Ei mulle löydy hyvää ehkäisyä!

huono seksi

söin e-pilsuja 3v mutta en saa enää käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä, oli kasvain rinnassa jne..Eli ei käy hormonikierukka, kuparikierukkaa ei laiteta jollei oo synnyttäny enkä edes halua sisälleni mitän. Ehk.rengas, laastari yms perustuu kaikki hormoneille.

Ollaan käytetty kortsua, mutta ilmeisesti mulla on lateksiallegia ja tiedättehän kuinka kallitta lateksittomat kortsut ovat..lapsi ei ole katastrofi mutta emme halua vielä tieten tahtoen yrittää. Persona-mittarikaan ei käy koska on epäsäännöllinen kk-kierto. Täytyykö tyytyä venäläiseen rulettiin?

13

1923

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasektomia

mun kanssa et tarvitse mitään ehkäisyä, mulla on jo valmiina miesten ehkäisy. hyviä hetkiä voin kyllä tarjota

• Neena

Miksei kuparikierukka käy? Kyllä niitä on omat mallit synnyttämättömille, ihan nuorille tytöillekin. Kukahan sulle on tuommoisia kertoillut.

Erinomaisen helppo ja mukava ehkäisy, koko jutun voi unohtaa viideksi vuodeksi kerrallaan. Itse olen sairastanut rintasyövän kahteen kertaan ja siksi tutustuin kuparikierukkaan. Tähän mennessä ehdottomasti paras menetelmä.

• Sairaanhoitaja

En tod. lähtisi suosittelemaan kenellekään kuparikierukkaa. Saattaa aiheuttaa pahimmillaan kipuja yms. ei toivottuja vaikutuksia, eikä ole edes täysin luotettava. Ihmettelen suuresti kuka suostuu laittamaan nuorille tytöille kierukan?
        Itselläni on niin pienet sisuskalut tuolla alapäässä, että minulle ei voida edes synnytyksen jälkeen harkita kierukkaa.

• Neena
        Sairaanhoitaja kirjoitti:

En tod. lähtisi suosittelemaan kenellekään kuparikierukkaa. Saattaa aiheuttaa pahimmillaan kipuja yms. ei toivottuja vaikutuksia, eikä ole edes täysin luotettava. Ihmettelen suuresti kuka suostuu laittamaan nuorille tytöille kierukan?
        Itselläni on niin pienet sisuskalut tuolla alapäässä, että minulle ei voida edes synnytyksen jälkeen harkita kierukkaa.

No kaikki ei varmaan ole sisuskaluiltaan poikkeuksellisen pieniä kuitenkaan. Voisitko sitten suositella hormoniehkäisyä, jonka sivuvaikutukset ovat hengenvaaralliset? Psyykkisistä sivuvaikutuksista puhumattakaan. Kokemusta on molemmista.

• Patentex Oval

Patentex Oval emätinpuikot. Yksi paketti sisältää 12kpl, hinta 11.04e. Apteekista ilman reseptiä. Vaikuttavana aineena nonoksinoli-9, sama mitä käytetään joissakin kondomeissa. Tuhoaa siis siittiöitä. Emätinpuikko asetetaan syvälle emättimeen 10min ennen yhdyntää. Valmisteen vaikuttava aine jakautuu tasaisesti koko emättimeen. Muuta ehkäisyä ei puikon lisäksi tarvita ja se mainitaan paketin selosteessa. Yhden puikon teho kestää 2 tuntia.
      Tuotteella ei ole varsinaisia haittavaikutuksia.
      Joillakin saattaa esiintyä lämmöntunnetta emättimessä, mutta se on pieni vaiva hormonaalisten ehkäisyjen rinnalla!
      Itse olen ollut erittäin tyytyväinen! Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.

• -a-

yksistään ei emätinpuikko ole todellakaan varma raskauden ehkäisijä!luulin kanssa näin kun kuulin sen olevan todella luotettava..kyselin lääkäriltä ja sanoi ettei todellakaan voi käyttää yksistään.

• Patentex Oval
        -a- kirjoitti:

yksistään ei emätinpuikko ole todellakaan varma raskauden ehkäisijä!luulin kanssa näin kun kuulin sen olevan todella luotettava..kyselin lääkäriltä ja sanoi ettei todellakaan voi käyttää yksistään.

Apteekista saatavan "esittelyvihkosessa" mainitaan Patentex Ovalin ehkäisytehon luotettavuuden olevan jopa parempi, kuin kondomin, oikein käytettynä tietenkin. 10min "odotusaikaa" on siis noudatettava. Itselläni ei ainakaan vielä toistaiseksi ole sattunut "vahinkoa".

• tyytyväinen
        -a- kirjoitti:

Olen myös käyttänyt ko. ehkäisypuikkoa, eikä tenavia ole ilmaantunut. Hyvä vaihtoehto pillereille :) Tosin hieman kallis aktiivisessa seksielämässä..

• luonnonoikku?

Tämä on todella vaikea tilanne.
      En myöskään voi käyttää pillereitä kun on joku suvussa kulkeva juttu, ja verenpaine nousee(mm.)..minipillereitä voisin käyttää mutta menkkoja ei tullut ikinä--> ei kovin terveellistä ja lateksiallergiakin loppujen lopuksi löytyi..niin että mitäs me, Nunnaluostariin vai tosiaan venäläistä rulettia?Itse ajattelin ehkä vielä yrittää jotain erimerkkisiä minipillereitä mutta saapi nyt nähdä..
      Mitkään vaahdot ymt. ei kuulosta edes varteen otettavalta vaihtoehdolta..

• Uretaani

Durex Avanti kondomit taisi olla valmistettu uretaanista eli niissä ei ole lateksia ollenkaan. Samaa ainetta on myös naisten kondomi.

• Kumiko
        Uretaani kirjoitti:

Durex Avanti kondomit taisi olla valmistettu uretaanista eli niissä ei ole lateksia ollenkaan. Samaa ainetta on myös naisten kondomi.

Tuota noin, en suosittele Durex Avantia kyllä kellekään... varmaan se menisi jos mies on hieman keskikokoa isompi mutta muissa tapauksissa avantit halkeaa, pussittaa, hiertää, raapii ja latistaa koko tunnelman. Kallis kidustusvehje, jos minulta kysytään. Valitettavasti :(

• mirkkuli

Mulla on kans vastaava probleemi, ja epäilin sitä lateksiallergiaa, mutta noi sensitivet on ollu tosi hyviä. ohkasia ja liukkaita, ei kutise eikä kuivaa tai hierrä. Hinta n.3 e, 5 yhessä paketissa.

En tosiaan suosittele kuparikierukkaa! Ystävällä oli (ei synnyttänyt), sille tuli järkyt kuukautiskivut ja vuoto, ja lopulta sille tuli myös kohdun ulkopuolinen raskaus. Itekkään en halua mitään sisälleni. Ja jos sitä vielä 5 vuotta "pitäisi" pitää, en halua mitään noin pysyvää..

• Hanna

Lääkäri voi poistaa kuparikierukan milloin vain. Ei ole pakko pitää sitä 5 vuotta. Ja 3 vuoden kuparikierukoitakin on.
        Tuskalliset kivuthan siitä tuli, mulle ainakin... Ja vuotokin tosi runsasta... Poistoa harkitsen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1413
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1259
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe