EN VITTU LAIHDU!

VITTUUNTUNUTLAIHDUTT

Olen mies 190/95. Söin kuukauden 1500 kcal päivässä eikä kiloakaan tippunut paino. Sen jälkeen tiukensin viikoksi niin, että söin 500 kcal päivässä. Paino tippunut kiloakaan!

Lopulta aattelin koittaa ketoosidieettiä, ja söin n. 1000 kcal päivässä, vain proteiinia ja rasvaa. Hiilareita alle 10g päivässä. No jooh, nestettä ehkä poistui kilo. Tuolloinkin kulutin ainakin sen 1000 kcal päivässä, kun kävin 4 kertaa viikossa lenkillä ja 4 kertaa viikossa salilla.

Eilen ryyppäsin, vedin pizzaa ja arvatkaa mitä: paino tänä aamuna TAAS/EDELLEEN 95 KILOA.

Tekisi mieli hankkia leka ja hakata tuo vaaka vituiksi!

50

1928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkääpinnaa

      Hei! Kannattaa laskea nykyinen ja tuleva energiankulutuksesi. Oletan, että n. 10kiloa olet pudottamassa, lihaksista riippuen. Rupeat syömään 85-kiloisen miehen annoksia. Lopulta myös painat sen verran. Koska liikut ilmeisesti joka päivä, ehdottaisin 2500kcal/päivä ( jos teet raskasta työtä). Syöt terveellisesti ja tarpeeksi, liikut, etkä liikaa ajattele laihtumista, niin kohta huomaat jotain tapahtuneen :)

    • alkup.

      Kiitos, niin mä teen! Ei se paino ainakaan otsa hiessä laihduttaessa tunnu putoavan.

    • jdoeufje

      Sun vaakas on rikki.

    • kokeile...

      Laihdutin Nutrilett ateriankorvikkeilla reilu 10 kiloa kuukaudessa. Söin 6 pussia päivässä (miehet 6 ja naiset 5, on tärkeää että syö suositellun määrän pusseja). Suosittelen kokeilemaan sitä seuraavaksi. On kumma jos ei lähde. Muista juoda vettä ainakin 2 litraa päivässä.

      • Ex-pussiensyöjä

        Ne pussit maistui aika pahoilta ja suksi en viitsinyt jatkaa pussien syöntejä!
        Eikö olisi jotain maukkaampaa?


    • hyvää ruokaa

      Nutraus on niiin tylsää! Kyllä silläkin laihtuu mutta ei se kivaa ole ja kuurin päätyttyä on liian helppo palata vanhaan mässyyn. Kaikki dietit laihduttaa, kunhan on pitkäjänteisyyttä. Ja siinähän se ongelma on, mulla ainakin, kun pittää malttaa syödä oikein monta kuukautta/loppuikä. Mulle sopivin tyyli on huonot hiilarit kokonaan pois, on helpompi olla kokonaan ilman kuin yrittää löytää se kuuluisa kohtuus. Tarkoittaa siis ei ollenkaan sokeria ja leipää, perunaa harvoin ja vähän. Ei kaljaa, se on viljatuote, muu alkoholi harvoin ja vähän. Muuten normi suomalainen ruokailu. Paljon rehuja.

    • Eräs onnistuja

      Tuota Nutrausta en ainakaan suosittele, en missään tapauksessa. Minä tunnen useamman kuin yhden nutraamalla laihduttaneen, joista paras tulos oli melkein -15kg. Olin aivan äimänä! Sitten näin saman ihmisen myöhemmin kaupungilla ja arvaatte varmaan, kuinka oli tullut 15 kiloa korkojen kanssa takaisin. Oli lihonut niiden entistenkin kilojen päälle viisi kiloa lisää, kun oli nutrauksen lopettanut. Samalla tavalla kävi niille muillekin nutranneille. Ainoatakaan pysyviin tuloksiin päässyttä nutraajaa en tunne. Se sopii esim. häälaihduttajille, siis sellaisille, joiden pitää laihtua nopeasti mahtuakseen häämekkoon, mutta ei aikuiselle miehelle.

      Oma vinkkini on, että lopetat tuon stressaamisen ja luot normaalin, terveellisen, monipuolisen ruokavalion, josta saat suurinpiirtein -500kcal vähemmän energiaa kuin mitä kulutat. Sen jälkeen unohdat puntarin ihan kokonaan. Älä vilkaisekaan siihen päin. Keskity muokkaamaan vartaloasi siihen suuntaan mihin haluat. Salilla kannattaa hyödyntää personal traineria jos sinulla sellaista ei vielä ole. Treenistä ei ole minkäänlaista hyötyä, jos liikkeitä ei tee oikein. Eikä lenkillä käymisestä ole mitään hyötyä, jos et lenkkeile hyvällä sykkeellä. Puntarin sijaan käytä mittanauhaa, kilojen sijaan laske senttejä.

      Kun olet tyytyväinen peilikuvaan, puntarin lukemalla ei ole enää mitään merkitystä. Tyytyväisyys kertoo, että painosi on sopiva.

      • laihduttaja-

        Ainoatakaan pysyviin tuloksiin päässyttä nutraajaa en tunne.

        Olen laihduttanut monilla menetelmillä useaan kertaan 10 vuoden sisällä. Esimerkiksi maltillisella 500 kalorin vajeella, 1000 kalorin vajeella sekä nopealla täysnutrauksella sekä näiden yhdistelmällä.
        Joka kerta kilot ovat tulleet takaisin vuoden jälkeen korkojen kanssa.Mikään menetelmä ei tunnu olevan toistaan parempi tässä suhteessa. Kohtuullinen syöminen tuntuu olevan aina yhtä hankalaa, vaikka sitä olisi tehnyt jo pidempäänkin. Annoskoot kasvavat huomaamatta ja matkojen,lomien yms jälkeen syöminen jää päälle. Nyt laihdutan viimeistä kertaa. Aiemmin olen tehnyt sen vain ulkonäön vuoksi, mutta nyt ylipaino alkanut näkymään verenpaineena ym. Uskon että tässä on minulle riittävästi kannustinta ja pelotetta saavuttaá ihannepaino lopullisesti.Mun mielestä paras keino on yhdistää molemmat. Nutrata 3 viikkoa aluksi ja sen jälkeen jatkaa esim -500 ruokavaliolla. Se on motivoivaa, kun saa nopean lähdön. Ei kaikista tähän kuuriin ole, varsinkaan niistä jotka eivät välitä perehtyä tähän menetelmään tarkemmin ja pelkäävät nälkää. Itselläni mahalaukku oli niin suuri, että tuntui että on syötävä jatkuvasti ja mikään ei riitä. Nutrauksella sain mässäilyputken poikki ja mahalaukun pienentymään. Sen jälkeen reilu tuhatkin kaloria tuntui tosi täyttävältä ja ruokavaliolaihdutus alkoi sujua ilman ponnisteluja. Se täytyy sanoa, että nutraus on kyllä stressaava kuuri, mutta onneksi määräaikainen.

        Sen jälkeen unohdat puntarin ihan kokonaan.

        Vannon tekeväni tuon joka kerta, mutta silti hyppään puntarilla parhaimmillaan 2 kertaa päivässä. Yleensä paino lähtee kerralla enemmän ja välillä voi olla monta päivää ettei tapahdu mitään tai viikkokin. Kerran viikossa ajattelin käydä jatkossa. kerran kahdessa viikossa voisi olla hyvä myös. Jotkut suosittelevat myös ettei kaloreita kannata laskea vaan syödä järkevästi. Toisaalta, jos ei ole kontrollia eikä kuria, niin viikot voivat mennä huomaamatta ja mitään ei tapahdu.
        Haluan käydä silloin tällöin baarissa ja syödä hyvin kavereiden kanssa. Jos laihdutus on tosi maltillista, niin milloin ehdin saada tuloksia, kun normaliin elämään sisältyy repsahduksia? En voi aina juoda vain vettä tai ottaa laihaa kakkupalaa. Mielummin laihdutan nopeasti, herkuttelen silloin tällöin annoksia laskematta ja taas jatkan kurinalaisesti. Tuloksia tulee vaikka olisi juhlia, söisi jouluna ja repsahtaisi välillä.


      • Eräs onnistuja
        laihduttaja- kirjoitti:

        Ainoatakaan pysyviin tuloksiin päässyttä nutraajaa en tunne.

        Olen laihduttanut monilla menetelmillä useaan kertaan 10 vuoden sisällä. Esimerkiksi maltillisella 500 kalorin vajeella, 1000 kalorin vajeella sekä nopealla täysnutrauksella sekä näiden yhdistelmällä.
        Joka kerta kilot ovat tulleet takaisin vuoden jälkeen korkojen kanssa.Mikään menetelmä ei tunnu olevan toistaan parempi tässä suhteessa. Kohtuullinen syöminen tuntuu olevan aina yhtä hankalaa, vaikka sitä olisi tehnyt jo pidempäänkin. Annoskoot kasvavat huomaamatta ja matkojen,lomien yms jälkeen syöminen jää päälle. Nyt laihdutan viimeistä kertaa. Aiemmin olen tehnyt sen vain ulkonäön vuoksi, mutta nyt ylipaino alkanut näkymään verenpaineena ym. Uskon että tässä on minulle riittävästi kannustinta ja pelotetta saavuttaá ihannepaino lopullisesti.Mun mielestä paras keino on yhdistää molemmat. Nutrata 3 viikkoa aluksi ja sen jälkeen jatkaa esim -500 ruokavaliolla. Se on motivoivaa, kun saa nopean lähdön. Ei kaikista tähän kuuriin ole, varsinkaan niistä jotka eivät välitä perehtyä tähän menetelmään tarkemmin ja pelkäävät nälkää. Itselläni mahalaukku oli niin suuri, että tuntui että on syötävä jatkuvasti ja mikään ei riitä. Nutrauksella sain mässäilyputken poikki ja mahalaukun pienentymään. Sen jälkeen reilu tuhatkin kaloria tuntui tosi täyttävältä ja ruokavaliolaihdutus alkoi sujua ilman ponnisteluja. Se täytyy sanoa, että nutraus on kyllä stressaava kuuri, mutta onneksi määräaikainen.

        Sen jälkeen unohdat puntarin ihan kokonaan.

        Vannon tekeväni tuon joka kerta, mutta silti hyppään puntarilla parhaimmillaan 2 kertaa päivässä. Yleensä paino lähtee kerralla enemmän ja välillä voi olla monta päivää ettei tapahdu mitään tai viikkokin. Kerran viikossa ajattelin käydä jatkossa. kerran kahdessa viikossa voisi olla hyvä myös. Jotkut suosittelevat myös ettei kaloreita kannata laskea vaan syödä järkevästi. Toisaalta, jos ei ole kontrollia eikä kuria, niin viikot voivat mennä huomaamatta ja mitään ei tapahdu.
        Haluan käydä silloin tällöin baarissa ja syödä hyvin kavereiden kanssa. Jos laihdutus on tosi maltillista, niin milloin ehdin saada tuloksia, kun normaliin elämään sisältyy repsahduksia? En voi aina juoda vain vettä tai ottaa laihaa kakkupalaa. Mielummin laihdutan nopeasti, herkuttelen silloin tällöin annoksia laskematta ja taas jatkan kurinalaisesti. Tuloksia tulee vaikka olisi juhlia, söisi jouluna ja repsahtaisi välillä.

        Minä laihduin taannoin 20kg syömällä tismalleen samaa ruokaa kuin syön tälläkin hetkellä. Pienensin vain annoskokoja ja join sitä vettä. Aina vaan vettä. Kaksikymmentä kiloa tismalleen samalla tasapainoisella, terveellisellä ruualla kuin normaalistikin syön ja repsahduksiakin mahtui sekaan. En laskenut kaloreita, en nutrannut, ei siis mitään kepulikonsteja. Ainoastaan se, että pienensin annoskokoja ja luovuin alkoholista. Kiloakaan ei ole tullut takaisin. Päinvastoin. Tämän ketjun innoittamana kävin pitkästä aikaa puntarilla ja huomasin laihtuneeni vielä 1,5kg lisää laihduttamatta ollenkaan!

        Unohtakaa ne tekosyyt. Kyllä se on korvien välissä se laihtuminen. Joissain harvoissa tapauksissa lääkitys tai sairaus voi aiheuttaa ongelmia painonpudotuksessa, mutta väitän, että 99% kaikista tekosyistä on puhtaasti pelkkiä tekosyitä.


    • Jaana Jokunen

      Noniin. Yksi selitys sille, miksi paino ei tuolla taktiikalla pudonnut. Ikinä ei kannata vetää kalorirajaa liian alas, keho tarvitsee ravintoa! Oletko kuullut, ettö jos kaloreita saa liian vähän kulutukseen nähden, keho alkaa toimia "säästöliekillä". Kuluttaa vähäistä saatua ravintoa hitaasti ja säästellen. Ja kehossa ylimääräistä olevaa rasvaa ei pala, koska keho pitää rasvasta entistä enemmän kiinni. Jotta voisi varautua ja selvitä mahdollisesta nääntymisestä. Joten, ei näin ihmiset. Paino ei putoa tuolla tekniikalla, vasta kuin pitkän ajan kuluttua. Ja itse asiassa kehosta ei pala pois se rasva, vaan lihakset! Jos painoa haluat pudottaa, syö terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Ja kalorivajeen ei tule olla liian suuri. Ihmiskehon toiminnot pelkästään kuluttavat päivässä noin 1000-1200 kaloria. Sitten tarvitset energiaa perusliikkumiseen ja jaksamiseen. Aikuinen mies, niin 1800 kaloria alkaa olla minimi. Ja sitten kun liikuntaa harrastat niin hyvä. Eli esim jos syöt 1800 kaloria, mutta kulutat 2500, jäät joka päivä 700 kaloria miinukselle. Yksi kilo rasvaa sisältää 7000 kaloria, eli laihtuisit kilon viikossa. Joka on sopiva tahti, jää elämäntavaksi ja keho ei joudu liian koville. Mutta tosiaan muista, näännyttämistä ei kestä kenenkään keho, rasva ei pala vaan lihakset! Hyvä ruokavalio ja liikunta, ei ole oikotietä onneen. Enkä voi suositella laihdutustuotteita. Paino joo voi pudota, mutta mitäs sitteb kun se on pudonnut? Alat taas syömään normaalisti ja paino taas nousee. Täytyy opetella oikeat ruokailutottumukset, tuskin nutriletilla loppu elämääsi elät.

      • jokavuosisamajuttu

        Itse en viitsi tehdä painonpudotuksesta ikuisuusprojektia. Talvella massaa ja keväällä ylipaino nopeasti pois. Keho ei pääse säästöliekille, kun juoksee 100 kilometriä viikossa. Siihen päälle vähän punttisalia, jotta lihakset eivät kokonaan häviä. Niin ja noin -1500 laloreilla mennään. 8 viikkoa 16kg ja homma hankassa.


    • lihavasta laihaksi

      Söin noin 1650 kcal/pv, josta PT:ni ei tykännyt. Kuulemma hän suosittee noin vähän vain laihduttavalle naiselle. Olen 190cm, raskasluinen (mitattu). Laihdutin reilusti ja PT otti vakvaan puhutteluun ja käski syömään, jottei keho mene ketoosiin. Alkuperäinen haave 90 kg haudattiin. Kuulemma pitäisi poistaa lihaksia tai siis polttaa paino lihaksista. Siksi kysynkin ekalta kirjoittajalta, miksi hän haluaa noin paljon pois? Mulle riittää paino jossain välillä 100 ja 105 kg välillä. Kun siellä saa pysymään niin hyvä on. Ainoa ongelma on, millaiset lihakset haluan, normaalit vaiko enemmän kehittyneet?

      • laihdutan

        . "Olen 190cm, raskasluinen (mitattu). "

        -90 luvulla opetettiin, että luiden painossa on vain korkeintaan kilo eroa samanmittaisilla ihmisillä, kun jotkut vetosivat luiden painoon selittäessään korkeaa painoaan. En tiedä onko tämä käsitys muuttunut.

        " Mulle riittää paino jossain välillä 100 ja 105 kg välillä."

        Ehkä tavoitteet on löysemmät, jos on tosi paljon pudotettavaa. Olen saman mittainen ja painan 100kg.Miksi haluan paljon pois? Vyötärö on paksuimmasta kohtaa 117cm ja 113cm sieltä mistä vyötärönympärys oikeaoppisesti mitataan. En todellakaan ole tyytyväinen, enkä tunne oloa kevyeksi. Vaatteet ei istu ja on reilusti liikaa mahassa ja sivuilla. Aion tavoitella normaalipainon ylärajaa vähintää, eli 24.9 indeksiä ja vyötäröä alle 90cm. Saa mennä alle 90 kilon. Kun siihen saan, niin sitten alan kehittämään lihaksia. Välitavoitteet on tärkeitä ja jos saat sataan kiloon, niin varmasti sillä on paljon terveydellistä merkitystä.


      • raskasluinen
        laihdutan kirjoitti:

        . "Olen 190cm, raskasluinen (mitattu). "

        -90 luvulla opetettiin, että luiden painossa on vain korkeintaan kilo eroa samanmittaisilla ihmisillä, kun jotkut vetosivat luiden painoon selittäessään korkeaa painoaan. En tiedä onko tämä käsitys muuttunut.

        " Mulle riittää paino jossain välillä 100 ja 105 kg välillä."

        Ehkä tavoitteet on löysemmät, jos on tosi paljon pudotettavaa. Olen saman mittainen ja painan 100kg.Miksi haluan paljon pois? Vyötärö on paksuimmasta kohtaa 117cm ja 113cm sieltä mistä vyötärönympärys oikeaoppisesti mitataan. En todellakaan ole tyytyväinen, enkä tunne oloa kevyeksi. Vaatteet ei istu ja on reilusti liikaa mahassa ja sivuilla. Aion tavoitella normaalipainon ylärajaa vähintää, eli 24.9 indeksiä ja vyötäröä alle 90cm. Saa mennä alle 90 kilon. Kun siihen saan, niin sitten alan kehittämään lihaksia. Välitavoitteet on tärkeitä ja jos saat sataan kiloon, niin varmasti sillä on paljon terveydellistä merkitystä.

        "-90 luvulla opetettiin, että luiden painossa on vain korkeintaan kilo eroa samanmittaisilla ihmisillä, kun jotkut vetosivat luiden painoon selittäessään korkeaa painoaan. En tiedä onko tämä käsitys muuttunut."
        Ei se luiden paino, vaan se luuston muoto. Siitä ne erot painossa esimerkiksi saman pituisten ihmisten kohdalla tulee. Leveäharteisella on automaattisesti enemmän jo esimerkiksi lihasmassaa, "isot luut" vaatii myös isommat lihakset. Lisäksi osa ihmisistä nyt on vaan geneettisesti lihaksikkaampia kuin toiset.


    • alkup.

      Niin haluaisin painon 80-85 kiloon. Rasvaprosentin 10% tai alle.

      Olen muinoin painanut n. 70 kiloa. Nykyisin käyn kyllä salilla ja kuntoilen, joten tuo ei ole tavoite. 80 kiloa olisi oikein hyvä, jos rasvaprosentti olisi tuolloin 10%.

      Painoindeksin voi laskea laskurilla. Mitat 190/95 osoittaa tämän selkeästi olevan lievän lihavuuden puolella. Oman painoindeksi voi laskea osoitteessa
      http://www.painoindeksi.org/

      • painon arvioitsija

        höpöhöpö unohda noi laskurit
        95 kiloa noin pitkälle miehelle on aika lailla optimi


      • 333111ddd

        Joo tuo painoindeksi ei ole mikään absoluuttinen lihavuuden mittari. Lihas painaa enemmän kuin "läski" joten varsinkin jos käyt salilla niin älä hemmetissä tutkaile omaa painoindeksiäsi.

        Esimerkiksi viime vuoden Mr. Olympia-voittajan Phil Heathin kilpailupaino on noin 110 kiloa. Hänen painoindeksinsä on 35,9 joka tarkoittaa "vaikeaa lihavuutta". Käyppäs googlettamassa hänen kuviaan ja kerro onko hän mielestäsi lihava.


      • Syökää
        333111ddd kirjoitti:

        Joo tuo painoindeksi ei ole mikään absoluuttinen lihavuuden mittari. Lihas painaa enemmän kuin "läski" joten varsinkin jos käyt salilla niin älä hemmetissä tutkaile omaa painoindeksiäsi.

        Esimerkiksi viime vuoden Mr. Olympia-voittajan Phil Heathin kilpailupaino on noin 110 kiloa. Hänen painoindeksinsä on 35,9 joka tarkoittaa "vaikeaa lihavuutta". Käyppäs googlettamassa hänen kuviaan ja kerro onko hän mielestäsi lihava.

        On hyvin LIHAva, mtta ei läski.


    • alkup.

      Kehonkoostumusvaaka myös näyttää rasvaprosentin olevan miehelle liian korkea. Totta kait voi aina tuudittautua tekosyihin ja selitellä, ettei laskureita kannata käyttää, mutta faktat puhuvat puolestaan.

      Uskon enemmän tieteeseen, tutkimustuloksiin, laskureihin sekä omiin tavoitteisiin siitä, miltä haluaa näyttää ja millaiset haluaa, kuin toisten jaaritteluun siitä, paljonko heidän mielestään on sopivat mitat. Mutta.. siitä huolimatta painonpudotus on kyllä turhauttavaa touhua. Enpä ois lihottanut itseäni, jos oisin tiennyt, kuinka tiukassa ne kilot on saada pois :D

      • painon arvioitsija

        ei noi kilot ole mitenkään vaarallisia, todellakaan.
        haitallisempaa voi olla se, että rupeaa kokeilemaan
        mitä kummallisimpia dieettejä mistä voi sitten seurata
        jotain puutostiloja. joku rasvaprosentti? ihan sama.


    • vittuuntunutlaihduttaja

      No ei se nyt ihan sama todellakaan ole. Verenpaine on ilman lääkitystä 180/110 vaikka oon alle 30v. Kyllä mä luullen, että tuo rasvaprosentin tiputtaminen voisi hyvinkin auttaa, ja kyllä tuohon dieettiin on ihan aiheellista liikuntaa liittää.

      • elämäntapa

        Kysymys, joka jokaisen laihdutusta miettivän ihmisen kannattaa ihan ensiksi kysyä itseltään; miten olet lihonut, mitkä asiat on ajaneet sinut tähän tilanteeseen? Kun tähän löytää vastauksen on helpompi laihduttaa ja ennen kaikkea pitää se paino pois. Jos painoa on tullut esimerkiksi vuosien saatossa, dieetistä ei todennäköisesti ole hyötyä, koska et ehdi oppia normaalipainoa tukevia tapoja ja ylipaino tulee takaisin kun lopetat dieetin.
        Jokaisen pitää selvittää, että minkälaiset ruokailu- ja liikuntatavat tukevat normaalipainoa, terveyttä ja ennenkaikkea sitä OMAA tavoitetta ja sen mukaan tehdä pysyviä muutoksia ruokavalioon, liikuntarutiiniin ja mahdollisesti myös muihin elämäntapoihin, kuten nukkumisrutiineihin. Muuten ei ole mahdollista saavuttaa pysyviä tuloksia.
        Sen sijaan, että ajattelee rupeamaa esimerkiksi 6kk kestävänä projektina painosta A painoon B, olisiko ainvan täysin mahdoton ajatus miettiä sitä koko loppuelämän kannalta? Eli kun saavutat haluamasi rasvaprosentin/painon, tiedät jo valmiiksi miten myös ylläpidät sen. Vai onko mielessä syödä 1500kcal ketoosissa koko loppuelämän?


    • elämäntapa

      Niin ja se vaa'an hakkaaminen säpäleiksi ei todellakaan ole mikään huono idea.

    • Laihtumassa

      Lopeta alkoholin käyttö ja pizzojen syönti puoleksi vuodeksi tai kokonaan. Alkoholi sisältää paljon energiaa sekä sen käytön jälkeen ruokailurytmi on sekaisin kolme päivää ainakin. Välillä ei maistu ja välillä syö enemmän kuin on tarpeen. Et laihdu -->kokeile jotain uuttaa!

      • fhmbz

        Äläs valehtele. 100 grammassa kaljaa tai (kirkasta) viinaa on aika vähän energiaa. "Koffin kolmosessa" esimerkiksi on vain 40 kcal. Viinoissa taas sellaiset 230 kcal.


    • vittuuntunutlaihduttaja

      On kyllä masentava ajatus istua perjantai- ja lauantai-illat kämpillä kuivin suin kun kaverit ovat bilettämässä. Se on myös masentava ajatus, ettei saisi nauttia kaikkia ihania viinejä, pelata juomapelejä, juoda olutta saunailloissa, tehdä drinkkejä jne.

      Ai, että miettiä syitä laihduttaa. Ainoat syyt, miksi laihdutus kiinnostaa:
      - Haluan sixpackin näkyviin kunnolla
      - Haluan saada syödä sen jälkeen kaikkia herkkuja ja pizzoja entistä enemmän
      - Tein uudenvuoden lupauksen pudottaa alle 85 kiloon, ja se ois kiva täyttää,
      koska riittää, että paino vain käy alle sen
      - Verenpaineelle ihan sama oikeesti, sitä varten on lääkkeitä (en laihduta sen takia)

      Pizza oikeasti on vain parasta ruokaa, mitä tiedän. Hätätilanteessa toki kebab ja hampurilainenkin käy. Mutta tulee niin paljon halvemmaksi vain käydä hakeen pizza päivässä lounareilla (7,5€) kuin alkaa maksamaan 20 egeä siitä, että ensin 30 min suunnittelee päivän ruokaa, käy 30 min kaupassa, 30 min menee ostoksien kantamiseen, 30 min ruoan tekoon, 30 min tiskaamiseen jne, Lopulta kaiken sen uurastamisen jälkeen on jo tunnin päästä taas nälkä siitä helvetinmoisesta rehkimisestä. Koko paskaanhan kuluu hukkaan heitettyä aikaa 2,5 h.

      Tietenkin sitä voisi lounareilla metsästää jotain terveellistä ruokaa tai käydä salaattibaareissa. Yleensä vain ei ikinä ehdi ja ne menevät liian aikaisin kiinni! Kun on töissä aamusta klo 18 asti illalla eikä yleensä ehdi ikinä pitää ruokataukoa päivän aikana, ruokapaikkaa etsiessä usein huomaa enää vain pizzerioiden tai kalliiden ravintoloiden olevan auki. Pizza on vain niin paljon kätevämpi ratkaisu kuin 2,5 kokkailu klo 18 jälkeen. En ole myöskään ikinä huomannut, että baarin jälkeen mikään salaattibaari olisi auki. Muuten toki hakisin jonkun krapula-kanasalaatin aamuksi/yöksi oikein mielelläni!

      Jos viikon kokonaiskalorimäärä on ratkaiseva. Ennemmin teen vaikka siten, että paastoan kolme päivää viikossa vesipaastoa, jotta voin juoda ja nauttia edes viikonlopun elämästä. Oon kyllä valmis jättämään kaikki siiderit, olut ja lonkerot pois ja juomaan niiden sijaan väkiä, jottei saa mitään sokerilitkua!

      • lol

        2,5h kokkailua? Millasia gourmet-aterioita oikein teet? 400g jauhelihaa maksaa sen 4 euroa (halvemmallakin saa) ja se paistuu 10 minuutissa. Sekaan heität pakastepussillisen sipulikuutioita, 1/2 raastetun kesäkurpitsan, pari raastettua porkkanaa, 1/2 purkillisen tomaattimurskaa haluamasi mausteet ja annat lämmetä ja eikun ääntä kohti. Kaveriksi vaikka riisiä, sekin valmistuu kymmenessä minuutissa. Siinä on ateria, jonka tekemiseen menee helposti alle puoli tuntia ja maksaa huomattavasti vähemmän kuin lounarilla lunastamasi pitsa, sisältää vähemmän kaloreita, parempia rasvoja, proteiineja ym. Tuota voi tehdä kerralla vaikka viikon annokset jollon kulutat viikossa tuon 2,5 tuntia ruuanlaittoon. Meilläpäin pitserioistakin saa salaatteja. Esim. kebab-listalla on annos nimeltä kebab salaatilla.

        Voit tietenkin jatkaa valitsemallasi linjalla ja valittaa ettet laihdu.


      • xylophonez

        20 euroa päivässä? Mitä helvettiä sä oikein ostelet? Sullahan on perusasiatkin ihan päin helvettiä niin miten luulet pystyväsi edes laihduttamaan...


    • äidintoteama

      "Pizza oikeasti on vain parasta ruokaa, mitä tiedän. Hätätilanteessa toki kebab ja hampurilainenkin käy." - No, ei ihme, ettet laihdu!

      "Mutta tulee niin paljon halvemmaksi vain käydä hakeen pizza päivässä lounareilla (7,5€) kuin alkaa maksamaan 20 egeä siitä, että ensin 30 min suunnittelee päivän ruokaa, käy 30 min kaupassa, 30 min menee ostoksien kantamiseen, 30 min ruoan tekoon, 30 min tiskaamiseen jne, Lopulta kaiken sen uurastamisen jälkeen on jo tunnin päästä taas nälkä siitä helvetinmoisesta rehkimisestä. Koko paskaanhan kuluu hukkaan heitettyä aikaa 2,5 h."

      Sinulla on todellisuudentaju hämärtynyt. Minä syötän itseni ja kaksi lasta normaalilla kotiruualla, johon kuuluu terveelliset sekasalaatit ja kotona valmistettu lämmin ruoka. Ei tarvita suunnittelua ollenkaan, kunhan katson mitä kaapista löytyy ja päätän lennossa mitä teen. Yhden aterian hinnaksi tulee arviolta 3 euroa maitoineen. Käsin tiskaamiseen ruokailun jälkeen menee noin 10minuuttia. En ymmärrä miten joku voi nyhrätä puoli tuntia tiskialtaan ääressä.

      Eli sinulta puuttuu järki, siinä on ongelma. Kun kaappiin ostaa kerralla useamman päivän tarpeet ja pitää huolen siitä, että perustarvikkeita löytyy aina, ei tarvitse kaupassa käydä kuin kerran tai max pari kertaa viikossa - eli aikaa säästyy valtavasti, kun ei tarvitse rapata ostamassa pizzaa joka hiton lounastauolla.

      • äidintoteama

        Niin, ja ruuanlaittoon menee 30min. Siinä ajassa ehtii tehdä perunaruuankin. Olet laiska ja saamaton, siinä on suurin ongelmasi.


      • ihmettelijäX

        Miten ihmeessä saa tehtyä 3 eurolla terveellisen ruoan? Jos ostaa vaikka jäävuorisalaatin ja kurkun, niin siinähän menee jo kolme euroa. Tai jos ostaa pelkän jauhelihan tai kanafileen, siihen menee kolme euroa.

        Tosin eihän perheellisten tartte tuota rahapuolta miettiä. Kun on lapsia, saa ties minkälaisia lisijä ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.


      • huhjustjoo
        ihmettelijäX kirjoitti:

        Miten ihmeessä saa tehtyä 3 eurolla terveellisen ruoan? Jos ostaa vaikka jäävuorisalaatin ja kurkun, niin siinähän menee jo kolme euroa. Tai jos ostaa pelkän jauhelihan tai kanafileen, siihen menee kolme euroa.

        Tosin eihän perheellisten tartte tuota rahapuolta miettiä. Kun on lapsia, saa ties minkälaisia lisijä ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

        No ei mitenkään saa tuolla hinnalle tehtyä terveellistä ruokaa. Taitaa olla äidintoteamalla todellisuudentaju hämärtynyt ja lasten huuto sulattanut aivot. Kait sitä jos jotain järkyttävää hiilarimössöpuuroa syö aamusta iltaan niin saattaa päästä melkein kolmella eurolla päivä.

        Sen sijaan jos oikeasti haluaa raejuustoa, kanaa, monipuolia kasviksia ja viljoja, kyllä sitä kauppaan menee rahaa päivittäin melkoinen määrä.

        Pystyisin itsekin pääsemään 4 egellä päivässä ku söisin aina aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi, päiväälliseksi, iltapalaksi ja yöpalaksi lautasen puuroa ja viisi kurkkusiivua päälle. Sitten voisin sanoa, ettei ruoka tarvitse suunnittelua ku on perusaineet kaapissa. Sääliksi käy äidintoteaman lapsiparat.


      • Anonyymi
        huhjustjoo kirjoitti:

        No ei mitenkään saa tuolla hinnalle tehtyä terveellistä ruokaa. Taitaa olla äidintoteamalla todellisuudentaju hämärtynyt ja lasten huuto sulattanut aivot. Kait sitä jos jotain järkyttävää hiilarimössöpuuroa syö aamusta iltaan niin saattaa päästä melkein kolmella eurolla päivä.

        Sen sijaan jos oikeasti haluaa raejuustoa, kanaa, monipuolia kasviksia ja viljoja, kyllä sitä kauppaan menee rahaa päivittäin melkoinen määrä.

        Pystyisin itsekin pääsemään 4 egellä päivässä ku söisin aina aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi, päiväälliseksi, iltapalaksi ja yöpalaksi lautasen puuroa ja viisi kurkkusiivua päälle. Sitten voisin sanoa, ettei ruoka tarvitse suunnittelua ku on perusaineet kaapissa. Sääliksi käy äidintoteaman lapsiparat.

        "Pystyisin itsekin pääsemään 4 egellä päivässä ku söisin aina aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi, päiväälliseksi, iltapalaksi ja yöpalaksi lautasen puuroa ja viisi kurkkusiivua päälle. Si"
        Kauheeta paskan vääntämistä. Kilosta kaurahiutaleita saa 18 annosta ja kilo hiutaleira maksaa 1.80, eli annoksen hinta 10 senttiä.
        Kurkusta saa 50 siivua ja se maksaa ehken sen euron eli 5 siivua toiset 10 senttiä.
        Eli pä7vän ruokiin menee 5x20s eli euron, ei 4 euroa


    • Laihdutusleikkaus

      Olen laihduttanut elämässäni ainakin 300 kg ja aina ovat tuleet takaisin. Laihdutusleikkaukseen ei pääse kun ei sairasta mitään ja painoa on 115 kg ja pituutta 173 cm. Ei tässä enää pysty näkeen mitään positiivisuutta. Sinun kohdalla en huomaa edes että painoa on liikaa. 190/95 ihan ok. Kuntoilla voi tietty jos siihen on motivaatiota. Onnea vaan elinikäiseen yrittämiseen.

    • Kokeillut-Toimii

      Kokeile pelkkää mehudieettiä!
      Jos sekään ei auta , niin kokeile pelkkää vesidieettiä, niin varmasti laihdut!

      Kokeiluaika: minimi yksi kuukausi!

    • veijo7309873ws

      Jokohan lienee laihtunut- aloitus 2014!

    • joulet

      Satuilua, itsepetosta tai molempia!

    • veijo6398736w

      Kun kaikki tekee niin väärin kuin mahdollista mniin tulos on sen mukainen-oli myös 2014.

    • Anonyymi

      Nyt tästä kirjoituksesta on kulunut monta vuotta. Lopetin stressaamisen ja aloin syödä monipuolisesti. Ei nutriletteja, ei lenkkeilyä, ei jatkuvaa punnitusta eikä pelkkää salaattia. Ei mitään vauhkoomista. Nyt painan 128kg tänä päivänä, mutta olen vain hyväksynyt sen. Olen tyytyväinen itseeni eikä tarvetta laihduttaa.

      -AP-

      • Anonyymi

        Sinulla on 70 kiloa ylipainoa,laihduta ihmeessä muuten sairastut.


      • Anonyymi

        Kiitos kommentista. Itse teen juuri päin vastoin kuin sinä olet päättänyt tehdä eli en koskaan luovuta. En voi hyväksyä itseäni luovuttajana.


      • Anonyymi

        Miksi sinä sitten täällä norkoilet,jos sinulla ei ole mitään llaihduttamisen haluja?


      • Anonyymi

        Miksi et ole silloin laihduttanut ?Laihdutettavaa olisi ollut vain 35 kiloa ja nyt sitä on 70 kiloa.

        Väärin olet laskenut kalorit.
        95 kiloinen laihtuu kuukasudessa kaloreilla 1500 ainakin 4-5 kiloa


      • Anonyymi

        " Lopetin stressaamisen ja aloin syödä monipuolisesti. "

        Monipuolinen syöminen? Pizzaa, pastaa JA kebabia?

        Ei ole tarkoitus irvailla, olen itse paininut pienen ylipainon kanssa jo vuosikymmeniä, mutta olen lopulta ymmärtänyt muutaman jutun mistä tämä on kiinni:

        -liikunnalla sitä painoa ei saa pois
        -ruoka-ajat on erittäinkin tärkeä juttu
        -määrä ja laatu, siinä se ratkaisevin juttu painonhallinnassa

        Jos vetää kaikkea "hyvää" stressaamatta niin mulla tulee se 10 kg vuodessa painoa lisää, Niin on tainut käydä sinullekin.

        Nykyinen ruokatarjonta kaupassa ja ravintolassa ei oikein suosi normaalipainoista, sitä joutuu ihan oikeasti miettimään niitä oikeita valintoja.

        Kyllä minäkin vetäisin itseni hiilaripöhnään joka päivä jos se ei aiheuttaisi haittoja, mutta koetan nyt räpistellä vielä vastaan, painoindeksi on 24,3 tällä hetkellä ja ikuinen toive on että "ensi kesänä" se olisi lähellä 20.

        Ensi kesää on sitten odoteltu jo yli 20 vuotta, mutta tulee se vielä sieltä.


    • Anonyymi

      Onnittelut itsesi hyväksymisellesi!

      Kiitos kokemuksesi kertomisesta. Sait minut punnitsemaan ja mittaamaan itseni.
      Syömään lasten muumilautasista annoksen ja lisäämään liikuntaa.

      • Anonyymi

        Niin ja pehmeitä rasvoja kohtuullisissa määrin, proteiineja reilusti ja normaalia kotiruokaa.

        Tosin vaatii vähän laskemista noissa makroravinteissa niin tietää suunnilleen missä mennään.

        Kysy ammattilaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja pehmeitä rasvoja kohtuullisissa määrin, proteiineja reilusti ja normaalia kotiruokaa.

        Tosin vaatii vähän laskemista noissa makroravinteissa niin tietää suunnilleen missä mennään.

        Kysy ammattilaiselta.

        Mitähän Veijo sanoo tuohon?


    • Anonyymi

      190/95 on noin pitkälle ihan normaalipaino. Ei sulla kovin korkea rasva% voi olla tai sitten sulta puuttuu lihakset eli olet ns. laihaläski.

      Kokeile syklittää hiilareita esim. muutama päivä niukoilla hiilareilla ja seuraavaksi vähän isommilla määrillä muutama päivä. Lopuksi reilummilla hiilareilla ja sama alusta. Salia 3-5 krt viikkoon ja voimaharjoittelua jos haluaa lihaksia/ säilyttää ne.

    • Anonyymi

      Ammu ittes läski

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe