Erottautukaa siitä!!!!!!!

Herramme Jeesuksen Kristuksen opetuslapset - on tullut aika lähteä tuosta
syntivalkaisimosta jota he myös kirkoksi kutsuvat.

Tuossa linkissä on teksti vähän luettavammassa muodossa :
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=15&t=212&p=1506#p1506

Ilmestyskirja:
18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

Viittä pappia uhkaa pappisviran menetys.
Pastorit ovat Markku Sumiala , Sakari Korpinen, Anssi Simojoki, Martti Vaahtoranta ja Miika Nieminen.

Turun tuomiokapituli piti istunnon 17.12.2014, eikä siinä käsitelty viiden papin erottamisasiaa, vaan se siirtyy ensi vuoden puolelle.
Tuosta yläpuolisesta artikkelista piirtyy jopa karmaiseva kuva ev.lut. kirkon hengellisestä tilasta ja henkilökohtaisesti en uskaltaisi
pullikoida Herraani vastaan kuten nuo mestarit tekevät.
_____________________________________________________________________
Naispappeus hyväksyttiin Suomessa vuonna 1986.
Vastustajille taattiin päätökseen liittyvässä ponnessa toiminnanvapaus sekä oikeus esimerkiksi kieltäytyä jumalanpalveluksen toimittamisesta naispapin kanssa.
Pontta ei ole tulkittu juridisesti sitovaksi, joskin osa naispappeuden vastustajista on tästä eri mieltä.

Jos tuota myönnytystä ei olisi tehty ei naispappeuseksytys olisi ikinä mennyt läpi.
_____________________________________________________________________
Kun enemmistö ev.lut. papeista vielä liputtaa homoilusyntien valkaisemisen puolesta alkavat ne tunnusmerkit täyttyä , jotka viittaavat
kirkon pappien enemmistön ateismiin.
Yksikään Herran Jeesuksen opetuslapsi ei voisi menetellä heidän laillaan vai voisiko?

Lähtekää ulos portosta - alkaa olla jo kiirekin vai kuinka?
_________________
Herramme pitää huolen myös erakkolampaistaan jos ei heti löydy uutta hengellistä kotia - eikö totta???
http://eroakirkosta.fi/
_________________
Pimeyden lähettiläät kirkossakin kaavailevat ymmärtääkseni millaisilla toimenpiteillä saisivat homojen ja lesbojen "avioliitot" kirkollisesti
siunattua - eikö totta??

Ymmärtääkseni homot ja lesbot solmivat parisuhteen maistraatissa ja sitten alkavat yksittäiset papit jakaa heidän liitolleen siunauksia??

88

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FUCKIFUUU

      Etkö sinä pertsa ole vieläkään eronnut kirkosta?

      • heh heh

        Se kuvittelee vielä olevansa tai ei muista että on jo aikoja eronnut.


      • FUCKIFUUU sanoi :
        Etkö sinä pertsa ole vieläkään eronnut kirkosta?
        ________________
        Hengelliset asiat eivät ole rajattavissa tuolla lailla.

        Tuostako kehoituksesta otitte kumpikin onkeenne :-)?? :

        Herramme Jeesuksen Kristuksen opetuslapset - on tullut aika lähteä tuosta
        syntivalkaisimosta jota he myös kirkoksi kutsuvat.


    • 139

      Miksi totuutta seuraavien tulisi lähteä kirkosta yhtään mihinkään? Sehän olisi taistelun luovuttamista, ja vapaaehtoista reikien jättämistä muuriin. Jumalahan on kutsunut meidät nimenomaan seisomaan noissa muurinaukoissa. Eikö sinun pitäisi kehottaa lähtemään ulos niitä, jotka EIVÄT seuraa totuutta?

      En minä ainakaan kenenkään ihmisen kehotuksesta lähde kirkosta yhtään mihinkään. Jos se hetki tulee, että sieltä on Jumalan mielestä syytä lähteä, niin Hän sen kyllä saa sanotuksi minulle niin, että minä tiedän sen sitten. Niin kauan kuin tällaista kehoitusta ei tule, koen kaikkien ihmisten kehoitukset lähteä kirkosta - vaikka miten vilpittömät ja hyvää tarkoittavat - vain pelaamiseksi saatanan pussiin.

      Muutenkin on järjetöntä ottaa tuollainen yksi ainoa Raamatun jae, ja sen nojalla väittää, että kyse olisi muka Jumalan kehotuksesta lähteä pois ev.lut. seurakunnasta :D. Kyseisen Raamatunkohdan kontekstikin puhuu Babylonista ja siitä pois lähtemisestä. Luulenpa, että saat muutamaankin kertaan vääntää erinäisiä Raamatun kohtia mutkalle ósoittaaksesi, että Babylon = Suomen ev.lut. kirkko ;).

      • 139 sanoi :
        Eikö sinun pitäisi kehottaa lähtemään ulos niitä, jotka EIVÄT seuraa totuutta?
        ____________
        He eivät luontonsa mukaisesti lähde mihinkään vaan eksyttävät niin monia
        kuin pystyvät kaikillahan ei ole kovin vahvoja suojavarustuksia.
        ___________________________________________
        "En minä ainakaan kenenkään ihmisen kehotuksesta lähde kirkosta yhtään mihinkään. Jos se hetki tulee, että sieltä on Jumalan mielestä syytä lähteä, niin Hän sen kyllä saa sanotuksi minulle niin, että minä tiedän sen sitten."

        Kunhan olet varovainen sillä vastustaja on ovela.
        __________________________________________
        "Luulenpa, että saat muutamaankin kertaan vääntää erinäisiä Raamatun kohtia mutkalle ósoittaaksesi, että Babylon = Suomen ev.lut. kirkko ;)."

        Se on osa sitä ja on hylännyt alkuperäisen uskonsa pahasti luopioituneena.
        Esim. Roomalaiskirjeen 1. luku ja vastaavat kohdat toorasta näyttävät missä
        kohden luopumusta on tapahtunut.
        _______________________________


    • olinko vakavissaan?

      Te epäuskoiset kyykäärmeen sikiöt! Katukaa ja liittykää Profeetta Pertsan lahkoon, ostakaa lihasäilykkeitä vuoden tarpeiksi, pistäkää kypärä tai pottukattila päähänne ja jääkää odottamaan romahtavan Venäjän hyökkäystä.

      Sillä kohta Sodoma ja Gomora kohtaa Suomen ! ! ! ! !

      (oliko tarpeeksi monta huutomerkkiä?)

    • erkki.

      Pertsa, kiitos huolenpidosta, mutta kyseessäolevat papit pysyvät edelleen evlut kirkon jäsenyydessä, koskapa sisältäpäin meillä on mahdollisuus vaikuttaa aina sen yhden äänen verran.

      Tästä samasta syystä itsekin vielä kuulun.

      Ettenkö sanoisi nyt vähän kovemmin;

      Kaltaisesi puskistahuutelijat eivät ole millääntavalla oikeutettuja puuttumaan asiaan mitenkään muuten, kuin kehoitutusmielessä, mutta voin luvata sinulle, Jeesus on luvannut pitää meistä, myös kirkkoonkuuluvista huolta.

      Tämä siksi, että ette ole auttamassa meitä, koska olette eronneet siitä.
      Haluamme pysyä sen seurakunnan yhteydessä, missä jo esi- isämme, jotka nämä ovat rakentaneet, ovat aina olleet.

      Tällainen huutelu on todella loukkaavaa, kun se tulee taholta, joka väittää kuuluvansa myös Jeesuksen seuraajaksi.

      • erkki sanoi :
        Tällainen huutelu on todella loukkaavaa, kun se tulee taholta, joka väittää kuuluvansa myös Jeesuksen seuraajaksi.
        _______________
        Minä tiedän mitä minulle näytettiin kun minut kutsuttiin ja siihen ei kuulunut
        kompromissien teko ristin vihollisten kanssa.


      • erkki sanoi :
        Tällainen huutelu on todella loukkaavaa, kun se tulee taholta, joka väittää kuuluvansa myös Jeesuksen seuraajaksi.
        _____________
        En ole huuteluissani aivan yksin vaan erittäin arvovaltaisessa seurassa vaikkeivat
        lukumäärät sinänsä merkitse mitään.
        Asiasisällöt kuitenkin ratkaisevat sen että papisto on eksähtänyt ulos kristillisen
        opin ja uskon alueelta.

        http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/5169/47_papilta_julkilausuma_perinteisen_avioliiton_puolesta

        Nyt 47 pappia sanoo pitävänsä avioliittoa yhden miehen ja yhden naisen välisenä. Pappien joukossa on muun muassa Kansanlähetyksen, Sleyn, rukoilevaisten ja Kylväjän teologeja.

        Pappien mukaan ne piispat ja papit, jotka "tukevat sukupuolisuuden sivuuttavaa avioliittolakia, särkevät kirkon yhteyden hylkäämällä uskollisuuden kirkon Herralle. Tekemällä ihmisen rikkinäisyydestä hyveen he rikkovat Jumalan edessä antamansa lupauksen. Näin toimimalla he kieltävät mahdollisuuden syntien anteeksisaamiseen ja armosta elämiseen."


      • 139

        Nimim "erkki."; esitit erittäin hyvän ja tärkeän huomion sanoessasi "Tämä siksi, että ette ole auttamassa meitä, koska olette eronneet siitä.".

        Kaikkien kirkosta eroavien uskovien tulisi todella miettiä, mitä teidän lähtemisenne itseasiassa saa aikaan. Vaikka näennäisesti voittekin saada OMAAN mieleenne rauhan siitä, ettette ole enää mukana kannustamassa toimintaa, jota ollaan tällä hetkellä johtamassa aivan harhaan, menetätte samalla myös mahdollisuuden ottaa itse kantaa noissa asioissa. Kannan ottaminen ei tässä merkitse sitä, että täällä palstoilla nimettömästi ja kasvottomasti huudellaan ja haukutaaan kaikkea mitä kirkossa on. Tuollainen pois lähteminen jättää meidät kirkkoon vielä jäävät uskovat entistäkin ahtaammalle, ja on eräänlaista uskovan lähimmäisen hylkäämistä oman mielenrauhan parantamiseksi. Parasta olisi, että yksikään uskova kirkon jäsen ei eroaisi yhtään mihinkään, vaan olisi antamassa äänensä kaikissa mahdollisissa vaaleissa, joissa esim. luottamushenkilöitä seurakuntiin ja kirkolliskokoukseen valitaan.


      • erkki.
        pertsa2012 kirjoitti:

        erkki sanoi :
        Tällainen huutelu on todella loukkaavaa, kun se tulee taholta, joka väittää kuuluvansa myös Jeesuksen seuraajaksi.
        _______________
        Minä tiedän mitä minulle näytettiin kun minut kutsuttiin ja siihen ei kuulunut
        kompromissien teko ristin vihollisten kanssa.

        Jotain tiedän minäkin, siitä on nyt 35v aikaa ja olen sen sinulle kertonut joskus vuosia sitten....

        Emme tee mitään kompromisseja " ristin vihollisen " kanssa, vaan niinkuin Raamattu kehoittaa, Matt. 28: 19, 20 ja 2 Tim. 4.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.28.html

        ja

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Tim.4.html

        Olen keskustellut erään mainitsemistasi papin kanssa ja olen samaa mieltä, evlut kirkosta ei voi erottaa, maksamme veromme kiltisti, vaikka ovea on näytettykin....

        Tähän tarvitaan uskovien rukousta, joka voi paljon, kun se on harras, siis tulee sydämestä.


      • 139 kirjoitti:

        Nimim "erkki."; esitit erittäin hyvän ja tärkeän huomion sanoessasi "Tämä siksi, että ette ole auttamassa meitä, koska olette eronneet siitä.".

        Kaikkien kirkosta eroavien uskovien tulisi todella miettiä, mitä teidän lähtemisenne itseasiassa saa aikaan. Vaikka näennäisesti voittekin saada OMAAN mieleenne rauhan siitä, ettette ole enää mukana kannustamassa toimintaa, jota ollaan tällä hetkellä johtamassa aivan harhaan, menetätte samalla myös mahdollisuuden ottaa itse kantaa noissa asioissa. Kannan ottaminen ei tässä merkitse sitä, että täällä palstoilla nimettömästi ja kasvottomasti huudellaan ja haukutaaan kaikkea mitä kirkossa on. Tuollainen pois lähteminen jättää meidät kirkkoon vielä jäävät uskovat entistäkin ahtaammalle, ja on eräänlaista uskovan lähimmäisen hylkäämistä oman mielenrauhan parantamiseksi. Parasta olisi, että yksikään uskova kirkon jäsen ei eroaisi yhtään mihinkään, vaan olisi antamassa äänensä kaikissa mahdollisissa vaaleissa, joissa esim. luottamushenkilöitä seurakuntiin ja kirkolliskokoukseen valitaan.

        139 sanoi :
        Vaikka näennäisesti voittekin saada OMAAN mieleenne rauhan siitä, ettette ole enää mukana kannustamassa toimintaa, jota ollaan tällä hetkellä johtamassa aivan harhaan, menetätte samalla myös mahdollisuuden ottaa itse kantaa noissa asioissa. Kannan ottaminen ei tässä merkitse sitä, että täällä palstoilla nimettömästi ja kasvottomasti huudellaan ja haukutaaan kaikkea mitä kirkossa on.
        ______________
        Väitöskirjatasolla löytyy tietoa papiston luopumuksesta ja ainakaan minä en tarvitse
        enempää.
        Kenelläkään ei ole uskonasioissa monopolia joten voimme kyllä "huudella"
        ulkopuoleltakin mistä on kirkon asioissa kysymys.


      • erkki.
        pertsa2012 kirjoitti:

        erkki sanoi :
        Tällainen huutelu on todella loukkaavaa, kun se tulee taholta, joka väittää kuuluvansa myös Jeesuksen seuraajaksi.
        _____________
        En ole huuteluissani aivan yksin vaan erittäin arvovaltaisessa seurassa vaikkeivat
        lukumäärät sinänsä merkitse mitään.
        Asiasisällöt kuitenkin ratkaisevat sen että papisto on eksähtänyt ulos kristillisen
        opin ja uskon alueelta.

        http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/5169/47_papilta_julkilausuma_perinteisen_avioliiton_puolesta

        Nyt 47 pappia sanoo pitävänsä avioliittoa yhden miehen ja yhden naisen välisenä. Pappien joukossa on muun muassa Kansanlähetyksen, Sleyn, rukoilevaisten ja Kylväjän teologeja.

        Pappien mukaan ne piispat ja papit, jotka "tukevat sukupuolisuuden sivuuttavaa avioliittolakia, särkevät kirkon yhteyden hylkäämällä uskollisuuden kirkon Herralle. Tekemällä ihmisen rikkinäisyydestä hyveen he rikkovat Jumalan edessä antamansa lupauksen. Näin toimimalla he kieltävät mahdollisuuden syntien anteeksisaamiseen ja armosta elämiseen."

        Kyllä sä sikäli yksin olet vieläkin, koskapa kyseiset papit pysyvät jäseninä ja voivat näin vaikuttaa asioiden kulkuun, sillä yhdellä äänellä.

        Sinähän et voi vaikuttaa ?


      • erkki. kirjoitti:

        Jotain tiedän minäkin, siitä on nyt 35v aikaa ja olen sen sinulle kertonut joskus vuosia sitten....

        Emme tee mitään kompromisseja " ristin vihollisen " kanssa, vaan niinkuin Raamattu kehoittaa, Matt. 28: 19, 20 ja 2 Tim. 4.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.28.html

        ja

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Tim.4.html

        Olen keskustellut erään mainitsemistasi papin kanssa ja olen samaa mieltä, evlut kirkosta ei voi erottaa, maksamme veromme kiltisti, vaikka ovea on näytettykin....

        Tähän tarvitaan uskovien rukousta, joka voi paljon, kun se on harras, siis tulee sydämestä.

        erkki sanoi :
        Olen keskustellut erään mainitsemistasi papin kanssa ja olen samaa mieltä, evlut kirkosta ei voi erottaa, maksamme veromme kiltisti, vaikka ovea on näytettykin....
        _____________
        Muistatko pastori Eero Jaakkolan joka erotettiin :
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=13&t=145

        Hänet erotettiin ymmärtääkseni papin virasta.

        Minä en aikoinaan voinut suoda itselleni tuota verojen maksamistakaan kas tuli
        mieleeni että jos olisin jäsenenä Ku Klux Klaanissa niin eroaisin kyllä
        mieluummin.
        __________________________________________
        Minä vain varoitan ihmisiä tuosta pappisporukasta , mutta kaikkea hyvää työllesi
        ja Herramme siunatkoon sinua.


      • erkki. kirjoitti:

        Kyllä sä sikäli yksin olet vieläkin, koskapa kyseiset papit pysyvät jäseninä ja voivat näin vaikuttaa asioiden kulkuun, sillä yhdellä äänellä.

        Sinähän et voi vaikuttaa ?

        erkki sanoi :
        Kyllä sä sikäli yksin olet vieläkin, koskapa kyseiset papit pysyvät jäseninä ja voivat näin vaikuttaa asioiden kulkuun, sillä yhdellä äänellä.

        Sinähän et voi vaikuttaa ?
        _____________________
        Minähän vaikutan tälläkin hetkellä ja on jokaisen oma asia millaiset valinnat
        tekee enkä tarkoittanut mitään demokraattisia vaikutustapoja.


      • erkki.
        pertsa2012 kirjoitti:

        erkki sanoi :
        Kyllä sä sikäli yksin olet vieläkin, koskapa kyseiset papit pysyvät jäseninä ja voivat näin vaikuttaa asioiden kulkuun, sillä yhdellä äänellä.

        Sinähän et voi vaikuttaa ?
        _____________________
        Minähän vaikutan tälläkin hetkellä ja on jokaisen oma asia millaiset valinnat
        tekee enkä tarkoittanut mitään demokraattisia vaikutustapoja.

        " enkä tarkoittanut mitään demokraattisia vaikutustapoja."

        Mitä tarkkaanottaen tarkoitat tällä lauseella ?


      • 139
        pertsa2012 kirjoitti:

        139 sanoi :
        Vaikka näennäisesti voittekin saada OMAAN mieleenne rauhan siitä, ettette ole enää mukana kannustamassa toimintaa, jota ollaan tällä hetkellä johtamassa aivan harhaan, menetätte samalla myös mahdollisuuden ottaa itse kantaa noissa asioissa. Kannan ottaminen ei tässä merkitse sitä, että täällä palstoilla nimettömästi ja kasvottomasti huudellaan ja haukutaaan kaikkea mitä kirkossa on.
        ______________
        Väitöskirjatasolla löytyy tietoa papiston luopumuksesta ja ainakaan minä en tarvitse
        enempää.
        Kenelläkään ei ole uskonasioissa monopolia joten voimme kyllä "huudella"
        ulkopuoleltakin mistä on kirkon asioissa kysymys.

        Niin niin, kyllä minä tiedän ja olen samaa mieltä siitä, että todella moni pappi on tällä hetkellä syvällä luopumuksessa. He eivät ansaitsisi mitään muuta kuin tulla välittömästi erotetuksi viroistaan, koska ovat eivät ole noudattaneet sitä, mitä ovat valalla vannoneet noudattavansa. En kuitenkaan näe mistään merkkiäkään siitä, että taistelun luovuttaminen olisi se, mitä Jumala minun haluaisi asian suhteen tekevän.

        Näetkö itse, millainen mahdollisuus näiden uskovien ihmisten kirkosta eroamisten myötä menetetään? Puhumattakaan siitä valtavasta mahdollisuudesta, mikä saataisiin, jos kaikki nyt kirkon ulkopuoliset aidosti uskovat ihmiset pikemminkin LIITTYISIVÄT kirkkoon, kuin kehottaisivat kirkossa olevia uskovia eroamaan?

        Jos esim. kirkolliskokous koostuisi pelkästään uskovista ihmisistä, siinä saattaisi esim. mäkisen ja askolan virat olla hyvinkin nopeasti katkolla. Ainakaan ei tarvitsisi pelätä kirkon ryhtyvän systemaattiseen Jumalan tahdon vastaisten "avioliittojen" vihkimiseen, koska se käsittääkseni on kirkolliskokouksen päätös. Sen sijaan nyt, kun te muut uskovat olette hylänneet meidät, tällainenkin skenaario saattaa vielä olla edessä, kun kirkolliskokoukseen ei saada riittävää uskovista ihmisistä koostuvaa enemmistöä asiaa vastustamaan. Voidaan siis kysyä, ketkä ovat itseasiassa osasyyllisiä siihen, että tämäkin onnettomuus ehkä lopulta tulee päällemme.

        Jeesus halusi meidän olevan yhtä. Miksi? Mm. siksi, että yhdessä me olemme paljon vahvempia saatanaa vastaan, kuin kukin erillämme, omassa henkilökohtaisessa "kirkossamme". Huomaa nyt noiden edellisen lauseen kolmen viimeisen sanan sisältämä ironia. Yksikään ihminen ei yksin voi muodostaa minkäänlaista kirkkoa, mutta mitä enemmän tällaista hajottamisen ja raja-aitojen pystyttämisen meininkiä uskovien joukossa esiintyy, sitä pikemmin me päädymme juuri siihen tilanteeseen, että kukin uskova on lopultaa yksin taistelemassa pahaa vastaan!


      • erkki. kirjoitti:

        " enkä tarkoittanut mitään demokraattisia vaikutustapoja."

        Mitä tarkkaanottaen tarkoitat tällä lauseella ?

        " enkä tarkoittanut mitään demokraattisia vaikutustapoja."

        Mitä tarkkaanottaen tarkoitat tällä lauseella ?
        ______________________
        Tarkoitin sitä että yritän puhua itse näistä asioista enkä yritä mitään byrokratian
        kautta.


      • 139 kirjoitti:

        Niin niin, kyllä minä tiedän ja olen samaa mieltä siitä, että todella moni pappi on tällä hetkellä syvällä luopumuksessa. He eivät ansaitsisi mitään muuta kuin tulla välittömästi erotetuksi viroistaan, koska ovat eivät ole noudattaneet sitä, mitä ovat valalla vannoneet noudattavansa. En kuitenkaan näe mistään merkkiäkään siitä, että taistelun luovuttaminen olisi se, mitä Jumala minun haluaisi asian suhteen tekevän.

        Näetkö itse, millainen mahdollisuus näiden uskovien ihmisten kirkosta eroamisten myötä menetetään? Puhumattakaan siitä valtavasta mahdollisuudesta, mikä saataisiin, jos kaikki nyt kirkon ulkopuoliset aidosti uskovat ihmiset pikemminkin LIITTYISIVÄT kirkkoon, kuin kehottaisivat kirkossa olevia uskovia eroamaan?

        Jos esim. kirkolliskokous koostuisi pelkästään uskovista ihmisistä, siinä saattaisi esim. mäkisen ja askolan virat olla hyvinkin nopeasti katkolla. Ainakaan ei tarvitsisi pelätä kirkon ryhtyvän systemaattiseen Jumalan tahdon vastaisten "avioliittojen" vihkimiseen, koska se käsittääkseni on kirkolliskokouksen päätös. Sen sijaan nyt, kun te muut uskovat olette hylänneet meidät, tällainenkin skenaario saattaa vielä olla edessä, kun kirkolliskokoukseen ei saada riittävää uskovista ihmisistä koostuvaa enemmistöä asiaa vastustamaan. Voidaan siis kysyä, ketkä ovat itseasiassa osasyyllisiä siihen, että tämäkin onnettomuus ehkä lopulta tulee päällemme.

        Jeesus halusi meidän olevan yhtä. Miksi? Mm. siksi, että yhdessä me olemme paljon vahvempia saatanaa vastaan, kuin kukin erillämme, omassa henkilökohtaisessa "kirkossamme". Huomaa nyt noiden edellisen lauseen kolmen viimeisen sanan sisältämä ironia. Yksikään ihminen ei yksin voi muodostaa minkäänlaista kirkkoa, mutta mitä enemmän tällaista hajottamisen ja raja-aitojen pystyttämisen meininkiä uskovien joukossa esiintyy, sitä pikemmin me päädymme juuri siihen tilanteeseen, että kukin uskova on lopultaa yksin taistelemassa pahaa vastaan!

        139 sanoi :
        Niin niin, kyllä minä tiedän ja olen samaa mieltä siitä, että todella moni pappi on tällä hetkellä syvällä luopumuksessa. He eivät ansaitsisi mitään muuta kuin tulla välittömästi erotetuksi viroistaan, koska ovat eivät ole noudattaneet sitä, mitä ovat valalla vannoneet noudattavansa. En kuitenkaan näe mistään merkkiäkään siitä, että taistelun luovuttaminen olisi se, mitä Jumala minun haluaisi asian suhteen tekevän.
        __________________________
        En ole luovuttanut taistelua vaan käyn sitä joka päivä ja tunnen että juuri tämä
        on Herramme minulle osoittama asemapaikka
        ja tässä koetan palvella Häntä vajavaisine kykyineni parhaani yrittäen.
        ____________________________________________
        "Voidaan siis kysyä, ketkä ovat itseasiassa osasyyllisiä siihen, että tämäkin onnettomuus ehkä lopulta tulee päällemme."

        Syyllisiä ovat ne jotka eivät kestä koetusta , vaan antavat pahalle periksi.
        _____________________________________________
        " sitä pikemmin me päädymme juuri siihen tilanteeseen, että kukin uskova on lopultaa yksin taistelemassa pahaa vastaan!"

        En minä ole yksin :

        Matteuksen evankeliumi:
        28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • erkki.
        pertsa2012 kirjoitti:

        erkki sanoi :
        Olen keskustellut erään mainitsemistasi papin kanssa ja olen samaa mieltä, evlut kirkosta ei voi erottaa, maksamme veromme kiltisti, vaikka ovea on näytettykin....
        _____________
        Muistatko pastori Eero Jaakkolan joka erotettiin :
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=13&t=145

        Hänet erotettiin ymmärtääkseni papin virasta.

        Minä en aikoinaan voinut suoda itselleni tuota verojen maksamistakaan kas tuli
        mieleeni että jos olisin jäsenenä Ku Klux Klaanissa niin eroaisin kyllä
        mieluummin.
        __________________________________________
        Minä vain varoitan ihmisiä tuosta pappisporukasta , mutta kaikkea hyvää työllesi
        ja Herramme siunatkoon sinua.

        Kiitos Pertsa, seuraamme kyllä tilannetta, joo Jaakkolan asia on tiedossa myös.

        Kuten olen kertonutkin, Jeesusta seuraavia pappeja on paljon, elämme mielenkiintoisia aikoja, koska suurinosa papistosta ei ole ilmoittanut mielipidettään , siinä saattaa selvitä paljonkin, koska heitä on n. 2000 ja heitä kirkon sisällä kuullaan.

        Toki seurakuntalaiset ratkaisevat mm. sen ketä päättäviin elimiin pääsee.

        Kirkkoon kuuluu kuitenkin n. 4, 1 milj. suomalaista, n. 5, 1 milj. väestöstä, se on paljon.


      • 139
        pertsa2012 kirjoitti:

        139 sanoi :
        Niin niin, kyllä minä tiedän ja olen samaa mieltä siitä, että todella moni pappi on tällä hetkellä syvällä luopumuksessa. He eivät ansaitsisi mitään muuta kuin tulla välittömästi erotetuksi viroistaan, koska ovat eivät ole noudattaneet sitä, mitä ovat valalla vannoneet noudattavansa. En kuitenkaan näe mistään merkkiäkään siitä, että taistelun luovuttaminen olisi se, mitä Jumala minun haluaisi asian suhteen tekevän.
        __________________________
        En ole luovuttanut taistelua vaan käyn sitä joka päivä ja tunnen että juuri tämä
        on Herramme minulle osoittama asemapaikka
        ja tässä koetan palvella Häntä vajavaisine kykyineni parhaani yrittäen.
        ____________________________________________
        "Voidaan siis kysyä, ketkä ovat itseasiassa osasyyllisiä siihen, että tämäkin onnettomuus ehkä lopulta tulee päällemme."

        Syyllisiä ovat ne jotka eivät kestä koetusta , vaan antavat pahalle periksi.
        _____________________________________________
        " sitä pikemmin me päädymme juuri siihen tilanteeseen, että kukin uskova on lopultaa yksin taistelemassa pahaa vastaan!"

        En minä ole yksin :

        Matteuksen evankeliumi:
        28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        "Syyllisiä ovat ne jotka eivät kestä koetusta , vaan antavat pahalle periksi."

        Epäilemättä on monenlaista pahalle periksi antamista. Minusta sekin on eräänlaista pahalle periksi antamista, että luovutaan vaikkapa omasta äänioikeudesta esim. seurakuntien luottamushenkilöiden vaaleissa. Nämä luottamushenkilöt ovat kuitenkin mukana valitsemassa esim. kirkolliskokouksen jäsenistöä.

        Ei nyt kuitenkaan tehdä tästä mitään eipäsjuupastelua. Jokainen meistä saa olla tarkkana siinä, ettei sittenkin tule antaneeksi pahalle periksi, vaikka miten haluaisi tehdä oikein.


      • 139 kirjoitti:

        "Syyllisiä ovat ne jotka eivät kestä koetusta , vaan antavat pahalle periksi."

        Epäilemättä on monenlaista pahalle periksi antamista. Minusta sekin on eräänlaista pahalle periksi antamista, että luovutaan vaikkapa omasta äänioikeudesta esim. seurakuntien luottamushenkilöiden vaaleissa. Nämä luottamushenkilöt ovat kuitenkin mukana valitsemassa esim. kirkolliskokouksen jäsenistöä.

        Ei nyt kuitenkaan tehdä tästä mitään eipäsjuupastelua. Jokainen meistä saa olla tarkkana siinä, ettei sittenkin tule antaneeksi pahalle periksi, vaikka miten haluaisi tehdä oikein.

        139 sanoi :
        Nämä luottamushenkilöt ovat kuitenkin mukana valitsemassa esim.
        kirkolliskokouksen jäsenistöä.
        __________________
        Kirkolliskokouksessa se on Johanna Korhonenkin ja erinäinen määrä muita
        kelvottomia.
        ___________________________
        "Ei nyt kuitenkaan tehdä tästä mitään eipäsjuupastelua. Jokainen meistä saa olla tarkkana siinä, ettei sittenkin tule antaneeksi pahalle periksi, vaikka miten haluaisi tehdä oikein."

        Tarkkana saa olla itsekukin ja pahan kanssa ei saa tehdä pienintäkään
        kompromissia
        ___________________________
        Joka ei synny uudesti vedestä ja Hengestä se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.


      • KaikkiriippuuJumalas
        pertsa2012 kirjoitti:

        " enkä tarkoittanut mitään demokraattisia vaikutustapoja."

        Mitä tarkkaanottaen tarkoitat tällä lauseella ?
        ______________________
        Tarkoitin sitä että yritän puhua itse näistä asioista enkä yritä mitään byrokratian
        kautta.

        Lisäksi Herra tarkkailee kuinka toimimme. Emme tarkalleen tiedä miten toimintamme uskovin vaikuttavat ihmisiin, itseemme ja toisiin, tässä ajassa, mutta mitä ilmeisimmin tulevaisuudessa tiedämme ja vatmastikaan emme pahoittele sitä jos tässä ajassa pidämme Jumalan tahtoa esillä. Siitä olen saletti.

        Ainakin minuun olet vaikuttanut uskoani sopivan kannustavasti enkä ole varmaankaan ainoa, Jumalan omat rakastavat sinua ja kiittävät ahkerointiasi, ainakin minä sen teen. On näillä kannanotoilla monenlaisia vaikutuksia toisiimme.

        Tässähän on meille ohjeeksi tarkoitettua Jumalan sanaa Jeremian kirjan alusta:

        " Niin Herra sanoi minulle: "Älä sano: 'Minä olen nuori', vaan mene, kunne ikinä minä sinut lähetän, ja puhu kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä pelkää heitä, sillä minä olen sinun kanssasi ja pelastan sinut, sanoo Herra."

        Jeremian kirja 1: 7 - 8

        Ei rakenneta tulikokeen päiväksi ainakaan oljista omaa Jumalan temppeliämme, jatketaan vaan kaikessa rauhassa tähän malliin Jumalan tahtoa tarkaten, muita muistuttaen Jumalan tahdosta ja omaa vaellustamme myöskin tarkaten Pyhän Hengen apua siihen kysyen =)

        Kunnia yksin Jumallale.


      • KaikkiriippuuJumalas kirjoitti:

        Lisäksi Herra tarkkailee kuinka toimimme. Emme tarkalleen tiedä miten toimintamme uskovin vaikuttavat ihmisiin, itseemme ja toisiin, tässä ajassa, mutta mitä ilmeisimmin tulevaisuudessa tiedämme ja vatmastikaan emme pahoittele sitä jos tässä ajassa pidämme Jumalan tahtoa esillä. Siitä olen saletti.

        Ainakin minuun olet vaikuttanut uskoani sopivan kannustavasti enkä ole varmaankaan ainoa, Jumalan omat rakastavat sinua ja kiittävät ahkerointiasi, ainakin minä sen teen. On näillä kannanotoilla monenlaisia vaikutuksia toisiimme.

        Tässähän on meille ohjeeksi tarkoitettua Jumalan sanaa Jeremian kirjan alusta:

        " Niin Herra sanoi minulle: "Älä sano: 'Minä olen nuori', vaan mene, kunne ikinä minä sinut lähetän, ja puhu kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä pelkää heitä, sillä minä olen sinun kanssasi ja pelastan sinut, sanoo Herra."

