Joulukortissa vain poikansa nimi,

Lähdin, nyt ex

aivan kuin poikansa asuisi yksin, vaikka on avioliitossa. En usko, että ulkoistaisivat vaimoa tällä tapaa, jos poikansa olisi heti tehnyt selväksi, että hän on valinnut vaimonsa itseään varten, eikä vanhempiensa mieleen. Appivanhemmat juoksivat poikansa pillin mukaan aika pitkälle, joten jälkiviisaana tulee mieleen, että taisi poika itsekin ulkoistaa puolisonsa aina vanhempiensa kanssa ollessaan tai keskustellessaan. Pojalla oli läheiset välit vanhempiinsa. - Sitä tulee jälkikäteen sellaisia mietteitä, joita ei hyväuskoisena vaimona silloin tullut ajatelleeksi. Sitä vain ihmetteli miten näin ulkopuolistetaan...

9

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain 1 huomioidaan

      Samantapaista täällä liikkeellä.

      Miehen veljellä tapana soitella veljelleen, kun haluaisi taas lainata jotain, sanoo aina: "kun sinulla on se, niin voitko sinä lainata sen." No, ei, ei, Me ei lainata.

      Ihan vaan sinne tiedoksi, että Me olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta, ja kaikki tavarat on Me 2 hankkineet yhdessä. Eli Me omistamme ne yhdessä. Ei ole mitään "sinun" ja "minun" printteriä, tai kameraa, tai skanneria, tai muuta.

      Mutta eihän miehen veli tietty voikaan mitään tuollaista tajuta, kun raukka ei ole koskaan seurustellut tai vienyt edes naista näytille äitinsä luo. Se saisi varmaan sydärin.

      • Vain yksi huomioidaan: johtuu siitä, että juridisesti ette ole juuri mitään. Jos ette ole naimisissa, ei ole naimisissa. Kysy vähän mieheltäsi, miksi ei kelpaa?


    • Sukuko erotti

      Onhan sinulla oma sukusi eikä tarvitse mitään hyväksyntää kerjätä miehen suvulta. En ole koskaan tullut mitenkään läheisiin väleihin miehen suvun kanssa eikä se ole haitannut millään lailla. Jos suvun takia rakkaus loppuu niin tuskin sitä on ollutkaan.

    • monex, vaimojakin

      Sukuko erotti kysyy yks vaimo, joka pitää normaalina toisen huomioimisena, että hänen miestään puhutellaan ja kohdellaan kuin rinnalla seisova ihmishahmo-vaimo olisi näkymätön haamu. Meitä on

    • Itseä varten

      JUMPRAHUITI!
      Ei nimeä joulukortissa!
      Tätä ei ikinä pidä antaa anteeksi, ei ikinä unohtaa, ei todellakaan jättää asiaa tähän.
      Mikään ei todellakaan ole niin kamalaa, kuin tuollainen väheksyminen.

      Varmaan olitte olleet jo monta viikkoa yksissä, ja olit tuonut pojan huusholliin kaksi kapsäkillistä vaatetta ja läppärisi, joten tietenkin kaikkien olisi pitänyt käsittää, että olet vakavissasi.

      Onneksi kaikki selkisi tämän joulukortin myötä ja olet taas paremmassa suhteessa.

    • Kisse H-K

      Olimme asuneet yhdessä jo viitisen vuotta, miehen äiti laittoi meille joulukortin. Saajana kortissa ylimpänä miehen nimi ja minun nimi sen alla c/o merkinnällä.

      Kun sitten olimme avioituneet, asuimme omassa talossamme jo kymmenettä vuotta, anoppi laittoi minulle syntymäpäiväkortin, vanhempieni osoitteeseen tyttönimelläni ja c/o merkinnällä. Perusteli etteihän posti voi mitenkään tietää että olemme naimisissa ja minulla eri sukunimi, laittoi sen siksi noin että kortti tulee perille.
      Ihme aivokytkentöjä !!!!

    • etiketti3

      Suomalaiset ihme metsän urpoja. Ei kuulu millään tapaa hyviin käytöstapoihin jättää puolison nimi joulukortista. Joku täällä pitää niuhotteluna ap:n suhtautumista. Täysin perusteltua loukkaantua. Suomalaiset ovat juntteja.

      • Pilkun viilaajat

        Ja on tiedättekö niitäkin, jotka EIVÄT LÄHETÄ OLLENKAAN JOULUKORTTEJA.
        On se niin ala-arvoista.
        Oletteko muuten huomanneet, että voi kirjoittaa osoitteeseen: Janne Virtanen perheineen, tai Janne Virtanen ja perhe.
        En ymmärrä, miten postikortissa on c/o, jos osoitetaan kortti omalle pojalle.
        Näinkö:
        Janne Virtanen ja Liisa Rantanen c/o Janne Virtanen?
        Vai:
        Liisa Rantanen c/o Janne Virtanen.

        Kisse H-K:n anoppi ei ole ajan tasalla varmaan muutekaan, joten hänen synttäritervehdyksensä on varmasti ihan hänelle ominainen sekaannus.

        Muistatteko te vuosien mittaan saamanne joulukortit? Eipä ole paljon muistettavaa, jos nekin painetaan mieleen ja nuuskitaan loukkauksia jopa hyvän joulun tervehdyksistä.


    • 7465421

      Herkkäpä on hipiä sinullakin jos se saa sinut tuohtumaan ettei nimeäsi ole joulukortissa. Mitä sitten. Joulukortti ja joululahjat on henkilökohtasia. Se kortti vain ei ollut sinua varten, entä sitten.

      Ei se maailma siihen kaadu. Miehesi varmaan toivotti sinulle hyvät joulut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe