Hauspylly =)
Sä oot jees(1992) ;
Yhtyeen ehkä heikoin levy, joka sisältää kuitenki parit hitit ainaki ellei enemmän, mut epätasainen kiekko.
3 tähteä/5.
Musasta kuulee sen suomalaisuuden.
Yhtye tituuleerattiin junttidiscobändiksi.
Viitasaaren ja Jyväskylän ylpeys.
Sateesta aurinkoon(2005) :
4 tähteä/5.
Yhtyeen paras.
Laatumusaa.
Mollissa mennään pääosin.
Speedway(1997) ;
3.5/5 tähteä.
Hyvä levy.
Ei voi moittia.
Mollia enimmäkseen, mikä tyypillistä myllyllä.
Hittibiisi putoan pilviin nousi aika suureen suosioon ja säilyny toi biisi settilistalla vielä tänäki päivänä.
Tahdonvoimaa(1995) ;
Hyvä levy.
3.5/5 tähteä.
Mylly osaa sen hyvin.
Ei kannata dissata heijän musaa.
Parempaan maailmaan on hyvä biisi, vaikkei noussu hitiksi koskaan.
Ikävä lokakuu-biisin tuntevat kaikki.
Hausmyllyn levyistä
10
119
Vastaukset
- myllyt sallittu
Kiitos mielenkiintoisesta listasta! Oletko käynyt milloin viimeksi keikalla?
- Anonyymi
no en käyny kokaan keikal ellei lasketa sitä yhtä kertaa kun nykäsen matin keikalla vuonna 90 tai 91 Ylivieskan jäähallissa jossa mun lisäksi mukana oli koko perheeni jolloin minä olin 8 -9 vuotias ja muisto on huikea vaikka minua ihmispaljoudessa ahdisti ihan simona kun aina ollu semmone että hälinä ja väenpaljous ahisttaa iha älyttömästi että muistikuva että olin kankea kuin kanki kun jännitin liika-paljon mut silti positiivinen muisto kun masa ja bändikaverit pomppi lavalla että matin mäkihyppyuran lopusta ei ollu kauan aikaa ja viel masa pysty pomppiin tosi korkialle kun oli pohojat kunnossa että masa ja jussi kiroilivat aikalailla ja hiki lensi ukoista että energinen keikka .
kuten tossa aiemmin kerroin niin en ole kyennyt meneen keikoille. En vain pysty. kuten mankeli sketsisarjassa on se sketsi "nyt ei pysty" "ei pysty" niin sama juttu minulla = en pysty vaikka haluisin.
- MrJuha82outolintu
En oo koskaan käyny missään keikoilla enkä baareissa.
Olen erilainen ihminen. - sallitut myllyt
Mites Juha toimii nämä Pojun uudet rallit ja rallatukset? Kuunteles esim tämä http://www.youtube.com/watch?v=nGDTZSulTqA
- Anonyymi
poju osuu kultasuoneen välillä kuten esim poika saunoo .
Terveisin Juha
pitääpä tsekata koko pojun tuotanto että otan sen tehtäväksi tässä viikon aikana jos viikon aikana ehtii koko tuotannon läpikoluta =) mut enköhän mä ehdi kun on sitä aikaa nii paljo. - Anonyymi
kiitos linkistä&videosta! Kappaleesta tulee heti ysärifiilikset. Pojun tuttu letkeä tyyli.
- Anonyymi
Hyvä lista on!
