Koko perheeni pelastuu?

kyselijä12344

Olen itse uskovainen, mutta perheenjäseneni eivät ole. Jotkut sanovat, että yksi uskovainen per perhe riittää, että koko perhe pelastuu. Onko se niin teidän uskonne mukaan?

28

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastailen

Ei ole kristinuskossa.

• utti
      • -..-.-

" Koko perheeni pelastuu? "

Se on lupaus. Mutta kyllä usko Jumalaan pitää olla henkilökohtainen.
        Apostolien teot 11
        14. hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.

• utti sanoi :
        Raamatusta et kyllä tuollaista oppia löydä.

1.Korinttolaiskirje:
        7:14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty VAIMONSA kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty MIEHENSÄ, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.

• pertsa2012 kirjoitti:

utti sanoi :

1.Korinttolaiskirje:
        7:14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty VAIMONSA kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty MIEHENSÄ, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.

Niin PERTSA; kyllähän toki Paavalilta löytyy yhtä sun toista sellaista oppia, jota ei ole Jeesus eikä Jumala opettanut. Tuo on yksi hyvä esimerkki.

• mikko.ainasoja
        pertsa2012 kirjoitti:

utti sanoi :

1.Korinttolaiskirje:

Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa teitä kaikkia tervehdin,

Tämä kyseinen oppi rakkaalta veljeltämme Paavlailta viittaa käsittääksen ennemminkin siihen, että jos vahemmat ovat yhdessä, niin lapset ovat pyhiä.

Ja kirjoitus jatkuukin (1 Kor 7:15-16):

”15.Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut. 16.Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?”

Ja tästä voidaan myös päätellä, että eivät parit välttämättä tule pelastumaan, vaikka olisivat aviossa.

Ja muutenkin, minusta on selvää, että jos tekojemme mukaan meille tullaan antamaan, niin eihän siinä silloin auta aviloiitot tai liitottomuudet, vaan ne teot ja se usko.

Ystävällisesti

Mikko Ainasoja

Jahven, sekä Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija valittu opettaja

• 139

Pelastumiseen tarvitaan kunkin ihmisen henkilökohtainen usko. Sinä et voi pelastua esim. isäsi uskoontulon kautta, jos itse haluat olla ateisti.

Monesti vain on niin, että kun perheestä yksi jäsen tulee uskoon, hänessä tapahtunut muutos vetää muitakin kyselemään ja ottamaan selvää näistä asioista, ja lopulta jopa haluamaan itsekin uskoon.

Raamattu kyllä näyttäisi lupaavan muutamassakin kohdassa, että yhden perheenjäsenen uskoontulo riittäisi koko perheen pelastumiseen, mutta näissä tapauksissa on kyse enemmänkin henkilö- ja perhekohtaisista profetioista kuin ns. oppia "paaluttavista" lupauksista jotka pätisivät aina ja kaikkialla.

• erkki.

Pelastumiseen tarvitaan kunkin oma, henkilökohtainen uudestisyntymä, kuten kirjoitat.

Omasta kokemuksestani voin kertoa senverran, että silloin, kun itse otin Jeesuksen sydämeeni, sama tapahtui myös isälleni, sekä senaikaiselle tyttöystävälleni ( nyk. vaimoni ).

Jumala siis vetää puoleensa saman sukukunnan jäseniä, koskapa meistä kukaan ei tiennyt toistemme valinnosta, koska asuimme eri osoitteissa.

Kun asia tuli meidän kaikkien tietoon, tämä oli tapahtunut samanaikaisesti meille kaikille...

Tämä kävi esille, kun keskustelimme asiasta myöhemmin.

Jumala voi.

• 139
        erkki. kirjoitti:

Pelastumiseen tarvitaan kunkin oma, henkilökohtainen uudestisyntymä, kuten kirjoitat.

Omasta kokemuksestani voin kertoa senverran, että silloin, kun itse otin Jeesuksen sydämeeni, sama tapahtui myös isälleni, sekä senaikaiselle tyttöystävälleni ( nyk. vaimoni ).

Jumala siis vetää puoleensa saman sukukunnan jäseniä, koskapa meistä kukaan ei tiennyt toistemme valinnosta, koska asuimme eri osoitteissa.

Kun asia tuli meidän kaikkien tietoon, tämä oli tapahtunut samanaikaisesti meille kaikille...

Jumala voi.

Aivan varmasti Jumala voi, sitä en epäile hetkeäkään :). Toinen juttu on sitten se, että vaikka voikin, niin haluaako Hän välttämättä toimia niinkuin voisi. Pidän tässä tärkeänä muistaa erityisesti, että Jumala ei kuitenkaan pakota muita perheenjäseniä uskoon, vaikka esim. yksi perheenjäsen olisikin halunnut ottaa uskon vastaan. Et sinä tätä varmasti tarkoittanutkaan, minä vain koin tärkeäksi alleviivata myös tätä. En siis kiistä, etteikö yhden perheenjäsenen uskoontuleminen voisikin jollakin yliluonnollisella tavalla avata samaa tietä myös muille perheenjäsenille. Kaikkihan vaikuttaa kuitenkin kaikkeen - ennemmin tahi myöhemmin.

• erkki. kirjoitti:

Jumala voi.

erkki sanoi :

• Kilvoitelkaa paremma

Minä en kristittynä edes ymmärrä mitä te noin erityisesti tarkoitatte, kun kerrotte olevanne uskovainen? Tietenkin jokainen Kirkon kastettu ja voideltu jäsen on uskovainen, eihän millään muulla tavalla voi uskovaiseksi edes tulla.

Eikä mikään uskovaisuus teitä voi pelastaa, jos ette ole hyvä ihminen.

Kilvoitelkaa tullaksenne yhä paremmaksi kristityksi ja yhä paremmaksi lähimmäiseksi. Eihän te mitään varmuutta tai takuita voi pelastumisestanne koskaan saada. Mutta jos olette vilpitön uskossanne, ette tuomitse ketään, rakastatte lähimmäisiänne ja muutenkin seuraatte Kristuksen opetusta niin eiköhän se jo yhdelle ihmiselle riitä.

• utti

"Tietenkin jokainen Kirkon kastettu ja voideltu jäsen on uskovainen, eihän millään muulla tavalla voi uskovaiseksi edes tulla."

Et kait ole tosissasi?

• kristinuskon mukaan
        utti kirjoitti:

"Tietenkin jokainen Kirkon kastettu ja voideltu jäsen on uskovainen, eihän millään muulla tavalla voi uskovaiseksi edes tulla."

Et kait ole tosissasi?

Näinhän asia on kristinuskon mukaan, protestanttiset lahkot ovat taas asia aivan erikseen. Niissä pitää osata vielä "puhua kielillä", kaatua hurmoksessa Pyhän Hengen vaikutuksesta ja jakaa lentolehtisiä tuntemattomille ja tutuille varmistaakseen oman pelastumisensa.

• utti
        kristinuskon mukaan kirjoitti:

Näinhän asia on kristinuskon mukaan, protestanttiset lahkot ovat taas asia aivan erikseen. Niissä pitää osata vielä "puhua kielillä", kaatua hurmoksessa Pyhän Hengen vaikutuksesta ja jakaa lentolehtisiä tuntemattomille ja tutuille varmistaakseen oman pelastumisensa.

Eli kirkon jäsen=uskovainen, riippumatta siitä uskooko mihinkään? Ja käänteisesti ei voi olla uskovaista joka ei kuulu johonkin kirkkoon?

• nyt ala teidän kanss
        utti kirjoitti:

Eli kirkon jäsen=uskovainen, riippumatta siitä uskooko mihinkään? Ja käänteisesti ei voi olla uskovaista joka ei kuulu johonkin kirkkoon?

Niin en minä nyt ala teidän kanssanne täällä jankkaamaan, voitte pelata sellaista peliä omien kavereidenne kanssa.

Tiedän että protestantteja on hyvin erilaisia ja kaikilla heillä on omat saarnaajansa ja uskonpuhdistajansa, ja lahkoissa korostuu vain oma henkilökohtainen näkemys, tai paremminkin saarnaajan oman opin mukainen näkemys. Eivät tällaiset uskonnolliset liikkeet kiinnosta ketään kristittyjä.

• xömxåmåm
        kristinuskon mukaan kirjoitti:

Älä tee asiasta vaikeampaa kuin se on , vaan usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.

Ap. t. 16:30-31: Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

• utti
        nyt ala teidän kanss kirjoitti:

Niin en minä nyt ala teidän kanssanne täällä jankkaamaan, voitte pelata sellaista peliä omien kavereidenne kanssa.

Tiedän että protestantteja on hyvin erilaisia ja kaikilla heillä on omat saarnaajansa ja uskonpuhdistajansa, ja lahkoissa korostuu vain oma henkilökohtainen näkemys, tai paremminkin saarnaajan oman opin mukainen näkemys. Eivät tällaiset uskonnolliset liikkeet kiinnosta ketään kristittyjä.

Jahas, vaihteeksi perinteiset.

Heitetään täysin päättömiä lauseita ja paetaan paikalta kun päättömyys huomataan.

• Vielä sen verran
        utti kirjoitti:

Jahas, vaihteeksi perinteiset.

Heitetään täysin päättömiä lauseita ja paetaan paikalta kun päättömyys huomataan.

Vielä sen verran, että kukaan kristitty ei voi osallistua väittelyihin henkilökohtaisista näkemyksistä, koska mitkään henkilökohtaiset näkemykset eivät ole merkityksellisiä. Sellainen henkilökohtainen taso ei kerta kaikkiaan kuulu kristinuskoon eikä kenellekään kristitylle.

• Joh. 3: 16

Vaikka tämä provo, huono sellainen, onkin.........vastaan silti.

Jeesus on ainoa, joka pelastaa, voi antaa synnit anteeksi ja opettaa sinua Pyhän Henkensä kautta, näin myös Raamattu ilmoittaa.

• utti
        Vielä sen verran kirjoitti:

Vielä sen verran, että kukaan kristitty ei voi osallistua väittelyihin henkilökohtaisista näkemyksistä, koska mitkään henkilökohtaiset näkemykset eivät ole merkityksellisiä. Sellainen henkilökohtainen taso ei kerta kaikkiaan kuulu kristinuskoon eikä kenellekään kristitylle.

Kukkua.

Jos sinä väität että kaikki kirkkoon kuuluvat ovat uskovaisia ja kirkkoon kuulumattomat eivät niin teet aivan uudenlaisia määritelmiä termien merkityksistä etkä myöskään tule löytämään tuollaista näkemystä Raamatusta. Molemmista on hyvinkin paikallaan väitellä.

• Henkilökohtainen

>>>>>Olen itse uskovainen, mutta perheenjäseneni eivät ole. Jotkut sanovat, että yksi uskovainen per perhe riittää, että koko perhe pelastuu. Onko se niin teidän uskonne mukaan?

• Henkilökohtainen

JATKOA >>>
        HUOMAA TÄMÄ >>>>".. 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; 14. hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.

• Henkilökohtainen
        Henkilökohtainen kirjoitti:

JATKOA >>>
        HUOMAA TÄMÄ >>>>".. 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; 14. hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.

TEKSTI KORJAUSTA >>>

>>>>>Olen itse uskovainen, mutta perheenjäseneni eivät ole. Jotkut sanovat, että yksi uskovainen per perhe riittää, että koko perhe pelastuu. Onko se niin teidän uskonne mukaan?

• nyt riittää
        Henkilökohtainen kirjoitti:

TEKSTI KORJAUSTA >>>

Kuules nyt henkilökohtainen.

- onko sinulle sanottu; älä HUUDA ?

- älä postaa kokonaisia Raamatun sivuja palstalle ?

Kun luet tämän, niin vastaatko ?

• Apostolien teot 11:14 , "hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi."

Niinkin on voinut käydä, että Jumala on halunnut kerralla pelastaa koko perhekunnan, mutta uskon siihen, että jokaisen on henkilökohtaisesti otettava usko vastaan.

Jotenkin uskon siihen, että jos joku perheestä tulee uskoon, se puhuttelee muitakin perheenjäseniä. Jos ei nyt heti sillä seisomalla tule uskon, niin jossakin elämän vaiheessa se saattaa olla ajankohtaista. Uskon siihen, että Jumala haluaa pelastaa koko perheen. Ja jonkin kohdalla se voi tapahtua aikaisemmin, ja jonkin kohdalla vasta vanhuudessa, tai kuolinvuoteella.

• Niin, tuolloin alkuseurakunnan aikaan koko perhe pelastui jos mies tuli uskoon. Se on aika outo ajatus nykyaikana.

• älä taas vääntele
        mummomuori kirjoitti:

Niin, tuolloin alkuseurakunnan aikaan koko perhe pelastui jos mies tuli uskoon. Se on aika outo ajatus nykyaikana.

Ei pelastunut silloin eikä pelastu nykyäänkään. Älä vääristele! Samalla tavalla pelastuu koko perhe eli henkilökohtaisella uskolla ja suhteella Jeesukseen.

• werty k

Lapset saa kastaa ,jos toine vanhemmista on uskovainen! Ja Uuden Testaentin lupauksita voi tulkita tuon molempien pelastumisen, Siis jos uskoton on uskollinen ja ei vastausta kristinuskoa! On mainintoja, että uskolliset saavat toisensa takaisin kuoltua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1968
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      56
      1407
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      201
      1224
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      56
      1152
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      78
      1092
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      38
      1037
    7. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      67
      947
    8. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      62
      946
    9. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      212
      893
    10. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      94
      858
    Aihe