Raamatun "käännösvirheistä"

Room.8:7-8 - "Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätlä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen."

Toisen käännöksen mukaan:

"sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset."

Huomatkaa aika olennainen ero noitten välillä:

" --- eivät voi olla Jumalalle mieleen."
" --- ne eivät voi olla Jumalalle otolliset."

Ei voi olla Jumalle mieleen.. Eli Jumala ei tavallaan pidä.. Ei voi olla Jumalalle otollinen.. Eli ei voi olla Jumalalle käyttökelpoinen.

Noitten välinen arvo on siis aivan eri.

Osaako joku suositella siis käännöstä, jossa olisi vähemmän näitä outoja virheitä?

38

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku on tätä mieltä. Kuittaako joku?

      "Vanha käännös, jonka Vanha testamentti on vuodelta 1933 ja Uusi testamentti vuodelta 1938, on lähempänä alkutekstiä. Tässä mielessä se siis on parempi kuin uudempi käännös."

      • TMarko

    • Miksi olet jäänyt osattomaksi tästä alkuperäisestä totuudesta?

      "Kun Totuuden Henki tulee, te tulette tuntemaan koko totuuden."

      Ja jäänyt tällaiseksi tekopyhäksi kirjoitusten tutkijaksi, joka kärkkyy kunnioitusta ihmisiltä:

      "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

      Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

      En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

      Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

      Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

      • "Ja jäänyt tällaiseksi tekopyhäksi kirjoitusten tutkijaksi, joka kärkkyy kunnioitusta ihmisiltä"

        Mitenkä sinulle voi mahdollisesti olla kunnioituksen hakemista sitä, että kysyy neuvoa toisilta? Sellaien on pelkästään Raamatullista.

        "Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän"

        Mistä sinä mahdollisesti voisit tietää, että minkälaista elämää minä elän? Mitä jos minä elän joka päivä Herralle, Hänen tahtoa etsien ja kunnioittaen? Minkä arvoiset sinun kommenttisi silloin ovat?


      • pastorin_poika kirjoitti:

        "Ja jäänyt tällaiseksi tekopyhäksi kirjoitusten tutkijaksi, joka kärkkyy kunnioitusta ihmisiltä"

        Mitenkä sinulle voi mahdollisesti olla kunnioituksen hakemista sitä, että kysyy neuvoa toisilta? Sellaien on pelkästään Raamatullista.

        "Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän"

        Mistä sinä mahdollisesti voisit tietää, että minkälaista elämää minä elän? Mitä jos minä elän joka päivä Herralle, Hänen tahtoa etsien ja kunnioittaen? Minkä arvoiset sinun kommenttisi silloin ovat?

        Ilmoitettu on:

        "Hedelmistä te heidät tunnette."

        Ei helluntailaisuuden puussa kasva totuuden puun hedelmiä.

        Kun heidän kasteensakin Raamattuun varoitukseksi tallennettu Saata-nan kaste:

        1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky:

        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        2. Tämän maailman jumalan, Saatanan, ja hänen Antikristus poikansa kastekäsky:

        Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

        Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

        He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

        Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun.

        Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

        "Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

        Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

        Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Ilmoitettu on:

        "Hedelmistä te heidät tunnette."

        Ei helluntailaisuuden puussa kasva totuuden puun hedelmiä.

        Kun heidän kasteensakin Raamattuun varoitukseksi tallennettu Saata-nan kaste:

        1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky:

        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        2. Tämän maailman jumalan, Saatanan, ja hänen Antikristus poikansa kastekäsky:

        Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

        Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

        He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

        Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun.

        Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

        "Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

        Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

        Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa.

        "Ei helluntailaisuuden puussa kasva totuuden puun hedelmiä. Kun heidän kasteensakin Raamattuun varoitukseksi tallennettu Saata-nan kaste"

        Anteeksi? Lyhyesti siis - helluntalaisuus ei kanna hedelmää, koska se noudattaa kasteeseen liittyvää käskyä?

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 28:18 - "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: 'Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.'")

        Jeesus oli siis se, joka antoi tuon käskyn. Ja ihan ennen kuin sanot mitään muuta - kaikella rakkaudella:

        (Kirje galatalaisille 1:8 - "Julistipa kuka tahansa teille Evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme - vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli - hän olkoon kirottu.")

        Ole siis varovainen mitä julistat. :) Olet rukouksissani,

        siuaukset.


      • Voi sinua!

        Etkö sinä ole vielä löytänyt sieltä Savitaipaleen raitilta tai baarista ketään, kenen kanssa sinä voisit kasvotusten haastaa riitaa. Mukavaahan se on ja helppoa näpytellä herjaviestejä oman koneen äärellä.


      • pastorin_poika kirjoitti:

        "Ei helluntailaisuuden puussa kasva totuuden puun hedelmiä. Kun heidän kasteensakin Raamattuun varoitukseksi tallennettu Saata-nan kaste"

        Anteeksi? Lyhyesti siis - helluntalaisuus ei kanna hedelmää, koska se noudattaa kasteeseen liittyvää käskyä?

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 28:18 - "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: 'Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.'")

        Jeesus oli siis se, joka antoi tuon käskyn. Ja ihan ennen kuin sanot mitään muuta - kaikella rakkaudella:

        (Kirje galatalaisille 1:8 - "Julistipa kuka tahansa teille Evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme - vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli - hän olkoon kirottu.")

        Ole siis varovainen mitä julistat. :) Olet rukouksissani,

        siuaukset.

        Miksi häpeät tunnustaa sitä Saa-tanan, muka uskovien kastetta, jolla sinutkin on kastettu?

        Ensimmäiset kaksi vuotta tällä palstalla ei minua rienattu juuri muusta kuin tästä kasteasiasta:

        "Ei tuo leipäpapin vesitippakaste sinua pelasta, sinun on mentävä oikein uskovien upotuskasteelle."

        Sitten nuo rienaukset vähitellen loppuivat, kun toin julki, miten Pyhä Henki varjeli minut tuolta saatanalliselta kasteelta.

        Silloin en muuten olisi tiennyt sitä, mikä Raamatun 1992 käännöksessä on paljastettu, ettei tuo kaste kuulunut Jeesuksen opetuksiin.

        Näin Pyhä Henki minut siltä varjeli jo ennen tuota tietoa:


        Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja. Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

        Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

        Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoi Pyhä Henki:

        "Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

        Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes
        Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

        "Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

        O = on
        P = paimenena
        H = Herra
        374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

        Joten sen pituinen se.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.

        Eikä tästä tämä hurmahenkinen pastorin poikakaan ole poikkeusta tehnyt.


      • Lue Ap.t
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Miksi häpeät tunnustaa sitä Saa-tanan, muka uskovien kastetta, jolla sinutkin on kastettu?

        Ensimmäiset kaksi vuotta tällä palstalla ei minua rienattu juuri muusta kuin tästä kasteasiasta:

        "Ei tuo leipäpapin vesitippakaste sinua pelasta, sinun on mentävä oikein uskovien upotuskasteelle."

        Sitten nuo rienaukset vähitellen loppuivat, kun toin julki, miten Pyhä Henki varjeli minut tuolta saatanalliselta kasteelta.