        Jeremian kirja 1: 7 - 8

        Ei rakenneta tulikokeen päiväksi ainakaan oljista omaa Jumalan temppeliämme, jatketaan vaan kaikessa rauhassa tähän malliin Jumalan tahtoa tarkaten, muita muistuttaen Jumalan tahdosta ja omaa vaellustamme myöskin tarkaten Pyhän Hengen apua siihen kysyen =)

        Kunnia yksin Jumallale.

        KaikkiriippuuJumalas sanoi :
        Ainakin minuun olet vaikuttanut uskoani sopivan kannustavasti enkä ole varmaankaan ainoa, Jumalan omat rakastavat sinua ja kiittävät ahkerointiasi, ainakin minä sen teen. On näillä kannanotoilla monenlaisia vaikutuksia toisiimme.
        _________________
        Kiitoksia tuen osoituksesta sillä se on tarpeen kun ei pääsääntöisesti tule kuin
        lunta porstuaan.


      • 139 kirjoitti:

        Niin niin, kyllä minä tiedän ja olen samaa mieltä siitä, että todella moni pappi on tällä hetkellä syvällä luopumuksessa. He eivät ansaitsisi mitään muuta kuin tulla välittömästi erotetuksi viroistaan, koska ovat eivät ole noudattaneet sitä, mitä ovat valalla vannoneet noudattavansa. En kuitenkaan näe mistään merkkiäkään siitä, että taistelun luovuttaminen olisi se, mitä Jumala minun haluaisi asian suhteen tekevän.

        Näetkö itse, millainen mahdollisuus näiden uskovien ihmisten kirkosta eroamisten myötä menetetään? Puhumattakaan siitä valtavasta mahdollisuudesta, mikä saataisiin, jos kaikki nyt kirkon ulkopuoliset aidosti uskovat ihmiset pikemminkin LIITTYISIVÄT kirkkoon, kuin kehottaisivat kirkossa olevia uskovia eroamaan?

        Jos esim. kirkolliskokous koostuisi pelkästään uskovista ihmisistä, siinä saattaisi esim. mäkisen ja askolan virat olla hyvinkin nopeasti katkolla. Ainakaan ei tarvitsisi pelätä kirkon ryhtyvän systemaattiseen Jumalan tahdon vastaisten "avioliittojen" vihkimiseen, koska se käsittääkseni on kirkolliskokouksen päätös. Sen sijaan nyt, kun te muut uskovat olette hylänneet meidät, tällainenkin skenaario saattaa vielä olla edessä, kun kirkolliskokoukseen ei saada riittävää uskovista ihmisistä koostuvaa enemmistöä asiaa vastustamaan. Voidaan siis kysyä, ketkä ovat itseasiassa osasyyllisiä siihen, että tämäkin onnettomuus ehkä lopulta tulee päällemme.

        Jeesus halusi meidän olevan yhtä. Miksi? Mm. siksi, että yhdessä me olemme paljon vahvempia saatanaa vastaan, kuin kukin erillämme, omassa henkilökohtaisessa "kirkossamme". Huomaa nyt noiden edellisen lauseen kolmen viimeisen sanan sisältämä ironia. Yksikään ihminen ei yksin voi muodostaa minkäänlaista kirkkoa, mutta mitä enemmän tällaista hajottamisen ja raja-aitojen pystyttämisen meininkiä uskovien joukossa esiintyy, sitä pikemmin me päädymme juuri siihen tilanteeseen, että kukin uskova on lopultaa yksin taistelemassa pahaa vastaan!

        139
        ____
        Olen kyllä kuullut miten ev.lut. kirkossa uskovat papit tuntevat olonsa ahdistuneiksi
        kun heidät on ajettu nurkkaan jo monessakin asiassa,mutta tehkää sitten jotakin -
        ehkä jokin uhraus jotta Jumala armahtaisi ja pistäisi pakkia päälle.


      • 139
        pertsa2012 kirjoitti:

        139
        ____
        Olen kyllä kuullut miten ev.lut. kirkossa uskovat papit tuntevat olonsa ahdistuneiksi
        kun heidät on ajettu nurkkaan jo monessakin asiassa,mutta tehkää sitten jotakin -
        ehkä jokin uhraus jotta Jumala armahtaisi ja pistäisi pakkia päälle.

        "tehkää sitten jotakin"

        Jälleen kerran: se on maalta helppo huudella, kun merellä on hätä.

        Mitä sinä olet tehnyt? Lähtenyt karkuun...


      • 139 kirjoitti:

        "tehkää sitten jotakin"

        Jälleen kerran: se on maalta helppo huudella, kun merellä on hätä.

        Mitä sinä olet tehnyt? Lähtenyt karkuun...

        139 sanoi :
        Jälleen kerran: se on maalta helppo huudella, kun merellä on hätä.

        Mitä sinä olet tehnyt? Lähtenyt karkuun...
        ____________
        Minä valikoin vain seurani - työsarkaani on tämä saitti ja kerron asioista jos joku
        kysyy ja vaikkei kysyisikään.


      • erkki. kirjoitti:

        Kyllä sä sikäli yksin olet vieläkin, koskapa kyseiset papit pysyvät jäseninä ja voivat näin vaikuttaa asioiden kulkuun, sillä yhdellä äänellä.

        Sinähän et voi vaikuttaa ?

        erkki sanoi :
        Kyllä sä sikäli yksin olet vieläkin, koskapa kyseiset papit pysyvät jäseninä ja voivat näin vaikuttaa asioiden kulkuun, sillä yhdellä äänellä.

        Sinähän et voi vaikuttaa ?
        ____________________

        Jeesus Kristus Jumalan Poika käyttää minun äänivaltaani kaikissa asioissa.


    • Jo aikoinaan huudeltiin luterilaisille, "lähtekää siitä Baabelista". Sehän se asian vielä huonommaksi tekee, jos kaikki uskovat sieltä lähtee. Kuka rukoilee kirkon puolesta, kuka pitää Jumalan sanaa yllä. Kuitenkin aika moni vielä kuuluu kirkkoon. Olisihan se hyvä jos siellä olisi Jumalaa pelkääviä ja aidosti uskovia jäseniä. Tukkimassa puurinaukkoja niinkuin 139 sanoi. Eihän Jeesuskaan jättänyt laumaansa heitteille, miksi uskovien pitäisi. Paremminkin sieltä pitäisi poistua eksyttäjät ja sellaiset, kenelle Jumalan sana ei mitään merkitse.

      • evita sanoi :
        Kuka rukoilee kirkon puolesta, kuka pitää Jumalan sanaa yllä.
        ____________
        Sinä , minä veljet ja sisaret tässäkin keskustelussa pidämme Sanaa esillä ja
        pidämme sitä yllä.

        Ja tuo oli vain esimerkki niistä ylläpitäjistä sillä Jumalan Valtakunta on levitetty
        keskuuteemme ilman että voimme sitä suoranaisesti nähdä ja se on meissä
        uskovissa sisällisesti :

        Luukkaan evankeliumi:
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."


    • Raamattua päivittäin

      Raamatussa sanotaan suunnilleen näin ja sen sanoo maalaisjätki:

      Joka rakastaa Jeesusta, tottelee Jeesusta.

      Joka ei rakasta Jesusta, ei tottele Häntä.

      Tuo sanotaan ilmeisesti Raamattu kansalle versiossa. Siinä sanotaan asiat selvemmin kuin 1992 Raamatussa mun mielestä. Jotenkin vaan selkeämpää ja paremmin avautuvaa, hyvällä tavalla yksinkertaistetumpaa ja selkeämpää Jumalan tahdon mielestäni näin paremmin esiintuoden.

      Haastan jokaisen kuunteleman tai lukemaan päivittäin ainakin 4 minuuttia Raamattua, mielellään 4 lukua. Vyodessa Raamattu läpi kun lukee tai kuuntelee 4 lukua päivässä =)

      • samaa mieltä

        Raamattu kansalle on alkukielille uskollinen käännös. Siksi siinä on oikea henki.


    • uskonmiekka

      Minä olen kyllä "pertsa"n kanssa samaa mieltä. Jos kirkon sisällä on joku, joka on tätä kirkkoa koskevaa riivausta vastaan, niin teidän aika on nyt toimia.
      Toimikaa niin että näkyy ja kuuluu.
      Hissuttelu on ohitse ja ihmiset jo eroavat sankoin joukoin. Miksi ? Siksi että siellä kirkossa on väärä henki ja väärä valheellinen ohjaus aina piispoja ja piispattaria myöden.
      Toki siellä varmasti on joitakin oikeasti uskovaisiakin pappeja, niin luulen. En tiedä, joska siellä vaan hissutellaan.
      Kyllä Luther oli kova puhumaan totuuden puolesta ja teeseistään tunnettuna myös vuosisatoja myöhemminkin. Uskon sota ei ole mitään hissuttelua ja hassuttelua.

      Minä en ymmärrä papittaria, piispatarta enkä pappeja jotka ovat Raamattua vastaan.
      En yksinkertaisesti ymmärrä. He ottavat verovaroja palkakseen ja tekevät tuhojaan.

      Eli jos kirkon sisällä on oikeahenkisiä ihmisiä, niin toimikaan jo ihmeessä. Haasteet vaan kaikille vääräuskoisille ja pappisvalojensa rikkojille.
      Lika tarvitsee puhdistusta. Itsestään se ei puhdistu.
      Lisäksi tuollainen vääräuskoisten ja ateistien muiden julkihomojen istuminen päättävissä elimissä on lopetettava aivan heti. Tavalla tai toisella. He eivät ole kelvollisia tehtävään.

      • uskonmiekka sanoi :
        Minä olen kyllä "pertsa"n kanssa samaa mieltä. Jos kirkon sisällä on joku, joka on tätä kirkkoa koskevaa riivausta vastaan, niin teidän aika on nyt toimia.
        Toimikaa niin että näkyy ja kuuluu.

        Lisäksi tuollainen vääräuskoisten ja ateistien muiden julkihomojen istuminen päättävissä elimissä on lopetettava aivan heti. Tavalla tai toisella. He eivät ole kelvollisia tehtävään.
        ______________
        Johanna Korhonen kirkolliskokousedustajana ilmentää koko kirkon Enemmistön
        suhtautumista asioihin joissa kompromissit eivät ole lainkaan mahdollisia.

        Kirkko sairastaa parantumatonta tautia nimeltään uskonpuute.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        uskonmiekka sanoi :
        Minä olen kyllä "pertsa"n kanssa samaa mieltä. Jos kirkon sisällä on joku, joka on tätä kirkkoa koskevaa riivausta vastaan, niin teidän aika on nyt toimia.
        Toimikaa niin että näkyy ja kuuluu.

        Lisäksi tuollainen vääräuskoisten ja ateistien muiden julkihomojen istuminen päättävissä elimissä on lopetettava aivan heti. Tavalla tai toisella. He eivät ole kelvollisia tehtävään.
        ______________
        Johanna Korhonen kirkolliskokousedustajana ilmentää koko kirkon Enemmistön
        suhtautumista asioihin joissa kompromissit eivät ole lainkaan mahdollisia.

        Kirkko sairastaa parantumatonta tautia nimeltään uskonpuute.

        Kun uskova syntyy uudesti vedestä ja hengestä joutuu hän tekemään joukon
        kiperiä valintoja jotka liittyvät Jeesuksen seuraamiseen ja Jumalamme rakastamiseen.

        Ainakaan minulle ei Pyhä Henki jättänyt mahdollisuutta jatkaa kirkon veroja maksavana
        jäsenenä ja myös aikuiskasteelle minun oli pakko mennä - ennen en saanut rauhaa.

        Tutkin myös kaiken oleellisen hengellisen kentän ilmiöistä henkilöistä ja totesin
        ettei mikään ollut sitä mitä sen sanottiin olevan.
        Niinpä nykyään elän Jumalan ja Raamatun varassa ja arvioin asioita tuon perustus-
        lain pohjalta.

        Ihmisten toiminnan centrumina tuntui pysyvän raha / sen hamstraaminen kaikilla
        tasoilla ja köyhää kurjaa ei muistanut "kukaan."

        Siksikin olen katsonut aiheelliseksi pysytellä tälläisenä Herramme erakkolampaana
        sillä Hän pitää meistäkin huolta.


      • yksin me kaikki osal
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kun uskova syntyy uudesti vedestä ja hengestä joutuu hän tekemään joukon
        kiperiä valintoja jotka liittyvät Jeesuksen seuraamiseen ja Jumalamme rakastamiseen.

        Ainakaan minulle ei Pyhä Henki jättänyt mahdollisuutta jatkaa kirkon veroja maksavana
        jäsenenä ja myös aikuiskasteelle minun oli pakko mennä - ennen en saanut rauhaa.

        Tutkin myös kaiken oleellisen hengellisen kentän ilmiöistä henkilöistä ja totesin
        ettei mikään ollut sitä mitä sen sanottiin olevan.
        Niinpä nykyään elän Jumalan ja Raamatun varassa ja arvioin asioita tuon perustus-
        lain pohjalta.

        Ihmisten toiminnan centrumina tuntui pysyvän raha / sen hamstraaminen kaikilla
        tasoilla ja köyhää kurjaa ei muistanut "kukaan."

        Siksikin olen katsonut aiheelliseksi pysytellä tälläisenä Herramme erakkolampaana
        sillä Hän pitää meistäkin huolta.

        Et ole niin yksin kuitenkaan, sillä on paljon ihmisiä joilla on hoksottimet tallella ja totuuden jano elämässä.
        Tosin siitä voi tulla olo, että on yksin, koska yksin on kohdattava omalla kohdalla Jumalan armo ja rakkaus. Kukaan ei voi tehdä sitä toisen puolesta. Yhteisönä kuitenkin on kohtuullinen määrä ihmisiä, joilla on sama suunta.

        Mitäpä sitä ihmisille parempaa voisi toivoakaan, kun että löytävät perille luojansa alkulähteille. Siellä ihmisen on hyvä olla, eikä tarvitse olla huolissaan koskaan.
        Siihen asti kuljetaan sisukkaasti. Totuus on tärkein ja siinä voi levätä, kun tietää, että on oikeassa kohtaa.


      • yksin me kaikki osal kirjoitti:

        Et ole niin yksin kuitenkaan, sillä on paljon ihmisiä joilla on hoksottimet tallella ja totuuden jano elämässä.
        Tosin siitä voi tulla olo, että on yksin, koska yksin on kohdattava omalla kohdalla Jumalan armo ja rakkaus. Kukaan ei voi tehdä sitä toisen puolesta. Yhteisönä kuitenkin on kohtuullinen määrä ihmisiä, joilla on sama suunta.

        Mitäpä sitä ihmisille parempaa voisi toivoakaan, kun että löytävät perille luojansa alkulähteille. Siellä ihmisen on hyvä olla, eikä tarvitse olla huolissaan koskaan.
        Siihen asti kuljetaan sisukkaasti. Totuus on tärkein ja siinä voi levätä, kun tietää, että on oikeassa kohtaa.

        yksin me kaikki osal sanoi :
        Et ole niin yksin kuitenkaan, sillä on paljon ihmisiä joilla on hoksottimet tallella ja totuuden jano elämässä.
        ____________
        Onneksi noinkin.

        Matteuksen evankeliumi:
        28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • yksin me kaikki osal kirjoitti:

        Et ole niin yksin kuitenkaan, sillä on paljon ihmisiä joilla on hoksottimet tallella ja totuuden jano elämässä.
        Tosin siitä voi tulla olo, että on yksin, koska yksin on kohdattava omalla kohdalla Jumalan armo ja rakkaus. Kukaan ei voi tehdä sitä toisen puolesta. Yhteisönä kuitenkin on kohtuullinen määrä ihmisiä, joilla on sama suunta.

        Mitäpä sitä ihmisille parempaa voisi toivoakaan, kun että löytävät perille luojansa alkulähteille. Siellä ihmisen on hyvä olla, eikä tarvitse olla huolissaan koskaan.
        Siihen asti kuljetaan sisukkaasti. Totuus on tärkein ja siinä voi levätä, kun tietää, että on oikeassa kohtaa.

        yksin me kaikki osal sanoi :
        Siihen asti kuljetaan sisukkaasti. Totuus on tärkein ja siinä voi LEVÄTÄ, kun tietää, että on oikeassa kohtaa.
        ________________
        Kirjoitat viisaasti.


      • uskonmiekka sanoi :
        Eli jos kirkon sisällä on oikeahenkisiä ihmisiä, niin toimikaan jo ihmeessä. Haasteet vaan kaikille vääräuskoisille ja pappisvalojensa rikkojille.
        _____________
        Niin "erkki" ja "139" toimikaa jos teillä on mahdollisuus siihen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Minulla ainakin on niin lyhyt pinna ettei se kestä mitään odotteluja vaan kumoan
        kuormani noitten Herrani vihollisten jalkojen juureen.
        Ymmärrän heidän syntinsä olevan niin suuren etteivät pysty siitä parannusta
        tekemään.

        Olen lammas muitten joukossa - miksei homohyysäri Mäkinen selkeytä tilannetta
        kertomalla mikä on ero hänen sanomisillaan ja Raamatun Sanan välillä.???????

        VELJET ja SISARET lähtekää siitä ulos!!!!!!!!!!!!!


    • "Teologisilla opintopäivillä kuullaan myös varatuomari Jyrki Anttisen esitys aiheesta "Joutuvatko perinteisesti uskovat kristityt lainsuojattomiksi kirkossa". Perinteisellä piispan kyselytunnilla vastausvuoron saa kenttäpiispa Pekka Särkiö. Sunnuntain jumalanpalveluksessa saarnaa emerituspiispa Olavi Rimpiläinen."

      http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/5198/teologiset_opintopaivat_kanadalaisprofessori_vastaa_raamatun_haastajille

      Niin, kuinkahan kauan kirkossa voi vielä edustaa perinteistä kristillisyyttä, ennenkuin he joutuvat lainsuojattomiksi. Silloin kai sitä viimeistään on lähdettävä pois kirkosta, tai ne poistetaan sieltä.

      • evita sanoi :
        http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/5198/teologiset_opintopaivat_kanadalaisprofessori_vastaa_raamatun_haastajille

        Teologisilla opintopäivillä kuullaan myös varatuomari Jyrki Anttisen esitys aiheesta "Joutuvatko perinteisesti uskovat kristityt lainsuojattomiksi kirkossa".
        ________________
        Ymmärtääkseni syrjiminen on jo tämän päivän todellisuutta vai mitähän
        sanoo "kuuro kirkko"??

        Tuossa viittaan erotettuun pastori Eero Jaakkolaan sekä niihin viiteen Jumalan
        mieheen jotka joutuvat tuomiokapitulin syyniin.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        evita sanoi :
        http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/5198/teologiset_opintopaivat_kanadalaisprofessori_vastaa_raamatun_haastajille

        Teologisilla opintopäivillä kuullaan myös varatuomari Jyrki Anttisen esitys aiheesta "Joutuvatko perinteisesti uskovat kristityt lainsuojattomiksi kirkossa".
        ________________
        Ymmärtääkseni syrjiminen on jo tämän päivän todellisuutta vai mitähän
        sanoo "kuuro kirkko"??

        Tuossa viittaan erotettuun pastori Eero Jaakkolaan sekä niihin viiteen Jumalan
        mieheen jotka joutuvat tuomiokapitulin syyniin.

        "Tuossa viittaan erotettuun pastori Eero Jaakkolaan sekä niihin viiteen Jumalan
        mieheen jotka joutuvat tuomiokapitulin syyniin."

        Uskovien vainot suomessakin ovat alkamassa ja ovat jatkuneet jo pitkään esim.
        naispappeuspäätöksen jälkeen.

        Virkaatekevät uskovatkin papit ovat pahassa puristuksessa kun ovat rahallisesti
        kirkosta riippuvaisia ja täten ei kirkossa tule esiintymään liiemmälti uskosta
        todistavia tapahtumia.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Tuossa viittaan erotettuun pastori Eero Jaakkolaan sekä niihin viiteen Jumalan
        mieheen jotka joutuvat tuomiokapitulin syyniin."

        Uskovien vainot suomessakin ovat alkamassa ja ovat jatkuneet jo pitkään esim.
        naispappeuspäätöksen jälkeen.

        Virkaatekevät uskovatkin papit ovat pahassa puristuksessa kun ovat rahallisesti
        kirkosta riippuvaisia ja täten ei kirkossa tule esiintymään liiemmälti uskosta
        todistavia tapahtumia.

        Onkohan kirkolla jokin asennevamma??

        http://concordia.fi/second/2012/05/04/11-teologia-luopuu-piispoista/

        Tässä yhteydessä käsiteltiin myös tämän päivän homoseksuaaliliikehdinnän houkutuksia. Aiheesta esiintyi Nuotan internet-sivulla videossa tyttö, jota kutsuttiin Anniksi. Hän kertoi, miten hän löydettyään uskon Kristukseen jätti homoseksuaalisuuteen taipuvan elämäntapansa. Hän on nyt kihloissa pojan kanssa ja suunnittelee avioliittoa ja perheen perustamista.

        Valtava kiihko ja kritiikki nousi tätä videota vastaan, joka vielä tätä kirjoitettaessa (3.4.) on nähtävissä YouTube’lla (http://www.youtube.com/user/nuottacom). Myös kirkon johto reagoi voimakkaasti arkkipiispa Mäkisen johdolla. Nuotta-lehden taustajärjestöjä (mm. SLEY, Kansanlähetys, Raamattuopisto ja OPKO) uhataan sillä, etteivät seurakunnat enää avusta niitä rahallisesti, ja että kirkkohallituksen näille järjestöille määräämät kolehdit voidaan evätä niiltä

        Kaikkien kristittyjen on nyt huomattava, että kirkon nimeä käyttävä Suomen evankelis-luterilainen kirkko on hyväksynyt homoliberalismin siinä määrin, että sen piispat ovat antaneet ohjeet rukousaktien pitämisestä rekisteröidyille homopareille. Tämä on uusi askel suuressa luopumuksessa, koska nyt käytetään Jumalan pyhää nimeä väärin siunattaessa luonnonvastaisia suhteita. Tämä ei aiemmin piispakollegion suosituksella ole ollut mahdollista. Luonnonvastaisen synnin hyväksyminen Jumalan pyhässä nimessä on selvä apokalyptinen (lopunajallinen) merkki.


    • George L

      Siunausta sinulle veli pertsa!

      Pidät totuutta esillä ja varoitat jumalattomia heidän syntisestä tiestään, mikä on oikein! Moni taitaa vain olla niin paatunut ettei paluuta eikä kääntymystä näytä olevan eikä tulevan. Mutta heitä on varoitettu. Kääntymystäkin tulee varmasti tapahtumaan, jos Jumalan Sana kiinnosta enemmän kuin uskonnollisuus.

      • George L sanoi :
        Siunausta sinulle veli pertsa!

        Pidät totuutta esillä ja varoitat jumalattomia heidän syntisestä tiestään, mikä on oikein! Moni taitaa vain olla niin paatunut ettei paluuta eikä kääntymystä näytä olevan eikä tulevan. Mutta heitä on varoitettu. Kääntymystäkin tulee varmasti tapahtumaan, jos Jumalan Sana kiinnosta enemmän kuin uskonnollisuus.
        ____________
        Morjens vaan!!
        Koen tämän saitin ikäänkuin työmaakseni sillä täällähän ne tavalliset ihmiset pyörivät.

        Jos saan yhdenkin lähimmäisen pysymään Sanan suojissa tai palaamaan
        takaisin pahalta / väärältä tieltä niin täälläoloni on ollut nähdäkseni hyödyllistä.
        Sain taas tänään tietää että puolestani on rukoiltu ja se on hyvä asia.

        Suuri osahan meistä on lähtöisin juuri tuolta ateistien leiristä ja asennoidun heihin
        siksi aivan positiivisesti.

        Saamani palautteen perusteella kääntymystä on tapahtunut kirjoitusteni perusteella
        ainakin kerran oikein minulle kerrottuna.

        Jatketaan tästä vaan vaikka meno alkaa olla jo aika villiäkin varsinkin kirkossa.


      • George L
        pertsa2012 kirjoitti:

        George L sanoi :
        Siunausta sinulle veli pertsa!

        Pidät totuutta esillä ja varoitat jumalattomia heidän syntisestä tiestään, mikä on oikein! Moni taitaa vain olla niin paatunut ettei paluuta eikä kääntymystä näytä olevan eikä tulevan. Mutta heitä on varoitettu. Kääntymystäkin tulee varmasti tapahtumaan, jos Jumalan Sana kiinnosta enemmän kuin uskonnollisuus.
        ____________
        Morjens vaan!!
        Koen tämän saitin ikäänkuin työmaakseni sillä täällähän ne tavalliset ihmiset pyörivät.

        Jos saan yhdenkin lähimmäisen pysymään Sanan suojissa tai palaamaan
        takaisin pahalta / väärältä tieltä niin täälläoloni on ollut nähdäkseni hyödyllistä.
        Sain taas tänään tietää että puolestani on rukoiltu ja se on hyvä asia.

        Suuri osahan meistä on lähtöisin juuri tuolta ateistien leiristä ja asennoidun heihin
        siksi aivan positiivisesti.

        Saamani palautteen perusteella kääntymystä on tapahtunut kirjoitusteni perusteella
        ainakin kerran oikein minulle kerrottuna.

        Jatketaan tästä vaan vaikka meno alkaa olla jo aika villiäkin varsinkin kirkossa.

        Toimit juuri oikein!

        "Jos saan yhdenkin lähimmäisen pysymään Sanan suojissa tai palaamaan
        takaisin pahalta / väärältä tieltä niin täälläoloni on ollut nähdäkseni hyödyllistä."

        Oikea asenne! Ihmisten kalastamista ongella. :)

        Täytyy muistaa sinua rukouksessa, että saat oikeat sanat Herralta jotka kolahtavat näihin ihmisiin. Se että olet kerännyt jo vastustusta ja vihaa kertoo sinun olevan oikealla asialla kun heihin tulee syyllisyyden tuntoa Sanan kautta. Ja tästä jatketaan.

        "Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne."


      • George L kirjoitti:

        Toimit juuri oikein!

        "Jos saan yhdenkin lähimmäisen pysymään Sanan suojissa tai palaamaan
        takaisin pahalta / väärältä tieltä niin täälläoloni on ollut nähdäkseni hyödyllistä."

        Oikea asenne! Ihmisten kalastamista ongella. :)

        Täytyy muistaa sinua rukouksessa, että saat oikeat sanat Herralta jotka kolahtavat näihin ihmisiin. Se että olet kerännyt jo vastustusta ja vihaa kertoo sinun olevan oikealla asialla kun heihin tulee syyllisyyden tuntoa Sanan kautta. Ja tästä jatketaan.

        "Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne."

        PERTSA on ollut näillä palstoilla reilut neljä vuotta. Ja ei hän ole saanut juuri muita sanoja kuin toisten haukkumista idiooteiksi ym. mukavaa. Siksi perstan sanat eivät oikein "kolahda", vaan enemmänkin hän vaikuttaa tasapainottamalta. Ja siksi perstan "työ" on varmaan maailman tehottominta.

        "Toimit juuri oikein" kuulostaa erittäin irvokkaalta. Ja Jeesus sanoi nuo ja muutkin sanat OPETUSLAPSILLE; heitä oli 12. Ja antoiko Jeesus tehtäväksi pitää uskovat uskossa? Taisi olla muuta paljon tärkeämpää hommaa.


      • aamen
        George L kirjoitti:

        Toimit juuri oikein!

        "Jos saan yhdenkin lähimmäisen pysymään Sanan suojissa tai palaamaan
        takaisin pahalta / väärältä tieltä niin täälläoloni on ollut nähdäkseni hyödyllistä."

        Oikea asenne! Ihmisten kalastamista ongella. :)

        Täytyy muistaa sinua rukouksessa, että saat oikeat sanat Herralta jotka kolahtavat näihin ihmisiin. Se että olet kerännyt jo vastustusta ja vihaa kertoo sinun olevan oikealla asialla kun heihin tulee syyllisyyden tuntoa Sanan kautta. Ja tästä jatketaan.

        "Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne."

        Komppi täältä!


      • höpöt sulle
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        PERTSA on ollut näillä palstoilla reilut neljä vuotta. Ja ei hän ole saanut juuri muita sanoja kuin toisten haukkumista idiooteiksi ym. mukavaa. Siksi perstan sanat eivät oikein "kolahda", vaan enemmänkin hän vaikuttaa tasapainottamalta. Ja siksi perstan "työ" on varmaan maailman tehottominta.

        "Toimit juuri oikein" kuulostaa erittäin irvokkaalta. Ja Jeesus sanoi nuo ja muutkin sanat OPETUSLAPSILLE; heitä oli 12. Ja antoiko Jeesus tehtäväksi pitää uskovat uskossa? Taisi olla muuta paljon tärkeämpää hommaa.

        Ateistin mielipiteet eivät kiinnosta uskovia kuten varmaan ymmärrät.
        Pertsa on hyvä tyyppi ja tinkimätön sanan suhteen.


      • aamen kirjoitti:

        Komppi täältä!

        No jos on tarkoitus saada ATEISTIT Jeesuksen seuraajiksi, niin edellä olevat kirjoitukset kertovat miksi PERTSA eikä muutkaan onnistu.

        He ovat aivan liian omahyväisiä, eikä uskosta osattomat ole heille kuin ikävä ihmisryhmä. "Ateistin mielipiteet eivät kiinnosta".


      • George L kirjoitti:

        Toimit juuri oikein!

        "Jos saan yhdenkin lähimmäisen pysymään Sanan suojissa tai palaamaan
        takaisin pahalta / väärältä tieltä niin täälläoloni on ollut nähdäkseni hyödyllistä."

        Oikea asenne! Ihmisten kalastamista ongella. :)

        Täytyy muistaa sinua rukouksessa, että saat oikeat sanat Herralta jotka kolahtavat näihin ihmisiin. Se että olet kerännyt jo vastustusta ja vihaa kertoo sinun olevan oikealla asialla kun heihin tulee syyllisyyden tuntoa Sanan kautta. Ja tästä jatketaan.

        "Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne."

        George L sanoi :
        Täytyy muistaa sinua rukouksessa, että saat oikeat sanat Herralta jotka kolahtavat näihin ihmisiin.
        _____________
        " Se että olet kerännyt jo vastustusta ja vihaa kertoo sinun olevan oikealla asialla kun heihin tulee syyllisyyden tuntoa Sanan kautta. "

        Noin minäkin olen nuo haukkumiset kokenut ja jos alan saamaan liikaa kehuja
        niin sekin tarkoittaa jotakin.
        _________________________________________________________
        Kiva muutoin ,kun olet vielä kuulolla ja voimme olla jatkossa ehkä
        Herramme asialle hyödyksi toimimalla "yhdessä" , sillä minun on sanottava
        että kauhistuttaa aika tavalla tämä luopumuksen nopea eteneminen.

        Mutta jos voit niin rukoile puolestani sillä :

        Jaakobin kirje:
        5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        Herra Siunatkoon sinua kaikin tavoin GeorgeL !!!!!


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        No jos on tarkoitus saada ATEISTIT Jeesuksen seuraajiksi, niin edellä olevat kirjoitukset kertovat miksi PERTSA eikä muutkaan onnistu.

        He ovat aivan liian omahyväisiä, eikä uskosta osattomat ole heille kuin ikävä ihmisryhmä. "Ateistin mielipiteet eivät kiinnosta".

        jokkeri sanoi :
        No jos on tarkoitus saada ATEISTIT Jeesuksen seuraajiksi, niin edellä olevat kirjoitukset kertovat miksi PERTSA eikä muutkaan onnistu.
        _____________
        Mistä luulet tietäväsi muitten kuin itsesi osalta , sillä juuri sinä putoat alas siltä
        jyrkänteeltä ellet tee PARANNUSTA ja etsi Jumalaa ja ano häneltä sitä parannuksen
        teon mahdollisuutta.

        Johanneksen evankeliumi:
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        jokkeri sanoi :
        No jos on tarkoitus saada ATEISTIT Jeesuksen seuraajiksi, niin edellä olevat kirjoitukset kertovat miksi PERTSA eikä muutkaan onnistu.
        _____________
        Mistä luulet tietäväsi muitten kuin itsesi osalta , sillä juuri sinä putoat alas siltä
        jyrkänteeltä ellet tee PARANNUSTA ja etsi Jumalaa ja ano häneltä sitä parannuksen
        teon mahdollisuutta.

        Johanneksen evankeliumi:
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        No tuossa todistit jo että minun on aivan turha tehdä mitään parannusta, koska Isä ei ole minua vetänyt Jeesuksen tykö. Kiva lause taas! Sinun on vaikea löytää Raamatusta sopivia kohtia; hakuammunta harvoin tuo tuloksia.

        Minä putoan alas, koska en rakasta kaikkia yhtä paljon kuin itseäni, en käy ikinä katsomassa vankeja, en ole myynyt kaikkea mitä minulla on, teen kaikenlaisia touhuja lepopäivinä. Taidan pudota aika korkealta jyrkänteeltä.

        Ja minä tiedän itseni osalta kaikenlaista, mitä sinä et; koska en makaa miehen kanssa, niin siitä ole parannuksen tehnyt ja pelastun. Mutta muut synnit vievät minut silti tuhoon. Sellainen on Raamattu; ei sellainen kuin sinä esität. Et löydä ikinä Raamatusta oikeita lauseita koskien siihen sopivia henkilöitä, vaan huiskit minne sattuu.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        No tuossa todistit jo että minun on aivan turha tehdä mitään parannusta, koska Isä ei ole minua vetänyt Jeesuksen tykö. Kiva lause taas! Sinun on vaikea löytää Raamatusta sopivia kohtia; hakuammunta harvoin tuo tuloksia.

        Minä putoan alas, koska en rakasta kaikkia yhtä paljon kuin itseäni, en käy ikinä katsomassa vankeja, en ole myynyt kaikkea mitä minulla on, teen kaikenlaisia touhuja lepopäivinä. Taidan pudota aika korkealta jyrkänteeltä.

        Ja minä tiedän itseni osalta kaikenlaista, mitä sinä et; koska en makaa miehen kanssa, niin siitä ole parannuksen tehnyt ja pelastun. Mutta muut synnit vievät minut silti tuhoon. Sellainen on Raamattu; ei sellainen kuin sinä esität. Et löydä ikinä Raamatusta oikeita lauseita koskien siihen sopivia henkilöitä, vaan huiskit minne sattuu.

        jokkeri sanoi :
        No tuossa todistit jo että minun on aivan turha tehdä mitään parannusta, koska Isä ei ole minua vetänyt Jeesuksen tykö.
        ____________
        Kyllä sinun kannattaa olla itsepintainen.

        Matteuksen evankeliumi:
        7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.


      • George L
        pertsa2012 kirjoitti:

        George L sanoi :
        Täytyy muistaa sinua rukouksessa, että saat oikeat sanat Herralta jotka kolahtavat näihin ihmisiin.
        _____________
        " Se että olet kerännyt jo vastustusta ja vihaa kertoo sinun olevan oikealla asialla kun heihin tulee syyllisyyden tuntoa Sanan kautta. "

        Noin minäkin olen nuo haukkumiset kokenut ja jos alan saamaan liikaa kehuja
        niin sekin tarkoittaa jotakin.
        _________________________________________________________
        Kiva muutoin ,kun olet vielä kuulolla ja voimme olla jatkossa ehkä
        Herramme asialle hyödyksi toimimalla "yhdessä" , sillä minun on sanottava
        että kauhistuttaa aika tavalla tämä luopumuksen nopea eteneminen.

        Mutta jos voit niin rukoile puolestani sillä :

        Jaakobin kirje:
        5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        Herra Siunatkoon sinua kaikin tavoin GeorgeL !!!!!

        "Kiva muutoin ,kun olet vielä kuulolla ja voimme olla jatkossa ehkä
        Herramme asialle hyödyksi toimimalla "yhdessä" ,

        Näin voidaan tehdä. Olen vielä kuulolla, eniten Profetiat, Raamattu ja Yleistä Kristinuskosta - palstoilla, mutta myös täällä luterilaisuus ja muilla palstoilla.

        "sillä minun on sanottava
        että kauhistuttaa aika tavalla tämä luopumuksen nopea eteneminen."

        Sama juttu, ja evankeliumin ja Jumalan luonteenpiirteiden vääristyminen.

        Alkanee Suomenkin syntivelka täyttyä...
        https://www.youtube.com/watch?v=tEqNC-zNCZo


      • George L kirjoitti:

        "Kiva muutoin ,kun olet vielä kuulolla ja voimme olla jatkossa ehkä
        Herramme asialle hyödyksi toimimalla "yhdessä" ,

        Näin voidaan tehdä. Olen vielä kuulolla, eniten Profetiat, Raamattu ja Yleistä Kristinuskosta - palstoilla, mutta myös täällä luterilaisuus ja muilla palstoilla.

        "sillä minun on sanottava
        että kauhistuttaa aika tavalla tämä luopumuksen nopea eteneminen."

        Sama juttu, ja evankeliumin ja Jumalan luonteenpiirteiden vääristyminen.

        Alkanee Suomenkin syntivelka täyttyä...
        https://www.youtube.com/watch?v=tEqNC-zNCZo

        George L sanoi :
        Näin voidaan tehdä. Olen vielä kuulolla, eniten Profetiat, Raamattu ja Yleistä Kristinuskosta - palstoilla, mutta myös täällä luterilaisuus ja muilla palstoilla.
        ____________
        Itse pyöriskelen täällä luterilaisuus - saitilla vaikka varmuudella tiedän , että ev.lut. kirkon papit ovat asettuneet "vastahankaan" - yhden papin kohdalta tiedän tämän varmasti , mutta erimielisyydet eivät ole kuitenkaan suoraan opillisia , vaan etten saisi asettua kirkkoa vastaan kuten olen tehnyt.
        Hyväksyn kuitenkin sen että "erkki" saa itse ratkaista suhteensa laadun ev.lut. kirkkoon ja sen suhteen ratkaisee sitten myöhemmin Herramme hänen kanssaan - en minä - "erkki" on ihan hyvä pappi.

        Kuitenkin näyttää siltä kuin "isojyrä" olisi pyyhkäisemässä piispojen päähineet vinoon ja tuomio / sovitus olisi alkamassa luopiokirkosta.

        Vuonna 2017 päättyy pakanain aika ja silloin Herramme kääntyy jälleen kansansa Israelin puoleen.
        Tuossa on siitä asiasta enemmän :

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=24&t=20


      • George L
        pertsa2012 kirjoitti:

        George L sanoi :
        Näin voidaan tehdä. Olen vielä kuulolla, eniten Profetiat, Raamattu ja Yleistä Kristinuskosta - palstoilla, mutta myös täällä luterilaisuus ja muilla palstoilla.
        ____________
        Itse pyöriskelen täällä luterilaisuus - saitilla vaikka varmuudella tiedän , että ev.lut. kirkon papit ovat asettuneet "vastahankaan" - yhden papin kohdalta tiedän tämän varmasti , mutta erimielisyydet eivät ole kuitenkaan suoraan opillisia , vaan etten saisi asettua kirkkoa vastaan kuten olen tehnyt.
        Hyväksyn kuitenkin sen että "erkki" saa itse ratkaista suhteensa laadun ev.lut. kirkkoon ja sen suhteen ratkaisee sitten myöhemmin Herramme hänen kanssaan - en minä - "erkki" on ihan hyvä pappi.

        Kuitenkin näyttää siltä kuin "isojyrä" olisi pyyhkäisemässä piispojen päähineet vinoon ja tuomio / sovitus olisi alkamassa luopiokirkosta.

        Vuonna 2017 päättyy pakanain aika ja silloin Herramme kääntyy jälleen kansansa Israelin puoleen.
        Tuossa on siitä asiasta enemmän :

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=24&t=20

        Voisimme toimia yhdessä tätä vallalla olevaa synnin sallivaa asennetta vastaan, jonka takana on mm liian yksipuolinen kuva Jumalasta, ehdottoman armon ja rakkauden julistus, joiden seurauksena evankeliumikin on vääristynnyt ja kaukana siitä jota apostolit saarnasivat. Pitäisi hyvin saada tuotua esille miten Jeesus haluaa meidän elävän ja miten ei. On tämä luopumuksen ja Raamatun vastaisen opetuksen määrä kyllä järkyttävä.

        Voisin rekisteröityä tuolle foorumille.


      • George L kirjoitti:

        Voisimme toimia yhdessä tätä vallalla olevaa synnin sallivaa asennetta vastaan, jonka takana on mm liian yksipuolinen kuva Jumalasta, ehdottoman armon ja rakkauden julistus, joiden seurauksena evankeliumikin on vääristynnyt ja kaukana siitä jota apostolit saarnasivat. Pitäisi hyvin saada tuotua esille miten Jeesus haluaa meidän elävän ja miten ei. On tämä luopumuksen ja Raamatun vastaisen opetuksen määrä kyllä järkyttävä.

        Voisin rekisteröityä tuolle foorumille.

        George L sanoi :
        Voisin rekisteröityä tuolle foorumille.
        __________________
        Kyllä verkostoitumisessa on omat hyötypointtinsa , jotka eivät ehkä vielä ole täysin näkyvissäkään.
        Foorumilla on aktiivijäseniä vain minä ja ylläpitäjä , mutta on kiva kun voi kirjoitella muotoiltuja tekstejä , joita voi myös linkittää minne haluaa.

        Jos katsot tarpeelliseksi liittyä niin siitä vaan.

        Kuten olet varmaan huomannutkin niin vastustaja uhittelee ja ylpeilee synneillään yhä avoimemmin ja se johtuu juuri siitä , kun kirkko ja valtio kumpikin ovat aplodeeranneet niille.


    • erttkkl

      Älkäät kuunnelko lahkolaisia, vaan pysytelkää kirkossa ja etsikää raamatullinen herätysliike, joka seuraa apostolista uskonntunnusutsta, esimerkikis kansanaähetys ,vanhoillislaestadiolaisuus!

      • yksin armosta

        Eikös kaikki lestadiolaiset (useita ? ), sitten Luthersäätiö myös ?
        Sanoit kyllä esim. että ymmärrämme kyllä esimerkin.
        Kun luettelee, niin se alkaa kuitenkin leimaamaan. Sitten on hyvä luetella pääpiirteittän juurikin Luterilaisia suuntia, sillä Luther oli uskonpuhdistaja.


      • Kyösti 283

        Korvaani särähtää "lahkolainen". Jeesuksen omia on kokemukseni mukaan myös vapaissa suunnissa.


      • Kyösti 283 kirjoitti:

        Korvaani särähtää "lahkolainen". Jeesuksen omia on kokemukseni mukaan myös vapaissa suunnissa.

        Kyösti 283 sanoi :
        Korvaani särähtää "lahkolainen". Jeesuksen omia on kokemukseni mukaan myös vapaissa suunnissa.
        _____________________
        Muistaakseni Jeesus oli ensimmäinen lahkolainen ja hänet jostakin syystä tapettiin
        aikoinaan.


      • yks lahkolainen
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kyösti 283 sanoi :
        Korvaani särähtää "lahkolainen". Jeesuksen omia on kokemukseni mukaan myös vapaissa suunnissa.
        _____________________
        Muistaakseni Jeesus oli ensimmäinen lahkolainen ja hänet jostakin syystä tapettiin
        aikoinaan.

        Paavali oli myös lahkolainen

        Apt 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa


      • muumaa1
        yks lahkolainen kirjoitti:

        Paavali oli myös lahkolainen

        Apt 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa

        Apt 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa


    • Viittä pappia uhkaa pappisviran menetys.
      Pastorit ovat Markku Sumiala , Sakari Korpinen, Anssi Simojoki, Martti Vaahtoranta ja Miika Nieminen.

      Jeesus ei menetellyt noin ja noita pappeja ei ole tiettävästi syytetty harhaoppien
      levittämisestäkään.
      ____________________________________________________

      Noin menetteli Jeesus mutta mitä on luopiokirkko tekemässä???


      Luukas :
      9:49 Silloin Johannes rupesi puhumaan ja sanoi: "Mestari, me näimme erään miehen sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia, ja me kielsimme häntä, koska hän ei seuraa meidän mukanamme."
      9:50 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Älkää kieltäkö; sillä joka ei ole teitä vastaan, se on teidän puolellanne."

    • teol. yo.

      Niin.

      Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
      Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
      Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
      Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
      ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

      6 Kor 6:14-18

      • "Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Osa porukasta Lähti pois 2014 loppuun mennessä ja heidän olisi ehkä hyvä löytää
        uusi hengellinen koti , mutta ei välttämättä kuten tuosta sitaatista ilmenee.


    • Emme ole lahkoissa

      Pertsa. Jeesus ei ollut lahkolainen. Eivät myöskään alkuseurakunnan kristityt. Lahkolaisia ovat kaikki uskonsuunnat, jotka ovat erkaantuneet alkuajan seurakunnasta perustaen lahkokirkkojaan.

      ".. jota he lahkoksi SANOVAT..!" Apt. 24.

      • Se ei muuksi muutu

        ja esim. luterilainen kirkko kaikkine alalahkoineen (herätysliikkeineen) on roomalaiskatolisen kirkon lahko.

        Luterilainen kirkko ei ole luopiokirkko, koska se ei koskaan ole ollut Jumalan suunnittelema seurakunta. Mistä se siis olisi luopunut? Se on aina ollut katolisesta äitilahkosta luopunut saastainen riivaajien pesäpaikka. Ilm. 18.


      • Se ei muuksi muutu kirjoitti:

        ja esim. luterilainen kirkko kaikkine alalahkoineen (herätysliikkeineen) on roomalaiskatolisen kirkon lahko.

        Luterilainen kirkko ei ole luopiokirkko, koska se ei koskaan ole ollut Jumalan suunnittelema seurakunta. Mistä se siis olisi luopunut? Se on aina ollut katolisesta äitilahkosta luopunut saastainen riivaajien pesäpaikka. Ilm. 18.

        "ja esim. luterilainen kirkko kaikkine alalahkoineen (herätysliikkeineen) on roomalaiskatolisen kirkon lahko."

        Juuri niin!!!


    • Selkäpiitä karmivaa

      Huh. Kovaa tekstiä. Mutta ei voi vastaankaan sanoa.

    • Yhdenksäinen

      Kannattaa laittaa totuuden sanaa tänne kirkollisille palstoille. Aina löytyy joku, joka ymmärtää ja eroaa kirkosta.

      http://www.eroakirkosta.fi

      • äly ja väläys

        Keskittyisit sinäkin oman piskuisen yhdistyksesi jäsenhankintaan yhtä innokkaasti.


    • ttkkl

      MIKSI SITÄ KIRKOSTA EROAISI, KUN ULKONA ON VAIN MAAILMA KYLMINE LATTIOINEEN! RÉrioajat joutuvat yhteen laumaan vasemmistolaisten eli jumalattomien kanssa."Vuohet vasemmalle puolen!"

    • Eikivitaloja

      Jumalan seurakunta Jeesuksessa Kristuksessa EI OLE JOKU KÄSILLÄ TEHTY RAKENNUS.

      Jumalan seurakunta Jeesuksessa Kristuksessa on "PYHÄ TEMPPELI HERRASSA" , se on "JUMALAN ASUMUS HENGESSÄ" (Ef.2:21-22.)
      Jumalan seurakunnnassa ei ole osuutta uudestisyntymättömällä "liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta..." (1.Kor.15:50.).
      Jumalan seurakunnan jäsenyyteen "SYNNYTÄÄN UUDESTI YLHÄÄLTÄ" 1.Piet.1: 23. "te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta..."

      Ainoa tapa olla tosi seurakunnassa , on olla Pyhän Hengen asettamana Kristuksen ruumiiseen uudesti syntymässä.

      Lihan mukaan ,tekosynnissä elävä,uskosta osaton ei voi olla "elävänä kivenä " Pyhässä temppelissä Herrassa ". 1.PIet.2: 5." ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. .."

      Jumalan seurakunta Jeesuksessa Kristuksessa kokoontuu "paikallis seurakuntina " , ja jäsenyys ei ole "maallisen paikkakunnan rajojen mukaan", vaan jäseenet ovat "uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta..."

      • Lihan mukaan ,tekosynnissä elävä,uskosta osaton ei voi olla "elävänä kivenä " Pyhässä temppelissä Herrassa ". 1.PIet.2: 5." ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. .."

        Aamen!!!


    • "Naispappeus hyväksyttiin Suomessa vuonna 1986.
      Vastustajille taattiin päätökseen liittyvässä ponnessa toiminnanvapaus sekä oikeus esimerkiksi kieltäytyä jumalanpalveluksen toimittamisesta naispapin kanssa.
      Pontta ei ole tulkittu juridisesti sitovaksi, joskin osa naispappeuden vastustajista on tästä eri mieltä.

      Jos tuota myönnytystä ei olisi tehty ei naispappeuseksytys olisi ikinä mennyt läpi."

      Mitäköhän hyvää naispappeudesta on seurannut????

      • Ja mitäköhän "hyvää" miespappeudesta on seurannut kautta historian?


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Ja mitäköhän "hyvää" miespappeudesta on seurannut kautta historian?

        jokkeri sanoi :
        Ja mitäköhän "hyvää" miespappeudesta on seurannut kautta historian?
        _________
        Tarkoitit varmaan 12 apostoliakin :-)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        jokkeri sanoi :
        Ja mitäköhän "hyvää" miespappeudesta on seurannut kautta historian?
        _________
        Tarkoitit varmaan 12 apostoliakin :-)

        En tajunnut heidän olleen pappeja; Jeesuksen opetuslapsiksi heitä kutsuttiin. Mutta ainakin yksi heistä heilutti miekkaa verisesti, meinasi hukkua, koska usko ei riittänyt, kielsi Jeesuksen ihmisten edessä. Ja toinen sitten kavalsi Jeesuksen surman suuhun.

        Ja katolisten -ja lestadiolaisten pappien edesottamukset ovat hyvin tiedossa: ei siellä naispappeja ole näkynyt. Jospa olisikin pitänyt lasten turvallisuuden kannalta?


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        En tajunnut heidän olleen pappeja; Jeesuksen opetuslapsiksi heitä kutsuttiin. Mutta ainakin yksi heistä heilutti miekkaa verisesti, meinasi hukkua, koska usko ei riittänyt, kielsi Jeesuksen ihmisten edessä. Ja toinen sitten kavalsi Jeesuksen surman suuhun.

        Ja katolisten -ja lestadiolaisten pappien edesottamukset ovat hyvin tiedossa: ei siellä naispappeja ole näkynyt. Jospa olisikin pitänyt lasten turvallisuuden kannalta?

        "En tajunnut heidän olleen pappeja; Jeesuksen opetuslapsiksi heitä kutsuttiin. "

        Luota vain minuun jokkeri - kyllä heidät voi papeiksi laskea :-)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "En tajunnut heidän olleen pappeja; Jeesuksen opetuslapsiksi heitä kutsuttiin. "

        Luota vain minuun jokkeri - kyllä heidät voi papeiksi laskea :-)

        Aika karmeita "pappeja" olisivat. Oliko se Juuda yksi heistä; hän joka meni kertomaan Sodomasta Jumalan vastaisen näkemyksen? Ei kyllä voi juuri kehumaan mennä tuota sakkiakaan.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Aika karmeita "pappeja" olisivat. Oliko se Juuda yksi heistä; hän joka meni kertomaan Sodomasta Jumalan vastaisen näkemyksen? Ei kyllä voi juuri kehumaan mennä tuota sakkiakaan.

        jokkeri
        ______
        En minä näitä ilkeyttäni tänne postaile vaan minusta on surullista että
        niin monet eivät VOI ottaa Sanaa vastaan.


        Juud.7 Samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        Ilm. 21:8, 27 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
        Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        jokkeri
        ______
        En minä näitä ilkeyttäni tänne postaile vaan minusta on surullista että
        niin monet eivät VOI ottaa Sanaa vastaan.


        Juud.7 Samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        Ilm. 21:8, 27 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
        Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

        Eipä näköjään Juudakaan ole VOINUT ottaa Sanaa vastaan, kun piti omiaan panna Sodoman asioista. Jumala kyllä kertoi tarkasti mitä Sodomassa oli; 1. Moos. 13:13, 1. Moos 19, Hesekiel 16:49-50. Niissä ei näy ainuttakaan "luonnotonta lihanhimoa".

        Myöskään Jeesus ei ottanut Sodomaa varoittavaksi esimerkiksi luonnottomista lihanhimosta tai edes homoudesta, vaikka hänkin puhui Sodomasta.

        Minustakin on aika surullista, että sinäkin otat vastaan vain väärää Sanaa, ja panet oikean Jumalan sanan roskiin.


      • atskulle
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Eipä näköjään Juudakaan ole VOINUT ottaa Sanaa vastaan, kun piti omiaan panna Sodoman asioista. Jumala kyllä kertoi tarkasti mitä Sodomassa oli; 1. Moos. 13:13, 1. Moos 19, Hesekiel 16:49-50. Niissä ei näy ainuttakaan "luonnotonta lihanhimoa".

        Myöskään Jeesus ei ottanut Sodomaa varoittavaksi esimerkiksi luonnottomista lihanhimosta tai edes homoudesta, vaikka hänkin puhui Sodomasta.

        Minustakin on aika surullista, että sinäkin otat vastaan vain väärää Sanaa, ja panet oikean Jumalan sanan roskiin.

        Jäkä jäkä, jankuta muualla!


      • pertsa2012 kirjoitti:

        jokkeri
        ______
        En minä näitä ilkeyttäni tänne postaile vaan minusta on surullista että
        niin monet eivät VOI ottaa Sanaa vastaan.


        Juud.7 Samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        Ilm. 21:8, 27 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
        Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

        "En minä näitä ilkeyttäni tänne postaile vaan minusta on surullista että
        niin monet eivät VOI ottaa Sanaa vastaan."

        Luukkaan evankeliumi:
        13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät VOI.


      • atskulle kirjoitti:

        Jäkä jäkä, jankuta muualla!

        Eikö luterilaisuuspalstalla saa muka Raamatusta kirjoittaa ja keskustella? Sehän erikoista on. Eli sinun samaa jäkättävän paikka lienee jossain aina muualla. Tämä ei ole selvästikään sinulle sopiva palsta.

        Ja PERTSALLE: tosi on, että sinunkin mukaasi vain parannuksen tehneet VOIVAT mennä ahtaasta ovesta. Olet kyllä ilmaissut monestikin, ettet ole tehnyt parannusta Raamatun mainitsemista synneistä, joten sinä ainakin olet vaarassa joutua tilaan, jossa turhaan yritit päästä sisälle.

        Minä taas en tee sitä syntiä mitä luulet, mutta teen kyllä samoja syntejä kuin sinäkin olet sanonut tekeväsi.


      • lauppakappu
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Eikö luterilaisuuspalstalla saa muka Raamatusta kirjoittaa ja keskustella? Sehän erikoista on. Eli sinun samaa jäkättävän paikka lienee jossain aina muualla. Tämä ei ole selvästikään sinulle sopiva palsta.

        Ja PERTSALLE: tosi on, että sinunkin mukaasi vain parannuksen tehneet VOIVAT mennä ahtaasta ovesta. Olet kyllä ilmaissut monestikin, ettet ole tehnyt parannusta Raamatun mainitsemista synneistä, joten sinä ainakin olet vaarassa joutua tilaan, jossa turhaan yritit päästä sisälle.

        Minä taas en tee sitä syntiä mitä luulet, mutta teen kyllä samoja syntejä kuin sinäkin olet sanonut tekeväsi.

        1 kevytmaito
        6 munaa
        1 leipä
        voita
        juustoa
        appelsiinejä
        ilta-sanomat

        ei kiitos muuta!


    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe