Rantalankoulu 1961-63

henry8

Onko ketää joka on ollut noina vuosina rantalankoulussa. Opettaja Maila Patrikainen.Onko romanioppilaista koulukuvia. 0452775234 Henry

11

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luokka kaveri

Henrylle.Olin Rantalan koulussa noina vuosina muistan romaani lapsia asuivat Timitrassa sukunimi oli Nyman kävin joskus siellä isä taisi olla Armas mukava mies,lasten nimet mitä muistan Veijo,Roope oli minun luokalla sitten tyttö Aila .En muista otettiinko silloin luokka kuvia jos kumminkin katselen vanhoja kuvia jos heitä on kuvissa otan yhteyttä,muuten on muutamia muistoja heistä.

• näin muistan

",lasten nimet mitä muistan Veijo"

Nimi taisi olla Feija, ei Veijo.

• Leviticus

Siihen aikaan oli Rantalassa myös Hulda Nikkinen Pankakoskelta. Hän kävi Rantalan koulua. Aila oli muistaakseni Nyman ja pojat oli Roope ja eiköhän ollut Veija eikä Veijo. Kyllä kuvia otettiin, mutta en tiedä kenellä olisi.
      Ikä eromme oli aikamoinen, mutta etenkin Roopen kanssa olin kaveri.

• Leviticus

Jatkan tähän. He olivat jo useitä vuosia aikaisemmin siellä joten vuosiluku on väärä tai sitten he ovat olleet siellä toista kierrosta. Muistan heidän keskeyttäneen koulun, mutta se oli aivan varmasti jo 50- lukua. Minä oli viimeistä vuotta siellä 1959 ja he olivat ennen sitä.

• Filologus
        Leviticus kirjoitti:

Jatkan tähän. He olivat jo useitä vuosia aikaisemmin siellä joten vuosiluku on väärä tai sitten he ovat olleet siellä toista kierrosta. Muistan heidän keskeyttäneen koulun, mutta se oli aivan varmasti jo 50- lukua. Minä oli viimeistä vuotta siellä 1959 ja he olivat ennen sitä.

ei ollut Veija vaan Feija, mutta murteella sanottiin Veija.

• ilspo ikonen

Heitä kävi sääliksi kun ei ollut kunnon vaatteitakaan.

• ryysyläiset

Sääliksi kävi jokaista, eipä juuri kenelläkään kunnon vaatteita ollut. Itse olin keskuskoulussa, mutta samanlaistahan se oli joka paikassa. Eihän sitä silloin paremmasta mitään tiennyt, eikä osannut kaivata sen kummempaa. Vaikka olisi rahaakin ollut, ei kaupoissa ollut alle 15 vuotiaille mitään. Saatikka jos rahaa ei ollut kuin häthätää ruokaan, kurja oli kohtalo silloin. Aikuisten vanhoista vaatteista pienenneltiin penskoille, eikä se ompelutaito aina niin kaksinen tainnut olla. Sillon oli vielä joillakin tapana nauraa ja irviä toisten ryysyille, saattoi olla aika kivaa lähteä joka aamu kouluun pilkattavaksi. Ei ymmärretty, tai haluttu ymmärtää, että oli pidettävä niitä ryysyjä, mitä sattui olemaan, ei ollut valinnan varaa. Jotkut opettajatkin jopa nauroivat joittenkin vaatetukselle! Ei ollut kuraattoreita eikä psykologeja, joille olisi voinut itkeä pahaa mieltään, oli pärjättävä yksin.

• Luokalla ollut

Aila Nyman oli Katri Yllön luokalla. hän aloitti -58, sitten tuli Roope.

• Silloin pieni tyttö

Liekö sama Aila jonka tunsin. Oli romanisisarukset Aila ja MIranda. Heidän äitinsä nimi oli Aino.

• minä myös

Olin Ailan luokalla minäkin. Kiva ja rauhallinen tyttö, ei pahaa sanottavaa. Mutta joutui kyllä armottoman pilkan ja nimittelyn kohteeksi.

• Roope ja Aila sekä Hulda, ei tietoa.
      Feijalla käsittääkseni menee nykyään aika hyvin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3845
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2719
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2174
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1687
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      26
      1568
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1498
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1471
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1454
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1433
    10. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      25
      1387
    Aihe