyy tuo bensa-kustannus alaisena. Kun autoa tarvitsen niin se on siinä, ei tarvitse etsiä busseja, junia, kyytejä...raahata eläintä julkkisilla ja joukkoliikenne ei ole mikään halpa. Joskus laskin, että auto on halvempi ja helpompi ratkaisu,( vakuutus vero bensat paikka mahd.korjaukset) kuin kulkea bussilla/junalla/taksilla. Ja asun Vantaalla, ei missään tunturissa jossa ei kulje mitään.


    • Mies32v.

      Ei ole edes autokorttia. :(

      Ja olen vain 176cm pitkä. :((

      Naiset ovat pimpistä!!!

      • :DDD

        kaikki me ollaan sieltä :D


      • Mies32v.
        :DDD kirjoitti:

        kaikki me ollaan sieltä :D

        Mä olen keisarinleikkauksesta. Hahahaa


      • :DDD
        Mies32v. kirjoitti:

        Mä olen keisarinleikkauksesta. Hahahaa

        No höh :D


    • Kiinteitä kustannuksiahan on vain ajoneuvovero liikennevakuutusmaksu, sekä kerran vuoteen katsastus. Itellä on kohta 70% bonus tuohon vakuutukseen niin se alentaa summaa huimasti. Omat kustannukset on 4 * 90 =360 egee katsastusmaksu, niin se tekee n. 420 vuodessa jotka aiheutuu vain auton omistamisesta :) Tietty bensan hinta tulee tuohon päälle, mut se taas riippuu siitä kuin paljon ajaa.

    • gfkljdflk

      Autot on vähän kuin naisia. Vanhaa paskaa ei viitsi ottaa riesaksi vaan mieluummin menee bussilla ja hakkaa tattiin.

    • yrittäjä

      Autoiluhan on halpaa .
      Ajan 60000 vuoteen pääasiassa pilistä. Vakuutukset 1000 ja diesel 8000-9000 euroa. Rekalla ajo on vasta rahamiesten hommaan vakuutukset reilu 4000 euroa ja dieselit 150000-200000 euroa vuoteen. Ja mikä hauskinta kilometri taksa on tässä leikissä halvempi kuin taxilla.

    • no comprendo

      Ottamalla tililtä rahaa. (Siis sitä rahaa, jonka on töissä ollessaan sinne laittanut.) En ole koskaan ymmärtänyt porukkaa, jonka tavoite on saada tili nollille palkkapäivään mennessä.

      • Saiturinpörssi

        Juuri näin. Eipä minullakaan ollut ongelmaa pitää autoa työttömänä, kun kuitenkin työttömänäkin tienasi ja säästöjä oli muutama kymppitonni.


    • työtön atm

      Ainoa auto jota on varaa pitää on merkkiä Matchbox.

    • IrtiVihreydestä

      Autoilu säästää asumisen ja elämisen kuluja. Työttömällä voi olla maksettu omakotitalo, sijoitusvarallisuutta ja puoliso töissä. Omakotitalon kustannukset ovat selvästi alhaisemmat kuin kerrostaloluukun vastikkeet puhumattakaan vuokrista.

      Autoilun kululaskelmat olettavat ihmisten olevat automyyjän unelmia, jotka vaihtavat autoa kun tuhkakuppi täyttyy. Nykypäivän autolla ajaa ongelmitta 500 000 km.

    • On.

      Kun valitsee halvan ja pienivakuutuksisen auton, (tosin bonuksetkin on jo maksimissa), eikä polta tupakkaa eikä juo kaljaa eikä viinaa.

      • xxcvvwwssxxxxx

        Esim. joku vanha auto joka teknisesti helpommin laiteltavissa, mutta sellainen johon kuitenkin vielä saa varaosia. Tällaista voi pitää aika pienin kustannuksin jos on pakollisessa liikennevakuutuksessa kertynyt 70% bonus. Vakuutusmaksut saa näin alta 200€/v auton merkietä vähän riippuen, ja käyttömaksu on samaa luokkaa. Toki joku paikka pitää olla missä rempat tekee, ja aika hyvä varasto työkaluja käytössä. Ja jos ei isompia remppoja itse tee, niin sitten pitää onnistua ostamaan tosihalvalla, muutamalla satasella tai alta tonnin joku vielä niin hyvässä kunnossa oleva menopeli, että se muutaman vuoden katsastuksesta läpi menee ilman isompia remppoja, jotkut pienet jarrurempat voi tehdä vaikka kerrostalon parkkipaikalla.


    • mielisäiräs

      kyl äytöä vöi pitää jös ön värää

    • pääoma-omapää

      Työtön ei ole yhtä kuin köyhä. Minä olen jo neljättä vuotta pois työelämästä, ja tulot on suuremmat kuin koskaan ennen. Kun osaa sijoittaa varallisuutensa tuottavasti, ei ole tarvetta harrastaa köyhien juttuja, kuten työntekoa, yhteiskunnan tukiaisia ja leipäjonoja.

      • Gammaromeo

        Työtön ei ole läheskään aina vähävarainen ja pienituloinen. Mutta työstä työttömäksi jäädessä useimmiten tulotaso laskee.

        Työssäkäyvät työikäiset ovat keskimäärin kuitenkin varakkaampia ja parempituloisempia kuin ei työssäkäyvät työikäiset. Yksilötasolla tämän hetken työttömyys ennakoi aikaisempaa ja myös tulevaa työttömyyttä.


      • 3+5

        Mihkäs sitä kannattais sijoittaa? No turha kai kysellä vinkkejä kun pyytäisit siitä kuitenkin rahaa.


    • Näin on

      On varaa kun pappa betalar.

      • Näin on

        Aikuinen mies ja elää vanhempiensa rahoilla. Ei mua hävetä koska oon mielisairas.


      • Näin on
        Näin on kirjoitti:

        Aikuinen mies ja elää vanhempiensa rahoilla. Ei mua hävetä koska oon mielisairas.

        Pitäis vaan naisille valehdella että käyn töissä.


    • listaa

      Tinkimällä muista asioista, elämällä melkein minimalistin tavalla.
      -Ei ulkomaan matkailua.
      -Ei vaimoa, ei lapsia, ei välttämättä edes tyttöystävää.
      -Ei päihteitä kuten tupakkaa, kaljaa yms.
      -Ei turhaa omaisuuden/tavaroiden uusimista. Ostetaan vain sellaisia tavaroita mitkä ovat oikeaasti tarpeellisia, käytännöllisiä. Ostetut tavarat käytetään loppuun asti.
      Ostetaan tavaroita halvemmalla hinnalla, kalleimmat jonkin verran käytettyinä.
      -Ei ylimääräisien lehtien tilauksia.
      -Ei osteta kalliita vaatteitakaan tai kaupan kalleinta ruokaa. Ruoka tehdään itse, eikä käydä ikinä baareissa tai ravintoloissa.
      -Lyhyet matkat (alle tunnin tai puolen tunnin) kävellään. Autoa käytetään lähinnä pidemmille matkoille tai kaupassa käyntiin.
      -Vältetään maksullisia pysäköintipaikkoja mahdollisimman paljon.
      -Tehdään mahdollisimman iso osa auton huolloista itse käyttäen halvempia osia. Biltema, motonet ovat laadultaan ihan riittävän hyviä. Halpoihin työkaluihin käytetyt rahat maksavat itsensä muutamassa vuodessa takaisin.
      -Autot tietysti ostetaan käytettynä, halvalla.
      -Ei välitetä mistään trendeistä/muodista. Esimerkiksi pukeutumisessa pukeudumme miten meitä itse huvittaa ja tarpeen mukaan, eikä edes yritetä ikinä näyttää mahdollisimman tyylikkäältä.
      -Joillakin ei ole tietokonetta tai pleikkaria, vaan netissä surffaaminenkin tapahtuu kännykällä.
      -Suurinosa elämän asioista pyritään tekemään itse, erilaisia palveluita pyritään käyttämään mahdollisimman vähän. esimerkiksi siivoaminen.
      -Valinnat tehdään aina hyödyt vs kulut analyysilla, ei juuri koskaan pelkkien tunteiden perusteella.

      Rikkaimmat ihmiset ovat yleensä tyhmiä ja hemmetin materialistisia. Pienet tulot opettavat arvostamaan vähempääkin omaisuutta/materiaalia.

    • Gammaromeo

      Ei materialistisuus ole kiinni tuloista kuin ainoastaan sillä tapaa, että hyvätuloisella on varaa enemmän materiaan ja kulutukseen.

    • Anonyymi

      No eipä voisi paljo vanhempi ketju olla. Nykypäivänä nuo luvut autoilun kustannuksista eivät pidä likikään paikkaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe