olen 13vuotias 150cm/34kg (tiedän kyllä olen laiha) tyttö. Olen aloittanut muutaman kilon painon toivossa aloittanut pienet treenit joka ilta. En siis hae mitään muskeli kroppaa mutta painoa ja hieman lihaksikkaampaa vartaloa, saisi olla ylpeä kropastaan.
Tiedättekö sen squat challengen? sitä olen aloittanut ja sen lisäksi 1,5kg (juujuu hirveän kevyet teille mutta ei minulle kun toistot lisääntyy) painoilla hauiksia suht samalla tavalla kuin squat challenge menee eli joka päivä lisään 5 toistoa enemmän ja pidän lepopäiviä. Tämänkin lisäksi teen samalla tavalla vatsalihaksia eli viisi toistoa joka päivä enemmän kuukauden ajan lepopäivien kera.
tuo ei kuullosta siltä että pituuskasvu heikkenisi eihän? :D ja kyllä olen alkanut syömään säännöllisesti ja paljon että siinäkin mielessä painoa tulisi lisää. pelkään vain että pituuskasvu heikkenisi ei ihan pysähtyisi tollasella kotitreenillä muttakun muutenkin olen niin lyhyt.
Toivottavasti joku vastaa kysymyksiini että haittaako tollainen treeni ja kasvaako lihakset/paino, enkä halua että tänne tullaan valittamaan että hyi kamala olet laiha syötkö mitään? joo itseasiassa en syö pyhällä hengellä mä elelen. Tai mitään muuta asiasta poikkeavaa
pieni kotitreeni haitaksi?
2
138
Vastaukset
- krankar
Musta tuntuu ettei olisi hyväks tehdä myös vatsa ja käsilihaksia tuolla tavalla..
tee vaikka näin esim.
pidä samoina päivinä vapaata kun sulla on ne tuosssa kyykky haastees
joka päivä viis lisää mutta lähde vatsa ja hauislihaksissa 20 eteenpäin kuukauden verran ja voit itse katsoa oliko se määrä sinulle hyvä eli siis eka pv 20 toinen 25 kolmas 30 neljäs 35 jne. ja muistutan vielä että pidä ne lepopäivät samana päivänä kuin tuossa haasteessa. MUISTA SYÖDÄ MYÖS PALJON ei ne lihakset muuten kasva - pappapa
Komppaillen edellistä. Tuo toistomäärän lisääminen enempikin taitaa polttaa kroppaa pienemmäksi, valitettavasti. Jos mahdollista, niin lisää mieluummin painoa/vastusta toistojen sijaan. Myös etunojapunnerrukset ja leuanveto ovat hyviä yleisliikkeitä.
Olet kasvuiässä ja kroppasi kuluttaa hurjasti kaloreita kasvun ja aineenvaihdunnan kautta. Lihaskuntoharjoittelu on todella hyvä valinta, kun vain muistat syödä ja levätä tarpeeksi. Treeni antaa ärsykkeen kasvulle, ruoasta saat rakennusaineet ja lepo antaa ajan ja mahdollisuuden palautumiseen ja kasvuun.
En usko, että tuolla treenimäärällä on mitään vaikutusta kasvuusi, kun muistat ravinnon ja levon. Eikä tuolla vielä 'muskeleitakaan' liikaa kasvateta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433020Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262949Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342856Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4422555Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1541871Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51241- 301156
- 741149