- Anonyymi
hausmyllyn schysteemi debyyttilevyä pijän parhaana = 5/5 tasoa jossa on jotenki tosi luova meno kuten esimerkkinäytteinä kappaleet tee mun päivä (jossa tunnetusta georg Malmsteinin mikkihiiri merihädässä otettu kohdat muutamiin kohtiin ja hausmyllyn keulahahamo Jari karjalainen sävelsi tuon kappaleen mut otettu ehkä mikkihiiri merihädässä biisistä muutamat jutut kuitenki mut tietenkin jari karjalaisen sävellys en kiistä sitä) että kerta kaikkiaan nerokas kappale jossa kertosäkeessä on potkua ja imua ja intro/riffi on mieleenjäävä hetki kuten mieleenjäävä on ihan riffiä, väliosaa ja kertosäkeen osalta kappale kiitolinjan moppitukka ja hessu hopo -biisi. Hessu hopon alku -intro hämmentää huikeudellaan ja sitten on se riffi jota toistetaan pitkin biisiä = ai ai ai että tekkee hyvää kuulla se joka kerta. Tuntui että kissanikin aikoinaan eli biisin mukana = se riffi =)
tahdonvoimaa levy antaisin nykyään sille 4/5 että joskus antanut 3.5/5 että en mä nykyään anna tuollaisia pisteytyksiä että pisteytän nykyään levyt 1/5, 2/5, 3/5, 4/5 ja 5/5 tyyylillä. Ja kun sanoin kehuin biisiä parempaan maailmaan niin onhan se edelleen nykyäänkin yksi levyn kohokohdista minulle mut kyl sen edelle menee kolme kappaletta; parhaimpana herätä minut, toiseks parhaana taivaankansi ja kolmantena arvoitus(leijuvalla ambient -pohjalla etenevä laulu jossa sovitusvaiheessa tais olla sormensa pelissä janne Kemppaisella ellen väärin muista). Herätä minut biisissä ihailen kaikkia kohtia. Kansainvälinen ote tosa biisissä!
Speedwaylle annan 3/5 että siinä esim kappale putoan pilviin on käytännössä iskelmää jos ottaa konemusajutut pois. Siitä ois kait heleppo tehdä iskelmäversio kun rakenteiltaan meleko iskelmää. Sen biisin kakkosversio on minusta parempi kuin originaaliversio. Tämäkin levy löytyy minulta kuten löytyy myös schysteemi ja tahdonvoimaa. Omat suosikkini levyltä pieni sydän, sekaisin ja odotan kakkosversio sekä tulimeri.
Sä oot jees on minulle nykyään 4/5 tasoa että siinä vielä yhtye on ekan levyn musamaisemissa osittain että huumoriräpistä ei viel kokonaan luopuneet. Ei paljon purista(sovinismin huippu) on lempparibiisini jossa kantaaottava sanoitus, gigolo minun ja monien muiden suosikkilaulu ja nimibiisi jossa ihastelen sitä taustalla soivaa ääntä väliosassa jossa hankalan monimutkaiset kuviot että on kyl taitavastisovitettu.
Tää löytyy minulta C-kasettina.
satteesta aurinkoo nykyään 3/5 tai 4/5 että enempi fiiliksen mukhaan vaihtelee että toisinaan annan 3/5 ja toisinaan 4/5 että vähän vaihtelee mut kai jos pitäs lopulliseen päätökseen päätyä niin 4/5 koska on siinä niin paljon tasokkuutta. Sami asp eka kertaa lauluhommissa kun yhtyeen keulahahmo Jari karjalainen siirtyi pois bändistä. 2km taivaaseen lempparilauluni levyltä kuin myös kaaokseen ja avausraita se ois jo liikaa.
tääkin levy on minulla.
lisäksi minulla on hausmyllyn scumback CD jonka ostin silloin kun levy julkaistii. Annan sille 3/5 että on kyllä hyvillä biisreillä siunattu levy että oma ehdoton ykköslempparibiisini on latinotyylinen ohjaa mua että siinä on kyl loistobiisi! että oksat pois! Myös jos oisit täällä tosi hyvä ( etenkin väliosa ja siinä hyvinkulkeva akustinen kitara) ja englanninkielinen versio kappaleesta tänään ( hetken kuulosti him-yhtyeen tuotokselta paitsi erona se että konemusaa).
löytyypä minulta myös haustoori 90-94 kokoelma CD joka vanhin hausmylly-ostoskseni vuosien takkaa. vuonna 98 ostin sen. Biisi siunattu pääosin hyvillä remix-versioilla että esim se musta mies remix versio on mahtavan trooppinen versio. Upea huilu lopussa esim. Parasta on kai sinut saan pettibonen versio jossa musiikillisesti hausmylly etenee ällistyttävällä tasolla oikeastaan kuten myös huikeaa huikeutta on cover-biisi tuu mun luo. Antaisin kokoelmalle 3/5 vähintään , ei ainakaan vähempää.
löytyy myös minulta kaverinkaverinkaveri CD jossa yllätysvetona orkesteri tarjoaa oman version tunnetusta hiski Salomaan lännen lokarista joka ylläti aikoinaan monet hausmylly-fanit. Lopussa oleva kaikkien aikojen rantalomareggae on oma lempparihetkeni kuitenki jossa sävellystalkoissa mukana ollut hausmyllyn perustajajäsen pekka Mykkänen ja toi kappale tuo kieltämättä schysteemi levyn aikaiset tunnelmat. Sanoisin että enzolla on ollut näppinsä pelissä myös laulun sävellysvaiheessa ja viittaisin räp-osuuteen. Lohduntuoja levyn yksi parhaimpia myös. antaisin 3/5 arvosanax! =)
löytyy myös kokoelma CD suuri puberteettikokoelma joka on myös vanha ostos että yli 20 vuotta vanha ostos jolla levyllä harvinaisuuksia myös kuten kappaleet marraskuu(instrumentaali), lights(englanninkielinen) ja eräs toinen enkunkielinen kappale ja nää enkunkieliset kappaleet hausmylyn omia sävellyksiä kuten tuo marraskuu-instrumentaali. ETenki näistä lights kolahttaa lujjaa että hieman space musa-tyyliset tunnelmat mulle irtoaa tuosta. Suurella ammattitaidolla tehty biisi muute! Kokoelma sisältää hittejä kuin myös semmosia jotka ei hittejä. Arvosana 3/5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hausmyllyn schysteemi debyyttilevyä pijän parhaana = 5/5 tasoa jossa on jotenki tosi luova meno kuten esimerkkinäytteinä kappaleet tee mun päivä (jossa tunnetusta georg Malmsteinin mikkihiiri merihädässä otettu kohdat muutamiin kohtiin ja hausmyllyn keulahahamo Jari karjalainen sävelsi tuon kappaleen mut otettu ehkä mikkihiiri merihädässä biisistä muutamat jutut kuitenki mut tietenkin jari karjalaisen sävellys en kiistä sitä) että kerta kaikkiaan nerokas kappale jossa kertosäkeessä on potkua ja imua ja intro/riffi on mieleenjäävä hetki kuten mieleenjäävä on ihan riffiä, väliosaa ja kertosäkeen osalta kappale kiitolinjan moppitukka ja hessu hopo -biisi. Hessu hopon alku -intro hämmentää huikeudellaan ja sitten on se riffi jota toistetaan pitkin biisiä = ai ai ai että tekkee hyvää kuulla se joka kerta. Tuntui että kissanikin aikoinaan eli biisin mukana = se riffi =)
tahdonvoimaa levy antaisin nykyään sille 4/5 että joskus antanut 3.5/5 että en mä nykyään anna tuollaisia pisteytyksiä että pisteytän nykyään levyt 1/5, 2/5, 3/5, 4/5 ja 5/5 tyyylillä. Ja kun sanoin kehuin biisiä parempaan maailmaan niin onhan se edelleen nykyäänkin yksi levyn kohokohdista minulle mut kyl sen edelle menee kolme kappaletta; parhaimpana herätä minut, toiseks parhaana taivaankansi ja kolmantena arvoitus(leijuvalla ambient -pohjalla etenevä laulu jossa sovitusvaiheessa tais olla sormensa pelissä janne Kemppaisella ellen väärin muista). Herätä minut biisissä ihailen kaikkia kohtia. Kansainvälinen ote tosa biisissä!
Speedwaylle annan 3/5 että siinä esim kappale putoan pilviin on käytännössä iskelmää jos ottaa konemusajutut pois. Siitä ois kait heleppo tehdä iskelmäversio kun rakenteiltaan meleko iskelmää. Sen biisin kakkosversio on minusta parempi kuin originaaliversio. Tämäkin levy löytyy minulta kuten löytyy myös schysteemi ja tahdonvoimaa. Omat suosikkini levyltä pieni sydän, sekaisin ja odotan kakkosversio sekä tulimeri.
Sä oot jees on minulle nykyään 4/5 tasoa että siinä vielä yhtye on ekan levyn musamaisemissa osittain että huumoriräpistä ei viel kokonaan luopuneet. Ei paljon purista(sovinismin huippu) on lempparibiisini jossa kantaaottava sanoitus, gigolo minun ja monien muiden suosikkilaulu ja nimibiisi jossa ihastelen sitä taustalla soivaa ääntä väliosassa jossa hankalan monimutkaiset kuviot että on kyl taitavastisovitettu.
Tää löytyy minulta C-kasettina.
satteesta aurinkoo nykyään 3/5 tai 4/5 että enempi fiiliksen mukhaan vaihtelee että toisinaan annan 3/5 ja toisinaan 4/5 että vähän vaihtelee mut kai jos pitäs lopulliseen päätökseen päätyä niin 4/5 koska on siinä niin paljon tasokkuutta. Sami asp eka kertaa lauluhommissa kun yhtyeen keulahahmo Jari karjalainen siirtyi pois bändistä. 2km taivaaseen lempparilauluni levyltä kuin myös kaaokseen ja avausraita se ois jo liikaa.
tääkin levy on minulla.
lisäksi minulla on hausmyllyn scumback CD jonka ostin silloin kun levy julkaistii. Annan sille 3/5 että on kyllä hyvillä biisreillä siunattu levy että oma ehdoton ykköslempparibiisini on latinotyylinen ohjaa mua että siinä on kyl loistobiisi! että oksat pois! Myös jos oisit täällä tosi hyvä ( etenkin väliosa ja siinä hyvinkulkeva akustinen kitara) ja englanninkielinen versio kappaleesta tänään ( hetken kuulosti him-yhtyeen tuotokselta paitsi erona se että konemusaa).
löytyypä minulta myös haustoori 90-94 kokoelma CD joka vanhin hausmylly-ostoskseni vuosien takkaa. vuonna 98 ostin sen. Biisi siunattu pääosin hyvillä remix-versioilla että esim se musta mies remix versio on mahtavan trooppinen versio. Upea huilu lopussa esim. Parasta on kai sinut saan pettibonen versio jossa musiikillisesti hausmylly etenee ällistyttävällä tasolla oikeastaan kuten myös huikeaa huikeutta on cover-biisi tuu mun luo. Antaisin kokoelmalle 3/5 vähintään , ei ainakaan vähempää.
löytyy myös minulta kaverinkaverinkaveri CD jossa yllätysvetona orkesteri tarjoaa oman version tunnetusta hiski Salomaan lännen lokarista joka ylläti aikoinaan monet hausmylly-fanit. Lopussa oleva kaikkien aikojen rantalomareggae on oma lempparihetkeni kuitenki jossa sävellystalkoissa mukana ollut hausmyllyn perustajajäsen pekka Mykkänen ja toi kappale tuo kieltämättä schysteemi levyn aikaiset tunnelmat. Sanoisin että enzolla on ollut näppinsä pelissä myös laulun sävellysvaiheessa ja viittaisin räp-osuuteen. Lohduntuoja levyn yksi parhaimpia myös. antaisin 3/5 arvosanax! =)
löytyy myös kokoelma CD suuri puberteettikokoelma joka on myös vanha ostos että yli 20 vuotta vanha ostos jolla levyllä harvinaisuuksia myös kuten kappaleet marraskuu(instrumentaali), lights(englanninkielinen) ja eräs toinen enkunkielinen kappale ja nää enkunkieliset kappaleet hausmylyn omia sävellyksiä kuten tuo marraskuu-instrumentaali. ETenki näistä lights kolahttaa lujjaa että hieman space musa-tyyliset tunnelmat mulle irtoaa tuosta. Suurella ammattitaidolla tehty biisi muute! Kokoelma sisältää hittejä kuin myös semmosia jotka ei hittejä. Arvosana 3/5korjaan viestiäni kun sanoin että kaverinkaveri on 3/5 tason levy niin en anna noin paljoo että antaisin 2/5 koska hausmyllyn levyksi yllättävän epätasaista sillisalaattia.
- Anonyymi
Pidän tästä,herättää nostalkisia ajatuksia.
https://www.youtube.com/watch?v=vT2uSjN1M54&list=LL&index=5
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713879- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1221580
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181076Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016