        Silloin en muuten olisi tiennyt sitä, mikä Raamatun 1992 käännöksessä on paljastettu, ettei tuo kaste kuulunut Jeesuksen opetuksiin.

        Näin Pyhä Henki minut siltä varjeli jo ennen tuota tietoa:


        Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja. Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

        Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

        Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoi Pyhä Henki:

        "Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

        Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes
        Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

        "Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

        O = on
        P = paimenena
        H = Herra
        374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

        Joten sen pituinen se.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.

        Eikä tästä tämä hurmahenkinen pastorin poikakaan ole poikkeusta tehnyt.

        Raamatun mukaisessa kasteessa ei ole mitään hävettävää. Lue Raamattua, niin asia kirkastuu.


      • Voi sinua! kirjoitti:

        Etkö sinä ole vielä löytänyt sieltä Savitaipaleen raitilta tai baarista ketään, kenen kanssa sinä voisit kasvotusten haastaa riitaa. Mukavaahan se on ja helppoa näpytellä herjaviestejä oman koneen äärellä.

        Ei minun tarvitse kaltaisiasi tekopyhiä lähteä mistään etsimään, koska ne kaikki tulevat tänne, kuten sinäkin olet tehnyt.

        Ja keskustelun aiheet sanoo yksinomaan Pyhä Henki:

        "Se, joka on Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu.

        Te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Miksi häpeät tunnustaa sitä Saa-tanan, muka uskovien kastetta, jolla sinutkin on kastettu?

        Ensimmäiset kaksi vuotta tällä palstalla ei minua rienattu juuri muusta kuin tästä kasteasiasta:

        "Ei tuo leipäpapin vesitippakaste sinua pelasta, sinun on mentävä oikein uskovien upotuskasteelle."

        Sitten nuo rienaukset vähitellen loppuivat, kun toin julki, miten Pyhä Henki varjeli minut tuolta saatanalliselta kasteelta.

        Silloin en muuten olisi tiennyt sitä, mikä Raamatun 1992 käännöksessä on paljastettu, ettei tuo kaste kuulunut Jeesuksen opetuksiin.

        Näin Pyhä Henki minut siltä varjeli jo ennen tuota tietoa:


        Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja. Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

        Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

        Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoi Pyhä Henki:

        "Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

        Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes
        Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

        "Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

        O = on
        P = paimenena
        H = Herra
        374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

        Joten sen pituinen se.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.

        Eikä tästä tämä hurmahenkinen pastorin poikakaan ole poikkeusta tehnyt.

        "Miksi häpeät tunnustaa sitä Saa-tanan, muka uskovien kastetta, jolla sinutkin on kastettu?"

        Itse asiassa, minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ei paholaisen nimeen. :) Ja tuo kaste pohjautuu yksinkertaisesti siihen mitä Jeesus itse käski, että pitää tehdä. Se ei pohjaudu paholaiseen.

        " --- sinun on mentävä oikein uskovien upotuskasteelle."

        Sinulle siis sanottiin noin? Ok. Sanotaan näin, että kaste on tärkeä askel hengelliseen elämään. Jos ilman kastetta kuolee ja sitä ennen on seurannut Jumalaa, uskonut Jeesukseen ja mennyt sen mukaan mitä Raamatussa sanotaan, pelastuu siitäkin huolimatta. Raamatun mukaan se ei pelastu, joka uskoo, mutta ei elä sen mukaisesti.

        Muistan rukoilla tänä iltana puolestasi, Teuvo. Koska Herra tahtoo sinulle vain parasta.

        Älkäämme siis riidelkö? Eikö vain? Päätän tämän sanasodan tähän Raamatunkohtaan, jota sinunkin pitäisi Teuvo kunnioittaa:

        (Toinen kirje Timoteukselle 2:24-26 - "Herran palvelija ei saa riidellä, vaan hänen on oltava ystävällinen kaikille, taitava opettamaan ja kärsivällinen, niin että hän lempeästi ojentaa vastustelevia. Ehkäpä Jumala antaa heidän mielensä muuttua, niin että he tulevat tuntemaan totuuden ja selviävät Paholaisen ansasta, johon tämä on heidät vanginnut pakottaakseen heidät tahtoonsa.")


      • Lue Ap.t kirjoitti:

        Raamatun mukaisessa kasteessa ei ole mitään hävettävää. Lue Raamattua, niin asia kirkastuu.

        Tässä on kaksi Raamatussa olevaa kastetta, toinen Jeesuksen Kristuksen, ja toinen Saa-tanan ja hänen Antikristus- poikansa kastekäsky.

        Jos olet tällä toisella kasteella kastettu, ei tämä totuus sinulle kirkastu ennen kuin viimeisellä tuomiolla, ja se ei enää silloin sinuakaan pelasta:


        1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky:

        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        2. Tämän maailman jumalan, Saatanan, ja hänen Antikristus poikansa kastekäsky:

        Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

        Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

        He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

        Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun.

        Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

        "Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

        Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

        Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa.


      • pastorin_poika kirjoitti:

        "Miksi häpeät tunnustaa sitä Saa-tanan, muka uskovien kastetta, jolla sinutkin on kastettu?"

        Itse asiassa, minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ei paholaisen nimeen. :) Ja tuo kaste pohjautuu yksinkertaisesti siihen mitä Jeesus itse käski, että pitää tehdä. Se ei pohjaudu paholaiseen.

        " --- sinun on mentävä oikein uskovien upotuskasteelle."

        Sinulle siis sanottiin noin? Ok. Sanotaan näin, että kaste on tärkeä askel hengelliseen elämään. Jos ilman kastetta kuolee ja sitä ennen on seurannut Jumalaa, uskonut Jeesukseen ja mennyt sen mukaan mitä Raamatussa sanotaan, pelastuu siitäkin huolimatta. Raamatun mukaan se ei pelastu, joka uskoo, mutta ei elä sen mukaisesti.

        Muistan rukoilla tänä iltana puolestasi, Teuvo. Koska Herra tahtoo sinulle vain parasta.

        Älkäämme siis riidelkö? Eikö vain? Päätän tämän sanasodan tähän Raamatunkohtaan, jota sinunkin pitäisi Teuvo kunnioittaa:

        (Toinen kirje Timoteukselle 2:24-26 - "Herran palvelija ei saa riidellä, vaan hänen on oltava ystävällinen kaikille, taitava opettamaan ja kärsivällinen, niin että hän lempeästi ojentaa vastustelevia. Ehkäpä Jumala antaa heidän mielensä muuttua, niin että he tulevat tuntemaan totuuden ja selviävät Paholaisen ansasta, johon tämä on heidät vanginnut pakottaakseen heidät tahtoonsa.")

        Jatka sinä vain isäsi uskon ja Paavalin tapaan, voisit myös tekopyyhyden huippuna järjestää julkisen rukouskampanjan Teuvon puolesta.

        Jos saisit jostakin kirjani Älä heitä pelkää, saisit paljon tietoa tuosta Saa-tanan kaatajahengestä, joka sinutkin maahan kaatoi, poistaakseen sinusta viimeisenkin rippeen rakkaudesta totuuteen.

        Ja näin tämä Jeesuksen ilmoitus kävi sinunkin kohdalla toteen:

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
        Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.'

        Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Jatka sinä vain isäsi uskon ja Paavalin tapaan, voisit myös tekopyyhyden huippuna järjestää julkisen rukouskampanjan Teuvon puolesta.

        Jos saisit jostakin kirjani Älä heitä pelkää, saisit paljon tietoa tuosta Saa-tanan kaatajahengestä, joka sinutkin maahan kaatoi, poistaakseen sinusta viimeisenkin rippeen rakkaudesta totuuteen.

        Ja näin tämä Jeesuksen ilmoitus kävi sinunkin kohdalla toteen:

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
        Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.'

        Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

        Tässä on pastorin pojan oma todistus siitä, miten hänet parannettiin Saa-tanan omaksi:

        Ja ihan päällimmäisenä voin sanoa, että tuo on aika mahtavaa potaskaa. Itse parannuin polvirasitusvammasta. Joka päivä kun näen veljeni polvet, jotka puhkesivat melkein pahimpaan mahdolliseen suuntaan, muistan tuon päivän, kun Jumala paransi minut ihmeellisellä tavalla.

        Voin kopioida oman todistukseni asiasta tänne:

        "Kesällä, 2005 - osallistuin Helsingin Mintun leiriin. Mahtava kokemus, vaikka olinkin aika ********* niinä aikoina. Olin tullut kesäksi Suomeen. Enkä ole ihan varma oliko se tuona kesänä, mutta viranomaiset ottivat minun vanhempiini yhteyttä ja kertoivat, että yksi kavereistani - Martin - oli vasikoinut. (Kertoi yhdestä puhelinkopista, jonka ikkunan olin pistänyt palasiksi. Tiesin ainakin että mihinkä minun kesätyörahat tulisivat menemään.) Oli miten oli - tuo nuortenleiri oli kestänyt jokusen päivän, kun koitti rukoushetki johon aika moni osallistui. Aurinko oli vielä aika korkealla taivaassa. (Olen osallistunut näihin leireihin lapsesta saakka, eikä mikään niistä osoittautunut pettymykseksi. Varsinkaan tämä. Ja luulin, etten törmäisi yllätyksiin, kun kaikki oli jo koettu. En tiennyt kuinka väärässä olin.) Minun puolesta rukoiltiin. Ja no, sitä on vähän vaikea selittää jollekin joka ei ole itse kokenut, saati sitten edes nähnyt sellaista tapahtuvan. Mutta, kuinka ollakaan - eräänlainen jännite täytti ruumiini kun puolestani rukoiltiin ja minun polvet pettivät alta. Kaaduin maahan, mutta rukous sai jatkua. Siinä oli itse asiassa aika moni rukoilemassa puolestani ja muistan, mitenkä joku laski kädet minun polvilleni ja alkoi siunaamaan. (Tuo joku ei voinut tietää, että minulla oli molemmissa polvissa rasitusvamma, joka oli sitävasten ollutkin jo aika pitkään. Minulla kesti jonkin aikaan tajuta, ettei minun polviini enää särkenyt. Tajusin sen vasta kauan myöhemmin. Tuo rasitusvamma oli haihtunut täysin. Olin vielä ennen tuota rukoushetkeä kaatunut sellaisen kynnyksen päälle, polvet edellä ja valittanut sitä itsekseni, kuinka niihin sattui. Ne olivat jatkuvasti herkillä, todella kipeät. Urheilukoulun lääkärini epäili jopa, etten voisi jatkaa kyseisessä koulussa niitten vuoksi. [Samana rukoushetkenä yksi aika nuori tyttö oli parantunut astmasta.] Todistin tuota parantumista sitten seuraavana päivänä kaikkien kuullen. [Ps. Veljelläni on tuo sama rasitusvamma, mutta se on hänellä aika paljon aggressiivisempi.]) Mutta, tämä minun hengellisellä tavalla paranormaali kokemus ei varsinaisesti edes käsittele tuota minun polvieni parantumista. (Vaikka olihan sekin yliluonnollista.) Kuitenkin - ei minun puolesta hirveän kauan rukoiltu. Eikä siinä tapahtunut mitään outoja nykimisiä, sätkimisiä, tai mitään muutakaan mitä jotkut teistä on saatanut sitä nähdä televisiossa pilkkamielessä esittelevän. (Onhan kielelläpuhuminen aika outoa, mutta niihin ehkä myöhemmin sitten.) Makasin siinä - minun mielestäni - sellaiset 15 minuuttia. Muistan, että siinä oli se yksi tyttö, (en muista tämänkään nimeä, joten olkoon hän vaikka Susanna) joka kävi useampaan otteeseen katsomassa minua ja rukoili puolestani. Sitten kun lopulta nousin istumaan, Susanna tuli juttelemaan. Hän näytti ihmeellisen aurinkoiselta ja sanoi näin: "Olen niin ylpeä sinusta!" En tuntenut Susannaa erityisen hyvin, eikä hän minuakaan, joten minusta oli näin aluksi vain aika outoa hänen mennä sanomaan noin. Mutta, kysyin häneltä että miksi ihmeessä. Hän vastasi: "Nokun, olet ollut tässä rukouksessa niin pitkään, että se on vain niin ihmeellistä! Pyhän hengen vaikutus ihan näkyy sinusta!" Olin aika hömistynyt sinänsä, joten en minä muuta sanonut kuin: "Mitä sinä höpötät? En minä ole ollut tässä kuin noin 15 minuuttia."
        "Hei", Susanna katsoi minua suurilla silmillään ja sai minut seuraavalla lauseellaan hätkähtämään aika rajusti, koska se osoittautui kohta todeksi: "Sinä olet ollut tässä noin kuusi tuntia!" Ulkona oli alkanut jo hämärtämään ja olin kellonajasta aika perillä - ennen kuin tuo merkillinen loikkaus ajassa oli tapahtunut - koska josus nuo puheet ja laulut kävivät pitkiksi, enkä voinut olla katsomatta kelloa. (Vaikkei sillä siellä kamalasti ollut merkitystä. Jos olisin poistunut, olisin ollut vain yksin, koska kaikki nauttivat noista ylistys- ja rukoushetkistä. Tulin pian minäkin nauttimaan.)"


      • Kömmi emännän seinäl
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tässä on pastorin pojan oma todistus siitä, miten hänet parannettiin Saa-tanan omaksi:

        Ja ihan päällimmäisenä voin sanoa, että tuo on aika mahtavaa potaskaa. Itse parannuin polvirasitusvammasta. Joka päivä kun näen veljeni polvet, jotka puhkesivat melkein pahimpaan mahdolliseen suuntaan, muistan tuon päivän, kun Jumala paransi minut ihmeellisellä tavalla.

        Voin kopioida oman todistukseni asiasta tänne:

        "Kesällä, 2005 - osallistuin Helsingin Mintun leiriin. Mahtava kokemus, vaikka olinkin aika ********* niinä aikoina. Olin tullut kesäksi Suomeen. Enkä ole ihan varma oliko se tuona kesänä, mutta viranomaiset ottivat minun vanhempiini yhteyttä ja kertoivat, että yksi kavereistani - Martin - oli vasikoinut. (Kertoi yhdestä puhelinkopista, jonka ikkunan olin pistänyt palasiksi. Tiesin ainakin että mihinkä minun kesätyörahat tulisivat menemään.) Oli miten oli - tuo nuortenleiri oli kestänyt jokusen päivän, kun koitti rukoushetki johon aika moni osallistui. Aurinko oli vielä aika korkealla taivaassa. (Olen osallistunut näihin leireihin lapsesta saakka, eikä mikään niistä osoittautunut pettymykseksi. Varsinkaan tämä. Ja luulin, etten törmäisi yllätyksiin, kun kaikki oli jo koettu. En tiennyt kuinka väärässä olin.) Minun puolesta rukoiltiin. Ja no, sitä on vähän vaikea selittää jollekin joka ei ole itse kokenut, saati sitten edes nähnyt sellaista tapahtuvan. Mutta, kuinka ollakaan - eräänlainen jännite täytti ruumiini kun puolestani rukoiltiin ja minun polvet pettivät alta. Kaaduin maahan, mutta rukous sai jatkua. Siinä oli itse asiassa aika moni rukoilemassa puolestani ja muistan, mitenkä joku laski kädet minun polvilleni ja alkoi siunaamaan. (Tuo joku ei voinut tietää, että minulla oli molemmissa polvissa rasitusvamma, joka oli sitävasten ollutkin jo aika pitkään. Minulla kesti jonkin aikaan tajuta, ettei minun polviini enää särkenyt. Tajusin sen vasta kauan myöhemmin. Tuo rasitusvamma oli haihtunut täysin. Olin vielä ennen tuota rukoushetkeä kaatunut sellaisen kynnyksen päälle, polvet edellä ja valittanut sitä itsekseni, kuinka niihin sattui. Ne olivat jatkuvasti herkillä, todella kipeät. Urheilukoulun lääkärini epäili jopa, etten voisi jatkaa kyseisessä koulussa niitten vuoksi. [Samana rukoushetkenä yksi aika nuori tyttö oli parantunut astmasta.] Todistin tuota parantumista sitten seuraavana päivänä kaikkien kuullen. [Ps. Veljelläni on tuo sama rasitusvamma, mutta se on hänellä aika paljon aggressiivisempi.]) Mutta, tämä minun hengellisellä tavalla paranormaali kokemus ei varsinaisesti edes käsittele tuota minun polvieni parantumista. (Vaikka olihan sekin yliluonnollista.) Kuitenkin - ei minun puolesta hirveän kauan rukoiltu. Eikä siinä tapahtunut mitään outoja nykimisiä, sätkimisiä, tai mitään muutakaan mitä jotkut teistä on saatanut sitä nähdä televisiossa pilkkamielessä esittelevän. (Onhan kielelläpuhuminen aika outoa, mutta niihin ehkä myöhemmin sitten.) Makasin siinä - minun mielestäni - sellaiset 15 minuuttia. Muistan, että siinä oli se yksi tyttö, (en muista tämänkään nimeä, joten olkoon hän vaikka Susanna) joka kävi useampaan otteeseen katsomassa minua ja rukoili puolestani. Sitten kun lopulta nousin istumaan, Susanna tuli juttelemaan. Hän näytti ihmeellisen aurinkoiselta ja sanoi näin: "Olen niin ylpeä sinusta!" En tuntenut Susannaa erityisen hyvin, eikä hän minuakaan, joten minusta oli näin aluksi vain aika outoa hänen mennä sanomaan noin. Mutta, kysyin häneltä että miksi ihmeessä. Hän vastasi: "Nokun, olet ollut tässä rukouksessa niin pitkään, että se on vain niin ihmeellistä! Pyhän hengen vaikutus ihan näkyy sinusta!" Olin aika hömistynyt sinänsä, joten en minä muuta sanonut kuin: "Mitä sinä höpötät? En minä ole ollut tässä kuin noin 15 minuuttia."
        "Hei", Susanna katsoi minua suurilla silmillään ja sai minut seuraavalla lauseellaan hätkähtämään aika rajusti, koska se osoittautui kohta todeksi: "Sinä olet ollut tässä noin kuusi tuntia!" Ulkona oli alkanut jo hämärtämään ja olin kellonajasta aika perillä - ennen kuin tuo merkillinen loikkaus ajassa oli tapahtunut - koska josus nuo puheet ja laulut kävivät pitkiksi, enkä voinut olla katsomatta kelloa. (Vaikkei sillä siellä kamalasti ollut merkitystä. Jos olisin poistunut, olisin ollut vain yksin, koska kaikki nauttivat noista ylistys- ja rukoushetkistä. Tulin pian minäkin nauttimaan.)"

        3. Raamatun keskus

        Raamatussa on ydin ja ytimen ympärillä olevat asiat. Ydin on Jeesus ja hänen työnsä ristillä meidän puolestamme: Hän teki kaiken ja siksi meidän ei tarvitse tehdä mitään. Sellaisena kuin on, Jeesuksen takia, saa olla Jumalan oma ja pelastuu. Tämä ei tarkoita, että vain ytimestä tarvitsee välittää. Mutta sitä tämä tarkoittaa, että Raamatusta täytyy etsiä varsinkin ydintä. "Löytäessäni Raamatusta vähemmän kuin Kristuksen, en ole vielä kertakaan saanut kyllikseni, ja löytäessäni enemmän kuin Kristuksen, olen jäänyt köyhemmäksi kuin koskaan ennen." (Luther). Raamatun ytimen jokainen ymmärtää. Ja ydin jäsentää Raamattua: Kun ymmärtää ytimen, alkaa ymmärtää Raamatusta paljon muutakin ja se muukin alkaa merkitä paljon. Jos taas ei ymmärrä ydintä, lienee turha odottaa, että välittäisi muustakaan, mitä Raamattu sanoo.

        Ja ytimestä syntyy usko - myös usko Raamattuun. Ja ydin on voimanlähde noudattaa Raamattua.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Tässä on pastorin pojan oma todistus siitä, miten hänet parannettiin Saa-tanan omaksi:

        Ja ihan päällimmäisenä voin sanoa, että tuo on aika mahtavaa potaskaa. Itse parannuin polvirasitusvammasta. Joka päivä kun näen veljeni polvet, jotka puhkesivat melkein pahimpaan mahdolliseen suuntaan, muistan tuon päivän, kun Jumala paransi minut ihmeellisellä tavalla.

        Voin kopioida oman todistukseni asiasta tänne:

        "Kesällä, 2005 - osallistuin Helsingin Mintun leiriin. Mahtava kokemus, vaikka olinkin aika ********* niinä aikoina. Olin tullut kesäksi Suomeen. Enkä ole ihan varma oliko se tuona kesänä, mutta viranomaiset ottivat minun vanhempiini yhteyttä ja kertoivat, että yksi kavereistani - Martin - oli vasikoinut. (Kertoi yhdestä puhelinkopista, jonka ikkunan olin pistänyt palasiksi. Tiesin ainakin että mihinkä minun kesätyörahat tulisivat menemään.) Oli miten oli - tuo nuortenleiri oli kestänyt jokusen päivän, kun koitti rukoushetki johon aika moni osallistui. Aurinko oli vielä aika korkealla taivaassa. (Olen osallistunut näihin leireihin lapsesta saakka, eikä mikään niistä osoittautunut pettymykseksi. Varsinkaan tämä. Ja luulin, etten törmäisi yllätyksiin, kun kaikki oli jo koettu. En tiennyt kuinka väärässä olin.) Minun puolesta rukoiltiin. Ja no, sitä on vähän vaikea selittää jollekin joka ei ole itse kokenut, saati sitten edes nähnyt sellaista tapahtuvan. Mutta, kuinka ollakaan - eräänlainen jännite täytti ruumiini kun puolestani rukoiltiin ja minun polvet pettivät alta. Kaaduin maahan, mutta rukous sai jatkua. Siinä oli itse asiassa aika moni rukoilemassa puolestani ja muistan, mitenkä joku laski kädet minun polvilleni ja alkoi siunaamaan. (Tuo joku ei voinut tietää, että minulla oli molemmissa polvissa rasitusvamma, joka oli sitävasten ollutkin jo aika pitkään. Minulla kesti jonkin aikaan tajuta, ettei minun polviini enää särkenyt. Tajusin sen vasta kauan myöhemmin. Tuo rasitusvamma oli haihtunut täysin. Olin vielä ennen tuota rukoushetkeä kaatunut sellaisen kynnyksen päälle, polvet edellä ja valittanut sitä itsekseni, kuinka niihin sattui. Ne olivat jatkuvasti herkillä, todella kipeät. Urheilukoulun lääkärini epäili jopa, etten voisi jatkaa kyseisessä koulussa niitten vuoksi. [Samana rukoushetkenä yksi aika nuori tyttö oli parantunut astmasta.] Todistin tuota parantumista sitten seuraavana päivänä kaikkien kuullen. [Ps. Veljelläni on tuo sama rasitusvamma, mutta se on hänellä aika paljon aggressiivisempi.]) Mutta, tämä minun hengellisellä tavalla paranormaali kokemus ei varsinaisesti edes käsittele tuota minun polvieni parantumista. (Vaikka olihan sekin yliluonnollista.) Kuitenkin - ei minun puolesta hirveän kauan rukoiltu. Eikä siinä tapahtunut mitään outoja nykimisiä, sätkimisiä, tai mitään muutakaan mitä jotkut teistä on saatanut sitä nähdä televisiossa pilkkamielessä esittelevän. (Onhan kielelläpuhuminen aika outoa, mutta niihin ehkä myöhemmin sitten.) Makasin siinä - minun mielestäni - sellaiset 15 minuuttia. Muistan, että siinä oli se yksi tyttö, (en muista tämänkään nimeä, joten olkoon hän vaikka Susanna) joka kävi useampaan otteeseen katsomassa minua ja rukoili puolestani. Sitten kun lopulta nousin istumaan, Susanna tuli juttelemaan. Hän näytti ihmeellisen aurinkoiselta ja sanoi näin: "Olen niin ylpeä sinusta!" En tuntenut Susannaa erityisen hyvin, eikä hän minuakaan, joten minusta oli näin aluksi vain aika outoa hänen mennä sanomaan noin. Mutta, kysyin häneltä että miksi ihmeessä. Hän vastasi: "Nokun, olet ollut tässä rukouksessa niin pitkään, että se on vain niin ihmeellistä! Pyhän hengen vaikutus ihan näkyy sinusta!" Olin aika hömistynyt sinänsä, joten en minä muuta sanonut kuin: "Mitä sinä höpötät? En minä ole ollut tässä kuin noin 15 minuuttia."
        "Hei", Susanna katsoi minua suurilla silmillään ja sai minut seuraavalla lauseellaan hätkähtämään aika rajusti, koska se osoittautui kohta todeksi: "Sinä olet ollut tässä noin kuusi tuntia!" Ulkona oli alkanut jo hämärtämään ja olin kellonajasta aika perillä - ennen kuin tuo merkillinen loikkaus ajassa oli tapahtunut - koska josus nuo puheet ja laulut kävivät pitkiksi, enkä voinut olla katsomatta kelloa. (Vaikkei sillä siellä kamalasti ollut merkitystä. Jos olisin poistunut, olisin ollut vain yksin, koska kaikki nauttivat noista ylistys- ja rukoushetkistä. Tulin pian minäkin nauttimaan.)"

        Vau, julkaisit minun todistukseni tänne muitten luettavaksi. Hienosti tehty, Teuvo :) Kyllähän sinä näytät jakaavan Evankeliumia sitten, tavalla tai toisella. Vaikka leimaat sen paholaisen teoksi. Huomaa, että moni tulee tietämään silti totuuden, vaikket itse sitä niin näe :)

        Herra siunatkoon sinua, Teuvo.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Jatka sinä vain isäsi uskon ja Paavalin tapaan, voisit myös tekopyyhyden huippuna järjestää julkisen rukouskampanjan Teuvon puolesta.

        Jos saisit jostakin kirjani Älä heitä pelkää, saisit paljon tietoa tuosta Saa-tanan kaatajahengestä, joka sinutkin maahan kaatoi, poistaakseen sinusta viimeisenkin rippeen rakkaudesta totuuteen.

        Ja näin tämä Jeesuksen ilmoitus kävi sinunkin kohdalla toteen:

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
        Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.'

        Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

        " --- voisit myös tekopyyhyden huippuna järjestää julkisen rukouskampanjan Teuvon puolesta."

        Pistän harkinnan alle :) Heti seuraava kerran kun olen jossakin rukousseminaarissa, tai vastaavassa, me muistetaan sinua silloin.


      • Raamattu on totta
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tässä on kaksi Raamatussa olevaa kastetta, toinen Jeesuksen Kristuksen, ja toinen Saa-tanan ja hänen Antikristus- poikansa kastekäsky.

        Jos olet tällä toisella kasteella kastettu, ei tämä totuus sinulle kirkastu ennen kuin viimeisellä tuomiolla, ja se ei enää silloin sinuakaan pelasta:


        1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky:

        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        2. Tämän maailman jumalan, Saatanan, ja hänen Antikristus poikansa kastekäsky:

        Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

        Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

        He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

        Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun.

        Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

        "Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

        Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

        Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa.

        Niin, luitko jo Apostolien tekoja? Sieltä näet, miten apostolit käytännössä Jeesuksen käskystä toimivat. Parempi toimia, kuten Raamattu kehottaa, niin ei mene väärin.


      • Tuskin on.
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Ei minun tarvitse kaltaisiasi tekopyhiä lähteä mistään etsimään, koska ne kaikki tulevat tänne, kuten sinäkin olet tehnyt.

        Ja keskustelun aiheet sanoo yksinomaan Pyhä Henki:

        "Se, joka on Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu.

        Te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

        Veikkaanpa, ettei tällä palstalla juuri paljoa savitaipalelaisia ole. ;)


      • Ei voi muuta sanoa
        Tuskin on. kirjoitti:

        Veikkaanpa, ettei tällä palstalla juuri paljoa savitaipalelaisia ole. ;)

        Jopas oli he-levetin "älykäs" kommentti


      • Kiitos!
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tässä on pastorin pojan oma todistus siitä, miten hänet parannettiin Saa-tanan omaksi:

        Ja ihan päällimmäisenä voin sanoa, että tuo on aika mahtavaa potaskaa. Itse parannuin polvirasitusvammasta. Joka päivä kun näen veljeni polvet, jotka puhkesivat melkein pahimpaan mahdolliseen suuntaan, muistan tuon päivän, kun Jumala paransi minut ihmeellisellä tavalla.

        Voin kopioida oman todistukseni asiasta tänne:

        "Kesällä, 2005 - osallistuin Helsingin Mintun leiriin. Mahtava kokemus, vaikka olinkin aika ********* niinä aikoina. Olin tullut kesäksi Suomeen. Enkä ole ihan varma oliko se tuona kesänä, mutta viranomaiset ottivat minun vanhempiini yhteyttä ja kertoivat, että yksi kavereistani - Martin - oli vasikoinut. (Kertoi yhdestä puhelinkopista, jonka ikkunan olin pistänyt palasiksi. Tiesin ainakin että mihinkä minun kesätyörahat tulisivat menemään.) Oli miten oli - tuo nuortenleiri oli kestänyt jokusen päivän, kun koitti rukoushetki johon aika moni osallistui. Aurinko oli vielä aika korkealla taivaassa. (Olen osallistunut näihin leireihin lapsesta saakka, eikä mikään niistä osoittautunut pettymykseksi. Varsinkaan tämä. Ja luulin, etten törmäisi yllätyksiin, kun kaikki oli jo koettu. En tiennyt kuinka väärässä olin.) Minun puolesta rukoiltiin. Ja no, sitä on vähän vaikea selittää jollekin joka ei ole itse kokenut, saati sitten edes nähnyt sellaista tapahtuvan. Mutta, kuinka ollakaan - eräänlainen jännite täytti ruumiini kun puolestani rukoiltiin ja minun polvet pettivät alta. Kaaduin maahan, mutta rukous sai jatkua. Siinä oli itse asiassa aika moni rukoilemassa puolestani ja muistan, mitenkä joku laski kädet minun polvilleni ja alkoi siunaamaan. (Tuo joku ei voinut tietää, että minulla oli molemmissa polvissa rasitusvamma, joka oli sitävasten ollutkin jo aika pitkään. Minulla kesti jonkin aikaan tajuta, ettei minun polviini enää särkenyt. Tajusin sen vasta kauan myöhemmin. Tuo rasitusvamma oli haihtunut täysin. Olin vielä ennen tuota rukoushetkeä kaatunut sellaisen kynnyksen päälle, polvet edellä ja valittanut sitä itsekseni, kuinka niihin sattui. Ne olivat jatkuvasti herkillä, todella kipeät. Urheilukoulun lääkärini epäili jopa, etten voisi jatkaa kyseisessä koulussa niitten vuoksi. [Samana rukoushetkenä yksi aika nuori tyttö oli parantunut astmasta.] Todistin tuota parantumista sitten seuraavana päivänä kaikkien kuullen. [Ps. Veljelläni on tuo sama rasitusvamma, mutta se on hänellä aika paljon aggressiivisempi.]) Mutta, tämä minun hengellisellä tavalla paranormaali kokemus ei varsinaisesti edes käsittele tuota minun polvieni parantumista. (Vaikka olihan sekin yliluonnollista.) Kuitenkin - ei minun puolesta hirveän kauan rukoiltu. Eikä siinä tapahtunut mitään outoja nykimisiä, sätkimisiä, tai mitään muutakaan mitä jotkut teistä on saatanut sitä nähdä televisiossa pilkkamielessä esittelevän. (Onhan kielelläpuhuminen aika outoa, mutta niihin ehkä myöhemmin sitten.) Makasin siinä - minun mielestäni - sellaiset 15 minuuttia. Muistan, että siinä oli se yksi tyttö, (en muista tämänkään nimeä, joten olkoon hän vaikka Susanna) joka kävi useampaan otteeseen katsomassa minua ja rukoili puolestani. Sitten kun lopulta nousin istumaan, Susanna tuli juttelemaan. Hän näytti ihmeellisen aurinkoiselta ja sanoi näin: "Olen niin ylpeä sinusta!" En tuntenut Susannaa erityisen hyvin, eikä hän minuakaan, joten minusta oli näin aluksi vain aika outoa hänen mennä sanomaan noin. Mutta, kysyin häneltä että miksi ihmeessä. Hän vastasi: "Nokun, olet ollut tässä rukouksessa niin pitkään, että se on vain niin ihmeellistä! Pyhän hengen vaikutus ihan näkyy sinusta!" Olin aika hömistynyt sinänsä, joten en minä muuta sanonut kuin: "Mitä sinä höpötät? En minä ole ollut tässä kuin noin 15 minuuttia."
        "Hei", Susanna katsoi minua suurilla silmillään ja sai minut seuraavalla lauseellaan hätkähtämään aika rajusti, koska se osoittautui kohta todeksi: "Sinä olet ollut tässä noin kuusi tuntia!" Ulkona oli alkanut jo hämärtämään ja olin kellonajasta aika perillä - ennen kuin tuo merkillinen loikkaus ajassa oli tapahtunut - koska josus nuo puheet ja laulut kävivät pitkiksi, enkä voinut olla katsomatta kelloa. (Vaikkei sillä siellä kamalasti ollut merkitystä. Jos olisin poistunut, olisin ollut vain yksin, koska kaikki nauttivat noista ylistys- ja rukoushetkistä. Tulin pian minäkin nauttimaan.)"

        Kiitos Teuvo. Jeesus tekee omilleen hyvää!


      • Samaa mieltä.
        Ei voi muuta sanoa kirjoitti:

        Jopas oli he-levetin "älykäs" kommentti

        Niin minustakin. ;)


      • pastorin_poika kirjoitti:

        " --- voisit myös tekopyyhyden huippuna järjestää julkisen rukouskampanjan Teuvon puolesta."

        Pistän harkinnan alle :) Heti seuraava kerran kun olen jossakin rukousseminaarissa, tai vastaavassa, me muistetaan sinua silloin.

        Muista myös laittaa viittaasi isot tupsut, kuten kaltaisillesi kuuluu:

        " Kaiken minkä tekevät he tekevät vain siksi, että heidät huomattaisiin.

        He käyttävät leveitä raamatunlausekoteloita ja panevat viittaansa isot tupsut, he istuvat pidoissa mielellään kunniapaikalla ja synagogassa etumaisilla istuimilla ja ovat hyvillään, kun ihmiset toreilla tervehtivät heitä ja kutsuvat heitä rabbiksi*."
        (nykyisin pastorin pojaksi)


      • Kiitos! kirjoitti:

        Kiitos Teuvo. Jeesus tekee omilleen hyvää!

        Se on Antikristus, joka omilleen tekee hyvää kaatamalla heidät alttareilleen.


    • alfa123om2222

      Tutkin diginovumia ja selvisi, että olla otollinen, käyttökelpoinen on parempi.

      Eivät voi miellyttää Jumalaa / aresai

      Eli kyse on ehkä uhraamiseen liittyvä termi. Olla otollinen uhriksi.
      Mooseksen lain mukaan esim. viallista tai vammautunutta eläintä ei saa uhrata Jumalalle.

      Apostoli Paavali muistaaksin ilmaisi etsivänsä pyhällä hengellä phytettyjä uhreja ehkä kostoksi sille kuinka Israelia kohdeltiin sen palattua Baabelin vankeudesta maahansa. Lihallisen mielen omaava ei ole kelvollinen uhrattavaksi kostoksi pyhän kansan pappeja vastaavana kostona.

    • Odotusten aikaa

      Kunignastahan juutalaiset ennusteiden mukaan itsellensä odottivat syntyväksi aikoinaan, oikein ikeestä vapauttajaa, syntyikin Jeesus, joka oli kaukana maallisesta kuninkaasta.

      Nyt odotetaan Jeesuksen toista tulemista, mutta mitenkähän on, mitä kirjanoppineille tulee nyt syntymään, pelkään pahoin, että tämä tulemus on kaukana näitten haaveista, Jumalan luomukset ovat taivaalisia, ei maallisia ajatuksia noudattava.

      • "Nyt odotetaan Jeesuksen toista tulemista, mutta mitenkähän on, mitä kirjanoppineille tulee nyt syntymään"

        Vaikea sanoa. Mutta jos kirjanoppineet ovat lukeneet tarkasti, niitten täytyy itsekin tietää, että niitten arvio ei voi osua oikeaan, koska Raamatussa sanotaan, ettei kukaan sitä voi tietää, paitsi Isä.

        Joten, kenenkään on turha arvioida että milloinka se tapahtuu. Se tapahtuu kun tapahtuu :)


      • Maailma on kaareva
        pastorin_poika kirjoitti:

        "Nyt odotetaan Jeesuksen toista tulemista, mutta mitenkähän on, mitä kirjanoppineille tulee nyt syntymään"

        Vaikea sanoa. Mutta jos kirjanoppineet ovat lukeneet tarkasti, niitten täytyy itsekin tietää, että niitten arvio ei voi osua oikeaan, koska Raamatussa sanotaan, ettei kukaan sitä voi tietää, paitsi Isä.

        Joten, kenenkään on turha arvioida että milloinka se tapahtuu. Se tapahtuu kun tapahtuu :)

        Niin ja mutta millainen on tämä toinen tuleminen, onko samanlainen -kuin ensimmäinen, päästäänkö häntä lähelle noilla kirjoitetuilla Jeesuksen opeilla, mistä nyt pidetään kiinni.


      • Maailma on kaareva kirjoitti:

        Niin ja mutta millainen on tämä toinen tuleminen, onko samanlainen -kuin ensimmäinen, päästäänkö häntä lähelle noilla kirjoitetuilla Jeesuksen opeilla, mistä nyt pidetään kiinni.

        Jeesuksen toinen tuleminen pohjautuu tähän Raamatunkohtaan:

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 24:27 - "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo.")

        Minä en henkilökohtaisesti näe sitä niin, että Jeesus tulee kulkemaan meidän ihmisien seassa silloin. Luulen vähän, että hän hakee omansa ja lähtee heidän mukaan ottaen. Mitä siitä seuraa, on käytännössä maailman viimeiset askeleet, kunnes tämä Raamatunkohta täyttyy:

        (Johanneksen ilmestys 20:7-10 - "Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.")


      • Pitäneekö paikkansa?
        pastorin_poika kirjoitti:

        Jeesuksen toinen tuleminen pohjautuu tähän Raamatunkohtaan:

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 24:27 - "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo.")

        Minä en henkilökohtaisesti näe sitä niin, että Jeesus tulee kulkemaan meidän ihmisien seassa silloin. Luulen vähän, että hän hakee omansa ja lähtee heidän mukaan ottaen. Mitä siitä seuraa, on käytännössä maailman viimeiset askeleet, kunnes tämä Raamatunkohta täyttyy:

        (Johanneksen ilmestys 20:7-10 - "Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.")

        Pastorin pojalla sitä tuntuu olevan tuota tietoa, isältäänkö lienee oppinut.


      • pastorin_poika kirjoitti:

        Jeesuksen toinen tuleminen pohjautuu tähän Raamatunkohtaan:

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 24:27 - "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo.")

        Minä en henkilökohtaisesti näe sitä niin, että Jeesus tulee kulkemaan meidän ihmisien seassa silloin. Luulen vähän, että hän hakee omansa ja lähtee heidän mukaan ottaen. Mitä siitä seuraa, on käytännössä maailman viimeiset askeleet, kunnes tämä Raamatunkohta täyttyy:

        (Johanneksen ilmestys 20:7-10 - "Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.")

        Kun Saata-na joukkoineen syöstiin taivaasta maahan, osa niistä hautautui maan uumeniin ja osa upposi merten syvyyksiin.

        Niiden vankeusaika, tuhat vuotta tuli täyteen juuri sopivasti sillä hetkellä, kun Jumala johdatti ensimmäiset ihmiset paratiisiin.

        Näin ne pystyivät jo siellä aloittaa ihmiskunnan ensimmäisen herätyskokouksen eli mission, eli ihmisten miellyttämisen.

        Sieltä alkoi tuo sukupolvesta toiseen perintönä kulkeva synti, joka valittujen kohdalla katkaistaan tällä Jeesuksen käskyllä:

        "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Tähän ei tämä pastorin poikakaan ei ole pystynyt, vaan tullut tänne hurmoksessa helluntailaisen isänsä, pastorin poikana.

        Vaikka Jeesus sanoo selvästi: "hän ei voi olla minun opetuslapseni."


      • Historiaa.
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun Saata-na joukkoineen syöstiin taivaasta maahan, osa niistä hautautui maan uumeniin ja osa upposi merten syvyyksiin.

        Niiden vankeusaika, tuhat vuotta tuli täyteen juuri sopivasti sillä hetkellä, kun Jumala johdatti ensimmäiset ihmiset paratiisiin.

        Näin ne pystyivät jo siellä aloittaa ihmiskunnan ensimmäisen herätyskokouksen eli mission, eli ihmisten miellyttämisen.

        Sieltä alkoi tuo sukupolvesta toiseen perintönä kulkeva synti, joka valittujen kohdalla katkaistaan tällä Jeesuksen käskyllä:

        "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Tähän ei tämä pastorin poikakaan ei ole pystynyt, vaan tullut tänne hurmoksessa helluntailaisen isänsä, pastorin poikana.

        Vaikka Jeesus sanoo selvästi: "hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Eikös jo aikanaan Helena Konttinen sanoi, että helluntailaissa on väärä henki, joka ei ole oikea ja sillä eksyteään monet. ?


      • Historiaa. kirjoitti:

        Eikös jo aikanaan Helena Konttinen sanoi, että helluntailaissa on väärä henki, joka ei ole oikea ja sillä eksyteään monet. ?

        Niin kauan kun helluntailaiset ei mene luomaan lahkoja ja sen sellaisia, niin minusta on turha sanoa, että niillä olisi "väärä henki". :) Helluntailaiset eivät ole välttämättä täydellisiä, mutta ketkä ovat? Jumala yksin on, eikös vain? Ja niin kauan, kun helluntailaiset palvovat Jumalaa ja menevät Kirjoituksien mukaisesta, helluntaikirkossa tulee vaikuttamaan Hänen Henki, eikä kenenkään muun :)


      • Pitäneekö paikkansa? kirjoitti:

        Pastorin pojalla sitä tuntuu olevan tuota tietoa, isältäänkö lienee oppinut.

        "Pastorin pojalla sitä tuntuu olevan tuota tietoa, isältäänkö lienee oppinut."

        No ei oikeastaan. Vaikka isäni onkin pastori ja omistaa varmastikin enemmän tietoa kuin minä, en ole silti vanhempieni kanssa keskustellut kamalasti maailmanloppuun liittyvistä ajoista. Tutkin hengellistä kirjallisuutta Raamatun rinnalla :)


      • Aha, vai niin...
        Historiaa. kirjoitti:

        Eikös jo aikanaan Helena Konttinen sanoi, että helluntailaissa on väärä henki, joka ei ole oikea ja sillä eksyteään monet. ?

        Helena Konttistako sinä sitten uskot ylimpänä auktoriteettina? Unissasaarnaajaako???


      • kyvyn vaan
        Aha, vai niin... kirjoitti:

        Helena Konttistako sinä sitten uskot ylimpänä auktoriteettina? Unissasaarnaajaako???

        Uskotko sinä Ylivainioon ja hänen kokouksissaan tapahtuneisiin ihmeparanemisiin?


      • pastorin_poika kirjoitti:

        Niin kauan kun helluntailaiset ei mene luomaan lahkoja ja sen sellaisia, niin minusta on turha sanoa, että niillä olisi "väärä henki". :) Helluntailaiset eivät ole välttämättä täydellisiä, mutta ketkä ovat? Jumala yksin on, eikös vain? Ja niin kauan, kun helluntailaiset palvovat Jumalaa ja menevät Kirjoituksien mukaisesta, helluntaikirkossa tulee vaikuttamaan Hänen Henki, eikä kenenkään muun :)

        Kyllä on isältäsi peritty tyhjänpäiväinen elämä jo täydellisesti sinun kohdalla tehtävänsä tehnyt, kun et sitäkään enää tajua, että helluntailaisuus on lahkoista pahimpia.

        Missä Saa-tanan kaatajahenki on parhaimman kasvupohjan löytänyt.

        "Silää Jeesus Kristus ei tullut maailmaan ketään kaatamaan, vaan nostamaan kaadettuja ja sorrettuja ylös."

        Tämä oli ensimmäinen Pyhän Hengen opetus, kun hän tuon Saa-tanan kaatajahengen toiminnasta alkoi puhua, kun antoi minulle tehtävän varoittaa luterilaisia seurakuntia tuosta Saa-tanan hengestä.

        Mutta turhaan, ei yksikään yli 200:n seurakunnan kirkkoherrasta halunnut estää Juntusen ja Jalovaaran toimintaa luterilaisissa seurakunnissa.

        Avoin kirje kirkkoherralle, joka on avannut Herran temppelin ovet Saatanan kaatajahengille:

        Olet toivottanut tervetulleeksi kaatajapappi Seppo Juntusen ja hänen avustajansa, ekonomi Pirkko Jalovaaran, seurakuntasi Herran huoneeseen kaatamaan aitsettavaksesi uskottuja lampaita.

        Tämän johdosta haluan kysyäå: eikö seurakunnassasi ole ketään Totuuden Hengen uudestisynnyttämää ihmistä, joka olisi voinut kertoa teille, minkä hengen alla tämä parivaljakko toimii?

        Raamattuhan suorastaan velvoittaa tutkimaan, minkä hengen alla sananjulistajat sanomansa kanssa kulkevat. Ei jokainen, joka sanoo:

        "Herra, Herra", ole hänen Henkensä johdatuksessa:

        1.Joh.4:1
        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä, koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."

        Yhden ainoan palautteen sain, se tuli Alppilan kirkkoherralta, jonka kautta tämä Saatanan henki pääsi luterilaiseen kirkkoon luikertelemaan:

        "Teidän kokemuksenne on mielenkiintoinen. On hyvä, että olette näin päässyt Kristuksen tuttavuuteen. Kuitenkin pitäisin viisaana, ettet tällaisessa muodossa kirjettänne Juntuselle lähettäisi. Hän tekee todella hyvää työtä. Jos joku ei siitä pidä, antakoon toisten olla. Lyhyt ja asiallinen kirje tulee aina luetuksi.

        Jumalan siunausta Teille toivottaa Pentti Toivanen, kirkkoherra."

        Tottakai kaikki Saatanan työt ovat sen palvelijoitten mielestä hyviä töitä. Jos näin ei olisi, ei Ilmestyskirjan aika olisi ihmiskunnan historiassa koskaan alkanutkaan.

        Tämän seurakunnan kautta tuli myöskin toinen kaataja, Markku Koivisto, luterilaiseen kirkkoon.

        Näistä asioista saisit hyvän kuvan kirjastani, Älä heitä pelkää.

        Kolmas ja tärkein asian oli saada tuon lastensa raiskaajiksi syyllistyneen lahkon ilmoituksen pois seurakunnan toiminnasta kertovista ilmoituksista.

        Tästäkin olisi paljon kerrottavaa, jonka kaikki vaiheet piispan kirkkolain rikkomista myöten löytyvät samasta kirjasta.

        Paljon tästä tietäisi kertoa myös entinen ystäväni, mutta Saatana on hänelle ilmoittanut kaiken totuuden olevan vain valhetta, niin eipä ole uskaltanut kertoa edes sitä, miten ystävyytemme juuri tämän vanhoillislestadiolaisuuden ympäriltä alkoi.

        Jeesus ilmoitti jo ennalta:

        "Ilman minua te ette saa aikaan mitään."

        Eli kaikki totuudet tulevat julki siinä aikataulussa ja järjestyksessä, jossa Pyhä Henki ne esille nostattaa.

        Ei apostoli Johanneskaan voinut kirjoittaa Ilmestyskirjaa heti Pyhän Hengen saatuaan, vaan vasta 66 vuoden kuluttua, vuonna 96.


    • TMarko

      Suomenkielen synonyymisanakirja antaa 'otollinen' sanalle seuraavanlaisia merkityksiä:

      otollinen

      Synonyymit:
      ehtoisa, hyväksyttävä, kelvollinen, mieleinen, mielenmukainen, miellyttävä, mieluinen, mieluisa, sovelias, suotuisa, tervetullut, edullinen, hyvä, oikea, edukas, hyödyllinen

      Synomyymithan ovat sanoja jotka tarkoittavat samaa asiaa.

      Mielestäni kyseisessä raamatun kohdassa ei ole oikeastaan mitään virhettä kun perehdymme suomenkielen sanoihin tarkemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      274
      2550
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      92
      2021
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1427
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1268
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1195
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe